ach, makelaars gaan in het hiernamaals sowieso naar de hel, net als telemarketeers en autoverkopers btwquote:Op vrijdag 25 november 2005 16:27 schreef sirrom het volgende:
Juridisch heb ik geen poot om op te staan maar ik zou die makelaar en de eigenaar graag naar de hel sturen.
Juist. Een voorlopig koopcontract wordt idd eerst getekend door de verkoper en je tekent dat gewoon bij de makelaar.quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:43 schreef rieski het volgende:
Op zich is het ook wel merkwaardig dat de kopende partij eerder getekend heeft dan de verkopende partij. En daarnaast is het toch niet nodig om je ''voorlopige'' koopovk te ondertekenen bij een notaris?
Daarom, dit zaakje stinkt behoorlijkquote:Op vrijdag 25 november 2005 16:45 schreef MUUS het volgende:
[..]
Het uiteindelijke contract wordt uiteraard wel bij de notaris getekend.
Dat is wel lekker. Als je al uitgaat van 300.000 dan kan je lekker 30.000 innen. Gratisch ototje ofnietquote:Op vrijdag 25 november 2005 16:46 schreef 80-jb-gl het volgende:
10% van het totale bedrag kan je krijgen volgens mij, andersom is het namelijk ook zo.
Ga er maar niet vanuit dat je 10% krijgt! Dan valt het altijd mee... al blijft het klote! Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord, wel als de koopakte al getekend is en de bedenktijd van 3 dagen is voorbij, dan krijgen de verkopers wel 10% (lees bankgarantie), maar andersom is dat niet zo lijkt mij!quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:54 schreef 455H07E het volgende:
[..]
Dat is wel lekker. Als je al uitgaat van 300.000 dan kan je lekker 30.000 innen. Gratisch ototje ofniet
Ik begrijp het ook niet. Weet je zeker dat het een notaris was gezien de rest van je verhaalquote:Op vrijdag 25 november 2005 17:16 schreef Starlie het volgende:
Ik begrijp nog steeds niet waarom je bij de notaris bent geweest voor het tekenen van de koopakte...!!
Ja.... zeg dat dan zeg!!!!! BELG! (nee hoor!).quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:39 schreef sirrom het volgende:
TS aanvulling:
Ik heb mijn verhaal hier verteld uit kwaadheid, het is echter niet helemaal volledig: Ik ben namelijk een nederlander die in Belgie een huis wilde kopen via een Belgische makelaar die het huis te koop aanbood. Ik heb nooit eerder een huis gekocht en met belgische regels ben ik al helemaal niet bekend.
Enfin, ik heb de makelaar (die ik zelf had gekozen) in Belgie nog even gebeld om te vragen hoe sterk ik jurisch stond maar dat kon ik wel vergeten: Zolang de eigenaar niet getekend heeft voor akkoord zou ik mijn zaak bij een belgische vredesrechter absoluut verliezen.
Ach beste mensen... Wat voor zin heeft het? Ik kan moeilijk de eigenaar dwingen om toch aan mij te verkopen en de landsgrenzen werken niet in mijn voordeel. Ik wil het eigenlijk weer zo snel mogelijk proberen te vergeten maar ik moet wel mijn woede ergens kwijt. Op papier dan maar in de klaagbaak. Even stoom afblazen. [in gedachten doe ik hele akelige folterachtige dingen met de makelaar en de eigenaar....]![]()
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |