abonnement Unibet Coolblue
pi_32554433
Ik heb nu sinds twee jaar een super sacd installatie..

toch heb ik het idee dat het grote publiek nog steeds niets weet van sacd.

ik vraag me af.. de cd is in een hele korte tijd ingeburgert

waarom wil het met de sacd niet lukken bij het grote publiek

en zit de jeugd aan die verschrikkelijke mp3.... eh dat klinkt toch nergens naar... is weer terug in de tijd.. maar goed das weer een ander topic

mijn topic is.. waarom breekt sacd nog niet door.. ?
pi_32554682
SACD is natuurlijk weer poep vergeleken met DVD-audio, daarom.

[ Bericht 31% gewijzigd door mighty_myte op 25-11-2005 00:44:12 ]
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_32554796
hi hi.. jo.. dvd audio is een oudere standaard.die theoretisch minder is dan sccd.. maar in praktijk hoor je bijna geen verschil.

en qua verkoop doet dvd audio het nog minder dan sacd..

sacd maakt geen gebruik van de ouderwetste pcm techniek.. maar van een techniek die de voordelen bied van het warme analoog met de dynomiek en ruisvrijhied van digitaal
pi_32554820
dat zal allemaal wel, maar niemand zit er op te wachten. het is duur, er zijn niet zo veel titels verkrijgbaar en het is onbekend.
net als DCC, kan beter klinken dan een cd, maar niemand zit er op te wachten. zo simpel is het.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  vrijdag 25 november 2005 @ 00:42:40 #5
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_32554850
SACD is geen succes omdat je er geen kopietjes voor je buurman van kunt maken. Bovendien zitten mensen helemaal niet te wachten op een nieuwe standaard voor muziek. CD's klinken prima voor de meeste mensen en als ze surround willen, dan zetten ze een DVD op. SACD heeft niets toe te voegen, behalve voor audiofielen.
pi_32555071
het is inderdaad wel een dure hobby... je hebt een dure installatie nodig om het tot zijn recht te laten komen

maar geloof me.. het is een groot verschil met de cd en dvd.. de warmte, dynamiek en nauwkeurigheid...

ik heb Kind of Blue van miles davis... ik heb de cd versie en de sacd... het is een herbeleving.. herwaardering van een die muziek

en dat geld voor alle cd titels die ik nu in sacd hergekocht heb.. je hoort plots veel meer instrumenten, details.. die ik vroeger op de cd niet eens hoorde

ik hoop dat het met de playstation 3 toch nog een beetje goed gaat komen met sacd omdat die standaard ook een sacd speler is
pi_32555306
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 00:51 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
...
ik heb Kind of Blue van miles davis... ik heb de cd versie en de sacd... het is een herbeleving.. herwaardering van een die muziek
...
Kijk, dat is zo'n beetje het grootste probleem van SACD. Zo gigantisch veel SACD's zijn er niet en degenen die uitgegeven zijn, zijn van artiesten als Miles Davis. Hoeveel mensen luisteren er tegenwoordig naar Miles Davis? Overigens niets negatiefs over Miles Davis hoor, maar qua verkoopcijfers is het niet zo interessant.

Aan de andere kant zijn er tegenwoordig maar weinig artiesten die de kwaliteit van SACD volledig zullen uitbuiten, zelfs op een gewoon cd'tje wordt het geluid al gelijk verkracht bij het masteren. De meeste populaire albums worden tegenwoordig zo hard mogelijk gemasterd om zo een vette sound te creëeren, de clipping neemt 99% van de mensen voor lief, maar de audiofielen dus niet.

Wil een medium aanslaan dan zal het aan de volgende eisen moeten voldoen:

- goed betaalbaar
- kopieerbaar
- goed verkrijgbaar
- uitgebreide keuze qua releases
- merkbare kwaliteitsverbetering

Het enige wat SACD de consument biedt is de merkbare kwaliteitsverbetering, voor de rest is het niet interessant, DVD-Audio overigens ook niet. Zal nog wel een flinke tijd duren voordat er een definitieve opvolger komt; zou mij zelfs niet verbazen als Blu-ray de opvolger op audiogebied gaat worden op de lange termijn.
pi_32555420
wat voor meesterlijke stereo heeft ts dan eigenlijk?
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  vrijdag 25 november 2005 @ 01:12:40 #9
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_32555548
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 01:06 schreef mighty_myte het volgende:
wat voor meesterlijke stereo heeft ts dan eigenlijk?
Het lijkt me niet dat 'ie een stereoset heeft, anders kun je in elk geval niet optimaal van SACD genieten natuurlijk.
pi_32555562
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 01:12 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het lijkt me niet dat 'ie een stereoset heeft, anders kun je in elk geval niet optimaal van SACD genieten natuurlijk.
alles met boxen en een versterker noem ik stereo.
mijn 5.1 set noem ik ook 'mijn stereo'.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_32555734
ik heb als boxen de tannoy saturn s6 complete set
als sacd speler de sony sony ns 900

en als versterker Harman/kardon AVR 630
pi_32558001
SACD is super audio cd?
Ik zie ze wel eens liggen bij de Media markt wat is daar precies goed aan?
  vrijdag 25 november 2005 @ 08:05:12 #13
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_32558032
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 08:01 schreef Remzz het volgende:
SACD is super audio cd?
Grotere bitdiepte en hogere samplefrequentie dan gewone CD's geloof ik.
Hogere samplefrequentie zou je moeten merken in de wergave van hoge tonen, en met een grotere bitdieptje kan je meer doen met dynamiek enzo.

En waarom het niet aanslaat? Omdat de gemiddelde consument geen audiofiel is en een superbrakke installatie heeft waarop je het verschil toch niet hoort.
Voor achtergrondmuziek is meer dynamiek niet handig trouwens.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  vrijdag 25 november 2005 @ 09:05:00 #14
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_32558586
PS3 gaat SACD weergeven??? Laatste berichten die ik gelezen heb waren dat Sony uit het SACD consortium was gestapt...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_32559338
Deze site legt goed uit wat sacd is en hoe het totaal anders is dan de cd en dvd met pcm techniek
http://www.diskidee.nl/av/cursussen/index.htms/10

playstation 3 gaat de volgende formats ondersteunen:Disc media * read only CD PlayStation® CD-ROM PlayStation®2 CD-ROM CD-DA CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW SACD SACD Hybrid (CD layer), SACD HD DualDisc DualDisc (audio side),DualDisc DVD side)
pi_32559363
oh ja deze site ook

http://www.superaudio-cd.com/
pi_32564004
SACD spelers dien je toch met 6 analoge poorten aan te sluiten op een 5.1 versterker? Of kan dat tegenwoordig ook digitaal, via coax of optisch?
Scheren is voor schapen!
pi_32564086
ik doe het met de 6 analoge ingangen.. er zijn wel een paar modellen die een speciale digitale sacd ingang hebben.. sony heeft zoiets wel in zijn programma
  vrijdag 25 november 2005 @ 13:58:51 #19
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_32565639
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 13:00 schreef paarse_paashaas het volgende:
SACD spelers dien je toch met 6 analoge poorten aan te sluiten op een 5.1 versterker? Of kan dat tegenwoordig ook digitaal, via coax of optisch?
Alleen als er een SACD decoder in de versterker zit...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_32565836
Volgens mij zijn er maar 2 fabrikanten die SACD ondersteunen? Philips en Sony?

Andere fabrikanten zien er waarschijnlijk geen brood meer in om het ook (nog) toe te passen..
It's Nice To Be Important, But It's More Important To Be Nice!
pi_32570658
er zijn 29 fabrikanten die het aanbieden

http://www.superaudio-cd.com/players/
  vrijdag 25 november 2005 @ 17:17:16 #22
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_32571811
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 16:38 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
er zijn 29 fabrikanten die het aanbieden
En er zijn ongeveer evenveel albums in SACD te koop
pi_32572270
nee dat klopt niet . er zijn duizenden opnames...

alleen de betere muziek en betere artiesten staan op sacd

en helaas moet je de meeste titels op het internet bestellen

alhoewel de mediamarkt heeft ook wel een redlijk asortiment
  vrijdag 25 november 2005 @ 17:43:30 #24
67643 iDex
opdondertje
pi_32572573
mgoed

1 je betaald veel voor een oude titel en die titels verlagen bijna niet in prijs
2 die titel kan je maar op een paar apparaten afspelen
3 en je kan niet bij iedereen dat plaatje meenemen anders sta je voor paal met je cdtje ,,, ej hij doet het niet
pi_32572884
eh sacd.. hebben bijna allemaal een duallayer

er zit ook een cd laag in .. dus je kunt ze ook in een cd speler spelen

je kunt het signaal gewoon opnemen.. maar de sacd kwaliteit heb je dan niet

de meeste titels zijn inderdaad vrij duur

maar je krijgt er ook ietst bezonders voor terug

als een opname van begin tot eind in Direct Stream Digital (DSD) opneeemt heb je hele speciale studio opname apparatuur nodig

maar steeds meer studio's gebruiken nu standaard DSD, dus de titels zullen heus wel goedkoper worden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')