Omdat 1 persoon het voorstelt?quote:Op vrijdag 25 november 2005 10:59 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Het is gewoon een vorm van islam-exibitionisme.
Twee goede argumenten, zonder onderbuikgevoelens te betrekken, om tegen te zijn:quote:Op donderdag 24 november 2005 15:54 schreef BansheeBoy het volgende:
Laten we eerlijk zijn en de discussie niet ridiculiseren met allerlei drogargumenten: een goed argument om er tegen te zijn bestaat niet, en onderbuikgevoelens tellen niet mee.²
De borden zullen wel door de MOslimgemeenschap zelf betaald worden van schenkingen (uit het middenoosten). Dus dat probleem is dan opgelost.quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:22 schreef dVTB het volgende:
- Borden moeten worden bekostigd van gemeenschapsgeld, terwijl ze maar voor een klein deel (hooguit 6%) van de bevolking van belang kunnen zijn
Dat is niet waar, ik ben praktiserend Moslim, en ik heb er vaak moeite mee om te bepalen waar de richting is. En altijd een kompas meenemen is niet echt bevorderlijk voor je katoenen broekzak.quote:- Moslims weten zelf wel waar Mekka ligt, daar zijn geen borden voor nodig.
Ik heb er wel wat voor over inderdaad, ik ben de beroerdste niet, ik ben best bereid de subisidiepot voor dergelijke projecten te spekken met een goede donatie van ca. 1000 euro, en met mij vele honderden Moslims.quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:40 schreef dVTB het volgende:
Dan hang je dat ding aan een ketting om je nek. Je kunt toch wel *wat* voor je o-zo-belangrijke geloof over hebben?
Ja grappig is 't.............quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:35 schreef VelvetAcidChrist het volgende:
Wel grappig om te zien dat zelfs het lulligste bericht helemaal uit z'n context wordt getrokken alleen maar omdat er het woord 'moslims' in voor komt.
Je vindt maar, wettelijk gezien is er geen enkel probleem. Ik doe het dan ook vaak zat, buiten in het zicht mijn gebeden verrichten. Ik kan dan ook geen enkel (rechts)geldig argument verzinnen om er tegen te zijn, tenzij je onderbuikgevoelens als argument durft te gebruiken.quote:Op vrijdag 25 november 2005 13:06 schreef Gia het volgende:
Zie dus het nut van die borden niet in, tenzij ze inderdaad, ter plekke willen bidden. Maar ook dát vind ik onwenselijk.
Hier nogmaals het bericht:quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:35 schreef VelvetAcidChrist het volgende:
Wel grappig om te zien dat zelfs het lulligste bericht helemaal uit z'n context wordt getrokken alleen maar omdat er het woord 'moslims' in voor komt.
Het gaat dus om een volksvertegenwoordiger die serieus werk wil maken van het idee om borden naar Mekka te laten wijzen. Aangezien jij aangeeft dat het bericht uit z'n context is getrokken, kun je vast ook wel aangeven op welke fronten dat dan gebeurt?quote:ROTTERDAM - Onafhankelijk raadslid Brahim Bourzik pleit voor borden die naar Mekka in het oosten wijzen. Zo weten Rotterdamse moslims te allen tijde in welke richting ze moeten bidden.
Bourzik kwam op het idee tijdens een ’persoonlijke studiereis’ door Saudi-Arabië, waar hij vele heilige plaatsen bezocht. „Ik liep door de woestijn en tot mijn verbazing stond er plotseling een verkeersbord met een pijl naar Mekka. Fantastisch! Dat moeten we ook in Rotterdam hebben!’’
Zelf is Bourzik altijd goed voorbereid. „Ik heb een kompas in mijn horloge, maar veel mensen hebben geen idee waar het oosten precies ligt,’’ legt hij uit. Bourzik overweegt een motie in te dienen. Hij gelooft dat de Mekka-borden Rotterdamse moslims een groot plezier zouden doen. „Rotterdam is toch voor iedereen die er woont? Als je dit doet, voelen moslims zich gewaardeerd.’’
Drs. B.R.Oekhoest graag.quote:Op vrijdag 25 november 2005 13:30 schreef VelvetAcidChrist het volgende:
Ja, hoor dat kan ik. De reacties van Dhr. B.R.Oekhoest bijvoorbeeld.
Ik vind geloven een privé zaak. Daar moet je anderen niet mee confronteren.quote:Op vrijdag 25 november 2005 13:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je vindt maar, wettelijk gezien is er geen enkel probleem. Ik doe het dan ook vaak zat, buiten in het zicht mijn gebeden verrichten. Ik kan dan ook geen enkel (rechts)geldig argument verzinnen om er tegen te zijn, tenzij je onderbuikgevoelens als argument durft te gebruiken.²
Pas je nick dan even aan, anders blijven mensen zich vergissen.quote:
quote:http://download.lante168.net
Gebruikersnaam : sonicsbox
Wachtwoord : USB88560
Ja hallo, nou kan ik mijn reacties ook gaan aanpassen, want anders is de broodnodige consistentie weg. Alsof ik niks beters te doen heb zeg, hé, Pfffff.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |