Een contract, bedoel jequote:Op donderdag 24 november 2005 01:38 schreef shaun81 het volgende:
Is een werkgever verplicht om een werkgeversverklaring te tekenen (dus een formulier waarin vermeldstaat van wanneer je in dienst bent tot wanneer)
Waarom ik dit vraag is omdat een vriend van mij bij een uitzendbureau werkt en voor een verandering van zijn verblijfsvergunning een werkgeversverklaring nodig heeft, maar zijn werkgever wil niet tekenen omdat zoals ze zeggen zij niet verantwoordelijk willen zijn voor hem :S:S:S
Zij zijn toch niet verantwoordelijk voor hem :S financieel of zoiets?? :S Ik heb eerder het idee dat zij geen belasting hebben afgedragen van hem (staat wel op zijn loonstrookjes) en dus bang zijn dat dat aan het licht komt.
Weet iemand wat ik kan doen zodat ik sterker sta als ik hem ga bellen en dwingen te tekenen zoniet ik dan de belastingdienst of dergelijke inschakel?
Mijn werkgever stelt ze zelf op (heb ze nogal eens nodig gehad), maar de IND (voor verblijfsvergunningen) heeft er een op hun website staan.quote:Op donderdag 24 november 2005 03:57 schreef shaun81 het volgende:
tja zijn turken hier in den haag en hebben het idee dat ze alles kunnen maken maar met dit kanik iets dan kan ik er morgen druk achter zetten:D
Wat jij bedoelt is een intentie verklaringquote:Op donderdag 24 november 2005 08:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
werkgevers hoeven die zeker niet te geven. Als ze je geen contrct voor onbepaalde tijd willen geven geven ze doorgaans geen werkgevers verklaring af.
Dan kunnen werkgevers aangegeven dat de werknemer een contract voor bepaalde tijd heeft!quote:Op donderdag 24 november 2005 08:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
werkgevers hoeven die zeker niet te geven. Als ze je geen contrct voor onbepaalde tijd willen geven geven ze doorgaans geen werkgevers verklaring af.
Zelfs een intentieverklaring verplicht tot niks! Het geeft aan dat de intentie er is, meer niet. Als je een intentieverklaring hebt gekregen en je krijgt geen vast contract heb je geen poot om op te staan. Hooguit dat je een beetje op de werkgever zijn gevoel kan inspelen.quote:Op donderdag 24 november 2005 09:49 schreef stinkie het volgende:
[..]
Wat jij bedoelt is een intentie verklaring
Dat is ook wel een goede. Heeft hij het wel aan het uitzendbureau gevraagd, of aan het bedrifj waar hij (via het uitzendbureau) werkt?quote:Op donderdag 24 november 2005 10:24 schreef morpheus_at_work het volgende:
in dit geval werkt hij voor het uitzendbureau en dient uitzendbureau deze verklaring te geven
wie zegt dat ze jou willen na de werkzaamheden , ik kan hun standpunt best begrijpen , zij betalen uberhaubt jou salaris niet en je hebt geen werkcontract met hun maar met je uitzendbureau.quote:Op donderdag 24 november 2005 10:38 schreef shaun81 het volgende:
hij heeft aan zijn uitzendbureau gevraagd te ondertekenen en het is echt 100% werkgeversverklaring dus het enige wat ingevuld moet worden is een stempel met adresgegevens van de zaak, begindatum werkzaamheden en verwachte einddatum en brutosalaris en handtekening maar zij geven aan gewoon helemaal niet mee te willen werken wat mij dus vaag overkomt.
loop bureau voor rechtshulp binnen , jurist aribeidsrecht kan je het beste helpenquote:Op zondag 27 november 2005 18:13 schreef shaun81 het volgende:
:S denk niet dat je het begrijpt want zijn UITZENDBUREAU wil die papieren niet ondertekenen, niet degene bij wie hij tewerk word gesteld maar zijn uitzendbureau. Hij werkt er nu al 2 jaar en heeft nu gewoon een bwijs nodig van welke datum hij daar in dienst is tot welke datum zijn huidige contract loopt meer niet en minder niet.
Hij kan alles wel aantonen met loonstrookjes wanneer hij begonnen is en contracten maar daar heeft hij niets aan aangezien een instelling zijn werkgeversverklaring wil.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |