abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32559495
Begin vorig jaar werd ons gemeld dat school stage zou regelen. Makkelijk zou je denken, ware het niet dat school er een beetje laat achteraan ging. Na de vakantie hadden vele nog geen stagebedrijf, waarna in alle haast naar een stage bedrijf gezocht werd. Uiteindelijk begonnen. Op een basisschool waar ik, samen met een medestudent de website en het intranet zouden gaan maken.

Vol goede moet begonnen we aan deze klus. Na wat orienterende(irriterende) gesprekken met onze stagebegeleider over hoe en wat begonnen we.

De website schoot lekker op en was binnen no-time zover om op het net te worden gezet.
Allereerst natuurlijk de website laten beoordelen door de stagebegeleider, deze vond het er allemaal goed uitzien en hij zou de content 4 weken geleden aanleveren.

Hiervoor hadden we navraag gedaan of er PHP gebruikt kon worden. "Ja, dat kon wel!" hoorde wij, waarna wij onze pagina geheel in PHP hadden gemaakt met een fotoboek, gastenboek en cms noem maar op.

Wij die website uploaden en wat blijkt. PHP werkt helemaal niet op die server!
Na wat gevloek en getier toch maar begonnen met die pagina's om te zetten in HTML.
Hup website online en verder, tenminste dat dachten we.

Wij begonnen met het intranet, deze was snel klaar voor gebruik en draait nu ook. Zo af en toe iets aanpassen maar dat hoort erbij.

Maar vannochtend, wij zoeken op het gemakje onze werkplaats op, nemen een bakje koffie en gaan aan het werk. Krijgen wij ineens enkele a4'tjes in ons hand geduwt waaruit blijkt dat we min of meer de gehele structuur van de website kunnen gaan wijzigen.

Nu zou dat wel kunnen als je fatsoenlijke PC's zou kunnen gebruiken, maar Photoshop en Flashen op een laptop met 256MB met vette kuren, waarbij windows niet opnieuw geinstalleerd mag worden, werkt nou eenmaal niet optimaal.

Tot overmaat van ramp komt hier net de slaaf van de directrice mij vragen of google al op de server geinstalleerd stond.

Heb het helemaal gehad hierzo, gelukkig is het bijna weekend maar eerst nog 6 uur werken..
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_32559559
Welkom in de grote mensen wereld.
  Moderator vrijdag 25 november 2005 @ 10:00:45 #3
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_32559573
Kut school
Trotse bezitter van 's werelds grootste desinteresse voor Boeken....
pi_32559587
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 10:00 schreef AnthonyZeus het volgende:
Kut school
Can't Sing But I've Got Soul
pi_32559677
Ja maar ik moet google hier nu op de server installeren maar ik heb geen idee hoe?
Ik typ straat.
  Moderator vrijdag 25 november 2005 @ 10:09:45 #7
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_32559751
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 10:05 schreef LudoSanders het volgende:
Ja maar ik moet google hier nu op de server installeren maar ik heb geen idee hoe?
Ik als computerleek zal wel even een stappenplan maken:

1: Zoek cd met Google installatiebestanden.
2: Open cd lade/koffiehouder.
3: Leg de cd in de lade.
4: Sluit de lade.
5: Start het installatiebestand.
6: Klik enkele malen op 'Ok'.
7: En presto: Google geïnstalleerd.

Succes
pi_32559793
quote:
Ik moest lachen
pi_32559823
quote:
Wat google??

www.google.com?
googlesearch?
google earth??

WAT
Trotse bezitter van 's werelds grootste desinteresse voor Boeken....
pi_32559892
Er werd mij om google gevraagd. Ze kon niet op google omdat er geen hyperlink op het intranet stond. Van IE oid gebruiken heeft ze nog nooit gehoord. En momenteel is het pauze op de basisschool dat zorgt ook voor veel jolijt altijd.
Ik typ straat.
pi_32560050
Haha ja doet me denken aan een opdracht die ik nu heb. Zou een website restylen. En ik maar vragen naar servergegevens, want ik wil de code zien. Krijg ik na veel moeite een paar linkjes met password.
Ok van het CMS. Goed..die moet ik ook zien, dus ik denk de servergegevens komen wel op een latere tijdstip.

Ik vraag m'n opdrachtgever er later naar. Hij."ja ik heb je toch alles gegeven?". Ik zeg: "Ja van het CMS, waar jullie alle tekst op submitten, maar niet de code."
Hij: "Is er meer dan?".

Het is verdomme de website van de man. Hij weet niet waar de servers zijn, waar het op draait. Iemand heeft het ooit gemaakt en daar krijgt hij heel moeilijk contact mee. Heeel irritant zulke mensen.
pi_32560090
Denk daarbij een laptop die niet vooruit te branden is. Voorbeeldje: de colorpicker in Photoshop kost 8sec om te voorschijn te komen.
Ik typ straat.
pi_32560146
Ik loop dus samen met LudoSanders stage, je wordt gek hier man
Ik ga t lekker rustig aan doen vandaag...
pi_32560168
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 10:33 schreef JAMsper het volgende:
Ik loop dus samen met LudoSanders stage, je wordt gek hier man
Ik ga t lekker rustig aan doen vandaag...
gedeelde smart is halve smart
Can't Sing But I've Got Soul
pi_32560177
Ik heb bij mijn vorige stage van 20 weken ook een intranet gemaakt..
Volledig in PHP/MySQL..
Alleen ik heb er wel de volle tijd aanbesteed, omdat het gewoon een heel groot intranet is.
File-Sharing tussen afdelingen (10 in totaal), Telefoonnummers etc etc..

Het intranet zou online worden gegooid maar helaas de directie moest eerst alles goedkeuren haha
Volgens mij werkt het nou nog niet !
Liefde is... samen zeehondjes doodknuppelen..
  vrijdag 25 november 2005 @ 10:38:42 #16
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_32560238
Bekend verschijnsel hoor, wen dr maar aan.
quote:
Act I
BOSS: Do A.
ME: If we do A, B will occur.
BOSS: I don't care, do it anyways.

Act II
BOSS: OH MY GOD, B HAS HAPPENED.
ME: sigh
pi_32560387
Wij kunnen hier geen PHP/MySQL installeren op de server omdat dit niet is toegestaan door de externe computerwacht. Ze krijgen er nog een paar honderd euro per kwartaal voor en alsnog zijn er hier constant problemen met het netwerk .
Ik typ straat.
  vrijdag 25 november 2005 @ 10:50:04 #18
92076 Petomaan
Life in the fast lane
pi_32560462
Lijkt erop dat je de wensen van de school vantevoren niet goed in kaart hebt gebracht.

Als je vraagt of de server PHP ondersteunt, en je krijgt als antwoord "Ja, dat kan wel", dan moet je nooit op de blauwe ogen van de klant afgaan, maar dit altijd zelf checken.

En als ze op het laatste moment met een a4-tje aankomen met daarop de structuur van de website vraag ik me af of je dit ZELF niet in een eerder stadium had kunnen vragen.

Maar ach, het is een stage toch? Je leert er in ieder geval veel van zo te lezen.
No Soup For You!
  vrijdag 25 november 2005 @ 10:51:42 #19
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_32560497
TT aangepast, geen ongeneeslijke ziektes svp
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_32560613
Dit hebben we meerdere malen gevraagd en was toen altijd goed gekeurd.
Ik typ straat.
  vrijdag 25 november 2005 @ 10:58:41 #21
92076 Petomaan
Life in the fast lane
pi_32560659
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 10:56 schreef LudoSanders het volgende:
Dit hebben we meerdere malen gevraagd en was toen altijd goed gekeurd.
Vastgelegd op papier met handtekening eronder?
No Soup For You!
pi_32560745
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 10:58 schreef Petomaan het volgende:

[..]

Vastgelegd op papier met handtekening eronder?
Dat niet, dat is dan misschien het leermoment. Maar als het meerdere malen gevraagd en goedgekeurt is..
Had er dan eerder wat van gezegd. Nu is/was hij zo goed als af, op de content die hij zou aanleveren na.
Nu moeten er ineens weer opties bij, waarvan we eerst hadden besloten dat deze niet nodig waren en moeten knoppen in een andere volgorde.
Ik typ straat.
  vrijdag 25 november 2005 @ 11:02:52 #23
92076 Petomaan
Life in the fast lane
pi_32560762
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 11:02 schreef LudoSanders het volgende:

[..]

Dat niet, dat is dan misschien het leermoment. Maar als het meerdere malen gevraagd en goedgekeurt is..
Had er dan eerder wat van gezegd. Nu is/was hij zo goed als af, op de content die hij zou aanleveren na.
Nu moeten er ineens weer opties bij, waarvan we eerst hadden besloten dat deze niet nodig waren en moeten knoppen in een andere volgorde.
Van tevoren een FO gemaakt? Of Use cases?
No Soup For You!
pi_32560814
Een uitgebreid internet projectplan ook goed?
Ik typ straat.
  vrijdag 25 november 2005 @ 11:05:20 #25
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32560828
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 11:02 schreef LudoSanders het volgende:

[..]

Ik denk dat dit een mooi moment is om dat alsnog te doen. Al was het alleen maar om het naar je eigen school te verantwoorden als iets mis mocht gaan.
Vampire Romance O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')