Hmm zoals ik er nu over denk niet.quote:Op woensdag 7 december 2005 18:58 schreef RJH het volgende:
Nou... Zo te zien zal het erom spannen..
Even een polletje houden met wie wel denkt dat het een strenge winter wordt en wie niet??
Ik i.i.g. wel!
De stand...
WEL - NIET
1 - 0
quote:Bitterly cold air poured southward across the nation's midsection Wednesday, dropping temperatures to record lows from Montana to Illinois.
The mercury dived to a record 45 below at West Yellowstone, Mont., the frequently cold spot at the west entrance to Yellowstone National Park, the National Weather Service said. The old record for Dec. 7 was 39 below, set in 1927.
quote:Elsewhere Wednesday, the weather service said record lows for the date included 28 below zero at Drummond, Mont., where the date's previous record was 21 below in 1971; 26 below at Seeley Lake, Mont.; 25 below at Laramie, Wyo., tying a 1978 reading; 17 below at Alliance, Neb.; 19 below at Cedar Rapids, Iowa; and 3 below at Lincoln, Ill.
Veel te vroeg om te oordelen, maar de native American, Sydney_has_no_Horses, zijn voorspelling zit op schema.quote:Associated Press writers Roger Petterson in New York and Joe Kafka in Pierre, S.D., contributed to this report.
geen sneeuw en nietveel wind, dat bevorderd de ijsaangroei nietquote:Op donderdag 8 december 2005 17:06 schreef Keromane het volgende:
Update, model tracker beschouwingen van netweather.co.uk:
http://www.netweatherradar.co.uk/audio/MDT14.wmv (60Mb, WMV)
Er lijkt een mooie kans te zijn voor een superblokkade op de oceaan van de noordpool totaan de azoren. Een polaire glijbaan die ons erg koude lucht zou gaan brengen met behoorlijk wat sneeuwval, wind uit noord tot noordoostelijke richtingen. Over twee weken zouden we dus wel eens in een pittige winterperiode kunnen zitten.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit topic nauwelijks heb gevolgd; ik kan er ook geen zinnig woord over zeggen, maar gevoelsmatig denk ik dat we met de kerst gewoon weer, zoals helaas normaal geworden is de laatste jaren, in elk geval overdag zo tussen de 5 en 10 graden gaan zitten. Aan de andere kant: voorlopig duurt het nog 17 dagen, en in die periode kan er heel wat gebeuren. Het KNMI en alle "weerboeren" op de radio, ik noem een Jan Versteegt, geven zelfs toe dat langer dan drie dagen vooruit voorspellen al moeilijk is, laat staan 17 dagen. We zien wel, maar, zoals ik al zei, m'n gevoel zegt dat we 't wel weer kunnen schudden. Dus: 2-1. Wie volgt?quote:Op woensdag 7 december 2005 22:05 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Hmm zoals ik er nu over denk niet.
1-1 dus
Bron: de Telegraafquote:"De Noordpool verplaatst zich in zo'n hoog tempo zuidwaarts, dat het magnetische noorden zich over vijftig jaar mogelijk in Siberië bevindt. Dat hebben geologen en meteorologen donderdag gezegd op een congres in het Amerikaanse San Francisco.
De wetenschappers vermoeden dat de poolmigratie een natuurlijk fenomeen is. De Noord- en Zuidpool zijn zelden stabiel, maar de Noordpool beweegt de laatste jaren veel sneller dan normaal. Uit metingen is gebleken dat het magnetische veld rond de aarde in vergelijking met 150 jaar geleden 10 procent zwakker is. In dezelfde periode heeft de Noordpool zich ruim 1.100 kilometer naar het zuiden verplaatst.
(...)
De dramatische verwachtingen die ik een paar weken terug las in dit topic, is ook geen drol van uitgekomen. Dus het zal wel loslopen.quote:Koude winter verwacht
Ik weet niet uit welk deel jij van NL komt, maar hier in het oosten heb ik taferelen meegemaakt die ik mijn 28 jarige bestaan nooit eerder meegemaakt heb. Het was hier korte tijd behoorlijk ontregeled. Elektriciteit die dreigde uit te valen, snelwegen waar auto's moeten overnachten, omdat ze niet meer verder konden. Daken die op instorten staan en ingestort zijn. De schade loopt hier in de miljoenen. Daar ben je zeker niet van op hoogte?quote:Op vrijdag 9 december 2005 18:39 schreef klez het volgende:
De dramatische verwachtingen die ik een paar weken terug las in dit topic, is ook geen drol van uitgekomen. Dus het zal wel loslopen.
Dat was eenmalig, dat is niet wat ze voorspeldenquote:Op vrijdag 9 december 2005 19:01 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik weet niet uit welk deel jij van NL komt, maar hier in het oosten heb ik taferelen meegemaakt die ik mijn 28 jarige bestaan nooit eerder meegemaakt heb. Het was hier korte tijd behoorlijk ontregeled. Elektriciteit die dreigde uit te valen, snelwegen waar auto's moeten overnachten, omdat ze niet meer verder konden. Daken die op instorten staan en ingestort zijn. De schade loopt hier in de miljoenen. Daar ben je zeker niet van op hoogte?
Jawel, Keromane voorspelde hevige sneeuw eind November (uitgekomen) en zegt al weken een grotere kans op een strenge winter te zien, welke echter pas in de tweede helft van December op z'n vroegst zou beginnen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 19:06 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Dat was eenmalig, dat is niet wat ze voorspeldenEn in grote delen van het land was het lang zo erg niet als bij jullie. Sterker nog, in heel het westen was het gewoon veel regen + veel wind, in het noordoosten scheen de zon en in Limburg viel er pas laat in de avond wat sneeuw...
Op de veluwe lag 40cm sneeuw. In Haaksbergen hadden ze een paar dagen geen storm. In de achterhoek vielen ook bulten met sneeuw. We hadden de langste avondspits ooit met files die opliepen tot 90km.quote:Op vrijdag 9 december 2005 18:39 schreef klez het volgende:
[..]
De dramatische verwachtingen die ik een paar weken terug las in dit topic, is ook geen drol van uitgekomen. Dus het zal wel loslopen.
Ho eens even, ik voorspel niks.quote:Op vrijdag 9 december 2005 19:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Jawel, Keromane voorspelde hevige sneeuw eind November (uitgekomen) en zegt al weken een grotere kans op een strenge winter te zien, welke echter pas in de tweede helft van December op z'n vroegst zou beginnen.
Dat zal een dik pak worden.quote:Op vrijdag 9 december 2005 22:12 schreef highway101 het volgende:
Waarnemingen 9 december 2005 21:50
Vlissingen motsneeuw
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |