Op zich slim van ze omdat ze grote problemen hebben gehad met het ministerie van onderwijs ivm grote HBO fraude. Het teruglopende aantal studenten kun je beperken door je op een andere richting te focussen.quote:DEN HAAG - Hogeschool Inholland begint samen met vijf islamitische koepelorganisaties een imamopleiding in Amsterdam. De ministers Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) en Van der Hoeven (Onderwijs) hebben een subsidie van 375.000 euro beschikbaar gesteld.
Dat heeft het ministerie van Justitie donderdag laten weten. In aanwezigheid van de ministers en staatssecretaris Rutte (Onderwijs) ondertekenen de voorzitters van de moslimorganisaties en bestuursvoorzitter J. Elbers van Inholland vrijdag een intentieverklaring voor de imamopleiding. De vierjarige bachelorstudie imam en islamitisch geestelijk werker moet in september 2006 beginnen.
De betrokken moslimorganisaties zijn drie Turkse koepels (Milli Görüs Noord Nederland, Nederlandse Islamitische Federatie, Stichting Islamitisch Centrum Nederland), de Unie van Marokkaanse Moslim Organisaties in Nederland en de Surinaamse moskeekoepel World Islamic Mission.
De Vrije Universiteit in Amsterdam kreeg eerder dit jaar 1,5 miljoen euro subsidie van Rutte voor een islamopleiding, die in september is begonnen en islamitisch geestelijk verzorgers gaat afleveren.
volgens mij kun je bij een hbo ook niet terrecht als je priester wilt wordenquote:Op donderdag 24 november 2005 17:09 schreef detulp050 het volgende:
Overigens vind ik dat ook voor Katholieke geestelijken (die stuur je ook niet naar Rome![]()
In principe hoeft een opleiding tot geestelijke/priester niet echt een Universitaire studie te zijn; het is natuurlijk vooral een practisch vakquote:Op donderdag 24 november 2005 17:13 schreef Classics het volgende:
[..]
volgens mij kun je bij een hbo ook niet terrecht als je priester wilt worden
is dit neit een beetje vreemde ontwikkeling![]()
ik vind dat mensen die op zoveel andere mensen invloed heeft mbt het geloof wel een ruime visie mag hebbenquote:Op donderdag 24 november 2005 17:16 schreef detulp050 het volgende:
[..]
In principe hoeft een opleiding tot geestelijke/priester niet echt een Universitaire studie te zijn; het is natuurlijk vooral een practisch vak
Alleen schriftgeleerdheid is redelijk universitair...
Zou een beetje gek zijn als er voor deze opleiding geen subsidie zou komen na al dat aandringen en de bemoeienissen vanuit de politiek. Verder wordt elke nieuwe studie toch met behulp van subsidie opgezet?quote:Op donderdag 24 november 2005 19:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Er wordt weer subsidie voor uitgetrokken...
Idd goeie ontwikkeling, en ben het nog met je eens ook dat er maar weinig studenten voor zullen komen.quote:Op donderdag 24 november 2005 17:15 schreef Meki het volgende:
goede ontwikkeling
maar weinig mensen gaan dat doen
Ja en dat van Blackboard denk je dan alleen, want dat werkt voor geen meter! Dus probeer je die baard te bellen of e-mailen, maar goed, het is een Inholland baard, dus daar wordt niet op gereageerd...quote:Op donderdag 24 november 2005 20:16 schreef nozem het volgende:
Ik zie ze al zitten, de toekomstige Imams. Lekker met z'n achten in een tutorgroepje projectgestuurd onderwijs volgen, een gezamenlijk logboek bijhouden en op z'n tijd eens lekker achter internet hangen onderwijl een imposante baard kwekend. "Ow, shit, ik heb het college over vrouwenbesnijdenis gemist" "Och, dat komt wel op blackboard!"
Elke (erkende) HBO-opleiding krijgt subsidie. Of denk jij dat ze een complete opleiding kunnen financieren met enkel het collegegeld van de studentenquote:Op donderdag 24 november 2005 19:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het percentage jongeren dat wel eens een moskee bezoekt is sowieso erg laag.quote:Op donderdag 24 november 2005 21:01 schreef pegakemi het volgende:
Iets zegt me dat ze liever een goed geindoctrineerde in S.A opgeleide Imam hebben, ik hoop dat ik het verkeerd heb.
![]()
Of we daar dan ook blij om moeten zijn weet ik eigenlijk niet, maar waar komen dan de Samir A en de Mohamed B's vandaan?quote:Op donderdag 24 november 2005 21:12 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Het percentage jongeren dat wel eens een moskee bezoekt is sowieso erg laag.
Euuuh ff lezen waar ik op reageerde? zou mischien helpen om het verband te zien.quote:Op donderdag 24 november 2005 21:49 schreef Triangeljosti het volgende:
O ja, Mohammed B. heeft ook op Inholland gezeten
Is er een verband?
Ja, een schamele 375.00 euro.quote:Op donderdag 24 november 2005 19:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Daar noem je wel twee voorbeelden hè... maar ook zij kwamen niet echt veel in de moskee geloof ik.quote:Op donderdag 24 november 2005 21:15 schreef pegakemi het volgende:
[..]
Of we daar dan ook blij om moeten zijn weet ik eigenlijk niet, maar waar komen dan de Samir A en de Mohamed B's vandaan?
typo
Er bestaan toch ook HBO-opleidingen om priester te worden?quote:Op donderdag 24 november 2005 23:55 schreef Pracissor het volgende:
Is een HBO opleiding niet ietsje te laag voor een opleiding naar Imam? Alle dominee's hebben ook een universitaire studie afgerond, lijkt mij toch wel een vereiste voor een verantwoordelijke baan/roeping zoals deze.
De VU is dit jaar met een universitaire opleiding begonnen tot Islamitisch geestelijke. Maar probleem is dat bij zo'n opleiding ook een salaris op universitair niveau hoort. Maar ben wel benieuwd hoe InHolland dit vorm gaat geven.quote:Op donderdag 24 november 2005 23:55 schreef Pracissor het volgende:
Is een HBO opleiding niet ietsje te laag voor een opleiding naar Imam? Alle dominee's hebben ook een universitaire studie afgerond, lijkt mij toch wel een vereiste voor een verantwoordelijke baan/roeping zoals deze.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |