abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33029640
Inderdaad... zelf op EPIC vlieg je door iedere era. Er zonde, want zo kun je je units niet proberen.

Soms komt het voor dat in een modern era er nog stukken land vrij zijn op een pangea.
Ik zou graag willen dat je in de 2e of 3e era al het land al hebt ingepikt en dat je vanaf dan alleen kunt uitbreiden door landje pik.
En wanneer je al je land hebt bezet en je krijg toegang tot ocean vessels, dan wordt et nog interesant. Nu gebruik ik die explorers niet eens.
pi_33029696
quote:
Op maandag 12 december 2005 22:21 schreef Ulx het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik zo snel door mijn spelen heen daver. Voor mij was de charme van Civ het rustige, trage spelen. Ik heb het spel nu een paar weken en ik vlieg door de eeuwen lijkt het wel. Effe een paar beurten en ik zit in AD200 met buskruit units de vijand te slopen. Het lijkt wel Command en Conquer.
Je kunt het ook op "Epic" zetten he. Dat is een tragere gamesnelheid.
quote:
Wat wel een verbetering is is dat je geen enorme stapels troepen van de vijand op je af ziet komen zoals in Civ3 en als ze zoiets al proberen dat je ze dan hard kunt raken met kanonnen en vliegtuigen.
Het is nu ook meer kwaliteit dan kwantiteit vind ik.

Je moet echt nadenken. Welke promoties gebruik ik, etc.

Ik vind het upgraden van units wel duur trouwens. Ik vecht soms met boogschutters tussen de flatgebouwen in de jaren '90.
pi_33029749
Gamespeed modden
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=134109

Experimenteer daar wat mee zou ik zeggen en pas de snelheid van het spel naar eigen wens aan.
pi_33029821
quote:
Op maandag 12 december 2005 22:36 schreef Refragmental het volgende:
Inderdaad... zelf op EPIC vlieg je door iedere era. Er zonde, want zo kun je je units niet proberen.

Soms komt het voor dat in een modern era er nog stukken land vrij zijn op een pangea.
Ik zou graag willen dat je in de 2e of 3e era al het land al hebt ingepikt en dat je vanaf dan alleen kunt uitbreiden door landje pik.
En wanneer je al je land hebt bezet en je krijg toegang tot ocean vessels, dan wordt et nog interesant. Nu gebruik ik die explorers niet eens.
Doe je wel eens Terra? Dat is met 2 continenten, 1 vol met jij en de andere civs, 1 vol met leegte en barbaarse dorpjes en steden.
pi_33029946
Hmmm, die heb ik nog niet gehad. Klinkt goed.
pi_33042831
quote:
Op donderdag 24 november 2005 22:29 schreef Retuobak het volgende:

[..]

De optie no ingame movies staat ergens in de config file.
Deze post had ik nog niet gelezen! Werkt prima bij mij.

Ik ben trouwens altijd de eeuwige beginner, ik heb steeds te weinig tijd om het spel echt eigen te maken, waardoor alle nieuwe spelconcepten maar langzaam tot me doordringen. Wel jammer dat de uitgebreide civilopedia er niet meer in zit. Of de mannetjes bij de advisors. Voor de rest is het weer een bewonderenswaardig uitgebreid spel. Het zit allemaal behoorlijk geraffineerd in elkaar.
pi_33047353
Zou iemand me kunnen vertellen hoe ik een game start op een echt grote map? Als ik terra(?) kies en mapsize op huge is het nog een scheintje. Of ligt dit aan mij?
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_33048601
Groter dan huge kan niet, misschien met een of andere mod wel, maar dan hoop ik voor je dat je een grote cluster met supercomputers hebt staan, anders loopt het niet soepel ben ik bang
Dus...
pi_33049882
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 17:01 schreef Yankee_One het volgende:
Zou iemand me kunnen vertellen hoe ik een game start op een echt grote map? Als ik terra(?) kies en mapsize op huge is het nog een scheintje. Of ligt dit aan mij?
Weet je zeker dat je dan al de Stonehenge oid hebt ontwikkeld (of Astrology, geloof ik), waardoor de world map zich 'centered?. Als je dat doet, wordt ook je map groter (te zien aan de vergrote mini map rechtsonderin).
pi_33064170
quote:
Ja moeilijk zoals al gezegd hoop dat je een soepele pc hebt

maar het zijn allemaal python scripts en daarbij kan je de coordinaten veranderen en daarmee de map groter maken.. Heb het zelfniet gedaan maar heb er wel al naar gekeken
  woensdag 14 december 2005 @ 12:58:13 #236
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_33069627
quote:
Huge en Terra is écht ontiegelijk groot hoor.
pi_33069780
Groter dan de grootste map in Civ3, toch?
  woensdag 14 december 2005 @ 13:09:04 #238
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_33069900
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:04 schreef Monidique het volgende:
Groter dan de grootste map in Civ3, toch?
Yup, Sirian heeft het eens voorgerekend op Civfanatics.
pi_33069932
En trouwens, in het begin van het spel is de minimap altijd klein.
pi_33070986
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:10 schreef Monidique het volgende:
En trouwens, in het begin van het spel is de minimap altijd klein.
zat ik in het begin ook al mee.. vond dat de map niet zo groot was.. maar wacht maar eens tot je een paar eeuw verder bent..

geloof me.. Tis ECHT groot!
Dit keer zonder signature
pi_33071097
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:09 schreef pfaf het volgende:

[..]

Yup, Sirian heeft het eens voorgerekend op Civfanatics.
http://forums.civfanatics.com/showpost.php?p=3231434&postcount=16
  Moderator woensdag 14 december 2005 @ 14:24:38 #242
8781 crew  Frutsel
pi_33071897
ok ik ben nog een noob op gebied van Civilization en heb ut gisteren voor het eerst 4 uur gespeeld.
Doet me denken aan good old Sid Meiers Alpha Centauri... en heb er vannacht bijna niet van geslapen lol lol

Vraagje: Ik had op een gegeven moment Athene als stad 11. Toch zag ik ook 11 unhappiness ppl ofzo... "it's too crowded"... Is dat een normaal iets? hoe krijg ik dat omlaag? kan dat omlaag? wat voor gevolgen heeft dat?

Sorry als de vraag hier al es beantwoord is, maar kon het zo niet vinden
pi_33072239
Unhappiness kan niet omlaag, happiness kan wel omhoog. Bepaalde gebouwen, wonders, resources en civics zorgen daarvoor. Hetzelfde geldt voor health.
pi_33072997
Unhappines door war weariness kun je wel omlaag krijgen. Door gevangenissen te bouwen of door een politiestaat te worden.
pi_33075087
quote:
Op woensdag 14 december 2005 15:05 schreef WAT het volgende:
of door een politiestaat te worden.
Daarvoor moet je dan eerst de telefonie- en internetbewaarplicht uitvinden.
pi_33078659
quote:
Op woensdag 14 december 2005 16:35 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Daarvoor moet je dan eerst de telefonie- en internetbewaarplicht uitvinden.
De wat???
pi_33078720
Dank voor de antwoorden. Ik merk dat ik nog een aardige Civ noob ben
Geweldige game trouwens In het begin vond ik het een beetje suf, maar na een tijdje kom je er helemaal in.
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_33081878
quote:
Op woensdag 14 december 2005 19:19 schreef Yankee_One het volgende:
Dank voor de antwoorden. Ik merk dat ik nog een aardige Civ noob ben
Geweldige game trouwens In het begin vond ik het een beetje suf, maar na een tijdje kom je er helemaal in.
Het is idd een beetje een nerdspel, maar juist daarom is het zo leuk.
pi_33082641
Ik speel nu een spel op Huge Continents met 18 spelers en in het jaar 1500 begint het een beetje traag te worden, maar niet onspeelbaar traag. Ik ken weliswaar slechts de helft van de AI pas en zie maar een klein gedeelte van de map. Wel kreeg ik zo'n "te weinig virtueel geheugen"-schermpje toen ik afsloot, maar dat maakt niet zoveel uit.
pi_33082710
quote:
Op woensdag 14 december 2005 21:04 schreef Monidique het volgende:
Ik speel nu een spel op Huge Continents met 18 spelers en in het jaar 1500 begint het een beetje traag te worden, maar niet onspeelbaar traag. Ik ken weliswaar slechts de helft van de AI pas en zie maar een klein gedeelte van de map. Wel kreeg ik zo'n "te weinig virtueel geheugen"-schermpje toen ik afsloot, maar dat maakt niet zoveel uit.
Wacht maar ... in 1800 praat je wel anders ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')