abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32574635
Sommige partijen wordt verweten dat ze het contact met de "burger" hebben verloren. Maar GroenLinks laat wederom zien dat ze het contact met de werkelijkheid heeft verloren! Neem nu dit voorbeeld:

Femke Halseme reclameert op haar weblog over negatieve reacties die ze heeft gekregen:
quote:
Nog maar een keer: hoe vrij is het woord?

Door Femke Halsema in Amsterdamse post op 18 nov, 2005, 12:11u

Ik zal er geen doekjes om winden: ik heb mijn buik vol van een aantal van de inzendingen op dit log. Op de redactionele pagina's kan ik zien dat veel meer mensen het log lezen, dan er reageren. Maar dat neemt niet weg dat een groot aantal reacties inmiddels een bedroevend laag niveau heeft......

En daarmee zeg ik niets over al die mensen die ook reageren en trachten een fatsoenlijk democratisch debat te voeren. Maar een aantal mensen demonstreert hier bij herhaling dat ze niet met het vrije woord kunnen omgaan: het platte gescheld, de eindeloze hoeveelheid kwetsende verwijzingen naar de Tweede Wereldoorlog, het seksisme.

Wat willen jullie? Het zoveelste internetforum gijzelen met weerzinwekkende teksten. Dagelijks illustreren hoezeer het democratische, publieke debat verruwt en verplat? Willen jullie mij dwingen om toch een hek om dit log te zetten?

Ik heb al eerder gezegd dat ik daar eigenlijk geen zin in heb maar ik krijg het gevoel dat een aantal van jullie alleen wil kijken hoe ver hij/zij kan gaan. Hebben jullie het echt nodig dat iemand anders, dat ik, jullie fatsoensgrens bewaak? Door bijdragen te gaan selecteren? Zo kinderachtig kunnen jullie toch niet zijn?

Maar dan vraag ik wel, in alle beleefdheid, voor de laatste keer: hou op met schelden, en gebruik argumenten. Verdedig je zaak, val me aan en je mag mij ook best voor rotte vis uitmaken (ik ben politicus, ik moet er tegen kunnen). Maar als je het niet kan laten om keer op keer anderen (moslims, allochtonen, iedereen die links is of een andere mening heeft) ernstige ziektes of Auschwitz toe te wensen, vertrek dan naar een andere site.

Femke
Het recht van vrije meningsuiting is een vaak bediscussierd onderwerp (zie de posters over Verdonk, de mening van Pastors etc. ) en in feite heeft Halsema gelijk: mensen die een Nederlandse situatie vergelijken met Auschwitz zijn dusdanig ongenuanceerd en van de werkelijkheid verwijdert dat ze niet meer serieus te nemen zijn en zichzelf buiten de discussie plaatsen. Wat ze eigenlijk doen is iemand op een ongepaste manier voor nazi uitmaken. Dat getuigt niet alleen van -wat Halsema noemt- "een bedroevend laag niveau", maar is ook een grove belediging voor iedereen die de holocaust heeft meegemaakt. De holocaust wordt nu zo vaak als vergelijking aangehaald dat hij in feite wordt gebagatelliseerd tot een hedentendaags voorkomend -en dus- onbeduidend stuk wereldgeschiedenis.

Maar is Halsema ook zo moralistisch als het "rechtse" beleid wordt becritiseerd?

Nee. Het ambivalente moraal van GroenLinks blijkt maar weer eens duidelijk uit de actie van de GroenLinks fractievoorzitter uit Nijmegen, Wouter van Eck, die deze anti-Verdonk poster voor zijn raam heeft hangen:

Bron

Nee, laat het voor GroenLinks duidelijk zijn dat WOII-vergelijkingen echt NIET kunnen.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  vrijdag 25 november 2005 @ 18:55:18 #2
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_32574849
En dan verzwijgt GroenLinks over het terreurverleden van een voorzitter. Meteen boycotten die partij. Femke Halsema maakt haar belangen in GroenLinks niet waar: ze zit uren achter de PC, uren in de auto etc.
pi_32575472
Hee, hebben een aantal welbekenden soms, na die van Jan M, de weblog van Femke ontdekt
pi_32578415
Rechts of links, maar voor mij zijn alle politieke partijen hypocriet. Politici zijn toch vaak populistisch en maken daardoor de andere partijen en partijleden zwart om zelf (tevergeefs) in trek te vallen bij het volk. Het zou beter zijn dat ze de andere partijen door middel van heldere argumenten duidelijk maken waarom zij voor of tegen een bepaald standpunt zijn om zodoende die andere partij op andere gedachten te kunnen brengen. Maar de Tweede Kamer is nou eenmaal een battlefield.

