abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33738613
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 19:00 schreef Leatherface het volgende:
Ik heb het dit seizoen nog niet echt gevolgd, maar is Bjoerndalen minder dominant dan voorheen, of lijkt dat maar zo?
Hij heeft de laatste wedstrijden niet meegedaan. Momenteel is hij zich al aan het voorbereiden op Turijn. In de wedstrijden die hij wel mee heeft gedaan deed hij het meer dan behoorlijk.
pi_33761773
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:41 schreef MrWizzel het volgende:
...Indien gewenst wil ik nog wel een keer uitleggen wat de verschillen zijn tussen de verschillende disciplines...
Nou, ehmm, als dat niet te veel moeite zou zijn, graag! Want ik ben nog maar een beginnend kijker. Ik ben er gisteren voor de eerste keer speciaal voor gaan zitten; dat zegt toch genoeg!
Zijn er ook Nederlandse deelnemers?
pi_33761910
Er was ooit eens een Nederlandse vrouw als ik het me goed herinner. Maar volgensmij doen er nu geen Nederlanders meer aan mee.
Hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Biatlon staat heel duidelijk uitgelegt welke soorten je allemaal hebt.
pi_33763655
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 12:52 schreef Remzz het volgende:
Er was ooit eens een Nederlandse vrouw als ik het me goed herinner. Maar volgensmij doen er nu geen Nederlanders meer aan mee.
Hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Biatlon staat heel duidelijk uitgelegt welke soorten je allemaal hebt.
Inderdaad, en dat scheelt mij weer een paar minuutjes typewerk

Overigens was het Elsbeth Straub die enkele jaren geleden voor Nederland uitkwam in de WorldCup, maar wel altijd in de achterhoede. Gaby Willemsen eindigde enkele jaren geleden volgens mij ook op een behoorlijke plek op het junioren-WK, maar daarna heb ik er niks meer van vernomen.

[ Bericht 18% gewijzigd door MrWizzel op 06-01-2006 13:51:34 ]
pi_33764423
Bedankt voor de link!
Cool zeg, ik ga het zeker blijven volgen...
pi_33764514
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:01 schreef Rory78 het volgende:
Bedankt voor de link!
Cool zeg, ik ga het zeker blijven volgen...
Dan moet je over een kwartiertje je TV aanzetten op Eurosport of een van de Duitse zenders (ik meen ARD). 10km Sprint voor de mannen begint namelijk zo meteen.

Ik ga er in ieder geval voor zitten, dus mij zie je de komende anderhalf uur niet meer posten
pi_33765188
Start is uitgesteld tot 15.00 uur i.v.m. mist.

-Edit- : Wedstrijd uitgesteld tot morgenochtend 10.30 uur vanwege dichte mist.

[ Bericht 49% gewijzigd door MrWizzel op 06-01-2006 15:24:00 ]
pi_33828366
Hanavold wint het Massenstartrennen in Oberhof vandaag, voor Fischer en Poiree.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_33828966
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:06 schreef zjroentje het volgende:
Hanavold wint het Massenstartrennen in Oberhof vandaag, voor Fischer en Poiree.
Massastart is mijn favoriete onderdeel; ik vond het een schitterende race. Nu maar hopen dat de dames er later vanmiddag ook een mooie wedstrijd van maken.

Overigens hebben Defrasne (Fra) en Wilhelm (Dui) gisteren het sprintonderdeel bij respectievelijk de heren en de dames gewonnen.
pi_33829482
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:23 schreef MrWizzel het volgende:

[..]

Massastart is mijn favoriete onderdeel; ik vond het een schitterende race. Nu maar hopen dat de dames er later vanmiddag ook een mooie wedstrijd van maken.
Ik vind het ook een leuker onderdeel om naar de kijken dan de sprint en de individuele afstanden. Later vanmiddag 12,5 km massastart voor de dames.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_33829601
Het is gewoon veel leuker om naar te kijken aangezien ze allemaal gelijk starten waardoor je goed kunt zien op welke posities ze staan. Ook leuk is dat ze meteen moeten lopen als ze mis schieten.
pi_33830726
Yep, het overzicht dat je zelf hebt over de wedstrijd is groter en het mentale aspect dat om de hoek komt kijken als je met 10 man tegelijk aan het schieten bent, maakt deze discipline tot de leukste voor de kijker.
pi_33832581
Glagow wint, voor Pyleva en Apel.

6 Duitsen bij de eerste 10.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_33940836
Om 17.15 uur is er weer een team-estafette-wedstrijd voor de dames, in Ruhpolding. Voor eigen publiek zijn de Duitse dames weer favoriet voor de zege, als stellen de Russen ook weer eens een sterk team op. Wellicht kunnen de Franse en Noorse dames nog voor een verassing zorgen, net als eerder dit seizoen.

Live op ZDF/ARD en ik verwacht ook op Eurosport...
pi_34114785
Volgens mij won Poiree gisteren in Ruhpolding. Hij lag iig na het laatste schieten voor op Rosch. Al lag die niet ver achter dankzij zijn Schnellfeuer ( ) tijdens het laatste schieten.
pi_34115542
Rank Bib Name Nation P P S S T Result
1 2 ROESCH Michael GER 0 1 2 0 3 39:08.45
2 4 POIREE Raphael FRA 0 0 2 1 3 +0.1
3 14 TCHEPIKOV Sergei RUS 0 0 1 0 1 +0.6
4 11 ROSTOVTSEV Pavel RUS 1 0 1 0 2 +5.0
5 13 ECKHOFF Stian NOR 0 1 0 0 1 +15.8
6 16 ROTTMANN Wolfgang AUT 0 0 2 0 2 +18.7
7 1 ANDRESEN Frode NOR 2 1 2 1 6 +19.0
8 10 DEFRASNE Vincent FRA 0 0 2 0 2 +26.9
9 5 SVENDSEN Emil NOR 0 0 1 1 2 +33.8
10 6 TCHEREZOV Ivan RUS 0 0 3 0 3 +40.2

Roesch won het dus uiteindelijk gister, maar was best wel spannend, tussen de eerste drie 0,6 seconde

Bij de vrouwen won Poire ook al met 0,1 seconde voorsprong van Wilhelm...die kwam net te laat met haar sprint nadat ze al 2 keer heel stom had geprobeerd Poiree voorbij te komen op de klim maar die gewoon heel erg breed ging skiën en de deur dicht gooide...
Jack does it in real time...
pi_34123608
Liv-Grete Poiree is terug aan het front

pi_43991346
Het WB-seizoen is weer begonnen, kan denk ik wel in dit topic, aangezien er weinig belangstelling is:).

Eurosport zendt het live uit, vandaag de vrouwen, morgen de mannen.

Wilhelm was vorig jaar nog sterk op de OS, nu minder, ik vind het vooral leuk om te zien dat er steeds maar vrouwen onderweg zijn die weer sneller zijn, terwijl je denkt dat het nu toch wel beslist is. Prachtige sport .
sig verwijderd door FA
pi_43991963
Hoop nieuwe namen ook ...
pi_44077203
Bij de mannen nog niet echt nieuwe namen: OEB is oppermachtig . Morgen de sprint bij de mannen en vrouwen.
sig verwijderd door FA
pi_44125973
Ole Einar Bjorndalen.

Hij staat bij mij bekend om dat hij heel vaak de eerste wedstrijd wint van het seizoen, soms zelfs de eerste 2, maar alle 3

Hij geeft ook nooit op. 4 schietfouten en dan toch nog winnen.
pi_44186843
Ik iriteer me altijd rot aan Rob ten Brink. Ben ik de enige?
Ik kijk nu al vanaf 96 en hij maakt altijd zo veel fouten.
  woensdag 6 december 2006 @ 11:22:30 #53
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_44188055
quote:
Op woensdag 6 december 2006 10:50 schreef itsme het volgende:
Ik iriteer me altijd rot aan Rob ten Brink. Ben ik de enige?
Ik kijk nu al vanaf 96 en hij maakt altijd zo veel fouten.
Volgens mij is het Rob van de Brink

Maar hij is wel eens wat traag en kijkt er wel eens naast ja. Een optie is om op de Duitser te kijken. Beter commentaar, analyse vooraf en achteraf (vorige week met Forsberg) en geen reclames
pi_44200906
Ja dat doe ik dan ook. Daar heb je tenminste nog eens interviews met de winnaars Ole Einar Bjorndalen
pi_44398504
quote:
Op woensdag 6 december 2006 11:22 schreef pfaf het volgende:
Hier verder en titel wijzigen en nieuwe kalender in de OP zjroen?
Van mij mag je.
pi_44398543
Goede dag voor Duitsland vandaag. Henkel won voor Glagow de 15km wedstrijd in Hochfilzen.
pi_44398585
Mooi teruggekomen na de vroege misser .
sig verwijderd door FA
pi_45103987
1,2,3 vandaag voor de Russen in Oberhof. Kruglov won, net zoals gisteren. Bjoerndalen knap van plek 30 naar de vijde plaats opgerukt.

Troosteloos wel om te zien eigenlijk. Geen sneeuw in Oberhof, graadje of 5 en regen.

Topictitel mag ook wel eens aangepast worden.
pi_45249334
Ook in Ruhpolding geen sneeuw te bekennen buiten die Schleife.

Noorwegen won de estafette voor Rusland en Duitsland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')