lekker naief. juist bij je ouders e.d. zou ik zeggen dat het breekbaar is. als je echt een goede partner hebt is het juist minder breekbaar want daar komt ook een beetje instinct bij kijken. familie is erg overrated in bepaalde gevallen en dan zeker helemaal never en te nooit niet onvoorwaardelijk.quote:op donderdag 1 december 2005 18:49 schreef nozem het volgende:
alleen onvoorwaardelijk waar het directe familie (ouders, broers en zussen) betreft.
in alle andere gevallen is liefde breekbaar als een porseleine vaasje.
waarom?quote:op donderdag 1 december 2005 18:49 schreef nozem het volgende:
alleen onvoorwaardelijk waar het directe familie (ouders, broers en zussen) betreft.
je ouders horen onvoorwaardelijk van je te houden. bij relaties is het meer van: "komt er wat beters mijn kant op, dan zal ik daar voor gaan" de ene liefde wordt ingeruild voor de andere liefde.quote:op donderdag 1 december 2005 19:10 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
lekker naief. juist bij je ouders e.d. zou ik zeggen dat het breekbaar is. als je echt een goede partner hebt is het juist minder breekbaar want daar komt ook een beetje instinct bij kijken. familie is erg overrated in bepaalde gevallen en dan zeker helemaal never en te nooit niet onvoorwaardelijk.
idd, familiale banden zijn de sterkste banden, raak je niet gemakkelijk los van. zit diep verweven in je systeem.quote:op donderdag 1 december 2005 18:49 schreef nozem het volgende:
in alle andere gevallen is liefde breekbaar als een porseleine vaasje.
kom maar terug als je wel een goede relatie hebt en als je wat meer weet van die zogenaamde liefde van ouders.quote:op donderdag 1 december 2005 19:17 schreef nozem het volgende:
je ouders <b>horen</b> onvoorwaardelijk van je te houden. bij relaties<b> is het meer van: </b>"komt er wat beters mijn kant op, dan zal ik daar voor gaan" de ene liefde wordt ingeruild voor de andere liefde.
je ouders zullen niet ineens zoiets hebben van: "we houden toch meer van de zoon van de slager hiernaast, want die is bij nader inzien toch leuker"
echte liefde is: informeren naar sweetgirly's stand van zaken mbt pms+maanstand en (aanstaande?) eisprong.quote:op woensdag 30 november 2005 14:24 schreef sweetgirly het volgende:
maar wat betreft liefde is.. ik vermoed boven alles..
vooral onegoïstisch.
gelukkig raak je daar dus wel makkelijk van los, dat kunnen sterke banden zijn, het hoeft niet.quote:op donderdag 1 december 2005 19:24 schreef petitlapin het volgende:
[..]
idd, familiale banden zijn de sterkste banden, raak je niet gemakkelijk los van. zit diep verweven in je systeem.
ik had eerst zoiets vanquote:op donderdag 1 december 2005 22:09 schreef klnvntrbyt het volgende:
echte liefde is: informeren naar sweetgirly's stand van zaken mbt pms+maanstand en (aanstaande?) eisprong.
sorry, ik zag je username en ik moest er plotseling aan denken.
ik ben er nog niet over uit.quote:op donderdag 1 december 2005 18:21 schreef #ANONIEM het volgende:
klinkt heel mooi maar liefde en vertrouwen zijn niet altijd te combineren. sommige mensen zijn heel verliefd en houden heel veel van iemand maar zijn toch gewoon bang voor bepaalde situaties door hun eigen onzekerheid. het is dan misschien wel egoistisch om je partner dan uit die situaties te halen maar dan blijft het wel een teken van de liefde. ook al kan het een tegendraads effect hebben, dat doet niks af aan de liefde die gegeven wordt.
