abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 november 2005 @ 16:27:44 #1
89063 sirrom
ThisIzTheNewMe
pi_32570319
Gisterochtend heb ik een voorlopig koopcontract getekend bij de notaris van een huis dat ik wild kopen. Het contract zou daarna zou door de makelaar opgehaald worden en naar de eigenaar gebracht worden die het ook moest tekenen, bij zijn eigen makelaar.

Vandaag belt de makelaar dat het huis verkocht is aan een ander die de dag VOOR ons getekend had en meer wilde betalen. Ook de eigenaar zou al getekend hebben.

Ik heb dus voor jan met de korte achternaam bij de notaris gezeten. Alles was al geregeld met een ander..

De eigenaar was telefonisch akkoord gegaan met ons bod enkele weken geleden. De makelaar heeft het kennelijk toch nog beter verkocht en mij 'achter de hand gehouden'.

Juridisch heb ik geen poot om op te staan maar ik zou die makelaar en de eigenaar graag naar de hel sturen.

Tering wat ben ik kwaad zeg.
  vrijdag 25 november 2005 @ 16:32:19 #2
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32570463
een mondelinge overeenkomst is ook een overeenkomst. ga anders ff met je jurist praten, je hebt een flinke poot om op te staan. aldus deze ex-makelaar.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32570493
Als ik dit zo lees is er sprake geweest van een overeenkomst en dan heb je uiteraard wel een poot om op te staan. Een overeenkomst mag niet zomaar eenzijdig ongeldig verklaard worden. Gewoon aanvechten.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_32570500
Als je het huis in de brand steekt heeft die ander er ook niets meer aan, whehe.
Ik post om het posten.
pi_32570781
Op zich is het ook wel merkwaardig dat de kopende partij eerder getekend heeft dan de verkopende partij. En daarnaast is het toch niet nodig om je ''voorlopige'' koopovk te ondertekenen bij een notaris?
Rot signature
pi_32570801
Je hebt zeker wel een poot om op te staan! Het huis was mondeling al van jullie en that's it.

Dat een ander overbiedt is dan heel erg jammer, want de eigenaar was al met jou in zee gegaan. Wat de makelaar nu gedaan heeft, mag niet eens.

Makelaars mogen ook nooit de bedragen van eventuele andere bieders vertellen, juist omdat overbieden niet meer mag.

Ik zou dit zeker gaan uitvogelen, want dit huis hoort van jou te zijn.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  vrijdag 25 november 2005 @ 16:44:22 #7
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_32570814
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 16:27 schreef sirrom het volgende:
Juridisch heb ik geen poot om op te staan maar ik zou die makelaar en de eigenaar graag naar de hel sturen.
ach, makelaars gaan in het hiernamaals sowieso naar de hel, net als telemarketeers en autoverkopers btw
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
pi_32570856
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 16:43 schreef rieski het volgende:

Op zich is het ook wel merkwaardig dat de kopende partij eerder getekend heeft dan de verkopende partij. En daarnaast is het toch niet nodig om je ''voorlopige'' koopovk te ondertekenen bij een notaris?
Juist. Een voorlopig koopcontract wordt idd eerst getekend door de verkoper en je tekent dat gewoon bij de makelaar.

Het uiteindelijke contract wordt uiteraard wel bij de notaris getekend.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  vrijdag 25 november 2005 @ 16:46:06 #9
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_32570868
Je had de koopakte ook bij het kadaster kunnen laten inschrijven (als het goed is heeft jou makelaar jou dit verteld) en dan was er niks aan de hand geweest, wel is het zo dat een makelaar het niet voor jou mag verbergen dat hij een beter bod heeft gekregen!! Dit hoort hij jou te vertellen, dit i.v.m. dat beide partijen hun uiterste bieding kunnen neerleggen! Je hebt de koopakte al getekend, en dit gedaan voordat de eigenaren getekend hebben, dat gebeurd meestal ook niet! Meestal tekenen de verkopers als eerst daarna de kopers! En tekenen bij de notaris?? Nog nooit van gehoord, dat doe je pas met de akte van levering zodra het huis van jou is, dan ga je pas naar de notaris!!
Vreemd verhaal, volgens mij ben je gewoon genaaid, en ik denk dat je nog best een kans maakt als je stappen onderneemd, bewaar hoe dan ook elk briefje dat je van de makelaar hebt ontvangen! Dit is bewijs!

Succes!
pi_32570872
het is de makelaar-verkoper die je dit flikt begrijp ik! Schandalige manier van werken en dit kan absoluut niet door de beugel.

Zeker heb je juridisch gezien een poot om op te staan. Maar die lafbek van een makelaar heeft zich er waarsch. zo uitgeluld dat je denkt dat je geen schijn van kans hebt.

Uiteraard melden dit bij de organisatie waar die prut-makelaar is aangesloten. Ik zou dit echt niet pikken. wat een schooier. Als ik me de situatie voorstel kan ik zelfs kwaad worden. de schoft.
it's better to burn out than to fade away...
pi_32570895
10% van het totale bedrag kan je krijgen volgens mij, andersom is het namelijk ook zo.
Hardsoul (60) | rogue officer Justice | Talnivarr
M a X X u s
  vrijdag 25 november 2005 @ 16:47:36 #12
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_32570919
Neem eens contact op met www.bureaurechtshulp.nl
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_32570920
idd...notaris kom je pas als je beide de voorlopige koopakte hebt ondertekend.
it's better to burn out than to fade away...
  vrijdag 25 november 2005 @ 16:52:14 #14
125420 Starlie
pi_32571052
Volgende keer een eigen makelaar meenemen, kost wel iets meer, maar dan heb je ook wat!
Je hebt neem ik aan ook een begeleidende brief gekregen van de makelaar toen je de concept akte toegestuurd kreeg?! Deze zou ik goed bewaren!!!!!! Nogmaals dat is bewijs!!!

Wat ik ook begrijp is dat ze de "nieuwe" kopers hebben verteld wat jij geboden hebt, dit mag echt niet!!! Dat moeten ze voor zich houden.

Waarschijnlijk gaat dit over vriendjes politiek!!
pi_32571078
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 16:45 schreef MUUS het volgende:

[..]

Het uiteindelijke contract wordt uiteraard wel bij de notaris getekend.
Daarom, dit zaakje stinkt behoorlijk
Rot signature
pi_32571116
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 16:46 schreef 80-jb-gl het volgende:
10% van het totale bedrag kan je krijgen volgens mij, andersom is het namelijk ook zo.
Dat is wel lekker. Als je al uitgaat van 300.000 dan kan je lekker 30.000 innen. Gratisch ototje ofniet
  vrijdag 25 november 2005 @ 16:55:50 #17
125420 Starlie
pi_32571177
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 16:54 schreef 455H07E het volgende:

[..]

Dat is wel lekker. Als je al uitgaat van 300.000 dan kan je lekker 30.000 innen. Gratisch ototje ofniet
Ga er maar niet vanuit dat je 10% krijgt! Dan valt het altijd mee... al blijft het klote! Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord, wel als de koopakte al getekend is en de bedenktijd van 3 dagen is voorbij, dan krijgen de verkopers wel 10% (lees bankgarantie), maar andersom is dat niet zo lijkt mij!
  vrijdag 25 november 2005 @ 16:57:44 #18
125420 Starlie
pi_32571236
Je zou ook nog bij de NVM kunnen informeren, als het tenminste en NVM makelaar is! Hier kun je en melding van maken natuurlijk, geen goede reclame voor de makelaar!
Wat natuurlijk ook kan is lekker bij een plaatselijk krantje dit bericht melden, sommige kranten willen dit ook wel gratis doen!!!

website nvm: www.nvm.nl
pi_32571684
Ik zou de verkoper ingebrekenstellen en proberen die 10 % binnen te halen. Hij ontbind immers de mondelinge overeenkomst, ik denk dat je best wel wat bewijs kan verzamelen wat er op zou kunnen wijzen dat de koop rond is (of was).

