abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32541348
quote:
DEN HAAG - Hogeschool Inholland begint samen met vijf islamitische koepelorganisaties een imamopleiding in Amsterdam. De ministers Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) en Van der Hoeven (Onderwijs) hebben een subsidie van 375.000 euro beschikbaar gesteld.

Dat heeft het ministerie van Justitie donderdag laten weten. In aanwezigheid van de ministers en staatssecretaris Rutte (Onderwijs) ondertekenen de voorzitters van de moslimorganisaties en bestuursvoorzitter J. Elbers van Inholland vrijdag een intentieverklaring voor de imamopleiding. De vierjarige bachelorstudie imam en islamitisch geestelijk werker moet in september 2006 beginnen.

De betrokken moslimorganisaties zijn drie Turkse koepels (Milli Görüs Noord Nederland, Nederlandse Islamitische Federatie, Stichting Islamitisch Centrum Nederland), de Unie van Marokkaanse Moslim Organisaties in Nederland en de Surinaamse moskeekoepel World Islamic Mission.

De Vrije Universiteit in Amsterdam kreeg eerder dit jaar 1,5 miljoen euro subsidie van Rutte voor een islamopleiding, die in september is begonnen en islamitisch geestelijk verzorgers gaat afleveren.
Op zich slim van ze omdat ze grote problemen hebben gehad met het ministerie van onderwijs ivm grote HBO fraude. Het teruglopende aantal studenten kun je beperken door je op een andere richting te focussen.
De angst voor geradicaliseerde Imams die de maatschappij ondermijnen zal hierdoor ook enigzins afnemen... Al met al een goed besluit.
pi_32541384
Lijkt me een prima initiatief. Liever op een gecontroleerde wijze dan dat ze via een onbekende organisatie in het buitenland worden opgeleid
pi_32541442
Overigens vind ik dat ook voor Katholieke geestelijken (die stuur je ook niet naar Rome
pi_32541543
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:09 schreef detulp050 het volgende:
Overigens vind ik dat ook voor Katholieke geestelijken (die stuur je ook niet naar Rome
volgens mij kun je bij een hbo ook niet terrecht als je priester wilt worden

is dit neit een beetje vreemde ontwikkeling
pi_32541600
goede ontwikkeling

maar weinig mensen gaan dat doen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_32541651
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:13 schreef Classics het volgende:

[..]

volgens mij kun je bij een hbo ook niet terrecht als je priester wilt worden

is dit neit een beetje vreemde ontwikkeling
In principe hoeft een opleiding tot geestelijke/priester niet echt een Universitaire studie te zijn; het is natuurlijk vooral een practisch vak
Alleen schriftgeleerdheid is redelijk universitair...
pi_32541904
InHolland ik vrees voor het niveau van de Nederlandse imams over 20 jaar!

Raar dat ze het niet zo maken dat je het kunt worden met een universitaire opleiding, zoals dominees en priesters. Geestelijk leiders zouden best wat niveau mogen hebben.
deze account is gehacked door GreyHatHacks
pi_32541965
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:16 schreef detulp050 het volgende:

[..]

In principe hoeft een opleiding tot geestelijke/priester niet echt een Universitaire studie te zijn; het is natuurlijk vooral een practisch vak
Alleen schriftgeleerdheid is redelijk universitair...
ik vind dat mensen die op zoveel andere mensen invloed heeft mbt het geloof wel een ruime visie mag hebben

denk dat een universiteit daar geschikter voor is

alhoewel het niet alles zegt natuurlijk

janmaat heeft op een uni lesgegeven
pi_32545373
Er wordt weer subsidie voor uitgetrokken...
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32546190
quote:
Op donderdag 24 november 2005 19:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Zou een beetje gek zijn als er voor deze opleiding geen subsidie zou komen na al dat aandringen en de bemoeienissen vanuit de politiek. Verder wordt elke nieuwe studie toch met behulp van subsidie opgezet?
pi_32546388
Ik zie ze al zitten, de toekomstige Imams. Lekker met z'n achten in een tutorgroepje projectgestuurd onderwijs volgen, een gezamenlijk logboek bijhouden en op z'n tijd eens lekker achter internet hangen onderwijl een imposante baard kwekend. "Ow, shit, ik heb het college over vrouwenbesnijdenis gemist" "Och, dat komt wel op blackboard!"
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  donderdag 24 november 2005 @ 21:01:41 #12
95691 pegakemi
Te eigenwijs om dood te gaan
pi_32547786
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:15 schreef Meki het volgende:
goede ontwikkeling

maar weinig mensen gaan dat doen
Idd goeie ontwikkeling, en ben het nog met je eens ook dat er maar weinig studenten voor zullen komen.
Je kan het ook zien als een handreiking aan de nederlandse Islamitische bevolking, maar ben bang dat ze die niet zullen aannemen.

Iets zegt me dat ze liever een goed geindoctrineerde in S.A opgeleide Imam hebben, ik hoop dat ik het verkeerd heb.
pi_32547853
quote:
Op donderdag 24 november 2005 20:16 schreef nozem het volgende:
Ik zie ze al zitten, de toekomstige Imams. Lekker met z'n achten in een tutorgroepje projectgestuurd onderwijs volgen, een gezamenlijk logboek bijhouden en op z'n tijd eens lekker achter internet hangen onderwijl een imposante baard kwekend. "Ow, shit, ik heb het college over vrouwenbesnijdenis gemist" "Och, dat komt wel op blackboard!"
Ja en dat van Blackboard denk je dan alleen, want dat werkt voor geen meter! Dus probeer je die baard te bellen of e-mailen, maar goed, het is een Inholland baard, dus daar wordt niet op gereageerd...
pi_32547956
quote:
Elke (erkende) HBO-opleiding krijgt subsidie. Of denk jij dat ze een complete opleiding kunnen financieren met enkel het collegegeld van de studenten
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_32548040
Prima initiatief, alleen dat dat nu net door Inholland genomen moet worden
pi_32548153
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:01 schreef pegakemi het volgende:
Iets zegt me dat ze liever een goed geindoctrineerde in S.A opgeleide Imam hebben, ik hoop dat ik het verkeerd heb.
Het percentage jongeren dat wel eens een moskee bezoekt is sowieso erg laag.
  donderdag 24 november 2005 @ 21:14:57 #17
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew Š
pi_32548245
Wordt er geloot?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  donderdag 24 november 2005 @ 21:15:36 #18
95691 pegakemi
pi_32548270
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:12 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Het percentage jongeren dat wel eens een moskee bezoekt is sowieso erg laag.
Of we daar dan ook blij om moeten zijn weet ik eigenlijk niet, maar waar komen dan de Samir A en de Mohamed B's vandaan?

typo

[ Bericht 4% gewijzigd door pegakemi op 24-11-2005 21:28:31 ]
  donderdag 24 november 2005 @ 21:52:31 #20
95691 pegakemi
pi_32549435
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:49 schreef Triangeljosti het volgende:
O ja, Mohammed B. heeft ook op Inholland gezeten
Is er een verband?
Euuuh ff lezen waar ik op reageerde? zou mischien helpen om het verband te zien.
  donderdag 24 november 2005 @ 23:16:53 #21
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_32552113
quote:
Ja, een schamele 375.00 euro.

Wat kun je daar tegenwoordig nog mee? Zelfs een simpele penthouse kost al meer.

˛
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_32552270
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:15 schreef pegakemi het volgende:

[..]

Of we daar dan ook blij om moeten zijn weet ik eigenlijk niet, maar waar komen dan de Samir A en de Mohamed B's vandaan?

typo
Daar noem je wel twee voorbeelden hč... maar ook zij kwamen niet echt veel in de moskee geloof ik.
  donderdag 24 november 2005 @ 23:55:14 #23
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32553465
Is een HBO opleiding niet ietsje te laag voor een opleiding naar Imam? Alle dominee's hebben ook een universitaire studie afgerond, lijkt mij toch wel een vereiste voor een verantwoordelijke baan/roeping zoals deze.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_32553597
quote:
Op donderdag 24 november 2005 23:55 schreef Pracissor het volgende:
Is een HBO opleiding niet ietsje te laag voor een opleiding naar Imam? Alle dominee's hebben ook een universitaire studie afgerond, lijkt mij toch wel een vereiste voor een verantwoordelijke baan/roeping zoals deze.
Er bestaan toch ook HBO-opleidingen om priester te worden?
pi_32553726
quote:
Op donderdag 24 november 2005 23:55 schreef Pracissor het volgende:
De VU is dit jaar met een universitaire opleiding begonnen tot Islamitisch geestelijke. Maar probleem is dat bij zo'n opleiding ook een salaris op universitair niveau hoort. Maar ben wel benieuwd hoe InHolland dit vorm gaat geven.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 25 november 2005 @ 09:54:50 #26
95691 pegakemi
pi_32559448
quote:
Op donderdag 24 november 2005 23:21 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Daar noem je wel twee voorbeelden hč... maar ook zij kwamen niet echt veel in de moskee geloof ik.
Ik heb eigenlijk geen idee, maar er lopen vast wel meer imam's rond als El Moumni.
Er zijn verschillende moskeén die bekent staan om hun extreeme opvatingen, Eindhoven den haag staan er een paar, een moskee kan niet tot extremisme of haat tegen het westen zijn, zijn voorgangers of imam's wel.
vandaar dat ik het wel een goed plan vind dat liefst in Nederland geboren en opgeleide imam's komen, in de hoop op een wat vrijere kijk op de koran.
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:07:48 #27
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32565933
quote:
Op donderdag 24 november 2005 23:59 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Er bestaan toch ook HBO-opleidingen om priester te worden?
Is dat zo, dat is dan ook nieuw. Binnen de protestantse kerk iig niet.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:09:40 #28
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_32565999
Want om het geloof te preken heb je ook echt een universitaire opleiding nodig .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:17:04 #29
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32566249
-edit-
Flame

[ Bericht 96% gewijzigd door Sidekick op 25-11-2005 22:06:23 ]
pi_32576643
quote:
Op donderdag 24 november 2005 23:16 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, een schamele 375.00 euro.

Wat kun je daar tegenwoordig nog mee? Zelfs een simpele penthouse kost al meer.

˛
Elke cent subsidie is weggegooid. Een beetje op de kleintjes letten in barre tijden.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  vrijdag 25 november 2005 @ 20:14:14 #31
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_32577322
-edit-
reactie op verwijderde post

[ Bericht 93% gewijzigd door Sidekick op 25-11-2005 22:07:21 ]
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: