quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:16 schreef Rory78 het volgende:Hmmz, ik heb tot aan de voorlaatste ronde (?) gevolgd (ik stond op de loopband bij de fitness, dus ik heb het commentaar niet zo goed kunnen volgen) en die Duitsers zakten toch verder terug? Ik was in de overtuiging dat het een strijd tussen de Russen en Tsjechen zou opleveren. Die Wit-Russen kwamen ook nog heel goed terug, he.. Anyway, toen ik thuis kwam, was het al afgelopen en ik kon nergens meer iets vinden, behalve hier...
Na de tweede loper (Wolf) viel Duitsland even wat terug, omdat hij een strafronde moest lopen, maar bij het langlaufen waren de Duitsers eigenlijk steeds sneller dan de Russen en de Tsjechen.
Bij het starten van de vierde en laatste loper lag Duitsland nog 3e, achter Rusland en Tsjechië, maar na de eerste schietronde stak Duitsland hen allebei voorbij om de zege niet meer uit handen te geven.
De laatste Tsjech verspeelde een erg mooie plek bij de laatste schietronde (3x bijladen en 3 strafrondes) en moest daardoor de Wit-Russen voorbij laten gaan.
quote:
Nou ben ik niet zo'n enorme Biathlon-weter, maar ik vind het wel eens steeds leuker spelletje. Hoe zit het met de OS, welke afstanden en disciplines komen dan aan bod voor de biathleten?
Hier vind je het hele programma, van OS tot Wereldbekers. Op de OS wordt dus gestreden op elke afstand. (sprint, massastart, individueel, achtervolging en estafette.) Indien gewenst wil ik nog wel een keer uitleggen wat de verschillen zijn tussen de verschillende disciplines.