Maar nog iets anders. Je bent al bij de notaris geweest maar wie gaat dat betalen als ik vragen mag? Normaal is het namelijk zo dat de kopende partij de notaris betaald.
Rot signature
  vrijdag 25 november 2005 @ 17:16:23 #20
125420 Starlie
pi_32571782
Ik begrijp nog steeds niet waarom je bij de notaris bent geweest voor het tekenen van de koopakte...!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 november 2005 @ 17:16:28 #21
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_32571785
Bel die notaris eens even op. Die moet weten hoe dat juridisch zit. En die makelaar is een grote smiecht. Hij mag wel met twee partijen onderhandelen, maar niet twee partijen beiden een voorlopig koopcontract laten tekenen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_32571863
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 17:16 schreef Starlie het volgende:
Ik begrijp nog steeds niet waarom je bij de notaris bent geweest voor het tekenen van de koopakte...!!
Ik begrijp het ook niet. Weet je zeker dat het een notaris was gezien de rest van je verhaal
Rot signature
  vrijdag 25 november 2005 @ 17:19:40 #23
125420 Starlie
pi_32571876
Ben ook wel benieuwd welk makelaarskantoor het is!
  vrijdag 25 november 2005 @ 17:39:57 #24
89063 sirrom
ThisIzTheNewMe
pi_32572457
TS aanvulling:

Ik heb mijn verhaal hier verteld uit kwaadheid, het is echter niet helemaal volledig: Ik ben namelijk een nederlander die in Belgie een huis wilde kopen via een Belgische makelaar die het huis te koop aanbood. Ik heb nooit eerder een huis gekocht en met belgische regels ben ik al helemaal niet bekend.

Enfin, ik heb de makelaar (die ik zelf had gekozen) in Belgie nog even gebeld om te vragen hoe sterk ik jurisch stond maar dat kon ik wel vergeten: Zolang de eigenaar niet getekend heeft voor akkoord zou ik mijn zaak bij een belgische vredesrechter absoluut verliezen.

Ach beste mensen... Wat voor zin heeft het? Ik kan moeilijk de eigenaar dwingen om toch aan mij te verkopen en de landsgrenzen werken niet in mijn voordeel. Ik wil het eigenlijk weer zo snel mogelijk proberen te vergeten maar ik moet wel mijn woede ergens kwijt. Op papier dan maar in de klaagbaak. Even stoom afblazen. [in gedachten doe ik hele akelige folterachtige dingen met de makelaar en de eigenaar....]

De Belgische procudere voor de liefhebbers, ik weet niet of die afwijkt van de Nederlandse procedure.:

Je spreekt een prijs af met de verkoper, eventueel via de makelaar. Dat is bij mij zo gebeurd. Ten kantore van de makelaar werd een koopcontract opgemaakt. Dat moest ik tekenen bij een notaris naar eigen keuze. Dan worden die papieren naar de verkoper gebracht die ze tekent bij zijn notaris.

-> dan volgt een maand waarin de hyptotheek geregeld wordt. Komt die niet in orde dan vervallen alle papieren, aldus een clausule. Komt het wel in orde dan passeert de aktie bij een (gezamelijike?) notaris en is de koop een feit.

[ Bericht 17% gewijzigd door sirrom op 25-11-2005 17:46:22 ]
  vrijdag 25 november 2005 @ 17:46:24 #25
125420 Starlie
pi_32572644
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 17:39 schreef sirrom het volgende:
TS aanvulling:

Ik heb mijn verhaal hier verteld uit kwaadheid, het is echter niet helemaal volledig: Ik ben namelijk een nederlander die in Belgie een huis wilde kopen via een Belgische makelaar die het huis te koop aanbood. Ik heb nooit eerder een huis gekocht en met belgische regels ben ik al helemaal niet bekend.

Enfin, ik heb de makelaar (die ik zelf had gekozen) in Belgie nog even gebeld om te vragen hoe sterk ik jurisch stond maar dat kon ik wel vergeten: Zolang de eigenaar niet getekend heeft voor akkoord zou ik mijn zaak bij een belgische vredesrechter absoluut verliezen.

Ach beste mensen... Wat voor zin heeft het? Ik kan moeilijk de eigenaar dwingen om toch aan mij te verkopen en de landsgrenzen werken niet in mijn voordeel. Ik wil het eigenlijk weer zo snel mogelijk proberen te vergeten maar ik moet wel mijn woede ergens kwijt. Op papier dan maar in de klaagbaak. Even stoom afblazen. [in gedachten doe ik hele akelige folterachtige dingen met de makelaar en de eigenaar....]
Ja.... zeg dat dan zeg!!!!! BELG! (nee hoor!).
Het rechtsysteem van belgië ken ik niet... dus succes ermee!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')