abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32560723
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 10:59 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Het is gewoon een vorm van islam-exibitionisme.
Omdat 1 persoon het voorstelt?
I'm the hardest button to button.
#onz, de vrijhaven.
Self improvement is masturbation.
pi_32561305
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:54 schreef BansheeBoy het volgende:
Laten we eerlijk zijn en de discussie niet ridiculiseren met allerlei drogargumenten: een goed argument om er tegen te zijn bestaat niet, en onderbuikgevoelens tellen niet mee.
²
Twee goede argumenten, zonder onderbuikgevoelens te betrekken, om tegen te zijn:

- Borden moeten worden bekostigd van gemeenschapsgeld, terwijl ze maar voor een klein deel (hooguit 6%) van de bevolking van belang kunnen zijn
- Moslims weten zelf wel waar Mekka ligt, daar zijn geen borden voor nodig.
pi_32561664
Wel grappig om te zien dat zelfs het lulligste bericht helemaal uit z'n context wordt getrokken alleen maar omdat er het woord 'moslims' in voor komt.
#onz, de vrijhaven.
  vrijdag 25 november 2005 @ 11:37:36 #124
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_32561734
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 11:22 schreef dVTB het volgende:

- Borden moeten worden bekostigd van gemeenschapsgeld, terwijl ze maar voor een klein deel (hooguit 6%) van de bevolking van belang kunnen zijn
De borden zullen wel door de MOslimgemeenschap zelf betaald worden van schenkingen (uit het middenoosten). Dus dat probleem is dan opgelost.
quote:
- Moslims weten zelf wel waar Mekka ligt, daar zijn geen borden voor nodig.
Dat is niet waar, ik ben praktiserend Moslim, en ik heb er vaak moeite mee om te bepalen waar de richting is. En altijd een kompas meenemen is niet echt bevorderlijk voor je katoenen broekzak.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_32561796
Dan hang je dat ding aan een ketting om je nek. Je kunt toch wel *wat* voor je o-zo-belangrijke geloof over hebben?
  vrijdag 25 november 2005 @ 11:55:00 #126
13462 BansheeBoy
pi_32562233
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 11:40 schreef dVTB het volgende:
Dan hang je dat ding aan een ketting om je nek. Je kunt toch wel *wat* voor je o-zo-belangrijke geloof over hebben?
Ik heb er wel wat voor over inderdaad, ik ben de beroerdste niet, ik ben best bereid de subisidiepot voor dergelijke projecten te spekken met een goede donatie van ca. 1000 euro, en met mij vele honderden Moslims.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_32562552
Ik wist niet dat een kompas aan een ketting zo duur was....
pi_32563332
Ik stel voor om in elke plaats minstens 1 berggeit te stationeren voor de liefhebbers.
pi_32563381
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 11:35 schreef VelvetAcidChrist het volgende:
Wel grappig om te zien dat zelfs het lulligste bericht helemaal uit z'n context wordt getrokken alleen maar omdat er het woord 'moslims' in voor komt.
Ja grappig is 't.............
  vrijdag 25 november 2005 @ 13:06:41 #130
3542 Gia
User under construction
pi_32564161
Ze bidden toch niet onder zo'n bord?!

En als ze dan nog twee keer rechtsaf, één keer schuin naar links en dan een scherpe draai naar rechts hebben, voordat ze thuis zijn, weten ze het toch al niet meer.

Zie dus het nut van die borden niet in, tenzij ze inderdaad, ter plekke willen bidden. Maar ook dát vind ik onwenselijk.
pi_32564202
Ik vind het wel een grappig idee.
  vrijdag 25 november 2005 @ 13:13:50 #132
13462 BansheeBoy
pi_32564354
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 13:06 schreef Gia het volgende:

Zie dus het nut van die borden niet in, tenzij ze inderdaad, ter plekke willen bidden. Maar ook dát vind ik onwenselijk.
Je vindt maar, wettelijk gezien is er geen enkel probleem. Ik doe het dan ook vaak zat, buiten in het zicht mijn gebeden verrichten. Ik kan dan ook geen enkel (rechts)geldig argument verzinnen om er tegen te zijn, tenzij je onderbuikgevoelens als argument durft te gebruiken.

²
pi_32564387
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 11:35 schreef VelvetAcidChrist het volgende:
Hier nogmaals het bericht:
quote:
ROTTERDAM - Onafhankelijk raadslid Brahim Bourzik pleit voor borden die naar Mekka in het oosten wijzen. Zo weten Rotterdamse moslims te allen tijde in welke richting ze moeten bidden.

Bourzik kwam op het idee tijdens een ’persoonlijke studiereis’ door Saudi-Arabië, waar hij vele heilige plaatsen bezocht. „Ik liep door de woestijn en tot mijn verbazing stond er plotseling een verkeersbord met een pijl naar Mekka. Fantastisch! Dat moeten we ook in Rotterdam hebben!’’

Zelf is Bourzik altijd goed voorbereid. „Ik heb een kompas in mijn horloge, maar veel mensen hebben geen idee waar het oosten precies ligt,’’ legt hij uit. Bourzik overweegt een motie in te dienen. Hij gelooft dat de Mekka-borden Rotterdamse moslims een groot plezier zouden doen. „Rotterdam is toch voor iedereen die er woont? Als je dit doet, voelen moslims zich gewaardeerd.’’
Het gaat dus om een volksvertegenwoordiger die serieus werk wil maken van het idee om borden naar Mekka te laten wijzen. Aangezien jij aangeeft dat het bericht uit z'n context is getrokken, kun je vast ook wel aangeven op welke fronten dat dan gebeurt?
pi_32564780
Ja, hoor dat kan ik. De reacties van Drs. B.R.Oekhoest bijvoorbeeld.

[ Bericht 1% gewijzigd door VelvetAcidChrist op 25-11-2005 13:42:16 (titel van drs. broekhoest aangepast) ]
#onz, de vrijhaven.
  vrijdag 25 november 2005 @ 13:34:46 #135
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_32564916
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 13:30 schreef VelvetAcidChrist het volgende:
Ja, hoor dat kan ik. De reacties van Dhr. B.R.Oekhoest bijvoorbeeld.
Drs. B.R.Oekhoest graag.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  vrijdag 25 november 2005 @ 13:36:45 #136
3542 Gia
User under construction
pi_32564965
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 13:13 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je vindt maar, wettelijk gezien is er geen enkel probleem. Ik doe het dan ook vaak zat, buiten in het zicht mijn gebeden verrichten. Ik kan dan ook geen enkel (rechts)geldig argument verzinnen om er tegen te zijn, tenzij je onderbuikgevoelens als argument durft te gebruiken.

²
Ik vind geloven een privé zaak. Daar moet je anderen niet mee confronteren.
Bepaalde klederdracht die bij een bepaalde geloofscultuur hoort, heb ik niet zo'n moeite mee, in het openbaar. Vind wel als het ergens als kledingeis verboden is, men zich daar bij neer moet leggen.

Verder vind ik bidden in het openbaar of je geloof op lopen dringen aan anderen, zoals jehova's dat doen, onwenselijk. Van mij mag dat verboden worden.

Wat die borden betreft geloof ik niet dat ze in eerste instantie bedoeld zijn om daaronder te gaan liggen bidden. Ik denk eerder dat Moslims de wens hebben om de hele dag herinnert te worden aan Mekka.

Eén zo'n bordje, in het centrum van Rotterdam, kan ik nog acceptabel vinden. Maar heel Rotterdam voorzien van die bordjes vind ik ronduit belachelijk.

Zet dan ook overal borden die naar Lourdes wijzen.
  vrijdag 25 november 2005 @ 13:37:08 #137
13462 BansheeBoy
pi_32564978
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 13:34 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Drs. B.R.Oekhoest graag.
Pas je nick dan even aan, anders blijven mensen zich vergissen.
quote:
http://download.lante168.net

Gebruikersnaam : sonicsbox
Wachtwoord : USB88560
²
pi_32565238
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 13:34 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Drs. B.R.Oekhoest graag.
Aangepast.
#onz, de vrijhaven.
  vrijdag 25 november 2005 @ 13:47:33 #139
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_32565284
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 13:45 schreef VelvetAcidChrist het volgende:

[..]

Aangepast.
Ja hallo, nou kan ik mijn reacties ook gaan aanpassen, want anders is de broodnodige consistentie weg. Alsof ik niks beters te doen heb zeg, hé, Pfffff.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_32565318
Ik wil overal borden op straat die me er aan herinneren dat ik wel gezond moet eten.
eeeh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')