En Gerrit Zalm heeft nog altijd gelijk: rechtse mensen hebben geen hart en linkse mensen geen verstand.
pi_32579983
Ik snap he niet, wat is je punt?

Schopje POL?
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_32580060
Och jij als VVD'er (daar ga ik maar even voor het gemak van uit) moet toch vast de begrippen 'persoonlijke opinie' en 'partijstandpunt' van elkaar kunnen onderscheiden, wil je tegenwoordig nog een beetje kijk op de VVD houden is dat wel noodzakelijk immers.
pi_32580324
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 21:39 schreef knowall het volgende:
Och jij als VVD'er (daar ga ik maar even voor het gemak van uit) moet toch vast de begrippen 'persoonlijke opinie' en 'partijstandpunt' van elkaar kunnen onderscheiden, wil je tegenwoordig nog een beetje kijk op de VVD houden is dat wel noodzakelijk immers.
Als Halsema er zoveel moeite mee heeft dan moet ze ook openlijk afstand nemen van de actie tegen Verdonk. Doet ze dat niet dan is ze selectief verontwaardigd en heeft ze geen recht van spreken. Of je bent er tegen, of niet. Maar niet alleen als het je uitkomt. Dat is hypocriet.
pi_32580369
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 21:36 schreef Agiath het volgende:

Schopje POL?
GroenLinks is fout.
pi_32580511
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 21:51 schreef sizzler het volgende:

[..]

Als Halsema er zoveel moeite mee heeft dan moet ze ook openlijk afstand nemen van de actie tegen Verdonk. Doet ze dat niet dan is ze selectief verontwaardigd en heeft ze geen recht van spreken. Of je bent er tegen, of niet. Maar niet alleen als het je uitkomt. Dat is hypocriet.
Halsema moet zich 'openlijk distantiëren' van elke actie van elk GroenLinks-lid die niet helemaal correspondeert met het partijstandpunt van GroenLinks? Ik dacht het niet, elk mens mag nog steeds een eigen mening uitdragen en daarnaast geeft het door jou aangehaalde stukje tekst van Halsema al duidelijk genoeg aan wat Halsema hiervan vindt, dan is het voor Halsema niet meer nodig om daar nog eens speciaal openlijk aandacht aan te besteden.

[ Bericht 0% gewijzigd door knowall op 25-11-2005 22:05:18 ]
pi_32581385
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 21:58 schreef knowall het volgende:

[..]

Halsema moet zich 'openlijk distantiëren' van elke actie van elk GroenLinks-lid die niet helemaal correspondeert met het partijstandpunt van GroenLinks?
Nee, alleen politiek-gevoelige acties die landelijk veel aandacht krijgen en van invloed zijn op het imago van groenlinks. Zoals nu. Dit is een grove belediging aan het adres van Verdonk, gemaakt door iemand uit haar nest. Het debat over wat wel en wat niet kan is landelijk gezien al breed gevoerd dus Halsema had ook hier best haar stem kunnen laten horen. Nu doet het zich voorkomen dat Halsema WOII-vergelijkingen alleen verwerpelijk vindt als zij zelf lijdend voorwerp is.
quote:
daarnaast geeft het door jou aangehaalde stukje tekst van Halsema al duidelijk genoeg aan wat Halsema hiervan vindt,
Als het om haarzelf gaat ja. Selectieve verontwaardiging neigt naar populisme. Wees dan consequent en wijs alle misplaatste WOII-vergelijkingen af en niet alleen als het je even goed uitkomt. Nu heeft ze haar recht van spreken verspilt omdat ze de hetze van een GroenLinksafdeling tegen Verdonk ongemoeid laat terwijl zij, als GL-opperhoofd, een algemene verantwoordelijkheid heeft.
pi_32584712
Ik heb wel genoeg van die topics die klagen over dingen die met persoonlijke voorkeur te maken hebben.

"Die-en-die band zuigt", "politieke partij zus en zo is slecht",...

Je schiet er niks mee op, hooguit wat mensen die even melden in het topic dat ze het met je eens zijn (omdat ze ook een hekel hebben aan de band / partij) of dat je je klep moet houden (omdat ze de band / partij wel goed vinden).
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_32593710
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 22:29 schreef sizzler het volgende:

[..]

Nee, alleen politiek-gevoelige acties die landelijk veel aandacht krijgen en van invloed zijn op het imago van groenlinks. Zoals nu. Dit is een grove belediging aan het adres van Verdonk, gemaakt door iemand uit haar nest.
Nee dat zie je verkeerd, de uiting is gemaakt op 'persoonlijke titel', en niet alszijnde een uiting van een GroenLinks-partijlid. En exact dat is de kern.

Maar om even op jouw denkwijze verder te gaan. Was het niet Verdonk die het incasseringsvermogen (van voornamelijk moslims) te laag noemde?
quote:
Verdonk wil geen 'lager incasseringsvermogen'
AMSTERDAM (ANP) - Minister Verdonk (Integratie) vindt dat ,,we niet naar een lager incasseringsvermogen toe moeten''. Zij zei dat zondag in het tv-programma Buitenhof in een reactie op minister Donner (Justitie), die een dag eerder had gewezen op wetsartikelen die godslastering strafbaar stellen.

Verdonk zei hierover dat de ,,moslimgemeenschap een lager incasseringsvermogen heeft. Hij zal toch niet bedoelen dat we naar een lager incasseringsniveau toe moeten.'' Verdonk wees erop dat er ,,ook grenzen zijn aan homohaat en het achterstellen van vrouwen''.

De liberale bewindsvrouw verwacht dat ze hierover nog zal discussiren met haar CDA-collega Donner.
En is het nu niet ook Verdonk die laat zien over een bijzonder laag incasseringsvermogen te beschikken?
quote:
Een aantal krakers zal naar de rechter stappen omdat hun anti-Verdonk spandoeken werden verwijderd. Vorige week ontstond in Amsterdam, Den Bosch, Nijmegen en Utrecht ophef over de doeken met teksten als 'Levend verbrand, Rita bedankt'. De krakers beroepen zich op hun vrijheid van meningsuiting, maar justitie vindt de teksten smaad. De krakers willen dat de burgemeesters van Amsterdam en Nijmegen vrijdag voor de rechter verschijnen.
Om het in jouw woorden te zeggen: Selectieve verontwaardiging neigt naar populisme. Wees dan consequent en wijs alle vormen van gebrekkig incasseringsvermogen af en niet alleen als het je even goed uitkomt. Nu heeft ze haar recht van spreken verspilt omdat ze zelf ook over een laag incasseringsvermogen blijkt te beschikken.

[ Bericht 0% gewijzigd door knowall op 26-11-2005 15:34:21 ]
pi_32593786
Groen-Links is gewoon hypocriet
Laat ze hun leden bestand maar eens scannen, kijken wat voor tuig daar in zit!
(Heb ik het nog niet eens over Promes of Duivenkak)
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_32594096
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 21:36 schreef Agiath het volgende:

Schopje POL?
Het punt is dat dit soort acties typisch iets politieks is. Groenlinks-mensen claimen de wereld te willen verbeteren, maar in de praktijk komt daar dus bar weinig van terecht. Ik heb mijn vraagtekens over het beleid van Verdonk: het lijkt me soms hardvochtig en onmenselijk, maar ik weet niet precies welke dingen er allemaal meewegen voordat de minister die beslissingen neemt. Maar ik kan me níet voorstellen dat zij dit beleid uitvoert omdat ze geen gevoel in haar donder heeft en/of een hekel heeft aan allochtonen. Maar het lijkt me dat GroenLinks ook niet precies weet hoe het beleid van Verdonk werkt. Óf ze proberen haar gewoon zwart te maken. Dat lijkt me waarschijnlijker.

Om op het stuk van TS terug te komen. Femke Halsema is gewoon een gefrustreerde muts. Op TV zei ze ooit dat ze vroeger als kind gepest werd en naar aanleiding van haar reactie op haar weblog bijvoorbeeld kijk ik daar niet van op.
pi_32594310
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:07 schreef Netflier het volgende:

[..]

Het punt is dat dit soort acties typisch iets politieks is. Groenlinks-mensen claimen de wereld te willen verbeteren,
Is dat niet het uiteindelijke doel van alle poltieke partijen?
quote:
Femke Halsema is gewoon een gefrustreerde muts. Op TV zei ze ooit dat ze vroeger als kind gepest werd en naar aanleiding van haar reactie op haar weblog bijvoorbeeld kijk ik daar niet van op.
En Hirsi Ali is een gefrustreerde muts, omdat haar clit nu ergens aan een wilgentakje hangt. Lekker makkelijk zo.
  zaterdag 26 november 2005 @ 14:21:40 #16
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_32594466
Wouter van Eck Die eikel wilde ook SUV uit Nijmegen verbannen.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_32594788
Wat is het toch lekker makkelijk om op linkse partijen te zeiken hè? Zij presenteren zich als oprecht, en als dat een keertje niet zo blijkt te zijn heeft rechts Nederland weer een reden om 'zie je wel' te roepen.

Van de rechtse politici wéten we al dat het een stel zelfingenomen asocialen is, dus hoeft er ook niemand over te klagen. Misschien vandaar het rechtse stemgedrag, de rechtse politicus voldoet precies aan het verwachtingspatroon en dat is lekker simpel voor de domme Nederlander.
pi_32594859
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:36 schreef m021 het volgende:
Wat is het toch lekker makkelijk om op linkse partijen te zeiken hè? Zij presenteren zich als oprecht, en als dat een keertje niet zo blijkt te zijn heeft rechts Nederland weer een reden om 'zie je wel' te roepen.

Van de rechtse politici wéten we al dat het een stel zelfingenomen asocialen is, dus hoeft er ook niemand over te klagen. Misschien vandaar het rechtse stemgedrag, de rechtse politicus voldoet precies aan het verwachtingspatroon en dat is lekker simpel voor de domme Nederlander.
Je zou dit ook voor links kunnen gebruiken
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_32594889
Ik blijf altijd lachen om de naam van de Fryske afdeling

http://www.grienlinks.nl
pi_32595098
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:39 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Je zou dit ook voor links kunnen gebruiken
Nee hoor. Dat het zo makkelijk is op om links te zeiken komt doordat die zich inzet voor het volk. Rechts is sowieso alleen bezig voor zichzelf, dus die verwachting kan ook niet geschaad worden.
pi_32595119
Groen Links is een hypocriete kutpartij. Al langer bekend.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32595144
Groen links. Wereldvreemde hypocriete kutlui. Ook alle mensen die erop stemmen vind ik vervelend tot naar. Nee dan geef maar 100 X liever SP als ik links zou zijn.
pi_32595214
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 21:51 schreef sizzler het volgende:

[..]

Boompjes knuffelen heeft niets met nazi duitsland te maken.
Negers opsluiten in brandgevaarlijke houten schuurtjes komt al aardig in de buurt.
pi_32595268
Edit: Nah, laat maar verder

[ Bericht 48% gewijzigd door Tha_T op 27-11-2005 17:27:55 ]
pi_32595273
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:53 schreef Halfgedraaide het volgende:
Groen links. Wereldvreemde hypocriete kutlui. Ook alle mensen die erop stemmen vind ik vervelend tot naar. Nee dan geef maar 100 X liever SP als ik links zou zijn.
Dus zelfs als je links zou zijn, zou je nog op de meest populistische partij stemmen die er is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')