abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 november 2005 @ 18:03:51 #1
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_32542913
Ik weet niet of hier al een topic over is, maargoed met die crappy search weet je het natuurlijk nooit.. Zojuist heb ik de film Star wreck gedownload en in 1 moeite door gekeken. Wellicht is het ook wat voor jullie
quote:
What's it about?

Star Wreck: In the Pirkinning is not your run-of-the-mill parody aimed solely at Star Trek fans. It is a motion picture for everyone with a taste for action, humour and zany characters. It is the story of Emperor Pirk - a star fleet commander who declares himself a global overlord and decides to expand his reign beyond the farthest reaches of the universe. The story that unfolds amidst the space battles is a stark reminder of how dangerous the mixture of ambition, cowardice and stupidity is.

Star Wreck: In the Pirkinning begins with Captain James B. Pirk of the starship Kickstart shipwrecked on the 21st century Earth with his crew. Originally from the distant future, Pirk and his crew travelled back in time to save the Earth from hostile aliens, but lost their ship and became stranded. Pirk's daily routine consists mainly of stuffing his face at the local fast food restaurant, and he is finding it difficult to convince the ladies he is, in fact, an intergalactic space hero from the future.

As the prospects for humanity's conquest of space look increasingly bleaker, Pirk comes up with a questionable plan to save mankind's future...

Who made it?

There is no major production company behind the film, but five students and unemployed people from Tampere, a bit of blue linoleum and a few home computers. With these building blocks was created a great adventure and a motion picture that will send major shockwaves through the Finnish film industry - we hope. The big productions couldn?t afford catering for the money that went into our film, yet the end result is in many ways a historic, loved, and appreciated film. The Secret Ingredient was passion and the will to prove that not everything is about money

Whom it may concern

When Star Wreck 5 appeared online for free distribution in 1997, it was a groundbreaking phenomenon. Never before had a film of such proportions (about 45 minutes in length) been released for free, and the word began to spread on message boards and mailing lists. Star Wreck: In the Pirkinning follows in the footsteps of its forerunner, and is one of the first feature-length quality special-effects films ever to be released online for free.

The torch is being carried by thousands of fans worldwide. They have been tireless in their support for the seven-year production and ensured that the team has kept their faith and their energy. The quality of Star Wreck is largely thanks to their expectations, the meeting of which became a point of honour for the creators.
Anyway, deze film is gratis te downloaden op http://www.starwreck.com (via bittorrent), dus zeker de moeite waard. Ikzelf vind het iig erg bijzonder wat men met een nihil budget allemaal voor elkaar heeft weten te krijgen. Vooral van de graphische effects ben ik zeer onder de indruk. Overigens is dit niet alleen een parodie op star trek, maar ook op babylon 5. Halverwege de film komt het schip van Pirk in een parallelle dimensie terecht waar ze de vloot van Babylon 5 gaan bevechten... De gehele film is trouwens fins gesproken, maar engels ondertiteld.

Mocht je nog twijfelen kan je altijd de trailer even bekijken : http://www-us.starwreck.com/trailer.php
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 24 november 2005 @ 18:39:36 #2
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_32543691
Ik heb deze een maand of twee terug gezien. Erg knap. Respect. Dat je met alleen vrijwilligers, géén budget en voornamelijk geleende en gedoneerde spullen zoiets in elkaar kunt zetten. Goed, je bent er dan wel iets van zeven jaar mee bezig maar dan heb je ook wat. Of tenminste...

Het verhaal heeft niets om het lijf, de opzet is kolderiek en acteerprestaties verdient de toevoeging "prestaties" niet. De humor is kinderlijk en de acteurs buiten het kernteam zijn letterlijk van straat geplukt. Verder wordt er veel gerefereerd aan klassiekers in het genre en hebben ze hun best gedaan specifieke Finse humor tot een minimum te beperken. Er is nauwelijks op locatie gefilmd (op een uitstapje naar ik meen Zweden na) maar vooral tegen een blue- of greenscreen. Toch leidt dit allemaal niet teveel af en ben ik de anderhalf uur die het duurt zonder te veel verveling doorgekomen.

Alles lijkt vooral een kapstok om te dwepen met special effects. En die mogen er zijn. Als je nagaat dat de kwaliteit niet te onderscheiden is van een gemiddelde Star Trek aflevering (of film zo je het wil) maar dan zonder budget in elkaar in geflanst, dan neem ik m'n pet af voor de creativiteit en efficiëncy. Jammer alleen, dat wat minstens zo belangrijk is; hóe het allemaal gebracht wordt, vrij flets is. Het ligt misschien aan de van nature stoïcijnse Finnen en zeer zeker ook aan het amateurisme van de spelers, maar het komt allemaal wat bevreemdend over. Wat wèl duidelijk is, is dat de makers er veel lol in hebben gehad en omdat je deze film niet als èchte film moet beschouwen maar meer als een project met een vette knipoog, redt dat een boel van het kijkplezier.

Hier is de film te vinden op IMDB. Zo naar de rating gekeken blijkt het wel wat voor fanbase ze door de jaren hebben opgebouwd.

Ik kijk uit naar meer projecten van hun hand.
Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
  vrijdag 25 november 2005 @ 01:44:42 #3
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_32556126
Ja idd ik vond het acteerwerk ook niet echt geweldig bij sommige typetjes, en er werd veel in gevloekt. Maargoed dat kan je ook verwachten voor een amateurfilm.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 25 november 2005 @ 06:45:07 #4
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_32557710
Damn, de SFX is voor zo'n budget-loze film über! En eindelijk lekker lange space battles!

En gatverpielekes!
The Internets, I needs it..
  vrijdag 25 november 2005 @ 06:49:06 #5
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_32557725
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 06:45 schreef Dr_Crouton het volgende:
[afbeelding]
Gatverpielekes!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 25 november 2005 @ 06:52:18 #6
6290 Dr_Crouton
pi_32557731
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 06:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
  vrijdag 25 november 2005 @ 07:06:00 #7
6290 Dr_Crouton
pi_32557752
En fanboys kunnen eindelijk hun hart ophalen met dit titanengevecht tussen Babylon 5 en Star Trek schepen.
SPOILER
pi_35987000
Tip voor wie het nog niet kende: Star Wreck - In the Pirkinning.

Een werkelijk brilliante persiflage op Star Trek en Babylon5. Zwarte humor waar je broek van afzakt. Het bewijs dat een hoogwaardige SF film amper een cent hoeft te kosten. Maak kennis met Captain Pirk, Dwarf en Info in een strak verhaal dat geen seconde verveelt. Met special effects waar Hollywood een puntje aan kan zuigen.

De film kwam online in 2005, intussen staat ie ook op Google Video.

Trailer ( 00h 01m 55s ) : http://video.google.com/videoplay?docid=7664238159346517979&q=star+wreck

Online bekijken (01h 43m 14s ): http://video.google.com/videoplay?docid=6413281686098862630

Official site: http://www.starwreck.com/

HQ Downloads: http://www-fi3.starwreck.com/download.php
pi_35989383
Oe, vanavond eens downloaden, lijkt me best okay!
Scheren is voor schapen!
pi_35991662
Ik kon me eigenlijk niet voorstellen dat deze film niet bekend was, maar ikzelf liep er ook pas gisteren tegenaan. Een ijzersterk verhaal dat eigenlijk geen seconde verveelt, veel humor (hou ook continu je ogen open voor kleine details), het vrijwel nergens flauw. Uitstekende special effects en camerawerk.

De film is door een groep vrienden geschreven en geproduceerd en er is vrijwel geen cent aan te pas gekomen. Er zijn een aantal (kortere) producties eerder geweest, deze film is 'avondvullend'. Tegenwoordig is het met de moderne technieken wat eenvoudiger om zelf een film te produceren, maar petje af voor dit meesterwerk. Het zou me niet verbazen als we meer van dit team gaan zien. Bedenker/schrijver/acteur/regisseur/producent Sumli Torsonnen (1978) maakte zijn eerste korte film in 1992. Op zeer jonge leeftijd dus. Een groot deel van de film is opgenomen in de huiskamer van Torsonnen m.b.v. bluescreens. Verbluffend.

Uitgangspunt van verhaal: Captain Pirk en zijn bemanning zijn per ongeluk terug in de tijd op aarde terecht gekomen en houden zich schuil om de loop van de geschiedenis niet te veranderen, in afwachting van hun redding. Als op een dag blijkt dat alle ruimtevaartonderzoeken op aarde zijn geannuleerd en dit betekent dat er in de toekomst nooit een sterrenvloot (P-Fleet) zal ontstaan besluit Pirk het heft in eigen handen te nemen en een sterrenschip te bouwen: de CPP Kickstart.

Info, cpt Pirk en Dwarf

Quotes:
Info: "Whatever you may think, the VCR remote stop button doesn't harm me."
Pirk: "Ouch, go tell Info, I have soap in my eyes!"
Dwarf: "wars aren't won by avoiding battles"

Reuters bericht

Third directive of emperor Pirk: All non-P-Fleet craft are to be destroyed on sight.

Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Samuli_Torssonen

Star Wreck (1992)
Star Wreck II: The Old Shit (1994)
Star Wreck III: Wrath of the Romuclans (1995)
Star Wreck IV: The Kilpailu (1996)
Star Wreck V: Lost Contact (1997)
Star Wreck 4½: Weak Performance (2000)
Star Wreck: In the Pirkinning (2005)

Torssonen heeft intussen een nieuwe film in gedachten:
http://forum.starwreck.com/viewtopic.php?t=1890
  maandag 13 maart 2006 @ 15:06:03 #11
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_35991771
Ik heb hem ook gezien en de special effects zijn echt GEWELDIG! Terwijl het toch echt een low-budget film is die ook nog eens gratis wordt aangeboden.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_35992388
Interview met de maker + foto's:
http://www-fi3.starwreck.com/faq.php

De grafische studio (een paar PC's in de keuken)

Bluescreenstudio (woonkamer)

Hoe gefilmd werd:

Bluescreen opnames

3D rendering incl. 'dummy actors' voor licht/schaduweffecten

Montage 3D + live
pi_37861382
Zonet deze film zitten kijken, en ik vind het geweldig! Verhaal is best goed, humor is leuk, special effects zijn fantastisch! het enige wat een beetje achterblijft is het acteerwerk, maar dat beamen ze zelf ook en ach: het draagt bij aan de sfeer

Echt een aanrader om te kijken.

PS: alleen al die chicks in lange leren laarzen en spannende pakjes maken het de moeite van het kijken waard
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 17:54:17 #14
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_41169897
Hij komt op t.v.
Zaterdagavond 16 September
Canvas
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:55:33 #15
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_41175800
Ik heb 'm al eens eerder gedownload, maar toen heb ik 'm, slecht als ik ben, zonder te kijken weggegooid. :$.

Ik wil 'm nu echt wel eens zien. Jammer dat die torrent stuk is. .
Ik ga naar huis.
pi_41214546
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 17:54 schreef victorinox het volgende:
Hij komt op t.v.
Canvas
Ik kan bijna niet wachten
Op zondag 18 februari 2007 08:03 schreef ondeugend het volgende:
Ik ben een modje met ochtendhumeur.... so watch your back.
pi_41247152
Net op google gekeken, zeker de moeite waard! Vooral Pirk zorgde daarvoor. Hehehe, hij zou m'n evenbeeld kunnen zijn. Cru, dom, simplistisch, materialistisch, licht ontvlambaar en geil.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  FOK!fossiel maandag 28 augustus 2006 @ 13:26:46 #18
8443 cptmarco
it's captain...
  maandag 28 augustus 2006 @ 13:32:02 #19
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_41254406
die torrent van de dowload site werkt niet
heeft iemand anders mss een mirror van de hq version?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 16 september 2006 @ 08:26:54 #20
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_41855524
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 17:54 schreef victorinox het volgende:
Hij komt op t.v.
Canvas
Dat is dus vanavond.
23:15 Canvas
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_41865953
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 08:26 schreef victorinox het volgende:

[..]

Dat is dus vanavond.
23:15 Canvas
videorecorder staat ingesteld, voor de zekerheid laat ik m tot 2 uur lopen want op Canvas wil een film af en toe nog wel eens wat later beginnen dan aangekondigd volgens mij
  zaterdag 16 september 2006 @ 19:29:50 #22
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_41868167
Thanks for the reminder.
Een gedicht over Maanvis
pi_41868278
Heb net een stukje zitten kijken, wel flauw tot nu toe, maar ik denk wel dat ik hem leuk ga vinden .

grappig dat het in het Fins is, ben er pas geweest . Totaal onbegrijpelijk taaltje .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_41877764
Hij is briljant
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')