Ik heb hier van Normaderm de "Actief Concentraat Tegen Puistjes". Deze claimt puistjes te laten verdwijnen na 24 uur. Werkt dus ook voor geen meter.quote:Op maandag 28 november 2005 17:12 schreef CarpeNoctem het volgende:
Ik vroeg mij af wie er hier producten gebruiken om lokaal te gebruiken tegen puistjes, en welk product nou echt daadwerkelijk werkt. Bijna ieder merk heeft er wel een middeltje wat puistjes weghaalt, maar welke werkt er nou echt? Ik zelf heb inmiddels Clinique en Zirh geprobeert (zie afbeelding) en deze werkte dus voor geen meter. Bestaat er eigenlijk wel zo'n "wondermiddel"?
[afbeelding]
[afbeelding]
Behalve make-up en dat soort shit, denk ik niet dat hier iets aan te doen valt. Dat je rood wordt ligt immers aan je adertjes die uitzetten en dan vol stromen met bloed.quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:44 schreef Gordijnstokman het volgende:
Weet ook iemand een cremepje/middeltje tegen een rode huid? niet als
in verbrand, maar gewoon rood als het warm wordt en zenuwachtig enzo...?
Ja er is een creme voor:quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:44 schreef Gordijnstokman het volgende:
Makeupquote:Op dinsdag 29 november 2005 22:44 schreef Gordijnstokman het volgende:
Tenzij hij last heeft van dit:quote:Op dinsdag 29 november 2005 23:13 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Ja er is een creme voor:
Couperose Creme
Van. Dr van der Hoog
Verkrijgbaar bij de etos.
Is het lichamelijk of psychisch ?quote:Op dinsdag 29 november 2005 23:46 schreef Gordijnstokman het volgende:
ehm, ja mijn huid is niet geirriteerd in die zin dat het er verder niet ongezond uitziet. ik word gewoon snel HEEL rood (dus niet n beetje) en heeft opzich wel iets weg van het plaatje hierboven, maar minder vlekkerig. Mijn huid is ook heel droog en sowieso heel gevoelig (weet niet of dat er verder mee te maken heeft). Ik zal eens informeren naar het cremepje, iig bedankt!
In feite is om te beginnen een cleanser en een moisterizer genoeg, waar jij op moet letten is vooral de moisterizer, het heeft natuurlijk geen zin om een vettige moisterizer te kopen. Een merk als Zirh zou ik dan ook links laten liggen. De wat meer drogere/minder vette varianten zijn vooral Shiseido en Clarins. Maar dat is een kwestie van uitproberen (testers) tot je iets vindt wat je aanstaat. Het is iig zaak een moisterizer te vinden die:quote:Op woensdag 30 november 2005 22:30 schreef Setambre het volgende:
Ik wil ook beginnen met mijn huid eens goed te verzorgen.
Ik heb een vrij vettige huid. Wat kunnen jullie me aanraden om mee te beginnen? Normalitier gebruik ik gewoon een antibacterieel zeepblokje (ben even de naam kwijt)
Wel psychisch in de zin dat als ik verlegen wordt enzo heel rood wordt. Maarquote:Op woensdag 30 november 2005 20:05 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Is het lichamelijk of psychisch ?
Thnx !quote:Op woensdag 30 november 2005 22:49 schreef CarpeNoctem het volgende:
[..]
In feite is om te beginnen een cleanser en een moisterizer genoeg, waar jij op moet letten is vooral de moisterizer, het heeft natuurlijk geen zin om een vettige moisterizer te kopen. Een merk als Zirh zou ik dan ook links laten liggen. De wat meer drogere/minder vette varianten zijn vooral Shiseido en Clarins. Maar dat is een kwestie van uitproberen (testers) tot je iets vindt wat je aanstaat. Het is iig zaak een moisterizer te vinden die:
* Niet vettig is, daar heb je geen flikker aan, (vraag dus voor een moisterier voor een vettige huid)
Vraag eens wat testers aan zou ik zeggen, ik weet niet hoe groot je budget is, maar ik zou ook zeker tester vragen van Skincode. Een gloednieuw Zwitsers merk, erg effectief en exclusief verkrijgbaar bij Pour Vous parfumerie
Ik heb zelf eerst ook Biotherm Face Wash sensitive gehad... maar droogde idd uit. Ik zelf gebruik nu Nivea Face Wash Sensitive (witte flacon)... deze is wel een stuk milder.quote:Op zaterdag 26 november 2005 22:36 schreef thomas_katz het volgende:
Ik heb al een tijdje verschillende verzorgingsproducten gebruikt, maar ik weet nog steeds niet wat ik het beste kan gebruiken.
Mijn t-zone glimt een beetje en heeft redelijk tot veel imperfecties, en het andere gedeelte van mijn gezicht (wangen e.d.) is vaak erg droog. Verder heb ik een hele gevoelige huid (snel irritaties).
Ik ben op zoek naar een extreem milde face cleanser en scrub, ik krijg zelfs een uitgedroogde en geirriteerde huid van Biotherm sensitive face cleanser. Ook na het scrubben krijg ik veel irritaties. Bij voorkeur een cleanser op creme-basis. De scrub zou een hele fijne structuur moeten hebben. Dus eigenlijk producten die wat aan overtollige talg en meeëters doen, maar toch hydraterend en mild genoeg.
Ik gebruik al een tijdje biotherm t-pur scheerschuim waar ik redelijk tevreden mee ben. Misschien zijn er nog andere suggesties? Ik zou het liefst een vergelijkbaar product willen dat een gladder scheerresultaat geeft.
Als after shave gebruik ik nivea sensitve balsem, daar heb ik niet veel problemen mee.
Als dagcreme gebruik ik sinds een week Clinique m-lotion, daar ben ik zeer tevreden mee, alleen is het dus eigenlijk te vet voor mijn t-zone.
Ook heb ik bijna altijd wallen.
Ik zoek dus:
- Een extreem milde anti-bacteriële face-cleanser en dito (fijne) scrub.
- Een milde reinigende lotion
- Misschien ander scheerschuim voor een gladder scheerresultaat
- Een tweede moisturizer voor mijn t-zone (biotherm t-pur werkt bij mij niet).
- een oogcreme tegen wallen
- een lekkere verzachtende after-shave die beter is dan nivea sensitive
- een voedend en verzachtend masker dat voor mijn huidtype in aanmerking komt
Het hoeven niet persé 'for men' producten te zijn.
Alvast bedankt!
Grote Klis werkt idd tot nu toe wel redelijk goed, ik heb nog steeds wel puistjes, maar de algehele structuur van de huid wordt wel beter en gaver.quote:Op zondag 4 december 2005 22:39 schreef Shazbot het volgende:
2low4zero .. Hoe bevallen de pillen tot nu toe? Ik zelf gebruik nu soort anti-biotica tegen imperfecties en als dit niet bevalt wil ik maybe ook wel eens die pillen proberen
Dat is mooi, ik gebruik het nu ongeveer 5/6 weken en heb de afgelopen week nog geen puistjes gehad, en mijn gezicht ziet er ook veeeeeeel mooier uit als ervoor. Veel succes ermee! het kan trouwens heel even iets verergeren, neem aan dat je dat weet, maar daarna...quote:Op maandag 5 december 2005 17:39 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Grote Klis werkt idd tot nu toe wel redelijk goed, ik heb nog steeds wel puistjes, maar de algehele structuur van de huid wordt wel beter en gaver.
geen idee,quote:Op zaterdag 3 december 2005 10:22 schreef Stansfield het volgende:
Hoevaak gebruiken jullie eigenlijk een scrub? 1x in de week of meerdere keren??
Ik las op de achterkant dat je 2x per week moest doen. MAar heb wel eens gelezen dat dat te veel van het goede is en 1x per week goed genoeg is.
Je gezicht niet vetter van het scrubben, wel door lange bewegingen in je gezicht.quote:Op maandag 5 december 2005 17:44 schreef outcast_within het volgende:
[..]
geen idee,
word je huid trouwens ook vetter van het scrubben? heb het gevoel van wel namelijk
Producten met ingredienten tegen acne bevatten vaak:quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:50 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[...]
Ik zag bij de ingredienten o.a. Glycolic Acid staan, dit is een AHA dus? Dit zit ook in de Normadermlijn samen met Salicylzuur. Maakt een retinol/vitamine A creme echt veel verschil? Ik ga eerst nog wel ff een paar week door met de Normadermlijn.