wat lul je toch slap gozer. hoe lang heb je ookal weer een relatie??? 6weken? als die band al sterker is dan die tussen jou en je ouders, zegt dat niet veel over je vriendin, maar des te meer over je relatie met je ouders.quote:op donderdag 1 december 2005 19:51 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
kom maar terug als je wel een goede relatie hebt en als je wat meer weet van die zogenaamde liefde van ouders.
nee, maar dat andere topic was 2 weken terug. dus ik denk: 1+1=2!quote:op donderdag 1 december 2005 23:02 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
en lol, eisprong, je houdt toch niet mijn maandkalender bij hé![]()
is dat zo, zou kunnenquote:op vrijdag 2 december 2005 22:52 schreef klnvntrbyt het volgende:
nee, maar dat andere topic was 2 weken terug. dus ik denk: 1+1=2!![]()
nee neequote:nee, tuurlijk hou ik geen maandkalender bij![]()
ik ook niet. alhoewel.quote:maargoed, ik heb verder geen nuttige on-topic bijdragen, dus ik verwijder me maar weer uit deze topic....
maar is dat liefde? ik schrijf alleen gedichten als ik het uitmaak. anders begrijpt ze er toch niks van hoe ik 'van de ene dag, op de andere' zo veranderd kan zijn...quote:op zaterdag 3 december 2005 00:34 schreef blazkowich het volgende:
gedichten schrijven aan je vriendin.
dat werkt echt geweldig![]()
probeer het eens als je echt verliefd op dat meisje bent dan, hoe je je voelt op papier zetten.quote:op zaterdag 3 december 2005 00:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
maar is dat liefde? ik schrijf alleen gedichten als ik het uitmaak. anders begrijpt ze er toch niks van hoe ik 'van de ene dag, op de andere' zo veranderd kan zijn...
post eens een foto van je vriendin?quote:op zaterdag 3 december 2005 00:55 schreef blazkowich het volgende:
[..]
probeer het eens als je echt verliefd op dat meisje bent dan, hoe je je voelt op papier zetten.
ik heb er een geschreven, sprakeloos was ze, had ze nooit verwacht blablabla. weinig meer romantische moment met haar gehad. als dat geen liefde is.... ze moest bijna huilen![]()
gedichten schrijven, doe het! ook tijdens de relatie!![]()
lees nou gewoon nog eens mijn post...quote:op vrijdag 2 december 2005 18:38 schreef in-limboy het volgende:
oh, dat kan ik me wel redelijk goed voorstellen, joeyt. wat als je klote-ouders hebt. moet je die dan altijd voor je vriendin laten komen?
of je hebt niet compleet klote-ouders, maar er een beetje tussen in. je ziet het al aankomen, je kan niet zeggen dat het altijd óf het een óf het ander is. hangt gewoon af van iemands relatie met diens ouders.
verder heb je je ouders nooit gekozen, en je vriendin dus wel. ik kan me voorstellen dat je daar meer van kan gaan houden.
mooi stuk!quote:op zondag 4 december 2005 23:36 schreef -starseed-mayo- het volgende:
ik ben nu een boek aan het lezen over leven in liefde van deepak chopra
een aantal quotes ..
-leven is liefde en liefde is leven
-je kunt nooit meer liefde ontvangen dan je bereid bent te ontvangen. je kunt niet meer liefde geven dan je hebt te geven. de liefde die door een ander weerkaatst wordt is afkomstig uit je eigen hart.
-liefde is de geest , de geest is het zelf
-liefde is het begin van de reis het einde van de reis en de reis zelf.
-persoonlijke liefde is een geconcentreerde vorm van universele liefde. universele liefde is een ruimere vorm van persoonlijke liefde.
-dat wat geen liefde herbergt moet wel een illusie herbergen.
-liefde is niet het tegengestelde van haat omdat liefde heel is, heeft ze geen tegengestelden.
-liefde is aandacht zonder oordeel. in haar natuurlijke toestand is aandacht alleen maar aandachtig.
-liefde heeft de rede niet nodig. ze spreekt vanuit de irrationele wijsheid van het hart.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |