abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32594012
Essent is bang dat de stroom uit zal vallen in heel Zeeland, omdat een hoofdleiding op knappen staat. Ook in andere delen van het land is de stroom uitgevallen (bron: 3FM headlines)
pi_32594047
Zeeland Het verbaast me dat ze daar überhaupt stroom hadden.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 26 november 2005 @ 14:24:05 #3
44816 Baseboy
Signed By B@s¤B0Y
pi_32594530
LISSINGEN (ANP) – De situatie met de instabiele hoogspanningsmasten en –kabels in Zeeland is kritiek. Dat zei zaterdag een woordvoerder Tennet, beheerder van het landelijk hoogspanningsnet. Door het knappen van een elektriciteitskabel is een hoofdlijn uitgeschakeld. De tweede hoofdlijn naar Zeeland staat op knappen, aldus de woordvoerder.

Door het barre winterweer vrijdag heeft zich op de masten en kabels tussen ’ s Gravenpolder en knooppunt Markiezaat een dikke laag ijs en sneeuw vastgehecht. De noodbeveiliging heeft er voor gezorgd dat de stroom op de eerste hoofdlijn is uitgevallen. Maar Tennet heeft nog een landelijke lijn die Zeeland van stroom voorziet, dus bewoners hebben geen last van stroomuitval. Deze lijn staat echter ook op knappen en als dat gebeurt zit Zeeland toch echt zonder stroom, aldus de woordvoerder.

Medewerkers zijn bezig om de boel provisorisch te repareren, maar dat gaat naar alle waarschijnlijkheid nog wel een paar uur duren.
I'm only posting shit!
  Redactie Sport zaterdag 26 november 2005 @ 14:29:14 #4
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_32594641
Ach, hier vlakbij in Haaksbergen zitten ze al meer dan 24 uur zonder stroom.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage zaterdag 26 november 2005 @ 14:30:42 #5
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_32594673
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:29 schreef dennistd het volgende:
dat lijkt me écht fucked up, je kunt bijna niks zonder stroom tegenwoordig
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_32594680
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:29 schreef dennistd het volgende:
Haaksbergen
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  Donald Duck held zaterdag 26 november 2005 @ 14:31:08 #7
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_32594684
'een landelijke lijn'
die loopt dan toch ondergrond en zou nergens last van moeten hebben?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_32594735
Het is toch wel frappant dat bij een beetje sneeuw en storm alles het meteen begeeft. Dat zegt wel wat over de kwaliteit van bepaalde infrastructuur.
  zaterdag 26 november 2005 @ 14:34:34 #9
44816 Baseboy
Signed By B@s¤B0Y
pi_32594754
*Update omroep Zeeland*

"Zeeland komt niet zonder stroom"
Al valt de stroom in heel Nederland
uit, dan nog kunnen de Zeeuwse
huishoudens en bedrijven rekenen op
stroom. Dat zegt plaatsvervangend
Commissaris van de Koningin en
coördinerend bestuurder Toine
Poppelaars in reactie op berichten van
stroombeheerder Tennet. Die meldde dat
er kans is dat heel Zeeland zonder
stroom komt te zitten.

Volgens Poppelaars kan in dat geval de
stroomlevering worden overgenomen door
de kerncentrale in Borssele en andere
centrales van EPZ.

Voor gemeente Terneuzen is Elsta bij dow de centraale.
Gemeente Hulst heb pech haha
I'm only posting shit!
pi_32594784
Ach mij maakt het niet zoveel uit als de stroom uitvalt , mijn verwarming en warm water voorziening hebben hier geen last van.
pi_32594900
Gisteren in de straat al geen lantaarnverlichting meer. Erg erg erg donker. Ik vond het wel wat hebben
pi_32594916
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:35 schreef Xanthe het volgende:
Ach mij maakt het niet zoveel uit als de stroom uitvalt , mijn verwarming en warm water voorziening hebben hier geen last van.
Je stookt nog op een kolen kachel?
  zaterdag 26 november 2005 @ 14:42:24 #13
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_32594920
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dan heb je die enorme centrales daar nog niet gezien .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_32594933
quote:
Dat van jou werkt allemaal op batterijen?
  zaterdag 26 november 2005 @ 14:46:54 #15
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_32595014
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:42 schreef MikelenniuM het volgende:

[..]

Dat van jou werkt allemaal op batterijen?
Hamsters die in kleine molentjes rondjes lopen. En die worden dan weer gevoerd door een heel leger kabouters met kleine puntmutsjes
lege ton
pi_32595033
Zou wel kut zijn .
pi_32595062
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Haaksbergen
Kijk uit, jij!

Bij stroomuitval blijken analoge telefoons opeens verdomd handig trouwens.
pi_32595095
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:49 schreef Fatality het volgende:

[..]

Kijk uit, jij!

Ik heb 'n oplader die kan functioneren zonder stroom.
pi_32595109
quote:
hoe pompt de verwarmingspomp dan zonder electriciteit?
  zaterdag 26 november 2005 @ 14:52:59 #20
44816 Baseboy
Signed By B@s¤B0Y
pi_32595122
quote:

[..]

Kijk uit, jij!

samen met een laptop kan je dan idd nog online, gsm kan ook maar dat is weer stukie duurder..
I'm only posting shit!
pi_32595155
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:34 schreef Baseboy het volgende:
*Update omroep Zeeland*

"Zeeland komt niet zonder stroom"
Al valt de stroom in heel Nederland
uit, dan nog kunnen de Zeeuwse
huishoudens en bedrijven rekenen op
stroom. Dat zegt plaatsvervangend
Commissaris van de Koningin en
coördinerend bestuurder Toine
Poppelaars in reactie op berichten van
stroombeheerder Tennet. Die meldde dat
er kans is dat heel Zeeland zonder
stroom komt te zitten.

Volgens Poppelaars kan in dat geval de
stroomlevering worden overgenomen door
de kerncentrale in Borssele en andere
centrales van EPZ.

Voor gemeente Terneuzen is Elsta bij dow de centraale.
Gemeente Hulst heb pech haha
Daar sta je dan met je groene stroom
  zaterdag 26 november 2005 @ 14:56:50 #22
67174 Dos37
Come on Twente
pi_32595209
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_32595359
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:31 schreef __Saviour__ het volgende:
'een landelijke lijn'
die loopt dan toch ondergrond en zou nergens last van moeten hebben?
Ze gaan een hoogspanningskabel echt niet onder grond leggen. Dan heb je heel veel isolatie nodig en dat zorgt weer voor extra weerstand in de kabel. Bovendien wil je niet weten wat er gebeurt als een bouwvakker per ongeluk een hoogspanningskabel raakt met z'n graafmachine.
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het is toch wel frappant dat bij een beetje sneeuw en storm alles het meteen begeeft. Dat zegt wel wat over de kwaliteit van bepaalde infrastructuur.
Mwah er zijn de laatste jaren zat stormen geweest en nooit is er iets mis gegaan, geldt ook voor sneeuwval. Het was de combinatie van sneeuwval en harde wind die het hem deed. Door de wind vormt zich dan een soort vleugelprofiel rond de kabels, daardoor gaan de kabels op en neer zwiepen en trekken ze zich stuk onder hun eigen gewicht. Daar kun je vrij weinig tegen doen behalve verwarmen dan maar dat zal wel te duur zijn.
pi_32595430
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:52 schreef Baseboy het volgende:

[..]

samen met een laptop kan je dan idd nog online, gsm kan ook maar dat is weer stukie duurder..
Helaas, kabel ligt re nog steeds uit,ik zit nu dan ook in Utrecht.
Ik weet wel dat in Haaksbergen bij supermarkten etc. noodaggregaten staan.
En het GSM netwerk lijkt mij ook plat te liggen, ik kan me iig niet herinneren dat telefoonmasten op kolen werken.
pi_32598110
Het zal eens echt 3 dagen gaan sneeuwen in Nederland, ben benieuwd wat er dan gebeurd.
  zaterdag 26 november 2005 @ 17:21:59 #26
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32598479
Voor de mensen die lachen om de provincie, bedenk dat het platte land een industrie terrein is, namelijk de agro business. Voorbeeld: Honderden koeien in een stal zonder stroom is niet echt iets om te lachen, die moeten namelijk gemolken worden.
Ik ken een paar boeren hier in de omgeving, die niet voor niets een dieselagregaat hebben.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 26 november 2005 @ 19:25:30 #27
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_32601305
quote:
Nee, dat zegt meer iets over de weersomstandigheden die er geweest zijn! Daar is de hele infrastructuur niet opgebouwd.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_32601325
quote:
Leger helpt Haaksbergen bij stroomstoring

HAAKSBERGEN - Haaksbergen heeft zaterdagavond de hulp ingeroepen van het leger nu het grootste gedeelte van de gemeente de tweede nacht zonder stroom in gaat. Het leger is gevraagd zo veel mogelijk noodaggregaten te leveren, want alleen het centrum van Haaksbergen en het buitengebied hadden zaterdag noodstroom. Dat werd bekendgemaakt tijdens een persconferentie van de gemeente.

Bij ongeveer 40.000 inwoners van de gemeenten Haaksbergen en Berkelland viel vrijdagmiddag rond 13.00 uur de stroom uit door een geknapte elektriciteitskabel. Verzorgingstehuizen kregen prioriteit bij het uitdelen van de noodaggregaten en ook een aantal pluimvee- en veehouders in de buitengebieden werd van van stroom voorzien. In Berkelland konden zaterdag om 16.00 uur de lichten wel weer aan, want daar was toen de noodstroom aanwezig.

Geen schot

Burgemeester K. Loohuis van Haaksbergen toonde zich verontwaardigd dat hij pas zo laat door energieleverancier Essent ervan op de hoogte was gesteld dat er geen schot zat in de reparatie. Eerder die dag had Essent nog gezegd te verwachten dat Haaksbergen zaterdag om 18.00 uur weer stroom zou hebben.

IJsafzetting

Volgens de gemeente spreekt Essent van een uitzonderlijke situatie en blijken minimaal vier hoogspanningsmasten door te buigen onder ijsafzetting. Wegens het gevaar dat dat oplevert, moet in elk geval een woning worden geëvacueerd. Door ijsvorming en sneeuw was het ook te gevaarlijk om de kabel te herstellen.

Noodaggraten

Van Loohuis werd daarom verwacht dat hij zaterdagavond snel maatregelen nam en op korte termijn een groot aantal noodaggregaten regelde. Binnen de gemeenten bleken die vooralsnog niet voorhanden. Zaterdagavond rijden er geluidswagens door Haaksbergen om inwoners erop te wijzen dat ze vanaf 20.00 uur terechtkunnen in sporthallen de Els en de Bouwmeester. Daar wordt met hulp van het leger en het Rode Kruis een nog onbekend aantal veldbedden neergezet.
pi_32601704
Na de golf van privatiseringen zijn we gedegradeert tot een derdewereldland.
pi_32601729
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 19:25 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Nee, dat zegt meer iets over de weersomstandigheden die er geweest zijn! Daar is de hele infrastructuur niet opgebouwd.
Zo heftig waren deze omstandigheden echt niet. Het kan allemaal nog veel heftiger.
pi_32601813
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 19:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Zo heftig waren deze omstandigheden echt niet. Het kan allemaal nog veel heftiger.
Het kan altijd heftiger. Maar deze omstandigheden komen simpelweg niet vaak voor in Nederland.
Laat staan dat ze normaal zijn.
pi_32602711
die zweeuwen hebben toch die kern reactor nog van 452 megawatt nog!

daar kunnen ze wel op teren

Gelukkig leveren de energie boertjes mij hier in het rustige friesland nog netjes prik

wel met wat piekjes en dalen, maar dat zal wel komen door de onregelmatige massa afnamens
  zaterdag 26 november 2005 @ 20:33:19 #33
45206 Pietverdriet
pi_32602940
al met al is het stroom net in NL goed betrouwbaar, probleem is een beetje dat onze afhankelijkheid van stroom steeds groter wordt.
pi_32603058
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 20:33 schreef Pietverdriet het volgende:
al met al is het stroom net in NL goed betrouwbaar, probleem is een beetje dat onze afhankelijkheid van stroom steeds groter wordt.
ja hier vallen delen los van het landelijk net, ipv dat er een centrale uit valt,

hoewel we geloof ik wel 1 centrale een poosje kunnen missen! om van de import stroom maar te zwijgen!
  zaterdag 26 november 2005 @ 20:38:46 #35
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_32603082
In Rekken en Eibergen hebben ze alweer stroom .
  zaterdag 26 november 2005 @ 20:39:13 #36
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_32603101
ach ja, eht extreem hoor, beetje water en wat wind. hier in amsterdam viel het allemaal bvest mee, kwa regen was het een weekje geleden toch erger.
  zaterdag 26 november 2005 @ 22:45:45 #37
44816 Baseboy
Signed By B@s¤B0Y
pi_32606382
oke Zeeland weer de beste zoals vele records:

warmst...
koudst....
meeste regen.....
minste stroom.....

Laat nu amsterdam dat maar eens nadoen gaat ze niet lukken

I Like Zeeland.....................
I'm only posting shit!
pi_32607402
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 22:45 schreef Baseboy het volgende:
oke Zeeland weer de beste zoals vele records:

warmst...
koudst....
meeste regen.....
minste stroom.....

Laat nu amsterdam dat maar eens nadoen gaat ze niet lukken

I Like Zeeland.....................
wonen daar nog nederlanders dan?
  zaterdag 26 november 2005 @ 23:31:39 #39
44816 Baseboy
Signed By B@s¤B0Y
pi_32607422
Mjah zat jammer dat er boven de schelde zo weinig wonen
I'm only posting shit!
  zondag 27 november 2005 @ 01:45:34 #40
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32610128
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 17:21 schreef Pietverdriet het volgende:

Ik ken een paar boeren hier in de omgeving, die niet voor niets een dieselagregaat hebben.
Wij hebben hier ook zo'n ding, wordt aangedreven door de trekker. Een indirecte dieselgenerator eigenlijk. Het is al een oud beestje, maar we hebben hem gelukkig nooit hoeven te gebruiken voor het melken. We testen het aggregaat wel elk jaar door de hele "melkstalgroep" er op aan te sluiten. Doet het altijd probleemloos. Je wil ook geen 80 koeien met de hand gaan melken. .

Bij elke grote stroomstoring is het ook weer hetzelfde verhaal, boeren die niet kunnen melken. Ik snap echt niet waarom ze geen aggregaat aanschaffen, desnoods gezamenlijk met een groep boeren. Kun je rouleren.
pi_32610145
quote:
Op zondag 27 november 2005 01:45 schreef freako het volgende:

[..]

Wij hebben hier ook zo'n ding, wordt aangedreven door de trekker. Een indirecte dieselgenerator eigenlijk. Het is al een oud beestje, maar we hebben hem gelukkig nooit hoeven te gebruiken voor het melken. We testen het aggregaat wel elk jaar door de hele "melkstalgroep" er op aan te sluiten. Doet het altijd probleemloos. Je wil ook geen 80 koeien met de hand gaan melken. .

