abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32900117
balen. ik had nog wel zo uitgekeken naar een koude inval half december met bijbehorende witte kerst.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  woensdag 7 december 2005 @ 22:05:03 #202
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_32903425
quote:
Op woensdag 7 december 2005 18:58 schreef RJH het volgende:
Nou... Zo te zien zal het erom spannen..
Even een polletje houden met wie wel denkt dat het een strenge winter wordt en wie niet??

Ik i.i.g. wel!

De stand...
WEL - NIET
1 - 0
Hmm zoals ik er nu over denk niet.
1-1 dus
* I intend to live forever, so far so good! *
  woensdag 7 december 2005 @ 22:57:10 #203
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_32905146
Ondertussen, in de VS zitten ze op schema.

Associated Press
Update 2: Record Low Temperatures in Parts of U.S. click
12.07.2005, 12:17 PM

quote:
Bitterly cold air poured southward across the nation's midsection Wednesday, dropping temperatures to record lows from Montana to Illinois.

The mercury dived to a record 45 below at West Yellowstone, Mont., the frequently cold spot at the west entrance to Yellowstone National Park, the National Weather Service said. The old record for Dec. 7 was 39 below, set in 1927.
quote:
Elsewhere Wednesday, the weather service said record lows for the date included 28 below zero at Drummond, Mont., where the date's previous record was 21 below in 1971; 26 below at Seeley Lake, Mont.; 25 below at Laramie, Wyo., tying a 1978 reading; 17 below at Alliance, Neb.; 19 below at Cedar Rapids, Iowa; and 3 below at Lincoln, Ill.
quote:
Associated Press writers Roger Petterson in New York and Joe Kafka in Pierre, S.D., contributed to this report.
Veel te vroeg om te oordelen, maar de native American, Sydney_has_no_Horses, zijn voorspelling zit op schema.
pi_32905371
ik weet niet wat het zal worden, maar ik hoop wel op een strenge winter
pi_32909416
8 December alweer en nee, nog steeds geen superuitvinding waarmee nu ineens bepaald kan worden wat voor weer we de komende maanden gaan zien. Maar toch. De kaarten blijven er spannend uitzien. Het is nu vooral even afwachten wat de extreem koude lucht boven Canada/US boven het veel te zachte water bij de oostkust gaat doen. Dit kan tot monsterdepressies leiden die de weerkaarten kunnen bepalen.

Je mag het niet zeggen van serieuze meteorologen, maar er zijn nog steeds sterke overeenkomsten tussen de kaarten nu en die van Decembers voorafgaande aan strenge winters. Geen enkele garantie, maar het geeft wel aan hoe een op het eerste gezicht winterloze kaart kan veranderen in een ijsbeer.

pi_32922127
Update, model tracker beschouwingen van netweather.co.uk:

http://www.netweatherradar.co.uk/audio/MDT14.wmv (60Mb, WMV)

Er lijkt een mooie kans te zijn voor een superblokkade op de oceaan van de noordpool totaan de azoren. Een polaire glijbaan die ons erg koude lucht zou gaan brengen met behoorlijk wat sneeuwval, wind uit noord tot noordoostelijke richtingen. Over twee weken zouden we dus wel eens in een pittige winterperiode kunnen zitten.
  donderdag 8 december 2005 @ 18:00:59 #207
122892 RJH
Like Only A Woman Can..
pi_32923432
Ben echt super benieuwd!! Ben wel toe aan een portie kou en sneeuw!!!
  donderdag 8 december 2005 @ 18:20:04 #208
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_32923887
Interessant filmpje Keromane! Het is nog een eind weg, dus afwachten maar weer....
* I intend to live forever, so far so good! *
  donderdag 8 december 2005 @ 19:42:01 #209
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_32925841
Verhoogt ook de kans op een witte kerst dus even afwachten dus.....
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_32926005
Hou het in de gaten. Als die depressie bij Canada doorbreekt (zoals sommige modellen voorzien) hebben we gewoon normale weersomstandigheden. Wel positief is dat de koudeopbouw in noordoost Europa/Rusland doorgaat met temperaturen tot wel -30.
  donderdag 8 december 2005 @ 21:02:23 #211
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_32928101
quote:
Op donderdag 8 december 2005 17:06 schreef Keromane het volgende:
Update, model tracker beschouwingen van netweather.co.uk:

http://www.netweatherradar.co.uk/audio/MDT14.wmv (60Mb, WMV)

Er lijkt een mooie kans te zijn voor een superblokkade op de oceaan van de noordpool totaan de azoren. Een polaire glijbaan die ons erg koude lucht zou gaan brengen met behoorlijk wat sneeuwval, wind uit noord tot noordoostelijke richtingen. Over twee weken zouden we dus wel eens in een pittige winterperiode kunnen zitten.
geen sneeuw en nietveel wind, dat bevorderd de ijsaangroei niet
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_32928382
In noordoost siberie is het wel flink koud geworden, met temperaturen overdag rond -45 graden, en 's nachts onder de -50 graden. Wat dichter bij huis, voor Noord Finland staat over dag -10 op het programma, 's nachts -15. Afgelopen nachten waren wel koud tot -30 graden.

Voor winterweer moet je je tentje eens op slaan bij de Funtensee in zuid Duitsland. Daar is het 's nachts al onder de -30 geweest, en soms daalt het zelfs tot onder de -40 graden.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_32929220
quote:
Op woensdag 7 december 2005 22:05 schreef IkWilbert het volgende:

[..]

Hmm zoals ik er nu over denk niet.
1-1 dus
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit topic nauwelijks heb gevolgd; ik kan er ook geen zinnig woord over zeggen, maar gevoelsmatig denk ik dat we met de kerst gewoon weer, zoals helaas normaal geworden is de laatste jaren, in elk geval overdag zo tussen de 5 en 10 graden gaan zitten. Aan de andere kant: voorlopig duurt het nog 17 dagen, en in die periode kan er heel wat gebeuren. Het KNMI en alle "weerboeren" op de radio, ik noem een Jan Versteegt, geven zelfs toe dat langer dan drie dagen vooruit voorspellen al moeilijk is, laat staan 17 dagen. We zien wel, maar, zoals ik al zei, m'n gevoel zegt dat we 't wel weer kunnen schudden. Dus: 2-1. Wie volgt?
pi_32929261
Sorry, 1-2 dus.
pi_32943200
quote:
"De Noordpool verplaatst zich in zo'n hoog tempo zuidwaarts, dat het magnetische noorden zich over vijftig jaar mogelijk in Siberië bevindt. Dat hebben geologen en meteorologen donderdag gezegd op een congres in het Amerikaanse San Francisco.

De wetenschappers vermoeden dat de poolmigratie een natuurlijk fenomeen is. De Noord- en Zuidpool zijn zelden stabiel, maar de Noordpool beweegt de laatste jaren veel sneller dan normaal. Uit metingen is gebleken dat het magnetische veld rond de aarde in vergelijking met 150 jaar geleden 10 procent zwakker is. In dezelfde periode heeft de Noordpool zich ruim 1.100 kilometer naar het zuiden verplaatst.

(...)
Bron: de Telegraaf

---

Hieronder een heel verre prognose waar geen waarde aan ontleend kan worden. Toch leuk om te bekijken, met zo'n depressie die zuid Europa aandoet krijg je hier licht winters weer met wat vorst en mogelijk ijzel en sneeuw. Voldoende voor een wittekerstgevoel. Komt de depressie noordelijker dan krijgen we zachte lucht en regen.

pi_32943555
gelukkig dat die wetenschappers verwachten dat het een natuurlijk fenomeen is
  vrijdag 9 december 2005 @ 18:26:59 #217
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_32950644
Dit plaatje staat er voor de 18e
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  vrijdag 9 december 2005 @ 18:39:54 #218
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_32950962
quote:
Koude winter verwacht
De dramatische verwachtingen die ik een paar weken terug las in dit topic, is ook geen drol van uitgekomen. Dus het zal wel loslopen.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
  vrijdag 9 december 2005 @ 19:01:32 #219
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_32951418
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 18:39 schreef klez het volgende:
De dramatische verwachtingen die ik een paar weken terug las in dit topic, is ook geen drol van uitgekomen. Dus het zal wel loslopen.
Ik weet niet uit welk deel jij van NL komt, maar hier in het oosten heb ik taferelen meegemaakt die ik mijn 28 jarige bestaan nooit eerder meegemaakt heb. Het was hier korte tijd behoorlijk ontregeled. Elektriciteit die dreigde uit te valen, snelwegen waar auto's moeten overnachten, omdat ze niet meer verder konden. Daken die op instorten staan en ingestort zijn. De schade loopt hier in de miljoenen. Daar ben je zeker niet van op hoogte?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 9 december 2005 @ 19:06:06 #220
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32951527
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:01 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik weet niet uit welk deel jij van NL komt, maar hier in het oosten heb ik taferelen meegemaakt die ik mijn 28 jarige bestaan nooit eerder meegemaakt heb. Het was hier korte tijd behoorlijk ontregeled. Elektriciteit die dreigde uit te valen, snelwegen waar auto's moeten overnachten, omdat ze niet meer verder konden. Daken die op instorten staan en ingestort zijn. De schade loopt hier in de miljoenen. Daar ben je zeker niet van op hoogte?
Dat was eenmalig, dat is niet wat ze voorspelden En in grote delen van het land was het lang zo erg niet als bij jullie. Sterker nog, in heel het westen was het gewoon veel regen + veel wind, in het noordoosten scheen de zon en in Limburg viel er pas laat in de avond wat sneeuw...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 december 2005 @ 19:32:17 #221
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32952144
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:06 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Dat was eenmalig, dat is niet wat ze voorspelden En in grote delen van het land was het lang zo erg niet als bij jullie. Sterker nog, in heel het westen was het gewoon veel regen + veel wind, in het noordoosten scheen de zon en in Limburg viel er pas laat in de avond wat sneeuw...
Jawel, Keromane voorspelde hevige sneeuw eind November (uitgekomen) en zegt al weken een grotere kans op een strenge winter te zien, welke echter pas in de tweede helft van December op z'n vroegst zou beginnen.
pi_32952389
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 18:39 schreef klez het volgende:

[..]

Op de veluwe lag 40cm sneeuw. In Haaksbergen hadden ze een paar dagen geen storm. In de achterhoek vielen ook bulten met sneeuw. We hadden de langste avondspits ooit met files die opliepen tot 90km.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_32953117
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Jawel, Keromane voorspelde hevige sneeuw eind November (uitgekomen) en zegt al weken een grotere kans op een strenge winter te zien, welke echter pas in de tweede helft van December op z'n vroegst zou beginnen.
Ho eens even, ik voorspel niks.

Je hebt prognosekaarten die een paar dagen vooruit al twijfelachtig worden, laat staan twee weken. Die sneeuwval bleef keer op keer terugkomen in sommige modellen, dat heb ik geschreven. De dag ervoor had ik nog sterke twijfels. Toevallig vielen de dobbelstenen wel goed voor het zuiden en oosten.

Je kunt niet zeggen hoe het weer zal zijn over twee weken. Wel komen er nu af en toe wat gunstigere kaarten uitrollen voor wat betreft de Kerst, maar even zo goed kaarten met regen en wind. Hoe het gaat lopen is een kwestie van afwachten.

Verder, vooralsnog zijn de globale drukverdelingen redelijk voor winterweer op termijn. We hebben geen bulderende westcirculatie met een optocht van oceaandepressies, maar dat wil niet zeggen dat de winter ook daadwerkelijk streng zal zijn. Vorig jaar pisten we ook net langs de pot. Zo gaat dat in Nederland. Nee heb je, ja kun je krijgen.
pi_32956602
Waarnemingen 9 december 2005 21:50

Vlissingen motsneeuw
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_32958315
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 22:12 schreef highway101 het volgende:
Waarnemingen 9 december 2005 21:50

Vlissingen motsneeuw
Dat zal een dik pak worden.

Maar, och, heeft Vlissingen ook een keer sneeuw.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')