abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32700324
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:41 schreef DionysuZ het volgende:
ORDER BY ID ASC?
Natuurlijk niet, dan pak je de vijf eerste berichten. Beter kun je de berichten eerst inladen en vervolgens array_reverse() gebruiken
  woensdag 30 november 2005 @ 16:48:38 #152
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32700436
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:45 schreef JeRa het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, dan pak je de vijf eerste berichten. Beter kun je de berichten eerst inladen en vervolgens array_reverse() gebruiken
schaam

[ Bericht 3% gewijzigd door DionysuZ op 30-11-2005 17:00:10 ]
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_32701886
En hoe moet ik dat in dit geval toepasssen?
  woensdag 30 november 2005 @ 17:37:46 #154
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32701924
euj ff uit mn kop iets van
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$reacties
= array();
while (
$result = mysql_fetch_array($query)) {

$reacties[] = $result;
}
$reacties = array_reverse($reacties);
foreach(
$reacties as $key=&gt;$val) {
  ...
}
?>

ofzo?
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_32702268
Ik krijg hem totaal niet werkend...
  woensdag 30 november 2005 @ 17:54:33 #156
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32702370
wat is je code nu dan?
  † In Memoriam † woensdag 30 november 2005 @ 17:55:31 #157
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_32702393
quote:
Op woensdag 30 november 2005 17:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
En hoe moet ik dat in dit geval toepasssen?
Je kan ook gewoon ORDER BY ID DESC doen.

edit: onee, je wilt de neiuwste 5 maar dan wel in andere volgorde, dan gewoon de array omdraaien idd.
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
  woensdag 30 november 2005 @ 17:56:11 #158
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32702413
quote:
Op woensdag 30 november 2005 17:55 schreef pc-fr34k het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon ORDER BY ID DESC doen.
dat doet ie al
  † In Memoriam † woensdag 30 november 2005 @ 17:56:26 #159
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_32702418
Zie edit. .
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
  woensdag 30 november 2005 @ 18:09:24 #160
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32702789
ipv
1
2
3
4
<?php
$reacties
= array_reverse($reacties);
foreach(
$reacties as $key=&gt;$val) {
?>

in mijn bovenstaande code, kan ook array_pop gebruikt worden:
1
2
3
<?php
while ($result = array_pop($reacties)) {
?>
pi_32702792
quote:
Op woensdag 30 november 2005 17:54 schreef DionysuZ het volgende:
wat is je code nu dan?
Weggemikt

Heb een aantal dingen geprobeerd, in het beste geval bleef hij doen wat hij nu doet
pi_32702842
quote:
Op woensdag 30 november 2005 18:09 schreef DionysuZ het volgende:
ipv
[ code verwijderd ]

in mijn bovenstaande code, kan ook array_pop gebruikt worden:
[ code verwijderd ]
it works

thnx
pi_32703343
Hoe kan ik de laatste teken uit een variable eruit halen?

1
2
3
<?php
$x
= 'a,b,c,d,';
?>

Dus dat de laatste komma eruit gehaald wordt.

Ik zat te denken aan de aantal tekens in $x tellen, en $x kopieren tot aantal tekens - 1.

Kan het sneller? (en hoe bepaal ik het aantal tekens, hoe print ik een string tot een bepaald aantal tekens?

Weet iemand het uit het hoofd? scheelt mij weer zoeken...

edit: aantal tekens strlen()

[ Bericht 5% gewijzigd door the_disheaver op 30-11-2005 18:42:41 ]
  woensdag 30 november 2005 @ 18:47:35 #164
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32703876
edit: das niet wat je bedoelt
  woensdag 30 november 2005 @ 18:48:45 #165
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32703916
quote:
Op woensdag 30 november 2005 18:29 schreef the_disheaver het volgende:
Hoe kan ik de laatste teken uit een variable eruit halen?
[ code verwijderd ]

Dus dat de laatste komma eruit gehaald wordt.

Ik zat te denken aan de aantal tekens in $x tellen, en $x kopieren tot aantal tekens - 1.

Kan het sneller? (en hoe bepaal ik het aantal tekens, hoe print ik een string tot een bepaald aantal tekens?

Weet iemand het uit het hoofd? scheelt mij weer zoeken...

edit: aantal tekens strlen()
substr() al geprobeerd?

in jouw geval dus
1
2
3
<?php
$rest
= substr("a,b,c,d,e,f,", 0, -1);
?>
pi_32704609
quote:
Op woensdag 30 november 2005 18:48 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

substr() al geprobeerd?

in jouw geval dus
[ code verwijderd ]
Dank!
pi_32706553
Als je raardere constructies tegenkomt kun je ook kijken naar explode() en implode() waarmee je strings die teken-gescheiden items bevatten uit elkaar kunt halen en weer in elkaar kunt zetten
pi_32706853
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:09 schreef JeRa het volgende:
Als je raardere constructies tegenkomt kun je ook kijken naar explode() en implode() waarmee je strings die teken-gescheiden items bevatten uit elkaar kunt halen en weer in elkaar kunt zetten
Die gebruik ik ook Maar als ik die laatste komma er niet uit haal komt er een lege waarde uit. En aangezien die vervolgens als key-waarde in een value gestopt wordt is dat niet zo netjes.
  † In Memoriam † woensdag 30 november 2005 @ 20:20:29 #169
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_32706890
Dit werkt dus alleen als je behoudt tot op tekens, het is handiger als je een explode gebruikt en een count:
1
2
3
4
5
6
<?php
$string
= "blaat, hoi, whehehe, fok, forum, doei";
$Astring = explode(",", $string);
$lastItem = $Astring[count($Astring)-1];
echo
$lastItem;
?>
  † In Memoriam † woensdag 30 november 2005 @ 20:22:59 #170
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_32706976
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:19 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Die gebruik ik ook Maar als ik die laatste komma er niet uit haal komt er een lege waarde uit. En aangezien die vervolgens als key-waarde in een value gestopt wordt is dat niet zo netjes.
Dan moet je nog checken of het laatste teken een komma is. .
pi_32707115
SQL vraagje....

Op school ooit gehad met een query in een query zeg maar... weet niet meer precies hoe dat ging, maar dit is ongeveer wat ik wil:
1SELECT a.ip_address, a.id FROM ibf_members WHERE a.ip_address = (SELECT b.ip_address, b.id FROM ibf_members WHERE a.id IS NOT b.id)

Zodat ik dus een overzicht krijg van IP's die meerdere keren voorkomen bij verschillende users

Hoe krijg ik dit in mn PHP pagina werkend?

Iemand een idee? Thnx!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 30 november 2005 @ 20:27:52 #172
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32707140
Ik heb een ZCE voucher besteld.
Dat wordt studeren
  woensdag 30 november 2005 @ 20:29:24 #173
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32707192
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat wordt studeren
waar kun je die bestellen?
pi_32707221
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:29 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Daar heb jij het veel te druk voor, jij bent mij en andere n00bs helpen

pi_32707369
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:22 schreef pc-fr34k het volgende:

[..]

Dan moet je nog checken of het laatste teken een komma is. .
Ja, eigenlijk wel.. het komt wel uit een hidden field waar altijd een komma achter zou moeten staan, maar het kan idd gefaked worden... Ik zie niet in hoe er dan misbruik van kan worden gemaakt, maar het is idd beter van wel. Hoe dan?

1
2
3
4
5
<?php
if (substr$_POST['ma_fields'], -1, 1) == ',') {
$_POST['ma_fields'] = substr($_POST['ma_fields'], 0, -1);
}
?>
pi_32707390
@LeeHarveyOswald :
Wat is je probleem dan? Weet je niet hoe je een query uit moet voeren of werkt je query niet in mysql?
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_32707444
Die query gaat zowiezo niet werken in mysql. Deels omdat ik niet exact meer weet hoe hem op te bouwen, en deels omdat dit volgens mij vanuit MySql niet kan... Dus mijn vraag is of iemand hier een alternatieve manier voor heeft, of weet hoe mijn query wel gaat werken
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 30 november 2005 @ 20:39:43 #178
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32707526
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:29 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Bij zend
Op zich wel een leuk verhaal. In Augustus hadden ze een aanbieding omdat de certificering 1 jaar bestond. De voucher was $125,-.

Nu wist ik er toen zeker nog niet genoeg vanaf om op korte termijn examen te doen, dus ik had zend een mail gestuurd met de vraag hoe lang de voucher valid is (een half jaar). Aangezien ik een drukke baan heb en PHP er een beetje in de avonduren bij rommel, was een half jaar gewoon te kort dag.

Ondertussen heb ik van roonaan de 'study guide' te leen omdat ik het WEL wil halen.

Anyway, ik heb een poosje terug ook Zend Studio 5 Beta gedownload dus ik sta in de Zend database.

Krijg ik vanavond Idan Zuckerman van Zend op ICQ. Hoe ik Studio vond, en of ik nog van plan was ZCE te halen etc. Hij wilde dus wat verkopen en deed me een aanbod:

Studio
ZCE voucher
exame practise
verzendkosten
$550,-
$399,-

Mooi aanbod, maar ik vind Zend Studio niet genoeg toevoegen tov goede freeware development omgevingen.

Maar uiteindelijk heb ik ZCE voucher plus het practise exam book plus verzendkosten voor $175,- in plaats van $225,- gekocht . En de voucher is een jaar geldig ipv een half jaar. Op zich wilde ik wel een stok achter de deur, want tot mijn spijt moet ik zeggen dat ik pas 3 pagina's heb gelezen in Roonaans boek en ik wil gewoon die certificering halen.
pi_32707571
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
SQL vraagje....

Op school ooit gehad met een query in een query zeg maar... weet niet meer precies hoe dat ging, maar dit is ongeveer wat ik wil:
[ code verwijderd ]

Zodat ik dus een overzicht krijg van IP's die meerdere keren voorkomen bij verschillende users

Hoe krijg ik dit in mn PHP pagina werkend?

Iemand een idee? Thnx!
Je wilt dus een lijst met mensen die een IP-adres hebben die ze delen met andere mensen?

Weet het niet zeker, maar uit het hoofd:
1
2
3
4
5
SELECT m1.id, m1.ipaddress
FROM members AS m1
LEFT JOIN members AS m2 ON m2.ipaddress = m1.ipaddress
WHERE m1.id <> m2.id
ORDER BY m1.ipaddress
  † In Memoriam † woensdag 30 november 2005 @ 20:43:47 #180
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_32707690
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:34 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Ja, eigenlijk wel.. het komt wel uit een hidden field waar altijd een komma achter zou moeten staan, maar het kan idd gefaked worden... Ik zie niet in hoe er dan misbruik van kan worden gemaakt, maar het is idd beter van wel. Hoe dan?
[ code verwijderd ]
Heb je altijd maar 1 teken tussen de komma's? Want anders zal je toch echt die explode moeten gebruiken, en als je zeker weet dat er altijd een komma achter staat dan doe je ipv -1 een -2.
pi_32707789
hm... dat lijkt er wel erg op ik krijg nu alleen:

Dubbele IP Adressen:Unknown column 'm1.ipaddress' in 'field list'
pi_32707822
Beschouw vorige bericht als niet gepost het werkt Thq!
pi_32707828
Je kunt ook de lijst exploden, items waarvan de intval() groter is dan 0 laten staan en andere items uit de array halen (hiermee haal je de lege items dus weg) en vervolgens weer imploden?
pi_32707991
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:43 schreef pc-fr34k het volgende:

[..]

Heb je altijd maar 1 teken tussen de komma's? Want anders zal je toch echt die explode moeten gebruiken, en als je zeker weet dat er altijd een komma achter staat dan doe je ipv -1 een -2.
Ik snap je niet echt geloof ik...

Ik heb altijd maar 1 teken tussen de komma's (maar wat zou het probleem zijn als ik dat niet had?)

En ik gebruik de explode al, maar wel na de functie om de komma eruit te halen

wat meer code
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
    $_POST
['ma_fields'] = substr($_POST['ma_fields'], 0, -1);

$m = explode(',',$_POST['ma_fields']);

$i = 0;
    foreach(
$m as $value) {

$veldnaam6 = "ma-page4a-".$value;

$n[$value] = $_POST[$veldnaam6];
    }
    foreach (
$n as $key =&gt; $value) {

$_SESSION['page4'][$key] = $value;
    }
?>
  † In Memoriam † woensdag 30 november 2005 @ 21:00:26 #185
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_32708314
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:52 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Ik snap je niet echt geloof ik...

