abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32587595
Is er een verband tussen het krijgen van veel kinderen en het ontbreken van (perspectief) op een pensioen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_32587613
Mogelijk.
  zaterdag 26 november 2005 @ 03:03:19 #3
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_32587638
Daar is onderzoek voor nodig.
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
pi_32587689
Ja, dat is er, al stel je het wel heel beperkt door je slechts op het pensioen te richten. In veel landen waar dergelijk sociale voorzieningen ontbreken zal men op latere leeftijd aangewezen zijn op verwanten of vrienden. Kinderen worden vaak als de meest betrouwbare bron gezien voor het verlenen van dergelijke diensten. Die zal je dan dus maar moeten nemen.
pi_32588770
Arme mensen - studenten uitgezonderd - zijn meestal niet al te snugger en hebben moeite met het plannen van hun toekomst. Andersom zien slimme - rijke - mensen, vooral de zwartkijkers, de toekomst somber in. Het gevolg is dat arme mensen meer kinderen krijgen dan rijke mensen.

Overheden maken er een nog grotere puinhoop van door het krijgen van kinderen te subsidieren. Dat stimuleert rijke mensen niet om meer te neuken, maar arme mensen wel.

Een extreem voorbeeld is die Waal die dertig kinderen bij drie vrouwen heeft en 4000 euro aan kinderbijslag beurt. Naast zijn uitkering. Hoe je dertig kinderen te eten geeft van 4000 euro is mij een raadsel.

Het heeft volgens mij geen zak met een pensioen te maken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_32590189
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 03:07 schreef kLowJow het volgende:
Ja, dat is er, al stel je het wel heel beperkt door je slechts op het pensioen te richten. In veel landen waar dergelijk sociale voorzieningen ontbreken zal men op latere leeftijd aangewezen zijn op verwanten of vrienden. Kinderen worden vaak als de meest betrouwbare bron gezien voor het verlenen van dergelijke diensten. Die zal je dan dus maar moeten nemen.
Inderdaad
  zaterdag 26 november 2005 @ 11:16:59 #7
3542 Gia
User under construction
pi_32590726
quote:
Als men hier nog verder gaat beknibbelen op de AOW, gaat dat hier ook gelden.
pi_32591288
quote:
Daar is geen speld tussen te krijgen. Maar waar doelt de TS op? Binnen Nederland of wereldwijd?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32601283
Wereldwijd
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_32601424
Inkoppertje he. Kinderen zijn toch een soort van pensioen in veel landen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 26 november 2005 @ 19:37:55 #11
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_32601543
In Afrika is een groot probleem dat verhoudingsgewijs het inwoneraantal sneller stijgt dan het nationaal inkomen, waardoor de armoe hetzij toeneenmt, hetzij de economische groei beperkter is dan deze had kunnen zijn. Ik weet niet of je op dit macro niveau doelt.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zaterdag 26 november 2005 @ 20:58:50 #12
130955 Floripas
Blast from the past
pi_32603609
Lyrebird, het recordaantal kinderen staat nog steeds op het hoofd van een bloedrijke sjeik. Jouw verhaal is poep van de bovenste plank.
pi_32603728
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_32603748
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 20:58 schreef Floripas het volgende:
Lyrebird, het recordaantal kinderen staat nog steeds op het hoofd van een bloedrijke sjeik. Jouw verhaal is poep van de bovenste plank.
En die sjeik is slim?

Met mijn verhaal wil ik alleen maar aangeven dat er mensen zijn die kinderen verwekken, vanwege de subsidie.

Mijn verhaal komt in het kort hier op neer: rijke mensen krijgen minder kinderen dan arme mensen. En dat heeft niets met pensioenen te maken, maar meer met planning. En met een overheid die het krijgen van kinderen subsidieert.
  zaterdag 26 november 2005 @ 21:52:38 #15
130955 Floripas
Blast from the past
pi_32605052
Je haalt de kosten er bij lange na werkelijk waar niet uit. Weet je wat een kind kost?
pi_32605978
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 21:52 schreef Floripas het volgende:
Je haalt de kosten er bij lange na werkelijk waar niet uit. Weet je wat een kind kost?
Ik wel. Maar mensen met veel kinderen en een bijstandsinkomen blijkbaar niet.
pi_32774261
In landen als Afrikag geldt dat verband wel, maar in het westen? Ik betwijfel het, iedereen weet dat je hier ook een pensioen krijgt en de familieband is in NL nou niet echt sterk. Hoeveel ouderen zitten er niet helemaal alleen in een tehuis zonder ooit bezoek te krijgen, terwijl ze toch echt kinderen hebben?

Ik denk eerder dat het verband tussen het krijgen van kinderen in het westen, uitzonderingen daargelaten, te maken heeft met intellect. "Slimme" mensen stellen kinderen zo lang mogelijk uit, werken meer en hebben geen tijd voor meer dan 1 of 2 kinderen. "Domme" mensen gaan eerder van school, doen eerder aan seks, zullen waarschijnlijk ook vaker geen voorbehoedsmiddelen gebruiken en beginnen veel eerder aan kinderen waardoor er meer tijd is om er nog wat te maken naarmate de jaren vorderen. Kinderbijslag helpt er overigens niet aan mee om hier een eind aan te helpen maken.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')