abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 november 2005 @ 14:11:00 #1
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_32594184
Amsterdam heeft een UITZONDERINGSPOSITIE t.a.v. het invoeren van het z.g. belanghebbendenparkeren zoals het in heel veel gemeenten en Europeesche steden bestaat.
De politieke partijen (behoudens Mokummobiel en de VVD) zijn mordicus tegen het invoeren van het belanghebbendenparkeren in de woonbuurten maar het is een GOTSPE dat ze gelijkterijd roepen dat de luchtvervuiling in Amsterdam een halt moet worden toegeroepen !!
Elke Amsterdammer kent het verschijnsel elke avond doordeweeks na 18.00 uur van de carroussel van rondrijdende auto,s van bewoners die thuiskomen op zoek naar een parkeerplek die er gewoon dan niet is en veroorzaakt een enorme uitstoot aan uitlaatgassen. Overdag kan men in de regel overal wel een parkeerplek vinden ( behoudens het centrum) maar juist na 18.00 uur begint de ellende als de bewoners thuiskomen van hun werk en hun parkeerplek is bezet door stadsbezoekers en/of anderen die er niet wonen.
Onder het mom van te bouwen parkeergarages schuift de politiek de ernst van de zaak voor zich uit en moet b.v. een plek in de nog te bouwen parkeergarage in de Rivierenbuurt straks 200 euro per maand gaan kosten en wordt nu al verteld dat dat vnl. voor de tweede auto zal zijn. De reeds gebouwde parkeergarage onder het Staringsplein in Oud-West staat nu zelf als voor een sterk gereduceerd tarief half leeg.
Uiteraard ben ik het eens met die degenen die zeggen dat Amsterdam het beste helemaal autovrij gemaakt kan worden binnen de ring en zouden grote parkeerplaatsen aan de rand van de stad en gratis openbaar vervoer een grote oplossing zijn maar voorlopig is en blijft dit een utopie en droom en kan de gemeente de inkomsten van de parkeermeters niet missen om te kunnen voldoen aan het
volstorten/financiëren van de bouwput waar Amsterdam momenteel op lijkt overal.
Waar het mij om gaat is dat de politiek in Amsterdam 25 november 2004 met de invoering van de Menukaart Parkeerregelingen alle reeds bestaande Belanghebbendeparkerensituaties hebben verboden en NIET openstaat voor de geachte dat ALS na 18.00 ( dus alleen maar na 18 uur!!)
het vergunningsparkeren wordt ingevoerd voor de bewoners van woonbuurten de parkeerellende
een stuk minder is, men snel een plek heeft, dus een heel stuk minder luchtverontreiniging omdat nu men soms een half uur moet rondrijden voor een parkeerplaats en dan nog niet eens meegenomen dat de gestresste automobolisten vaak hard door de straten jakkeren op zoek naar een parkeerplek met alle gevaarlijk consequenties van dien

Graag hoor ik eens UW mening en/of hoe het in uw gemeente toegaat.

Vriendelijke groet.
Ben gewoon die politiek zat in Amsterdam met zijn vriendjespolitiek en gesjoemel
pi_32594902
Amsterdam is al zo'n ontzettend dure stad om te parkeren dat ik er al jaren niet meer kom, enkele keren heb ik gebruik gemaakt van de P&R wat nog een beetje redelijk is.
Parkeren voor bewoners is een goede zaak, maar dan wel 1 auto per gezin en betaalbaar, dus naar gelang het inkomen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zaterdag 26 november 2005 @ 19:55:51 #3
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_32601965
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:41 schreef longinus het volgende:
Amsterdam is al zo'n ontzettend dure stad om te parkeren dat ik er al jaren niet meer kom, enkele keren heb ik gebruik gemaakt van de P&R wat nog een beetje redelijk is.
Parkeren voor bewoners is een goede zaak, maar dan wel 1 auto per gezin en betaalbaar, dus naar gelang het inkomen.
Waar het mij voornamelijk om gaat is ten 1e de luchtvervuiling in Amsterdam die langzaam maar zeker alle normen aan het overschrijden is en 2e het achterlijke feit dat Amsterdam een buitenbeentje is t.o.v. alle onze omringende gemeenten en grote steden ( ook Europeesch gezien) en dat het soms wel erop lijkt dat de "parkeerinkomsten" als hoofddoel zijn gesteld. Met het z.g. "belanghebbenden-parkeren" komt er een einde aan het oeverloos rondjes draaien van de bewoners in bepaalde wijken zoals Rivierenbuurt ( rondom de Rai) Oud-West, Rond het OLVG ziekenhuis, Westerpark en Oost en hebben de mensen veel eerder een plek MITS er niet teveel vergunningen zijn uitgedeeld waar sommige stadsdelen ook de hand mee lichten en DAN hou je het probleem natuurlijk.
Men "schermt" maar dat die peperdure parkeergarages "de oplossing" zijn maar dat is niet zo omdat die voor laten we het maar noemen "Jan met de Pet" veel te duur gaan worden en in feite dan beter gebruikt kunnen worden voor de stadsbezoekers. Nu is het zo dat stadsbezoekers s,avonds hun auto parkeren in de wijken rondom het centrum en kunnen de bewoners naar een plekkie fluiten en hebben ze dit in de omliggende gemeenten goed ondervangen door vanaf 18.00 bewonersparkeren in te stellen ( dus belanghebbendenpaerkeren) Dit systeem werkte prima in de Beatrixbuurt en in Buitenveldert en is met de "menukaart Parkeerregelingen van 25 nov. 2004"geheel teruggedraaid en lopen er op het moment procedures tegen stadsdeel Zuideramstel
dit belanghebbendenparkeren te behouden.
Het is heel merkwaardig dat er niet meer verzet komt vanuit de bewoners en zij zich lijdzaam s,avonds in de carroussel van rondrijdende auto,s storten en heb hier eerlijk gezegd geen verklaring voor
Overigens neemt het aantal 2e auto,s in Amsterdam enorm toe en dat moet ook wel omdat de huurprijzen dermate hoog worden in Amsterdam dat slechts een tweeverdiener die huur kan ophoesten straks en daar is het hele beleid van de Amsterdamse politici lijkt wel op gebouwd ondanks alle mooie woorden op te komen voor de sociale woningbouw, maar goed dat is weer een heel ander verhaal. De vraag is wie er nu eigenlijk VOOR of TEGEN belanghebbendenparkeren is in Amsterdam en eventueel meningen van buiten Amsterdam hoe men er daar tegenaan kijkt
Ben gewoon die politiek zat in Amsterdam met zijn vriendjespolitiek en gesjoemel
pi_32609752
Ik heb het allang opgegeven om te denken aan parkeren in mijn eigen buurt (omgeving Leidseplein). Mijn huidige auto rij ik op (ivm met het parkeerprobleem gebruik ik 'm eigenlijk maar één a twee keer per maand) en dan neem ik wel zo'n abonnement op greenwheels of zo.
  zondag 27 november 2005 @ 02:09:52 #5
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_32610521
DAT is nou precies hetzelfde wat ik ook onlangs heb verwoord in een krantenartikel in de Echo en wil u best dat onlangs geplaatste artikel toesturen. Het loopt ECHT de spuigeten uit en ik heb eerst in de Eerste helmerstraat gewoond vlakbij u en nu in de Riverenbuurt maar het is een regelrechte RAMP aan het worden, Ik rij ook mijn auto op en wordt dan lid van GreenWheels want laten we eerlijk zijn in Amsterdam zelf doe je tegenwoordig met de auto een uur over een afstand waar je met de fiets 10 minuten over doet omdat half Amsterdam een zandbak is momenteel en ALS je al de stad uitgaat kom je geheid in een file terecht en tegenwoordig al om half 4 s.middags . heb middels een parkeeraktie ( vandaar dat krantenartikel) de deelraadspolitiek op de knieeën gekregen maar het zijn me toch een stelletje onbenullen in zo een raad dat wil je niet weten man.
Als je me mailt stuur ik je het artikel wel als je het wilt lezen. adres is hofm0325@planet.nl
groet
pi_32610566
Laten we reëel zijn; in welke grote stad ter wereld kun je wel je auto voor de deur parkeren ? Wonen in of vlakbij een centrum heeft nu eenmaal z'n nadelen. Die weet je vantevoren lijkt me, ga er dan niet wonen als je er je auto kwijt wil.
pi_32610712
In Parijs gaat het anders nog redelijk.
  zondag 27 november 2005 @ 15:16:32 #8
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_32618920
quote:
Op zondag 27 november 2005 02:12 schreef gelly het volgende:
Laten we reëel zijn; in welke grote stad ter wereld kun je wel je auto voor de deur parkeren ? Wonen in of vlakbij een centrum heeft nu eenmaal z'n nadelen. Die weet je vantevoren lijkt me, ga er dan niet wonen als je er je auto kwijt wil.
Nou nee. Ben ik niet helemaal met je eens. Weet niet of je op www.google.nl eens hebt ingetikt: belanghebbendenparkeren, want daarin staan toch diverse gemeenten waar het perfekt werkt al ben ik met je eens dat het centrum op zich een hopeloze zaak is en DAT heb ik ook weergegeven
En TOCH moet het m.i. mogelijk zijn de bewoners van de aanliggende buurten in Amsterdam zoals
Oud West, de Pijp, Oost, Westerpark e.d. s,avonds een parkeerplek te geven d.m.v het instellen van vergunningsparkeren vanaf 18.00 uur. Mits de stadsdelen niet teveel vergunningen hebben afgegeven MOET het dan mogelijk zijn voor iedere autobezitter "een" parkeerplek te creëren in de buurt dus en hoeft echt niet voor de deur. Nu is het zo dat veelal na 18.00 uur de parkeerplekken in beslag worden genomen door stads/horecabezoekers omdat de tarieven in het Centrum helemaal niet meer te betalen nog afgezien vanvan het feit dat er überhaupt geen plek te vergeven is bijna s.avonds in het centrum.
De nu zo dure geplande parkeergarages kunnen dan dienen voor de stadsbezoekers en wat is daar op tegen ? Nu al heeft de stadsdeelvoorzitter van Zuideramstel Paul Beving voor RadioNoordHolland gezegd dat de te bouwen Parkeergarages op de Churchilllaan vnl. bestemd zijn voor de 2e auto,s van de tweeverdieners die in die buurt een appartementje hebben gekocht en kunnen de minder draagkachtige bewoners die de huur van 200 per maand niet kunnen opbrengen op een houtje bijten en heb ik in ieder geval het avondparkeren via een parkeeractie en inspraak e.d. bij de politiek en via de media kunnen afdwingen per 1 januari dus is er "een beetje lucht" want de mensen hadden op het laatst ECHT GEEN PLEK meer en had Heer beving kwistig met vergunningen rondgestrooid boven het "plafond" wat toegestaan was .
Het allermooiste zou m.i. zijn ALLE auto,s de stad uit te bannen binnen de ring en met gratis openbaar vervoer dan naar grote parkeerplaatsen vervioerd te kunnen worden maar dat is en zal wel een utopie blijven.
Zal even een voorbeeld geven waarom dat vergunningsparkeren goed werkt:
Zandvoort is zo een gemeente waar als de bewoners s,avonds van hun werk thuis kwamen het ze het wel konden "schudden" voor een parkeerplek. Alle plaatsen waren in beslag genomen door toeristen en sommige wagens bleven er weken staan omdat men dan een "pension" had geboekt voor enkele weken. Zandvoort heeft 2 jaar geleden ingesteld dat na 18 uur iedereen die er niet woont en GEEN bewonersvergunning heeft er NIET mogen meer staan ! ( de gebieden dus die het zwaarst zijn rondom het centrum en de kuststrook) en het werk PERFEKT !!!!!
Ik bedoel maar. waar een politieke wil is is een weg maar in Amterdam heeft men blijkbaar veel te hard het geld nodig van de parkeermeters om de bouwputten te financieren anders kan IK het niet verklaren en is het mij een raadsel dat men de luchtverontreiniging voor lief neemt.
pi_32619255
Het zou mij in ieder geval hebben bespaard dat ik een bordje over het hoofd zag met als resultaat dat ik de volgende ochtend mijn auto mocht gaan ophalen in Zuidoost.
  zondag 27 november 2005 @ 20:08:33 #10
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_32626676
En hoeveel kostte dat geintje ?
pi_32626794
¤252,50 (en ik had natuurlijk we ¤13,40 betaald voor het parkeren)
  maandag 28 november 2005 @ 06:17:25 #12
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_32637319
Hoi. Mijn god wat een geld !!!!!
Ik zou er doodziek van zijn geweest eb heb je het nu over guldens of euro,s ?
Ik neem aan over guldens want dat zou neerkomen op 556.-- hollandse guldens toch ?
pi_32650082
Ik heb het over echte keiharde hollandse euro's, en ik was er opvallend luchtig over moet ik zeggen. En toch is ¤252,50 voor zo'n akkefietje toch best wel iets wat ook pijn doet in mijn portemonnee.

Ik was eigenlijk vooral onder de indruk van de efficientie van het proces; je belt 0900 tuig, je krijgt te horen waar je moet zijn voor weggesleepte wagens. Vervolgens bel die mensen op, je vraagt of ze je wagen hebben, zij vertellen je het en wat je moet doen om 'm weer terug te krijgen (ID en genoeg geld, waarbij ze je het juiste bedrag ook vertellen) en waar. Vervolgens ga je erheen, je krijgt de hele papierwinkel inclusief foto's van de situatie en je kunt na betaling en het zetten van wat handtekeningen je auto meenemen.
  dinsdag 29 november 2005 @ 20:39:02 #14
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_32679889
Dat is dan 556 harde guldens en DAT voor een dagje Amsterdam bezoeken ? Mijn god wat een schandaal. !!! heb een verzoek ik plaats elke dag de z.g. "Amsterdamse Weetjes"op www.rtvnh.nl/forum, www.mokummobiel.nl forum, weblog van de volkskrant om te "proberen"de Amsterdammers eens "bewust" te maken i.v.m. de komende gemeentreraadsverkiezingen en mag ik ik jouw berichten/antwoorden plaatsen daarop ?
  dinsdag 29 november 2005 @ 20:40:41 #15
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_32679935
sorry het adres van moet zijn www.rtvnh.nl/forum
pi_32680618
Nee lieverd het was niet voor een dagje amsterdam bezoeken, het was voor een avondje mijn auto om de hoek parkeren. Ik woon in de Korte Leidsedwarsstraat en had mijn auto (bij wijze van uitzondering) geparkeerd op de Prinsengracht. Helaas op de foute plek.

De reden voor deze dwaze daad was dat ik op donderdagavond laat en vrijdagmorgen vroeg op schiphol moest zijn.
  woensdag 30 november 2005 @ 19:10:26 #17
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_32704579
Tja, dan is een heel klein beetje ook eigen schuld toch ? En was er echt in dit geval dan geen verweer mogelijk ? Heb gelezen dat bijna de heldt van de bezwaarschriften wordt toegekend en
"misschien" iets om het alsnog te doen maar ik neem aan dat het al een tijd geleden was. Vind het heel vreemd dat ze geen rekening hebben gehouden dan met je evrgunning want die heb je dan toch m.i. wel ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')