Ik heb altijd maar 1 teken tussen de komma's (maar wat zou het probleem zijn als ik dat niet had?)
Het laatste teken kan je zeg maar met de substr die je kreeg van iemand wel halen maar het laaste woord niet, maar ik las je code verkeerd.
quote:
En ik gebruik de explode al, maar wel na de functie om de komma eruit te halen

wat meer code
[ code verwijderd ]
Ja, nu begrijp ik je, ik dacht zeg maar dat je alleen maar de substr gebruikt, daarom was er een misverstand.
pi_32710299
[edit verkeerde topic ]
pi_32714053
Hm klein dilemma. Nu wil ik diezelfde query gebruiken om in een andere tabel te kijken of die users ook niet van dat IP gepost hebben. Maar het lijkt er om één of andere reden op dat mn database het niet leuk vindt ca. 35.000 items te vergelijken

Mn SQL code:

1SELECT m1.author_id, m1.author_name, m1.ip_address FROM ibf_posts AS m1 LEFT JOIN ibf_members AS m2 ON m2.ip_address = m1.ip_address WHERE m1.author_id <> m2.id ORDER BY m1.ip_address

Ik krijg geen foutmelding maar hij is erg lang aan het laden....

Iemand die een oplossing weet?
pi_32714328
Kleine toevoeging: na even wachten doet hij het wel, maar krijg ik erg vaak hetzelfde IP adres in mn lijst... Per bericht 1x zeg maar, ipv per gebruiker
pi_32715020
quote:
Op woensdag 30 november 2005 23:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Hm klein dilemma. Nu wil ik diezelfde query gebruiken om in een andere tabel te kijken of die users ook niet van dat IP gepost hebben. Maar het lijkt er om één of andere reden op dat mn database het niet leuk vindt ca. 35.000 items te vergelijken

Mn SQL code:
[ code verwijderd ]

Ik krijg geen foutmelding maar hij is erg lang aan het laden....

Iemand die een oplossing weet?
Ik snap niet precies wat je wilt doen, maar:
1) Zet de kleinste tabel (users) links en de grootste tabel (messages) rechts, oftewel: users LEFT JOIN messages
2) Zorg ervoor dat je goede indices hebt: als je in een tabel met 35.000 items het IP-adres wilt controleren dan zal MySQL zonder index alle items moeten aflopen, en dat is traag. Maak dan ook een index aan op het IP-adres.
2a) IP-adressen kun je het best opslaan d.m.v. INET_ATON() en INET_NTOA(), als je dat nog niet gedaan had. Zie de MySQL documentatie voor meer informatie hierover. Je slaat dan de IP-adressen als 32-bits unsigned integers op in plaats van een VARCHAR. Deze laatste is sowieso wat trager om te vergelijken en de data+index is ook altijd groter in vergelijking met een UNSIGNED INT.
pi_32715131
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat wordt studeren
Het wordt pas echt studeren als je een datum hebt geprikt voor het examen (die kun je overigens wel weer verplaatsen).
pi_32715269
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:39 schreef Swetsenegger het volgende:

Anyway, ik heb een poosje terug ook Zend Studio 5 Beta gedownload dus ik sta in de Zend database.

Krijg ik vanavond Idan Zuckerman van Zend op ICQ. Hoe ik Studio vond, en of ik nog van plan was ZCE te halen etc. Hij wilde dus wat verkopen en deed me een aanbod:

Studio
ZCE voucher
exame practise
verzendkosten
$550,-
$399,-

Mooi aanbod, maar ik vind Zend Studio niet genoeg toevoegen tov goede freeware development omgevingen.

Maar uiteindelijk heb ik ZCE voucher plus het practise exam book plus verzendkosten voor $175,- in plaats van $225,- gekocht . En de voucher is een jaar geldig ipv een half jaar. Op zich wilde ik wel een stok achter de deur, want tot mijn spijt moet ik zeggen dat ik pas 3 pagina's heb gelezen in Roonaans boek en ik wil gewoon die certificering halen.
Hoe komen die mensen bij Zend dan achter jouw icq nummer? Ik heb er iig nergens een plek kunnen vinden om dat ding in te voeren.

En dat practise exam book is erg nuttig, daar heb ik ook nog best veel aan gehad
  donderdag 1 december 2005 @ 01:12:01 #192
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32716368
Ik vraag me af wat het voor voordelen heeft als je ZCE bent? Dus niet dat je de stof kent, maar dat je het titeltje kan dragen. Het is nl. vrij duur zo te zien.
pi_32716718
quote:
Op donderdag 1 december 2005 01:12 schreef DionysuZ het volgende:
Ik vraag me af wat het voor voordelen heeft als je ZCE bent? Dus niet dat je de stof kent, maar dat je het titeltje kan dragen. Het is nl. vrij duur zo te zien.
Qua kennis hoef je natuurlijk geen ZCE te zijn. Je kunt de kennis ook op doen zonder ¤300 te besteden.

Maar bij solliciteren is het een eenvoudige manier om kenbaar te maken dat je PHP kennis hebt. Exact het zelfde met elk andere diploma/certificaat. Een werkgever heeft iets om te vertrouwen, wat dus niet zegt dat je meer kunt dan een niet-ZCE' er..
pi_32716754
hmm... mijn loop loopt oneindig door (gelukkig slechts 30 seconde...) terwijl ie dat niet zo moeten doen (dûh)

edit
Geeft een disabled checkbox geen value door?!?
1 <input name="ma-page4a-b" type="checkbox" value="1" checked="checked" disabled="true" />

bah...nog een hidden veld erbij dan maar...

[ Bericht 69% gewijzigd door the_disheaver op 01-12-2005 01:47:02 ]
pi_32718421
quote:
Op donderdag 1 december 2005 01:32 schreef the_disheaver het volgende:
Geeft een disabled checkbox geen value door?!?
Klopt. Dat geldt trouwens voor alle form elementen die disabled zijn.
pi_32718474
quote:
Op donderdag 1 december 2005 07:48 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Klopt. Dat geldt trouwens voor alle form elementen die disabled zijn.
Flauw...Opgelost met een hidden field, toch een stukje minder mooi....
pi_32718844
zijn er mensen die zend studio draaien?
en zo ja wat vinden jullie ervan?

ik draai zend 5 en vind persoonlijk dat het er op lijkt dat het erg slecht is geschreven..
ik heb nu een amd athlon 2600+ met 1280MB ram en als zend een uurtje aanstraat is het programma niet meer vooruit te branden...
als ik ga kijken naar de processen heb ik een javavw.exe die >280MB geheugen uinneemt...
sluit ik die dan sluit ik ook zend...
  donderdag 1 december 2005 @ 10:37:06 #198
73485 Niox
I'm sorry, who?
pi_32720767
quote:
Op donderdag 1 december 2005 08:44 schreef mschol het volgende:
zijn er mensen die zend studio draaien?
en zo ja wat vinden jullie ervan?
Geen fijn programma, nooit gevonden ook. PhpED van Nusphere vind ik een stuk lekkerder werken.
Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_32722801
Wat zijn de beweegredenen eigenlijk om zo'n IDE te gebruiken? Natuurlijk kan het tijdens het ontwikkelen een aantal features handig zijn, maar het is niet zo benodigd als Java (dat gecompiled moet worden) of C/C++ (dat gecompiled en gelinken dient te worden) lijkt me

Voor mij is het altijd nog een aantal schermpjes tegelijk openen: remote shell naar de server, een editor schermpje (Crimson editor) en een browserschermpje. IDE's gebruik ik voor programmeertalen en niet zozeer voor scripttalen.
pi_32723263
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:12 schreef JeRa het volgende:
Wat zijn de beweegredenen eigenlijk om zo'n IDE te gebruiken? Natuurlijk kan het tijdens het ontwikkelen een aantal features handig zijn, maar het is niet zo benodigd als Java (dat gecompiled moet worden) of C/C++ (dat gecompiled en gelinken dient te worden) lijkt me

Voor mij is het altijd nog een aantal schermpjes tegelijk openen: remote shell naar de server, een editor schermpje (Crimson editor) en een browserschermpje. IDE's gebruik ik voor programmeertalen en niet zozeer voor scripttalen.
ik wilde het gewoon eff proberen omdat ik had gehoord dat het kennelijk erg goede code completeion had o.a.
maar ik vind dat dit allemaal erg mee valt...
dreamweaver is beterm, die kan tenminste met me mysqldatabase verbinden {:(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')