Clearasil....quote:Op maandag 5 december 2005 19:58 schreef mwuhaha het volgende:
Laat weten als je nog meer producten met deze ingredienten tegen komt
Op Avène's Amerikaanse site zijn 4 volledige studies te downloaden over dit product.quote:Op maandag 5 december 2005 19:58 schreef mwuhaha het volgende:Avene Diacneal. Glycolic Acid en daarnaast ook Retinaldehyde.
http://www.mypharmacy.com.sg/ShopFront/ProductPage.aspx?ProdSKU=998260293&CatID=281
Als iets bepaalde ingrediënten heeft wil niet zeggen dat je er ook wat aan hebt. De concentratie kan wel eens te laag zijn, de pH te hoog, de basis comedogeen, etc.quote:Laat weten als je nog meer producten met deze ingredienten tegen komt
Wat heb je precies gekocht van die lijn?quote:Op dinsdag 6 december 2005 09:52 schreef Badabingea het volgende:
Ik heb de nieuwe lijn van Loreál.. en het bevalt best goed!
Face Wash, zoiets.. Scheerschuim, dagcreme, heb alleen wel droge plekken van datquote:Op dinsdag 6 december 2005 18:01 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Wat heb je precies gekocht van die lijn?
Eén a twee keer in de week een hydraterend masker opdoen.quote:Op woensdag 7 december 2005 15:46 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Face Wash, zoiets.. Scheerschuim, dagcreme, heb alleen wel droge plekken van dat![]()
Er zitten 5 maskers in het doosjes. Voor de prijs van ¤ 13.95. En ik geloof dat je ze bij de Etos ook los kunt kopenquote:
Hydraterend masker tegen vermoeidheid*
Maakt de huid stralend en zichtbaar gladder
Innovatie: RoC lanceert een vevolutionair masker. het is een doekje geimpregneerd met een unieke lotion bestaande uit een complex van antioxiderende stoffen en een vitamineconcentraat van natuurlijke bestanddelen.
Klinisch aangetoonde resultaten: In 15 minuten is uw huid gehydrateerd. De ontspannen huid is gladder en stralender: tekenen van vermoeidheid* zijn vervaagd.
Gebruik: Leg het zorgvuldig opengevouwen masker op uw gereinigd gezicht. Verwijder na 15 minuten het masker en masseer de resterende lotion lichtjes in. Dis masker is geschikt voor elk huidtype. Bevat geen alcohol en geen geurstoffen. Contact met de ogen vermijden. Bij contact, de ogen zorgvuldig met water afspoelen.
* doffe teint en getekende gelaatstrekken
Heb de concentraties bij twee fabrikanten nagevraagdquote:Op dinsdag 6 december 2005 00:36 schreef Mexoryl het volgende:
[..]Als iets bepaalde ingrediënten heeft wil niet zeggen dat je er ook wat aan hebt. De concentratie kan wel eens te laag zijn, de pH te hoog, de basis comedogeen, etc.
Thanks for the info!quote:Op woensdag 7 december 2005 18:22 schreef schatje het volgende:
[..]
Eén a twee keer in de week een hydraterend masker opdoen.
Bijvoorbeeld:
[..]
Er zitten 5 maskers in het doosjes. Voor de prijs van ¤ 13.95. En ik geloof dat je ze bij de Etos ook los kunt kopen.
En wat natuurlijk ook helpt is een nachtcrème.
Ocean Salt:quote:Op zondag 11 december 2005 15:47 schreef Shazbot het volgende:
Hehe :] er zijn idd veel Fok'ers die gek zijn van Lush. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar het ziet er soms wel een beetje ranzig uit :]] . Ben benieuwd hoe het bevalt.
Coalface:quote:meer info:
Iedereen kan Ocean Salt gebruiken, en iedereen zou het moeten gebruiken. Als je een vette huid hebt, kun je het elke dag gebruiken, als je een droge huid hebt is een keer in de week voldoende. In onze scrubcrèmes gebruiken we korreltjes die zelf al goede eigenschappen bezitten en biologisch afbreekbaar zijn. In deze scrub zitten oceaanzoutkorreltjes die na het verwijderen van de dode huidcellen de huid hydrateren en kalmeren. De grapefruit en limoen in Ocean Salt verstevigen en verfrissen je huid; biologische kokosnoot en avocadoboter laten je huid gezond glanzen (niet glimmen dus!) en maken hem zacht. Zoals een van onze medewerkers zei op de Lush huidverzorging informatiedag: "Het smaakt ook lekker!" Ook al raden we niet aan dat je het doorslikt, ze heeft wel gelijk. (Als je een erg gevoelige huid hebt kan de limoen wat te sterk zijn en raden we je aan Fresh Farmacy en Angels on Bare Skin te gebruiken).
ingrediënten:
Fine & Coarse Sea Salt (Sodium chloride), Fresh Grapefruit Infusion (Citrus grandis), Stearic Acid, Fresh Lime Extract (Citrus aurantifolia), Sodium Cocoampoacetate, Glycol Cetearate, Glycerine, Triethanolamine, Fresh Avocado Butter (Persea gratissima), Coconut Fat (Cocos nucifera), Lime Oil (Citrus aurantifolia), Seaweed Absolute (Fucus vesiculosus), Violet Leaf Absolute (Viola odorata), Lanolin, Cetearyl Alcohol, Perfume, FD& C Blue, Methylparaben, Propylparaben.
Herbalism:quote:meer info:
Coalface is een van onze reinigingsproducten die schuimt en je huid een beetje strak kan laten aanvoelen. Het heeft een treffende gelijkenis met een stuk zwarte zeep, maar het bestaat voornamelijk uit kalmerende, ontgiftende zoethoutwortel en geurende rozenhout- en sandelhoutoliën om je huid te kalmeren en het zacht te laten aanvoelen. Daarnaast bevat Coalface houtskool dat overtollig vet absorbeert van je huid. Als klap op de vuurpijl werkt Coalface als een milde scrub. Lichaamszeep is te sterk om op je gezicht te gebruiken, vandaar deze speciale, zachte zeep. Leuk weetje: Mo maakte een gelimiteerde editie voor een filmmaatschappij toen ze de Woody Allen film Annie Hall opnieuw uitbrachten, omdat Annie in die film haar gezicht met zwarte zeep wast. We vonden het zo lekker dat we besloten dat iedereen deze zeep zou moeten kunnen gebruiken!
ingrediënten:
Liquorice Root Decoction (Glycyrrhiza glabra), Propylene Glycol, Sodium Palm Kernelate, Sodium Stearate, Rosewood Oil (Aniba rosaeodora), Sodium Lauryl Sulfate, Powdered Charcoal, Sandalwood Oil (Santalum album), Glycerine, Sodium Chloride, Tetrasodium EDTA, Perfume, Silver Glitter (Lustre sparkle).
Enzymion:quote:meer info:
Als je Herbalism ziet, zal je je afvragen waarom we zeggen dat onze nieuwe lijn huidverzorgingsproducten de mooiste is die we tot nu toe hebben gemaakt, maar als je het eenmaal hebt gebruikt zal je het begrijpen. Herbalism dankt zijn naam aan de krachtige kruiden die het de diep groene kleur geven en die de kracht hebben om jou weer een kalme, irritatievrije huid te geven. We gebruiken reinigende brandnetels, die vol vitaminen zitten, goudsbloem voor zijn kalmerende kwaliteiten en rozemarijn om je huid te verstevigen. Chinese klei verwijdert overtollig talg en de gemalen amandelen en rijstvlokken geven je huid een milde peeling. Deze face wash is geschikt voor een vettere huid en een huid die moeilijk schoon te houden is. Als je het gebruikt zul je snel een groot verschil bemerken. Je gebruikt het net zoals Angels on Bare Skin: breek een stukje af, meng het met wat lauwwarm water in je handpalm en wrijf het vervolgens over je gezicht. Spoel je huid daarna af en je huid zal tevreden zijn.
ingrediënten:
Glycerine, Kaolin, Chlorophyllin Water (Aqua), Ground Almonds (Prunus dulcis), Rice Bran (Oryza sativa), Rose Petals (Rosa centifolia), Powdered Nettle (Urtica dioica), Rose Absolute (Rosa centifolia), Chamomile Oil (Anthemis nobilis), Sage Oil (Salvia sclarea), Powered Marigold (Calendula officinalis), Powdered Chamomile (Anthemis nobilis), Powdered Rosemary (Rosmarinus officinalis), Perfume.
Het ziet er idd wel vreemd uit ja.quote:meer info:
Heb je een vette huid die altijd een beetje meer glimt dan je eigenlijk wil? Zou je willen dat je huid wat minder licht reflecteerde en het je het Bette-Davis-in-zwart/wit-film matte effect zou geven? Hou op met zoeken! Onze nieuwe Enzymion is er om je probleem op te lossen. Je hoeft je huid niet eens te verdoezelen met make-up. Het is de papaja die het hem doet; maar ga geen pure papaja op je gezicht smeren, dat heeft namelijk een heel sterk enzymatisch effect. We hebben erg ons best gedaan om de juiste balans te vinden tussen de papaja en aloë vera. Dan hebben we nog zoete grapefruit- en limoenoliën toegevoegd om een vettere huid op te laten leven. Zodra je Enzymion aanbrengt zal je het verschil voelen.
ingrediënten:
Fresh Lemon Infusion (Citrus limonum), Aloe Vera Gel (Aloe barbadensis), Cocoa Butter (Theobroma cacao), Stearic Acid, Freshly Juiced Papaya (Carica papaya), Cold Pressed Avocado Oil (Persea gratissima), Glycerine, Triethanolamine, Freshly Juiced Lemon (Citrus limonum), Cold Pressed Evening Primrose Oil (Oenothera biennis), Cold Pressed Wheatgerm Oil (Triticum vulgare), Sweetie Oil (Citrus grandis), Lime Oil (Citrus aurantifolia), Cetearyl Alcohol, Perfume, Methylparaben, Propylparaben.
quote:Op zondag 11 december 2005 17:22 schreef CarpeNoctem het volgende:
ik heb zo het gevoel dat ik weet wat ik voor kerst wil hebben![]()
ziet er erg leuk uit, en veeeeeeeel fans ervan te vinden hier op Fok, laat ons weten hoe het werkt![]()
Ik heb bovenstaande produkten geprobeerd (behalve Enzymoin, ipv hiervan heb ik Cosmetic Lad):quote:Op zondag 11 december 2005 14:16 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ik lees hier op Fok! echt zo ontiegelijk veel positieve dingen over Lush, je wordt gewoon dood gegooid met Lush topics en Lush fanaten, dus heb ik besloten om ook maar ff wat Lush producten te proberen.
Dit heb ik besteld:
- Ocean Salt
- Coalface
- Herbalism
- Enzymion
Ik ben heel erg benieuwd.![]()
http://www.lush.nl/
![]()
Ben er nog niet helemaal tevreden over, ik heb de dosering inmiddels verhoogd.quote:Op zondag 11 december 2005 18:23 schreef CarpeNoctem het volgende:
is boel geld inderdaad, maar als het idd lang meegaat... hoe is het met grote klis trouwens? werkt het?
De reviews op het internet zijn alleen maar positief qua werking van deze producten. Bovendien wat comedogeen voor de ene persoon is, hoeft niet persee comedogeen voor iemand anders te zijn. Wat ik hiermee wil zeggen is dat niet iedereen puistjes zal krijgen van producten waar comedogene stoffen in zitten. Bovendien zijn er best wel redelijk wat huidverzorgingsproducten verkrijgbaar die beweren niet comedogeen te zijn, maar waar wel degelijk comedogene stoffen in zitten.quote:Op maandag 12 december 2005 00:56 schreef Mexoryl het volgende:
Dat Lush spul ziet er vrij beroerd uit. Die Enzymion bevat cacaoboter wat comedogeen is. Lekker is dat als je al een vette huid hebt. Bovendien beloofd het matterend te werken, maar ik zie niet hoe papaïne (uit papaya) of elk ander ingrediënt in dit product dat zou moeten doen. Papaïne is overigens niet stabiel in een waterige omgeving, zoals in dit product.
Ik zou die verhaaltjes van Lush met een flinke schep zout nemen. En nee, niet met hun Ocean Salt.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |