quote:nou nee
Op dinsdag 13 november 2001 22:29 schreef Slipknotje het volgende:
Marilyn Manson toch ook hahh
quote:meestal wel ja
Op dinsdag 13 november 2001 22:48 schreef Toffe_Ellende het volgende:
En marilyn Manson.... dat is toch glamrock???
quote:Vertel eens ff Toffe Ellende? Warom was je dit topic vergeten? Juist nu de commerciële variant van Gothic wat in de schijnwerpers begint te komen hebben nieuwe Fokkers behoefte aan een zet richting de antwoord op de aloude vragen:
Op zondag 16 februari 2003 21:18 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ow God... dit topic was ik vergeten en ik weet ook waarom... open deuren om in te trappen...
Dat proces krijgt vorm door middel van het spiegelen van het gangbare, het afzetten tegen het gangbare of het voegen naar het gangbare in de persoonlijke leefomgeving. Tegenwoordig oefent een magisch eenoog veel onvloed uit op de persoonlijke leefomgeving van mensen die voor dergelijke keuzen komen te staan. Samen met de op internet aangesloten PC biedt dit medium mensen de mogelijkheid om buiten de voor hen gangbare paden verkenningen te gaan doen.
Een topic als dit door jou opgestartte topic is een van de vele wegen die kan worden ingeslagen ter oriëntatie op welke vorm men het leven in de nabije toekomst wenst te geven. Zo'n pad sluit je toch niet af?
Would-be's, Wannabe's, passanten, fanaten, Farizeeën, zoekers en Zeloten passeren allen dit smalle pad en al naar gelang hun kritische blik pikken ze er iets van mee dat invloed heeft op de rest van hun leven.
Een een topic met de titel: "Gothic was da ?" past een dergelijke melancholische overweging prima. Gauw het poppy nummer 'Why can't I be you' van The Cure opzetten
quote:Kan het geen Horrible Pop zijn? Altijd leuk voor TMF en de lokale MTV (want op de orginele Amerikaanse MTV komt hij maar moeilijk door de CENSUUR)
Op zondag 16 februari 2003 21:22 schreef ZixS het volgende:[..]
meestal wel ja
Fields of The Nephilim ![]()
Volgens het lijstje van hoppe ben ik vooral een liefhebber van de het eerste lijstje, iemand nog een kledingadvies?
quote:Neuh, nu gaan we beginnen met de onderverdeling van genre's in subgenres. Er zal een heftige strijd ontstaan welke band we waarom in welk genre en subgenre thuisbrengen. Buiten dat zal er een strijd per uitgave van de band ontstaan opmdat ook bands in hun bandleven nogal eens veranderen van muziekstijl.
Op zondag 16 februari 2003 22:03 schreef moredragons het volgende:
en nu
is iedereen nu blij dat alle muziek een naampje heeft gekregen
quote:Hahahahaha...
Op zondag 16 februari 2003 22:04 schreef Seborik het volgende:
He verdomme, ik wil gewoon muziek luisteren zonder bij een of andere subcultuur te horen.
Fields of The Nephilim
Volgens het lijstje van hoppe ben ik vooral een liefhebber van de het eerste lijstje, iemand nog een kledingadvies?
Fields of The Nephilim,... een mooie cowboyhoed, lange leren kas, grote laarzen en een overhemd met zweetplekken.
En vervolgens ook eens naar het nieuwe werk van Ministry gaan luisteren en vol verwachting Doom III afwachten omdat Trent Raznor van Nine Inch Nails daarin wat muzikale sporen achterlaat.
Gelukkig gaat er ook nog wat van Fields of the Nephilim uitkomen en laten die mannen eens opschieten om het broddelwerkje waarvoor zij zich NIET verantwoordelijk voelen weg te vagen met een oerdegelijke schijf.
![]()
[Dit bericht is gewijzigd door hoppe op 16-02-2003 22:21]
quote:je bent niet goed!
Op zondag 16 februari 2003 22:00 schreef hoppe het volgende:[..]
Vertel eens ff Toffe Ellende? Warom was je dit topic vergeten? Juist nu de commerciële variant van Gothic wat in de schijnwerpers begint te komen hebben nieuwe Fokkers behoefte aan een zet richting de antwoord op de aloude vragen:
- wie ben ik?
- wie wil ik zijn?
- wie of wat wil ik worden?Dat proces krijgt vorm door middel van het spiegelen van het gangbare, het afzetten tegen het gangbare of het voegen naar het gangbare in de persoonlijke leefomgeving. Tegenwoordig oefent een magisch eenoog veel onvloed uit op de persoonlijke leefomgeving van mensen die voor dergelijke keuzen komen te staan. Samen met de op internet aangesloten PC biedt dit medium mensen de mogelijkheid om buiten de voor hen gangbare paden verkenningen te gaan doen.
Een topic als dit door jou opgestartte topic is een van de vele wegen die kan worden ingeslagen ter oriëntatie op welke vorm men het leven in de nabije toekomst wenst te geven. Zo'n pad sluit je toch niet af?
Would-be's, Wannabe's, passanten, fanaten, Farizeeën, zoekers en Zeloten passeren allen dit smalle pad en al naar gelang hun kritische blik pikken ze er iets van mee dat invloed heeft op de rest van hun leven.
Een een topic met de titel: "Gothic was da ?" past een dergelijke melancholische overweging prima. Gauw het poppy nummer 'Why can't I be you' van The Cure opzetten
![]()
Toen ik het topic opende was ik nog een beetje naief of zo... niet dat ik niets van Gothic afwist of zo in tegendeel...
quote:ja, precies. Ben benieuwd of een afgewerkte versie van Fallen het album Zoon kan overtreffen.
Op zondag 16 februari 2003 22:07 schreef hoppe het volgende:
Gelukkig gaat er ook nog wat van Fields of the Nephilim uitkomen en laten die mannen eens opschieten om het broddelwerkje waarvoor zij zich NIET verantwoordelijk voelen weg te vagen met een oerdegelijke schijf.
En natuurlijk is er ondertussen nog die geweldige dvd.
quote:Afhankelijk van je werkelijkheidsbeleving en je beoordelingsvermogen is het mogelijk me van het etiket 'niet goed' te voorzien. Hiertoe leven we immers in een vrij land. Buiten dat ben ik inderdaad niet altijd voor iedereen goed. Je zult maar net op een van die 'zeldzame' momenten met een van mijn reacties worden geconfronteerd.
Op zondag 16 februari 2003 22:21 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
je bent niet goed!
Toen ik het topic opende was ik nog een beetje naief of zo... niet dat ik niets van Gothic afwist of zo in tegendeel...
Ik heb overigens niets tegen naïeviteit. Dankzij mijn eigen naïviteit heb ik immers verschillende vormen van kennis op kunnen doen die pas iets waard wordt als zo het kan worden gedeeld dat het ook nog wordt gesmaakt.
Ik heb je topic niet omhoog gekickt om je te pesten. Ik ergerde me blauw aan betweters die toevallig iets meer kennis van een scene hadden en dat kennelijk nodig hadden om het eigen ego ten koste van jongeren wat op te vijzelen. Ik verwacht dat een deel van die jongeren op FOK meeleest en vond het nodig hen van wat informatie te voorzien opdat zij zonder misprijzende blikken tot eigen verkennningen van de Gothic scene konden komen. Misschien houden ze er iets nuttigs of enkel maar een leuke ervaring aan over.
Hopelijk leren ze ervan dat een naar binnen gerichte blik die slechts binnen blijft doorgaans leidt tot Zelotisme, rangen en standen, kadaverdisziplin en uiteindelijk tot absolute volgzaamheid of opperste verdeeldheid. Waar cultuur niet wordt gedeeld maar slechts wordt verzameld ter verhoging van de eigen status treedt een egocentrisme en een wetticisme in werking dat mensen de lol van het samenzijn beneemt.
Zaken overdenken, beredeneren en bediscussiëren hoort bij het leven, je vindt het daarom ook binnen de Gothic scene terug.
Ik voel je denken: Wat moet ik hier nu weer mee ![]()
Deze reactie reikt (hoop ik) verder dan enkel een reactie gericht aan jou. Jij moet er dus niks mee maar kunt het mogelijk gebruiken om egocentrisme te overstijgen.
En die referentie aan dat nummer van The Cure was natuurlijk een pesterijtje voor de übergoths die stiekum toch meelezen. De founding fathers die vanaf '79 al in Gothische Punkstijl optraden met een disconummer dat haarfijn aangeeft waar imagebuilding ten koste van een ander begint.
[Dit bericht is gewijzigd door hoppe op 16-02-2003 23:50]
quote:Ooh, hindert niet hoor...
Op zondag 16 februari 2003 22:43 schreef hoppe het volgende:[..]
Afhankelijk van je werkelijkheidsbeleving en je beoordelingsvermogen is het mogelijk me van het etiket 'niet goed' te voorzien. Hiertoe leven we immers in een vrij land. Buiten dat ben ik inderdaad niet altijd voor iedereen goed. Je zult maar net op een van die 'zeldzame' momenten met een van mijn reacties worden geconfronteerd.
Ik heb overigens niets tegen naïeviteit. Dankzij mijn eigen naïviteit heb ik immers verschillende vormen van kennis op kunnen doen die pas iets waard wordt als zo het kan worden gedeeld dat het ook nog wordt gesmaakt.
Ik heb je topic niet omhoog gekickt om je te pesten. Ik ergerde me blauw aan betweters die toevallig iets meer kennis van een scene hadden en dat kennelijk nodig hadden om het eigen ego ten koste van jongeren wat op te vijzelen. Ik verwacht dat een deel van die jongeren op FOK meeleest en vond het nodig hen van wat informatie te voorzien opdat zij zonder misprijzende blikken tot eigen verkennningen van de Gothic scene konden komen. Misschien houden ze er iets nuttigs of enkel maar een leuke ervaring aan over.
Hopelijk leren ze ervan dat een naar binnen gerichte blik die slechts binnen blijft doorgaans leidt tot Zelotisme, rangen en standen, kadaverdisziplin en uiteindelijk tot absolute volgzaamheid of opperste verdeeldheid. Waar cultuur niet wordt gedeeld maar slechts wordt verzameld ter verhoging van de eigen status treedt een egocentrisme en een wetticisme in werking dat mensen de lol van het samenzijn beneemt.
Zaken overdenken, beredeneren en bediscussiëren hoort bij het leven, je vindt het daarom ook binnen de Gothic scene terug.
Ik voel je denken: Wat moet ik hier nu weer mee
Deze reactie reikt (hoop ik) verder dan enkel een reactie gericht aan jou. Jij moet er dus niks mee maar kunt het mogelijk gebruiken om egocentrisme ter overstijgen.En die referentie aan dat nummer van The Cure was natuurlijk een pesterijtje voor de übergoths die stiekum toch meelezen. De founding fathers die vanaf '79 al in Gothische Punkstijl optraden met een disconummer dat haarfijn aangeeft waar imagebuilding ten koste van een ander begint.
quote:Jij hebt teveel drugs gesnoven!
Of je bent gewend elke dag 10 zakelijke brieven te schrijven
quote:De enige drug die ik gebruik is koffie. Verder ben ik geïnspireerd door Herman Brusselmans. Misschien verklaart dat iets van de zinsbouw.
Op zondag 16 februari 2003 22:52 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Jij hebt teveel drugs gesnoven!
Of je bent gewend elke dag 10 zakelijke brieven te schrijven
[Dit bericht is gewijzigd door hoppe op 16-02-2003 23:00]
quote:Prachtig
Op zondag 16 februari 2003 22:59 schreef hoppe het volgende:[..]
Mogelijk biedt mijn gebruikersprofiel voldoende informatie ter verklaring van de manier waarop ik mijn reacties verpak.
quote:nu beginnen we ergens te komen
Op zondag 16 februari 2003 22:59 schreef hoppe het volgende:[..]
De enige drug die ik gebruik is koffie. Verder ben ik geïnspireerd door Herman Brusselmans. Misschien verklaart dat iets van de zinsbouw.
Ik ben vrij lui aangelegd dus 10 zakelijke brieven per dag zitten er niet in.
Buiten dat moet er ervoor zorgen dat mijn systemen in de lucht blijven dus ik heb iets anders te doen dan brieven schrijven. Mogelijk biedt mijn gebruikersprofiel voldoende informatie ter verklaring van de manier waarop ik mijn reacties verpak. Zo niet, vraag gerust.
quote:Is Herman Brusselmans Gothic?
Op zondag 16 februari 2003 23:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
nu beginnen we ergens te komen
... en dan natuurlijk de scene eromheen...
quote:Is er een DVD? Waar te halen?
Op zondag 16 februari 2003 22:23 schreef Seborik het volgende:[..]
ja, precies. Ben benieuwd of een afgewerkte versie van Fallen het album Zoon kan overtreffen.
En natuurlijk is er ondertussen nog die geweldige dvd.
Had vandaag overigens the Cocteau Twins met Garlands in de auto naar mijn werk maar weer eens opgezet. Wat een mooie muziek is dat toch!!!
quote:Neuh, er komen nog andere muzieksoorten bij kijken, zie ff terug in het topic. Buiten dat kent het ook nog andere dan muzikale kunstzinnige uitingen. Je zou bijna denken aan een tegencultuur die eens niet van de straat komt. Mogelijk beklijft het daarom al ruim 20 jaar in de muziekscene.
Op maandag 17 februari 2003 13:48 schreef Musiquence het volgende:
Dacht altijd dat Gothic gewoon wat theatrale metal was...... en dan natuurlijk de scene eromheen...
quote:http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B00007IG50/qid=1045489341/sr=1-1/ref=sr_1_2_1/026-3489105-6898025
Op maandag 17 februari 2003 13:49 schreef Roosje01 het volgende:[..]
Is er een DVD? Waar te halen?
quote:
Op zondag 16 februari 2003 22:21 schreef Toffe_Ellende het volgende:niet dat ik niets van Gothic afwist of zo in tegendeel...
quote:
Op dinsdag 13 november 2001 22:10 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wat vinden jullie de ideale Gothic-muziek???2.Of de nieuwere variant zoals Therion, Tristania, TSOTB enz.???
En wat zijn jullie favoriete bands??
Ik begrijp je verlichtende bijdrage aan dit topic niet. Ik neem tenminste aan dat het niet je bedoeling was om slechts een andere gebruiker publiekelijk veroordeeld te krijgen op mogelijke missers.
Gothic is iets anders dan zwartgalligheid
quote:In het laatste vergis je je wellicht
Op maandag 17 februari 2003 15:44 schreef hoppe het volgende:
[quote]Op maandag 17 februari 2003 14:47 schreef kamagurka het volgende:Ik begrijp je verlichtende bijdrage aan dit topic niet. Ik neem tenminste aan dat het niet je bedoeling was om slechts een andere gebruiker publiekelijk veroordeeld te krijgen op mogelijke missers.
Gothic is iets anders dan zwartgalligheid
Maar iemand die verkondigt dat hij op de hoogte was van het genre en dan aan komt zetten met therion, komaan zegggg!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |