quote:
Op dinsdag 27 december 2005 09:59 schreef peaceman het volgende:[..]
Maar 2 aardige namen? Kaiser Chiefs, Bloc Party, Apocalyptica, Beth Hart en Saybia.. allemaal niks?
En het optreden van Golden Earring (ja ikweet het, zeer omstreden hier op fok dat ze er bij waren) was 1 van de besten van PP. Niks ouwe lullen. Gewoon een goede en strakke show. Cake was nou juist wel weer een tegenvaller...
En dan hebben we het alleen nog maar over de maandag......
Om eerlijk te zijn hoeven die dus inderdaad allemaal niet voor mij. De Kaiser Chiefs zijn wel aardig, maar al meerdere keren gezien, dus dat hoefde ook niet...
Golden Earring heb ik dan wel op tv voorbij zien komen (voor het eerst sinds jaren dat ik niet ben gegaan overigens) en wat ik op tv heb gezien was dat inderdaad het beste optreden. Wel ouwe lullen, maar wel nog steeds goed, en spelen met bezieling en met liefde voor de muziek...niet voor het geld daar staan, maar voor het publiek... dat zie je meteen en dat maakt een optreden een stuk beter. Cake heb ik helaas niets van gezien, maar heb ze wel in Paradiso zien optreden. Dat was toen iig fantastisch...als ze op PP net zo'n show hebben neergezet moet dat ook erg goed geweest zijn denk ik.
Om eerlijk te zijn vind ik pinkpop de laatste jaren een beetje een te slappe line-up hebben. Het rockt niet meer zoals vroeger. Wat dat betreft mag het best wel weer terug die kant op gaan voor mij. Bands als de Deftones, maar ook bijv. de Levellers, of (weliswaar wel erg oud-gedienden die voor weinigen nog als atractie worden gezien) Dog Eat Dog mogen wel weer eens langs komen. Als rookies op pinkpop zou ik dan graag iets als Jimmy Eat World, CKY of Pennywise (heeft volgens mij nog nooit op pinkpop gestaan) willen zien. Echt grote namen hoeven wat mij betreft niet eens te komen, zolang die "rare" dingen maar weg blijven. Met alle respect, maar bijv. Audiobully's hoeven niet op pinkpop te komen wat mij betreft. T is wel erg goed hoor, daar niet van....maar t past meer bij iets van Lowlands. Pinkpop moet gewoon strak blijven rocken zoals het in het verleden altijd was. De laatste 6 a 7 jaar wordt dat steeds minder. Hopelijk gaat Jan weer terug naar de roots