abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32526858
Is een werkgever verplicht om een werkgeversverklaring te tekenen (dus een formulier waarin vermeldstaat van wanneer je in dienst bent tot wanneer)

Waarom ik dit vraag is omdat een vriend van mij bij een uitzendbureau werkt en voor een verandering van zijn verblijfsvergunning een werkgeversverklaring nodig heeft, maar zijn werkgever wil niet tekenen omdat zoals ze zeggen zij niet verantwoordelijk willen zijn voor hem :S:S:S
Zij zijn toch niet verantwoordelijk voor hem :S financieel of zoiets?? :S Ik heb eerder het idee dat zij geen belasting hebben afgedragen van hem (staat wel op zijn loonstrookjes) en dus bang zijn dat dat aan het licht komt.

Weet iemand wat ik kan doen zodat ik sterker sta als ik hem ga bellen en dwingen te tekenen zoniet ik dan de belastingdienst of dergelijke inschakel?
pi_32526878
quote:
Op donderdag 24 november 2005 01:38 schreef shaun81 het volgende:
Is een werkgever verplicht om een werkgeversverklaring te tekenen (dus een formulier waarin vermeldstaat van wanneer je in dienst bent tot wanneer)

Waarom ik dit vraag is omdat een vriend van mij bij een uitzendbureau werkt en voor een verandering van zijn verblijfsvergunning een werkgeversverklaring nodig heeft, maar zijn werkgever wil niet tekenen omdat zoals ze zeggen zij niet verantwoordelijk willen zijn voor hem :S:S:S
Zij zijn toch niet verantwoordelijk voor hem :S financieel of zoiets?? :S Ik heb eerder het idee dat zij geen belasting hebben afgedragen van hem (staat wel op zijn loonstrookjes) en dus bang zijn dat dat aan het licht komt.

Weet iemand wat ik kan doen zodat ik sterker sta als ik hem ga bellen en dwingen te tekenen zoniet ik dan de belastingdienst of dergelijke inschakel?
Een contract, bedoel je
Ull de llebre.
Fynproewers waardeer die ouer Tempranillo-wyne wat in eikevate bewaar word.
pi_32526906
werknemersverklaring
is gewoon een brief waarin staat van wanneer je daar werkt
en hoeveel je brutoloon is.

voor de rest niets....dus je werkgever is nergens voor verantwoordelijk met eventuele financiele dingen die je gaat regelen met die verklaring
pi_32526947
contract heeft hij al heeft eerst een half jaar contract gehad daarna jaar contract daarna heeft hij de zaak verkocht aan zijn broer :S en op de zelfde locatie verdergegaan onder andere naam dus volgens hunhad hij geen recht op een vast contract of iets dergelijk dus meost hij weer met half jaarbeginnen en heeft sinds november een jaar contract gehad alleen ze willen het niet tekenen
pi_32527982
de werkgever heeft conform het Burgerlijk Wetboek DE PLICHT om een werkgeversverklaring af te geven indien een werknemer daarom vraagt (vraag me niet welk wetsartikel, maar het is ongetwijfeld het wetboek waar het arbeidsrecht in geregeld is). Indien de werkgever dit om welke reden dan ook weigert, kan dit worden afgedwongen in een civiele procedure. Natuurlijk kost dit veel tijd en moeite, maar de financiėle schade die men lijdt ten gevolge van eventuele juridische bijstand en de gevolgen van de vertraagde afgifte kan waarschijnlijk op de werkgever verhaald worden. Een aangetekende brief van een advocaat zal de werkgever in kwestie al snel met de neus op de feiten drukken en de afgifte van de werkgeversverklaring bespoedigen! Je zou toch verwachten dat men bij een Uitzendbureau beter weet. Als het nou nog een eenmanszaakje in Nergenshuizen betrof ....
pi_32528044
tja zijn turken hier in den haag en hebben het idee dat ze alles kunnen maken maar met dit kanik iets dan kan ik er morgen druk achter zetten :D
pi_32528938
Een werkgeversverklaring is meer dan een papiertje met je brutoloon en de naam van waar je werkt. Het is een verklaring van de werkgever waarmee hij aangeeft dat je voor hem werkt, en dat je dat nog tenminste een (on)bepaalde tijd zult doen. Met name dat laatste is van belang. Werkgeversverklaringen zijn ondermeer nodig bij het sluiten van een hypotheek...
Shaven..... not furred
pi_32528996
werkgevers hoeven die zeker niet te geven. Als ze je geen contrct voor onbepaalde tijd willen geven geven ze doorgaans geen werkgevers verklaring af.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32529188
quote:
Op donderdag 24 november 2005 03:57 schreef shaun81 het volgende:
tja zijn turken hier in den haag en hebben het idee dat ze alles kunnen maken maar met dit kanik iets dan kan ik er morgen druk achter zetten :D
Mijn werkgever stelt ze zelf op (heb ze nogal eens nodig gehad), maar de IND (voor verblijfsvergunningen) heeft er een op hun website staan.
Als het goed is verplicht een WGV de werkgever tot niets. Het is alleen maar een verklaring dat je daar werkt. Als je geen vast contract hebt staat dat ook in de WGV.
Kun je er eens een afdrukken en vragen met welk onderdeel van de WVG ze niet accoord gaan?
Want ik denk dat als ze hem regel voor regel lezen, het best wel meevalt met hun verplichtingen.
Ze moeten alleen ff lezen.
  donderdag 24 november 2005 @ 09:49:56 #10
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_32530117
quote:
Op donderdag 24 november 2005 08:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
werkgevers hoeven die zeker niet te geven. Als ze je geen contrct voor onbepaalde tijd willen geven geven ze doorgaans geen werkgevers verklaring af.
Wat jij bedoelt is een intentie verklaring
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  donderdag 24 november 2005 @ 10:19:18 #11
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_32530678
quote:
Op donderdag 24 november 2005 08:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Dan kunnen werkgevers aangegeven dat de werknemer een contract voor bepaalde tijd heeft!

Het verplicht tot niks, geeft alleen aan dat iemand daadwerkelijk werk heeft en wat zijn brutosalaris is.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_32530771
in dit geval werkt hij voor het uitzendbureau en dient uitzendbureau deze verklaring te geven
  donderdag 24 november 2005 @ 10:29:04 #13
65960 sanger
pi_32530817
quote:
Op donderdag 24 november 2005 09:49 schreef stinkie het volgende:

[..]

Wat jij bedoelt is een intentie verklaring
Zelfs een intentieverklaring verplicht tot niks! Het geeft aan dat de intentie er is, meer niet. Als je een intentieverklaring hebt gekregen en je krijgt geen vast contract heb je geen poot om op te staan. Hooguit dat je een beetje op de werkgever zijn gevoel kan inspelen.
  donderdag 24 november 2005 @ 10:30:05 #14
65960 sanger
pi_32530842
quote:
Op donderdag 24 november 2005 10:24 schreef morpheus_at_work het volgende:
in dit geval werkt hij voor het uitzendbureau en dient uitzendbureau deze verklaring te geven
Dat is ook wel een goede. Heeft hij het wel aan het uitzendbureau gevraagd, of aan het bedrifj waar hij (via het uitzendbureau) werkt?
pi_32530990
hij heeft aan zijn uitzendbureau gevraagd te ondertekenen en het is echt 100% werkgeversverklaring dus het enige wat ingevuld moet worden is een stempel met adresgegevens van de zaak, begindatum werkzaamheden en verwachte einddatum en brutosalaris en handtekening maar zij geven aan gewoon helemaal niet mee te willen werken wat mij dus vaag overkomt.
pi_32604948
quote:
Op donderdag 24 november 2005 10:38 schreef shaun81 het volgende:
hij heeft aan zijn uitzendbureau gevraagd te ondertekenen en het is echt 100% werkgeversverklaring dus het enige wat ingevuld moet worden is een stempel met adresgegevens van de zaak, begindatum werkzaamheden en verwachte einddatum en brutosalaris en handtekening maar zij geven aan gewoon helemaal niet mee te willen werken wat mij dus vaag overkomt.
wie zegt dat ze jou willen na de werkzaamheden , ik kan hun standpunt best begrijpen , zij betalen uberhaubt jou salaris niet en je hebt geen werkcontract met hun maar met je uitzendbureau.
pi_32623464
:S denk niet dat je het begrijpt want zijn UITZENDBUREAU wil die papieren niet ondertekenen, niet degene bij wie hij tewerk word gesteld maar zijn uitzendbureau. Hij werkt er nu al 2 jaar en heeft nu gewoon een bwijs nodig van welke datum hij daar in dienst is tot welke datum zijn huidige contract loopt meer niet en minder niet.
Hij kan alles wel aantonen met loonstrookjes wanneer hij begonnen is en contracten maar daar heeft hij niets aan aangezien een instelling zijn werkgeversverklaring wil.
pi_32654959
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:13 schreef shaun81 het volgende:
:S denk niet dat je het begrijpt want zijn UITZENDBUREAU wil die papieren niet ondertekenen, niet degene bij wie hij tewerk word gesteld maar zijn uitzendbureau. Hij werkt er nu al 2 jaar en heeft nu gewoon een bwijs nodig van welke datum hij daar in dienst is tot welke datum zijn huidige contract loopt meer niet en minder niet.
Hij kan alles wel aantonen met loonstrookjes wanneer hij begonnen is en contracten maar daar heeft hij niets aan aangezien een instelling zijn werkgeversverklaring wil.
loop bureau voor rechtshulp binnen , jurist aribeidsrecht kan je het beste helpen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')