maar in mijn deel van het land is net de grens en het zit net aan de andere kantquote:Op dinsdag 13 december 2005 20:19 schreef logisnack het volgende:
hmzz.. voor mijn deel van het land ziet dat er niet zo veelbelovend uit
Maar we blijven het volgen.
Ja idd... Maar hoe ziet het er nu uit in vergelijking met afgelopen eind November?? Is het gunstiger of kun je daar nog niet veel over zeggen??quote:Op dinsdag 13 december 2005 21:05 schreef Keromane het volgende:
Verwacht niks, er is alleen een kans. In November waren mensen teleurgesteld toen het op niks leek uit te draaien c.q. toen het feest aan hun neus voorbij ging.
---
[[urlhttp://www.knmi.nl/exp/pluim/Data/PLUIM_06260_NWT.png]afbeelding[/url]]
zal 96-97 geweest zijn. Overigens was die nog niet zo koud als 78-79quote:Op maandag 12 december 2005 22:54 schreef kepler het volgende:
[..]
ben benieuwd of het met oud&nieuw net zo koud wordt als een aantal jaren gelden. Toen was het zo koud dat de champagne bevroor terwijl je het buiten stond op te drinken. Weet alleen niet precies meer wanneer dit was...
96-97 was inderdaad erg koud, over 78-79 kan ik geen oordeel geven toen zat ik nog in de boerenkoolquote:Op woensdag 14 december 2005 09:32 schreef Againzender het volgende:
[..]
zal 96-97 geweest zijn. Overigens was die nog niet zo koud als 78-79
78/79 was ik er nog nietquote:Op woensdag 14 december 2005 09:32 schreef Againzender het volgende:
[..]
zal 96-97 geweest zijn. Overigens was die nog niet zo koud als 78-79
quote:Op [urlhttp://forum.fok.nl/topic/783818/6/50#33059230]dinsdag 13 december 2005 23:40[/url] schreef Keromane het volgende:
Jammer voor de sneeuwliefhebbers, GFS 18 (model uitvoer 18:00 van de US) is niet positief. Het kan nog steeds veranderen, maar de kansen op een sneeuwdek in het weekend lijken kleiner te zijn geworden.
Absurde kaarten. Noord Afrika gaat vorst zien volgende week, volgens de prognoses. Nederland is een van de zachtste streken in Europa. Ook Nova Zembla (!) heeft erg zacht weer te pakken met temperaturen rond het vriespunt.
[[urlhttp://www.wetterzentrale.de/pics/Rtavn1745.png]afbeelding[/url]]
ik blijf hopenquote:dinsdag 20 december tot en met vrijdag 23 december 2005
40% kans op droog, koud weer met vorst in de nacht. 60% kans op normale of bovennormale temperaturen en af en toe regen.
De prophecy's zitten op schema.quote:A weather expert says December 2005 is on pace to become one of the 10 coldest in more than 100 years, despite claims at a global conference on climate change this week that the Earth is getting warmer.
Joe Bastardi, senior meteorologist with Accuweather.com, says present weather patterns across the country show below-normal temperatures in the single digits, with still colder air forecast in the coming weeks.
All told, he said, "the current look and pace may bring December 2005 in as a top 10 month for cold Decembers nationwide since the late 1800s."
Some examples of the abnormally cold temps include: Omaha, Neb., (17.5 degrees below normal); Indianapolis, Ind., (14.1 degrees below normal); Chicago, Ill., (13.9 degrees below normal); and Denver, Colo., (11.9 degrees below normal).
"The cold is widespread, with below-normal temperatures recorded from eastern Washington and Oregon south into Texas and into the Northeast," said the weather service.
And it could get worse. Accuweather.com "is forecasting another week of unseasonably cold weather, with the potential for another major snowstorm developing on Wednesday."
Ze geven toch voor eind van de week kans op sneeuw aan?quote:Op woensdag 14 december 2005 21:27 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Ik hoop het ook! 15 December was toch een breakpoint? Maw. na die datum is er meer zekerheid?
Dat zou mooi zijn een witte kerst!!quote:Op woensdag 14 december 2005 17:14 schreef Keromane het volgende:
GFS laat ons nu onvervalst de winter induiken vanaf de kerst met temperaturen tussen -2 en -6 en pittige neerslagkansen. Helaas veel te ver vooruit om er waarde aan te hechten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |