zelf verzonnen en ik bedoel nog steeds 2. synergie doet niet terzake omdat ik ook de rekensom 1-1=0 maak.quote:op maandag 28 november 2005 19:20 schreef joeyt het volgende:
[..]
![]()
zelf verzonnen of bedoel je 1+1=3????????
nee dan zie ik niet wat je probeert duidelijk te maken.quote:op dinsdag 29 november 2005 11:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zelf verzonnen en ik bedoel nog steeds 2. synergie doet niet terzake omdat ik ook de rekensom 1-1=0 maak.
ik zag het wat simplistischer zonder te goochelen met cijfers. overigens gaat het natuurlijk sitekem ook over "jezelfs een 0" vindenquote:op dinsdag 29 november 2005 11:44 schreef joeyt het volgende:
[..]
nee dan zie ik niet wat je probeert duidelijk te maken.
1+1=3 omdat er sprake is van liefde. je voelt je beter dan dat je je zou voelen dan wanneer je met een ander was (1+1=2)
1-1=-1 je bent liefde kwijtgeraakt dus je voelt je rotter dan wanneer je een ander zou zijn verloren
en deze vind ik dan eigenlijk nog niet helemaal logisch...
het ging mij er meer om dat ik t nut van 1+1=2 niet in zie, want dan zou je een relatie kunnen beginnen met een willekeurig iemand...quote:op dinsdag 29 november 2005 11:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik zag het wat simplistischer zonder te goochelen met cijfers. overigens gaat het natuurlijk sitekem ook over "jezelfs een 0" vinden![]()
maar jij mag best je eigen wiskundige stelling er op nahouden. wie ben ik om jouw liefde vorm te geven...
ik snap je redernatie. maar zoals ik al zei kom ik dan niet uit met de negatieve synergie, aangezien ik soweiso synergie graag wilde vermijden.quote:op dinsdag 29 november 2005 11:48 schreef joeyt het volgende:
[..]
het ging mij er meer om dat ik t nut van 1+1=2 niet in zie, want dan zou je een relatie kunnen beginnen met een willekeurig iemand...
nou ok als jij een nul wilt zijn wie ben ik dan om je in de weg te staanquote:op dinsdag 29 november 2005 11:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik snap je redernatie. maar zoals ik al zei kom ik dan niet uit met de negatieve synergie, aangezien ik soweiso synergie graag wilde vermijden.![]()
ghehehe. ik ben op dit moment 2quote:op dinsdag 29 november 2005 11:54 schreef joeyt het volgende:
[..]
nou ok als jij een nul wilt zijn wie ben ik dan om je in de weg te staan
nog steeds een 3quote:op dinsdag 29 november 2005 12:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ghehehe. ik ben op dit moment 2![]()
jij -1?
heb je trouwens gister dat onderzoeksresultaat gezien waarbij een bepaald eiwit zorgt voor de vlinders in de buik en dat dit eiwit bij mensen langer dan een jaar nog nauwelijks aanwezig is?quote:
nee daar ben ik wel benieud naar. heb bijna een jaar en t rare vind ik dat de vlinders er nog steeds zijn...quote:op dinsdag 29 november 2005 12:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
heb je trouwens gister dat onderzoeksresultaat gezien waarbij een bepaald eiwit zorgt voor de vlinders in de buik en dat dit eiwit bij mensen langer dan een jaar nog nauwelijks aanwezig is?
dit klinkt nogal beperkend, dat kan nooit onderdeel van liefde zijn, imo.quote:op maandag 28 november 2005 00:10 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
net zoals wat ik zonet las over 'alle vrijheid'. met liefde geef je niet alle vrijheid want je wil juist omdat je zoveel om diegene geeft haar niet aan bepaalde situaties blootstellen.
was gister op editie nl (ja ik schaam me dat dat bij een vriend opstond...)quote:op dinsdag 29 november 2005 12:10 schreef joeyt het volgende:
[..]
nee daar ben ik wel benieud naar. heb bijna een jaar en t rare vind ik dat de vlinders er nog steeds zijn...
nee liefde is iets chemisch dat, zoals alles, in je hersens plaatsvindt.quote:op dinsdag 29 november 2005 12:13 schreef marcb1974 het volgende:
liefde is: onzin en een illusie
idd het is veel moeilijker om je partner vrijheid te geven dan te willen beschermen. als je van iemand houdt dan laat je degene los en wanneer t nodig is vang je haar opquote:op dinsdag 29 november 2005 12:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
dit klinkt nogal beperkend, dat kan nooit onderdeel van liefde zijn, imo.
die situaties moet de ander aan kunnen, zo niet, dan is het geen echte liefde van de ander naar jou toe, lijkt me.
quote:op zondag 27 november 2005 18:40 schreef in-limboy het volgende:
liefde is zodanig slecht te omschrijven dat je het echte gevoel nooit zal kunnen begrijpen tot je het zelf een keer te pakken hebt.
hier zou ik bijna over willen discussieëren, is dat werkelijk liefde of soort egoïsme (aantasten van ego)?quote:op maandag 28 november 2005 00:10 schreef #ANONIEM het volgende:
net zoals wat ik zonet las over 'alle vrijheid'. met liefde geef je niet alle vrijheid want je wil juist omdat je zoveel om diegene geeft haar niet aan bepaalde situaties blootstellen.
jezelf (1) - liefde(1) + pijn (-1) = -1quote:op zondag 27 november 2005 03:33 schreef zoalshetis het volgende:
ex liefde waar je nog pijn van hebt is 1-1=0
ja maar dan klopt het 0 voelen niet meer. zoals ik al zei. iedereen mag zijn eigen wiskundige rekensom er op toepassen.quote:op woensdag 30 november 2005 14:45 schreef vamos1 het volgende:
[..]
jezelf (1) - liefde(1) + pijn (-1) = -1
voor mij nietquote:op zondag 27 november 2005 20:16 schreef alicey het volgende:
liefde is onvoorwaardelijk en zonder verwachtingen.
de vraag is imo dan of je het zuivere liefde kunt noemen. in de praktijk zal het altijd zijn grenzen kennen, of dat met eigen kinderen zo is weet ik niet. de vraag doet zich dan eerder op of liefde praktisch gezien te definieren is.quote:op woensdag 30 november 2005 14:49 schreef milagro het volgende:
en zonder verwachtingen, is wmb zelfs onzin, dat zou betekenen dat je geliefde je nooit teleur zou kunnen stellen.
ja nu word je me te zweverigquote:op woensdag 30 november 2005 14:53 schreef alicey het volgende:
[..]
de vraag is imo dan of je het zuivere liefde kunt noemen. in de praktijk zal het altijd zijn grenzen kennen, of dat met eigen kinderen zo is weet ik niet. de vraag doet zich dan eerder op of liefde praktisch gezien te definieren is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |