Nu heb je hem aan een slaapprobleem geholpenquote:Op zaterdag 26 november 2005 19:37 schreef Sender_ het volgende:
Ik denk toch eerst de puntige kant, dan gaat ie er makkelijker uit lijkt mij.
Maar ja dan nog een tweede vraag:
Wat was er eerder de kip of het ei?
Als jij het niet gevraagd had, had ik het gedaanquote:Op zaterdag 26 november 2005 19:37 schreef Sender_ het volgende:
De kip natuurlijk!quote:Op zaterdag 26 november 2005 19:37 schreef Sender_ het volgende:
*grin*quote:Op zaterdag 26 november 2005 19:39 schreef -jos- het volgende:
[..]
Nu heb je hem aan een slaapprobleem geholpen![]()
quote:Op zaterdag 26 november 2005 19:40 schreef nightfall het volgende:
volgens mij is een ei als het gelegd wordt zacht, en maakt het niet uit hoe het eruit komt,. zal me niet verbazen dat het gevormt wordt wanneer het gelgd wordt
Dus dan spant hij eerst zijn sluitspier strak, en dan doet het hem haar pijn en gaat de sluitspier iets losser staan en dan in 1 keer een eindsprintje??quote:Op zaterdag 26 november 2005 19:40 schreef nightfall het volgende:
volgens mij is een ei als het gelegd wordt zacht, en maakt het niet uit hoe het eruit komt,. zal me niet verbazen dat het gevormt wordt wanneer het gelgd wordt
quote:Op zaterdag 26 november 2005 19:42 schreef oldenzaaltjuh het volgende:
[..]
Dus dan spant hij eerst zijn sluitspier strak, en dan doet het hem haar pijn en gaat de sluitspier iets losser staan en dan in 1 keer een eindsprintje??
Mijn theorie is dat kippen ooit geboren werden met een vliesje om zich heen, en door de evolutie dat vliesje steeds harder gaan worden tot dat je het een "ei" kon noemen.quote:
Het ei natuurlijk, dinosauriërs legden immer toch al eieren? En vogels (dus ook kippen) zijn geëvolueerd uit dinosauriërs...quote:Op zaterdag 26 november 2005 19:37 schreef Sender_ het volgende:
quote:Op zaterdag 26 november 2005 19:46 schreef remlof het volgende:
[..]Maar over "de" vraag: het is toch zo dat reptieleneieren een weke schaal hebben en kippeneieren een harde? Dat lijkt me inderdaad moeilijker te "leggen", tenzij ze pas na het leggen hard worden.
Dan zit ik met het volgende, want ik heb hier ook al over nagedacht. Als dan de puntige kant eerst komt, betekend het dat die sluitspier in een keer een flink opdonder krijg als die weer dicht moet gaan.quote:Op zaterdag 26 november 2005 19:37 schreef Sender_ het volgende:
quote:Op zaterdag 26 november 2005 19:27 schreef Ballicious het volgende:
Zo, al geruime tijd spookt de vraag "hoe komt een ei uit een kip?" door mijn hoofd.
Bij teveel kracht zetten gaan de kuikens stuiterenquote:Op zondag 27 november 2005 02:18 schreef vaudej het volgende:
.
denk dat ie dan minder kracht moet zetten
geprepareerde dode kuikens met stuiterbalquote:Op zondag 27 november 2005 02:31 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Bij teveel kracht zetten gaan de kuikens stuiteren
quote:Op zaterdag 26 november 2005 19:43 schreef nightfall het volgende:
[..]![]()
http://home.wanadoo.nl/gwosinga/eileg.htm
quote:dat het door het poepertje naar buiten gaat?
Het ei kwam eerder. Het ei kwam uit een soort kip maar geen echte kip en uit dat ei ontstond de hedendaagse kipquote:
inderdaad.quote:Op donderdag 15 december 2005 15:04 schreef ghieter het volgende:
[..]
Het ei kwam eerder. Het ei kwam uit een soort kip maar geen echte kip en uit dat ei ontstond de hedendaagse kip
Je kan het ook zo zeggen: de kip evolueerde uit een ander vogelachtig beest en legde daarna een eiquote:Op donderdag 15 december 2005 15:04 schreef ghieter het volgende:
[..]
Het ei kwam eerder. Het ei kwam uit een soort kip maar geen echte kip en uit dat ei ontstond de hedendaagse kip
U bent hoogstwaarschijnlijk abuis: Het is dus zo dat evolutie plaats vind bij bevruchting en niet in de levensduur van een individu, dit zou immers betekenen dat alle (miljarden) cellen in een organisme allemaal spontaan exact dezelfde DNA-mutatie ondergaan. Als de zaad of (onbevruchte) eicel muteert resulteert dat in een propogatie van de mutatie door het gehele organisme dat daar (eventueel) uit ontstaat.quote:Op donderdag 15 december 2005 16:38 schreef Nnelis het volgende:
[..]
Je kan het ook zo zeggen: de kip evolueerde uit een ander vogelachtig beest en legde daarna een ei
Nee eerst kip, men is begonnen met samen smelten van 1 cellige wezentjes, toen kwam ooit het moment waarop voor het eerst een ei werdt gelegd, dus eerst geen ei maar wel leven, en toen kwam er een ei bij.quote:Op dinsdag 29 november 2005 13:10 schreef japigeman het volgende:
Het EI was er eerder dan de kip.
(ja echt!)
Een kip heeft geen poepertje maar een cloacaquote:Op dinsdag 29 november 2005 15:26 schreef yosander het volgende:
[..]
dat het door het poepertje naar buiten gaat?
[..]
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |