quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:06 schreef Étoile het volgende:Uit die artikelen blijkt dat je vader de kosten voor levensonderhoud van zijn kinderen moet kunnen aftrekken bij de belasting. Uit artikel 6.14 blijkt dat dit kan voor "de uitgaven voor levensonderhoud van kinderen jonger dan 30 jaar die ten minste in belangrijke mate door de belastingplichtige worden onderhouden".
Al die voorwaarden houden in dat je vader op 1 of andere manier wettelijk recht heeft op een tegemoetkoming (kinderbijslag, uitkering of belastingaftrek).
Overigens, ik zit zelf ook bij IZZ. Het is wel goed om je te realiseren dat die voordelige regeling in principe stopt als je vader zelf stopt met werken. Dan mag je alsnog gewoon zelf de volle hap betalen. En dat is echt niet zoveel minder dan studentenverzekeringen bij andere maatschappijen. Bijv. dubbel aanvullend verzekerd is iets van 45 euro per maand (wordt straks +/- 85 per maand).
Dank voor je toelichting.
![]()
Ik woon nog thuis, en mijn ouders betalen mijn levensonderhoud (lees onderkomen+eten). Ik ben tevens jonger dan 30, dus dan zou ik daarvoor in aanmerking komen.
Zoals ik het begrepen heb betaal ik dan 85euro per maand aan het IZZ voor mijn basisverzekering. Mijn vader is aanvullend verzekerd. Ik ben dan automatisch 'gratis' aanvullend verzekerd, via mijn vader toch? *
Dat zou dan betekenen dat ik per maand maar 85euro betaal, en daarvoor dan aanvullend verzekerd ben.
![]()
Het aanbod wat ik van mijn huidige zorgverzekeraar ontvangen heb behelst een maandelijkse premie van meer dan ¤100.
Als mijn vader stopt met werken kan ik mij altijd alsnog elders verzekeren. Maar sowieso denk ik dat ik eerder de 30 bereik dan dat mijn pa stopt me werken (hij is pas 46 ofzo).
* Ik ben dus 4 jaar duur aanvullend verzekerd geweest, terwijl dat gratis via mijn vader's particuliere verzering had gekund destijds
<b>Facing what consumes you is the only way to be free.
Released from those poisonous fears.
Resurrected once and for all.</b>