quote:
![]()
Ik ook! Maar waar jullie die huishoudhulpjes vandaan hebben, geen idee
Ik vind dit echt een hele leuke leeftijd. Mooi om te zien hoe ze soms bang is bij mensen die ze niet (meer) kent en soms zomaar naar binnen wandelt. Hoe ze d'r eigen spel bedenkt en er in op gaat, leert praten, leert lopen enzovoorts. Maar ik vind het soms ook wel lastig hoor. Alles kost zo veel tijd.....daar kan ze helemaal niks aan doen, dat hoort ook gewoon zo maar ik ben er niet helemaal op aangepast nog?
Onze oppas is ziek, vandaag langsgegaan bij de oppas waar ze in de grote vakantie was. Daar kan ze morgen terecht. Maar ja vandaag, lunchbesprekeing, werken....ai ai ai....werk mee naar huis, Jolie naar bed en Jolie zelf proberen te laten spelen. Ging allemaal best goed maar dan is het tijd om te koken (sowieso drama bij mij) en dan heeft zij geen zin meer om zelf te spelen.
Nijntje dvd aan maar ze staat alleen maar op de knoppen te drukken om te kijken wat er gebeurd. Eigenlijk mag het niet maar ja, er moet ook eten op tafel komen dus laat maar. Dan groot verdriet, ze heeft het videokanaal weggedrukt. Nijntje, waar ze nauwelijks naar keek, is ingewisseld voor geruis....boehoe
![]()
mama komt het wel in orde maken....en nog een keer....en nog een keer....en nog een keer! Briljant plan! Afstandsbediening in keuken, als het weer zo ver is kan ik gewoon zappen. Helemaal niet, Jolie staat met d'r billen precies voor het richtpunt. Ik ga maar even uitleggen dat ze het echt niet moet doen, uiteraard kookt dan de pan met aardappelen over en sta ik te snel op bij haar. Verdrietig, mama weg? nee nee mama maakt het eten. 'Oh mmmmmmmmmmmmm hap hap!' ze denkt dat het eten klaar is en wil in de kinderstoel. Jolie in kinderstoel en dan proberen het eten af te maken. Het eten is opgeschept en Jolie wil uit de kinderstoel
![]()
eerst wil ze alleen spekjes eten, dan wil ze d'r spekjes door de andijvie. Goed goed kan allemaal maar ze pakt ze één voor één eruit en likt de andijvie eraf. Gaat vervolgens de andijvie op eten en laat de spekjes liggen. Uiteraard denkt ze later dat die best lekker zullen smaken door de yoghurt
Maar ja ik laat me niet zomaar uit het veld slaan, we hebben nog bijna niet samen gespeeld vandaag maar ik ben in gedachten ook bij de stapel werk die er nog ligt voor vanavond. Samen afwassen dus en opruimen. Sinds het gebroken tenenincident zit Jolie op het aanrecht. De vloer wordt te glad namelijk. Het is vooral feest!
![]()
Gelukkig had ze wel netjes d'r schoenen uitgetrokkenDan naar bed, vanavond maar een keer niet in bad. Tanden poetsen met een kwellend klein meisje, uitkleden kan ze zelf wel (het duurt alleen 'even' ) de washand om d'r mee te lappen wordt steeds in mijn gezicht gedrukt, pyjama aan kan ze ook zelf (maar ook daarvoor geldt het duurt 'even') dan wat zalfjes 'nu dees! nu dees!' en een slokje uit een oud hoestdrankflesje gevuld met water, ja het is echt verslavend! Even kietelen, even zingen, even lezen, dan het 'grote Jolie wil nog niet naar bed spel' waarbij ze kirrend over de gang hobbelt en mama d'r moet vangen. Vier keer! want anders kan ze echt niet naar bed hoor. Als ik dan eindelijk de deur achter me dichtdoe roept ze me terug; 'mama scheekje' ze wil nog één keer een scheetkusje op d'r mond
![]()
en zucht
![]()
en slaapt
Ik vind d'r echt prachtig en wil helemaal niet dat deze tijd voorbij gaat maar ja, als alles op haar manier gaat is de tijd weer zo voorbij