Morgen gaan ze weer los!
Bjoerndalen is van plan om een volledig seizoen te gaan draaien, terwijl twee grote rivalen gestopt zijn, Sven Fischer en Raphael Poiree evenals scherpschutter Ricco Gross. Verder zijn o.a. oudgedienden Willy Pallhuber, Sergei Tchepikov er ook mee gestopt.
Grootste 'concurrent' van Bjoerndalen zal waarschijnlijk Michael Greis zijn, die vorig jaar enorm constant presteerde en daarmee de wereldbeker opeisde (mede dankzij de veelvuldige afwezigheid van Bjoerndalen), daarachter verwacht ik een gat naar de mannen daarna, met een hoop Russen, Duitsers, Noren en wellicht een Zweed en een Oostenrijker. Qua talenten hopen de Fransen op de doorbraak van Fourcade, de Noren op Svendsen en wellicht kan de Tsjech Slesingr na zijn geslaagde wereldkampioenschap ook de sprong maken.
Bij de vrouwen zijn er ook een aantal (ex-)toppers gestopt: Bavarel-Robert, Apel, Zubrilova, Grubben (al halverwege vorig seizoen).
Dit seizoen zal het om de eindzege bij de vrouwen gaan tussen de Duitse vrouwen. Het zal de vraag zijn hoe Neuner haar ontwikkeling doorzet en hoe constant ze kan presteren, Henkel zal weer meedoen evenals de constante Wilhelm, enige niet-Duitse die mee zal doen voor de overall worldcup zal waarschijnlijk de Zweedse Anna-Carin Olofsson zijn. Verder zal het de vraag zijn of Bailly zich kan herstellen van haar mislukte vorige seizoen, of Hitzer de sprong kan maken naar de top, of de Russen weer een of meerdere toppers naar voren kunnen schuiven en hoe andere talenten als Domracheva, Jonsson en Iourieva zich door kunnen ontwikkelen.
En uiteraard hoop ik dat Rob van de Brink ook weer van de partij is op Eurosport, hoewel ik regelmatig op de Duitser zal kijken
[ Bericht 6% gewijzigd door wimderon op 28-11-2007 12:43:08 ]