Bij elke grote stroomstoring is het ook weer hetzelfde verhaal, boeren die niet kunnen melken. Ik snap echt niet waarom ze geen aggregaat aanschaffen, desnoods gezamenlijk met een groep boeren. Kun je rouleren.
Bestaan er boeren die niet kunnen melken?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  zondag 27 november 2005 @ 02:00:05 #42
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32610356

[ Bericht 100% gewijzigd door freako op 27-11-2005 02:00:45 ]
pi_32610370
Wat vreemd die essent toch...heeft echt alles op de rit zo te zien
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_32613141
Of wij nog met een kolenkachel werken? Nope , maar hebben hier naast de cv ook andere voorzieningen voor warmte. Gaskachel bv of openhaard.
pi_32613232
quote:
Groot deel Haaksbergen heeft weer stroom

AMSTERDAM - Meer dan de helft van de huishoudens in de gemeente Haaksbergen heeft weer stroom. Dat meldt de gemeente zondagochtend. Met behulp van noodaggregaten worden 7.250 van de elfduizend huishoudens van stroom voorzien. Energieleverancier Essent verwacht zondag in de loop van de middag alle huishoudens te hebben aangesloten. Haaksbergen kampt vanaf vrijdagmiddag met een stroomstoring.

In opvangcentra was het vannacht rustig, zegt de gemeente. 'Slechts twee mensen' maakten gebruik van de mogelijkheid in een sporthal te overnachten. Het gemeentebestuur heeft supermarkten gevraagd zondag open te zijn, zodat mensen boodschappen kunnen doen. Alle agrarische bedrijven zijn aangesloten op een noodstroomvoorziening. Andere bedrijven en industrieën worden volgens Essent in de loop van de komende nacht aangesloten.

De stroomstoring in Haaksbergen werd vrijdagmiddag veroorzaakt door gebroken kabels. Essent is bezig met het herstellen van de gebroken kabels in de hoogspanningsmasten.
Gelukkig maar
pi_32613673
Was het hoogspannings net trouwens geen ring structuur?
  zondag 27 november 2005 @ 11:43:57 #47
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_32613913
Ik kom uit Rekken, plaatsje bij Haaksbergen en Eibergen. Ik heb 32 uur zonder stroom gezeten, sinds vrijdagmiddag 1 uur. Je leert wel hoe afhankelijk we nou eigenlijk zijn zonder stroom. Niets doet het. Mobiele telefoonverkeer is niet mogelijk omdat de palen geen stroom hebben, pas zaterdagmiddag was er iets bereik en dan was meestal het netwerk overbelast. Niets doet het. Geen verwarming, geen magnetron, geen vriezer, geen warme douche, geen televisie, geen computer, geen deurbel..

En ook geen telefoon, ook met een analoge telefoon niet, gister was de lijn gewoon dood.
  zondag 27 november 2005 @ 11:49:21 #48
45206 Pietverdriet
pi_32613996
quote:
Op zondag 27 november 2005 11:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
Was het hoogspannings net trouwens geen ring structuur?
Ja, maar niet naar overal, alleen de backbone is een ring
  zondag 27 november 2005 @ 11:51:47 #49
45206 Pietverdriet
pi_32614038
quote:
Op zondag 27 november 2005 01:46 schreef Seneca het volgende:

[..]

Bestaan er boeren die niet kunnen melken?
als de stroom uitvalt kan je niet melken, en met de hand 80 koeien melken, ga maar eens 1 koe melken, dan heb je mischien een idee waar je het over hebt.
pi_32614085
quote:
Op zondag 27 november 2005 11:43 schreef nickybol het volgende:
Ik kom uit Rekken, plaatsje bij Haaksbergen en Eibergen. Ik heb 32 uur zonder stroom gezeten, sinds vrijdagmiddag 1 uur. Je leert wel hoe afhankelijk we nou eigenlijk zijn zonder stroom. Niets doet het. Mobiele telefoonverkeer is niet mogelijk omdat de palen geen stroom hebben, pas zaterdagmiddag was er iets bereik en dan was meestal het netwerk overbelast. Niets doet het. Geen verwarming, geen magnetron, geen vriezer, geen warme douche, geen televisie, geen computer, geen deurbel..

En ook geen telefoon, ook met een analoge telefoon niet, gister was de lijn gewoon dood.
Vreemd ik woon ook in Rekken, en analoge telefoon werkte gister gewoon toen we nog zonder stroom zaten.
  zondag 27 november 2005 @ 11:57:56 #51
45206 Pietverdriet
pi_32614141
quote:
Op zondag 27 november 2005 11:55 schreef Bartolomew het volgende:

[..]

Vreemd ik woon ook in Rekken, en analoge telefoon werkte gister gewoon toen we nog zonder stroom zaten.
Mischien verschilt dat per wijk, en een huiscentrale heeft stroom nodig
  zondag 27 november 2005 @ 12:02:49 #52
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_32614225
Het telefoonhuisje van KPN zat ook zonder stroom, er stond sinds `s middags een noodaggregraat maar die deed het niet.
pi_32614474
quote:
Op zondag 27 november 2005 11:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mischien verschilt dat per wijk, en een huiscentrale heeft stroom nodig
Rekken is gewoon één wijk
  zondag 27 november 2005 @ 12:40:11 #54
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_32614894
De lijn deed het gistermorgen wel, maar gistermiddag ging ie dood geloof ik.
  zondag 27 november 2005 @ 14:01:22 #55
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32616775
quote:
Op zondag 27 november 2005 11:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

als de stroom uitvalt kan je niet melken, en met de hand 80 koeien melken, ga maar eens 1 koe melken, dan heb je mischien een idee waar je het over hebt.
Als je al een jaar of veertig een melkmachine hebt, verleer je het ook wel. .
  zondag 27 november 2005 @ 14:09:40 #56
45206 Pietverdriet
pi_32617001
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:01 schreef freako het volgende:

[..]

Als je al een jaar of veertig een melkmachine hebt, verleer je het ook wel. .
Vrees dat veel nederlanders geen idee hebben waar hun eten en drinken vandaan komt en geen idee hebben hoe een moderne boerderij werk. Vriend van mij was verrast dat aardappels onder de grond groeide, en een collega van mij stomverbaasd dat melk uit een koe kwam, hij vond het walgelijk en dronk het niet meer.
  zondag 27 november 2005 @ 14:11:50 #57
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_32617057
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vrees dat veel nederlanders geen idee hebben waar hun eten en drinken vandaan komt en geen idee hebben hoe een moderne boerderij werk. Vriend van mij was verrast dat aardappels onder de grond groeide, en een collega van mij stomverbaasd dat melk uit een koe kwam, hij vond het walgelijk en dronk het niet meer.
m'n nichtje was dol op kroepoek, tot we haar vertelden dat het garnalen waren
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 27 november 2005 @ 14:33:25 #58
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_32617683
Gadverdamme dat laatste wist ik ook niet. Ik weet trouwens dat sommige boeren oproepen hebben gedaan naar vrijwilligers om te helpen met het melken met de hand.
pi_32618381
Mijn oom heeft een boerderij...weet je hoe erg het is als die geen stroom meer heeft, koeien kunnen alleen handmatig worden gemolken, uiers zwellen op en gaan ontsteken, vreselijk.
Gelukkig kreeg mijn oom al snel een aggregraat.
pi_32618886
quote:

[..]

Altijd lachen zulke mensen
Je vraagt je dan trouwens wel af wat ze leren op de basisschool.
pi_32625025
In de regio twente kan mogelijk nog meer stroomuitval gaan ontstaan. De hoogspanningskabels langs de A35 schijnen erg laag te hangen. Het gebied er omheen is inmiddels afgesloten en Essent heeft gezegt dat de kans klein is dat ze daadwerkelijk breken.

Echter kan er mogelijk in de loop van de avond en nacht in het oosten nog meer sneeuw gaan vallen, waardoor de kabels nog verder belast kunnen raken.

En natuurlijk zegt Essent ook nog wel meer, tenslotte zou iedereen GISTER om 18:00 uur weer stroom hebben in Haaksbergen en omgeving, inmiddels 24 uur later zijn er nog steeds mensen die het zonder moeten stellen.
Protected by Witchcraft
pi_32625968
Essent heeft gisteren nog gezegd dat het geen inschattingsfout is geweest (dat we om 18:00 uur al stroom zouden hebben) ...maar wat zou het dan wel zijn geweest! Vanmorgen werd inderdaad toegegeven dat het een inschattingsfout was....van mij mogen ze flink dokken, die lui van Essent. En die topman maar salaris binnenhalen!
*Heeft nog steeds ijskoude voeten* De achterkamer wil niet warm worden
pi_32626103
quote:

[..]

Kijk uit, jij!

Hehe, inderdaad...wij hadden er ook nog 1. Alleen jammer dat die in de voorkamer moest staan (alleen daar een telefoonaansluiting) en we in de keuken zaten (aangezien dat de kleinste ruimte was en je die dus het snelst warm kon krijgen) en je de deur dichthield...
Mijn mobiel heeft het uitgehouden, genoeg batterij gehad voor dit weekend.
  zondag 27 november 2005 @ 20:45:49 #65
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_32627799
quote:
Op zondag 27 november 2005 19:46 schreef Jurrio het volgende:
Essent heeft gisteren nog gezegd dat het geen inschattingsfout is geweest (dat we om 18:00 uur al stroom zouden hebben) ...maar wat zou het dan wel zijn geweest! Vanmorgen werd inderdaad toegegeven dat het een inschattingsfout was....van mij mogen ze flink dokken, die lui van Essent. En die topman maar salaris binnenhalen!
*Heeft nog steeds ijskoude voeten* De achterkamer wil niet warm worden
Dokken omdat er overmacht in het spel is?

Amerika cultuur
silence can say more than thousand words
  zondag 27 november 2005 @ 21:41:20 #66
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_32628700
Als ze moeten dokken krijgen ze minder geld, en wordt de kwaliteit van het netwerk steeds slechter.
pi_32629613
quote:
Op zondag 27 november 2005 20:45 schreef 61neorej het volgende:

[..]
Dokken omdat er overmacht in het spel is?
Amerika cultuur
Ik bedoel de kosten van de opgelopen schade van particulieren dokken, omdat het uiteindelijk hun fout was, zěj hebben niet op tijd nood-aggegraten geregeld, waardoor 15.000 man 2 dagen zonder stroom zat.
Wie zou het anders moeten betalen? De gemeente? De particulieren?
pi_32629754
quote:
Op zondag 27 november 2005 21:41 schreef nickybol het volgende:
Als ze moeten dokken krijgen ze minder geld, en wordt de kwaliteit van het netwerk steeds slechter.
Laat ze eerst het geld maar eens effectiever spenderen, voordat ze particulieren meer laten betalen. Zoals een extra lijn van Haaksbergen naar een andere stad bouwen (tot nu toe is Haaksbergen qua electriciteitsvoorziening een eiland, alleen verbonden met Eibergen en dus nogal afhankelijk van 1 rij hoogspanningsmasten).
En, per slot van rekening, Essent moet toch gestraft worden?
  zondag 27 november 2005 @ 22:17:43 #69
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_32629859
De opgelopen schade van de particulieren kunnen ze dokken, maar wat voor een schade lijdt je nou als particulier. Essent moet gewoon verplicht worden om de stroomvoorziening te verbeteren voor Haaksbergen/Eibergen/Neede/Rekken. Gewoon opleggen: jullie moeten de voorziening verbeteren binnen een jaar, en anders een dikke boete.
pi_32630235
Om maar eens een voorbeeld te noemen: de verwarming kan dichtvriezen, de boiler kan mankementen gaan vertonen na 24 uur niet meer te hebben gewerkt en dan ineens wel weer op volle toeren...ach er zijn altijd wel dingen die kapot kunnen gaan bij lang verlies aan stroom (die je niet zo snel kunt bedenken).
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 november 2005 @ 22:30:59 #71
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32630316
quote:

[..]

Het lijkt me toch HEEL sterk dat je als volwassen vent niet weet waar aardappelen of melk vandaan komt
  zondag 27 november 2005 @ 22:36:42 #72
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_32630498
quote:
Op zondag 27 november 2005 22:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het lijkt me toch HEEL sterk dat je als volwassen vent niet weet waar aardappelen of melk vandaan komt
Ik zou ze de kost toch niet willen geven . De gene die dat niet weten.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 november 2005 @ 22:38:18 #73
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32630538
quote:
Op zondag 27 november 2005 22:36 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ik zou ze de kost toch niet willen geven . De gene die dat niet weten.
Ik weiger het te geloven. Ik ken ook werkelijk niemand die dat niet weet. En twee in je direkte omgeving lijkt me simpelweg godsonmogelijk.
pi_32631238
quote:
Op zondag 27 november 2005 22:17 schreef nickybol het volgende:
De opgelopen schade van de particulieren kunnen ze dokken, maar wat voor een schade lijdt je nou als particulier. Essent moet gewoon verplicht worden om de stroomvoorziening te verbeteren voor Haaksbergen/Eibergen/Neede/Rekken. Gewoon opleggen: jullie moeten de voorziening verbeteren binnen een jaar, en anders een dikke boete.
Wat voor schade je lijdt als particulier? Wat dacht je van de vele mensen die met een diepvriezer vol met o.a. vlees zitten? Dat is na 2 dagen toch echt niet meer bruikbaar en kan weggegooit worden. En wat denk je van mensen met terraria met b.v slangen die absoluut warmte nodig hebben omdat ze anders dood gaan (zeker met de gemiddelde 5 graden die het bij de meeste mensen thuis was).
Protected by Witchcraft
pi_32631440
quote:
Op zondag 27 november 2005 11:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, maar niet naar overal, alleen de backbone is een ring
oh juist, wij zitten hier vlak bij een onderstation en krijgen dus direct vanaf het onderstation de prik voor t dorp. en het onderstation ligt aan het ringnetwerk
  zondag 27 november 2005 @ 23:04:17 #76
45206 Pietverdriet
pi_32631456
quote:
Op zondag 27 november 2005 22:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Geloof me het is waar, ik was er ook stomverbaasd over.
pi_32649239
Geloof me nou maar er zijn flink wat mensen die geen flauw benul hebben van hoe een koe eruit ziet *kuch alloch kuch toon*

Ik heb al flink wat mensen gehoord waarbij de CV het heeft begeven.
Maargoed ik ben meer voor een flinke verbetering van het stroomnetwerk dan dat ze m 35 euri geven. Tevens een beter spoornetwerk en een stop op het leeghalen van de overheidsdiensten in het oosten.

Danku

[ Bericht 90% gewijzigd door Fatality op 28-11-2005 17:18:32 ]
pi_32649821
quote:
'Alles'? En 'een beetje sneeuw en storm'? Lekker suggestief!
geen
pi_32659704
Hoor net op de radio dat Brinkhorst 'al' vanmorgen op de hoogte werd gesteld van de stroomstoring...
pi_32674565
Hier in Tilburg-West werkt de verwarming nog altijd niet... applausje voor Essent
pi_32674749
quote:
Op maandag 28 november 2005 23:43 schreef Braamhaar het volgende:
Hoor net op de radio dat Brinkhorst 'al' vanmorgen op de hoogte werd gesteld van de stroomstoring...
  vrijdag 2 december 2005 @ 08:46:56 #82
129784 tijnzz
Je moeder. Mét avatar
pi_32747504
quote:

[..]

Hoe oud was die collega
Hoi
pi_32747516
Groningen gaat het wonder boven wonder helemaal goed, nog geen storinkje of wat dan ook.. houden zo want we hebben een vriezer vol!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_32747527
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 08:46 schreef tijnzz het volgende:

[..]

Hoe oud was die collega
93
  vrijdag 2 december 2005 @ 09:37:28 #85
45206 Pietverdriet
pi_32748227
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 08:46 schreef tijnzz het volgende:

[..]

Hoe oud was die collega
Destijds? 26 geloof ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')