static | woensdag 23 november 2005 @ 22:32 |
quote:Wat is dit nou weer voor iets belachelijks; ik bepaal zelf of ik iets aan goede doelen geef of niet. | |
Ulx | woensdag 23 november 2005 @ 22:39 |
Ach, zodra de vliegtuigmaatschappijen van de arme landen dan met de passagiers aan de haal gaan is het weer uit met de pret. Dat kan de landen in kwestie echter meer opleveren dan een bonus. Dom idee van de zieke oude man van Europa. | |
Ulx | woensdag 23 november 2005 @ 22:40 |
quote:Dan vlieg je toch met niet franse maatschappijen? | |
Lucille | woensdag 23 november 2005 @ 22:41 |
Als Chirac het zo belangrijk vindt dan moet hij meer geven via staatsgelden. | |
Ulx | woensdag 23 november 2005 @ 22:43 |
quote:Korting geven op tickets van derde wereld maatschappijtjes. Kunnen ze misschien ooit hun vliegtuigen veilig maken. | |
static | woensdag 23 november 2005 @ 22:45 |
quote:Ik vlieg altijd Air France/KLM. ![]() | |
Ulx | woensdag 23 november 2005 @ 22:45 |
quote:Moet je een andere zoeken. | |
Prego | woensdag 23 november 2005 @ 22:46 |
chirac moet z'n mond houden een nieuwe termijn zit er toch niet meer aan te komen | |
__Saviour__ | woensdag 23 november 2005 @ 22:46 |
wat een absurd idee | |
Enchanter | woensdag 23 november 2005 @ 22:54 |
Zou een idee van GL/SP kunnen zijn ![]() | |
Ulx | woensdag 23 november 2005 @ 23:01 |
quote:Maar is het niet. | |
zoalshetis | donderdag 24 november 2005 @ 00:34 |
ik dacht dat frankrijk genoeg te doen had in eigen huis. jammer dat deze schijnbeweging zo doorzichtig is als een boterhamzakje tegen de zonsverduistering. ook jammer dat deze president de ellende in parijs zover heeft laten komen zodat de eu er voor moet gaan betalen. walgelijk land, smerige ransapen. | |
Kluupkluup | donderdag 24 november 2005 @ 00:43 |
Arme landen zijn natuurlijk wél steeds vaker de dupe van onze consumptiemaatschappij. Ik vind een beetje besef, wat voor invloed de vlucht kan hebben op de oogst in arme landen, zeker niet verkeerd.. 'compensatie' in de vorm van een extra heffing vind ik wel een goed idee. | |
sooty | donderdag 24 november 2005 @ 01:01 |
Vliegen met AirFrance is sowieso armoede; Niet zo erg als Iberia maar toch. | |
Steijn | donderdag 24 november 2005 @ 01:37 |
Maar meneer houdt wel de landbouwsubsidies in stand. ![]() | |
McCarthy | donderdag 24 november 2005 @ 11:19 |
dit is al heel erg oud nieuws maar goed. mijn nws submit van een paar maanden teurg + commentaar quote:Mijn mening is dat het te onzinnig voor woorden is. 30 jaar ontwikkelingshulp heeft geen zoden aan de dijk gezet en waarom dit dan wel zou helpen is dus onzin. Ik heb hier maar 1 verklaring voor: De fransen willen graag laten zien hoe nobel en goed ze wel niet zijn maar aangezien wij daar niet intrappen en zij dat niet door hebben hebben de fransen DUS de link met de realiteit compleet verloren. Ze zijn daar compleet geschift. | |
McCarthy | donderdag 24 november 2005 @ 11:20 |
quote: ![]() hoe dan? | |
McCarthy | donderdag 24 november 2005 @ 11:21 |
quote:het zijn de meest hypo gasten die er zijn zoals zoalshetis al zei: zo doorzichtig als een boterhamzakje tegen de zonsverduistering. Ik verwacht dat chirac in 2007 (zo lang nog) keihard op zijn bek gaat | |
Mwanatabu | donderdag 24 november 2005 @ 12:04 |
Stom idee. Dan druk je een bron van inkomsten als toerisme bij voorbaat de kop in. Wie gaat er nou meer geld betalen om naar een land met minder geld te gaan? | |
Kluupkluup | donderdag 24 november 2005 @ 13:14 |
quote:De negatieve effecten van uitlaatgassen op de oogst? (kerosine -> CO2 --> broeikaseffect) quote:In dat zelfde stuk staat trouwens ook een alternatief: quote:Maargoed, het zal dan hoe dan ook op de reiziger verhaalt worden en ik ben er wel vóór. | |
McCarthy | donderdag 24 november 2005 @ 13:36 |
hou op zeg ![]() | |
McCarthy | donderdag 24 november 2005 @ 14:14 |
net of de miljarden aan ontwikkelignshulp die het westen jaarlijks aan afrika geeft nog niet genoeg zijn | |
rutger05 | vrijdag 25 november 2005 @ 01:45 |
Stompzinnig plan. Kan de overheid ook wel een solidariteitsbelasting gaan heffen op bijvoorbeeld televisies. Mocht deze flauwekul toch doorgaan, dan hoort de reiziger zelf uit te maken of zij wel of niet de opslag willen betalen. Kunnen die uitvreters gelijk zien wel draagvlak deze idioterie heeft onder de bevolking. Ik ben echter bang dat de solidariteit door de strot van de vliegtuigpassagiers zal worden geduwd door de 'volksvertegenwoordigers'. | |
HiZ | vrijdag 25 november 2005 @ 03:20 |
quote:Dit is al geruime tijd een stokpaardje van de Fransen; een heffing op de kerosine van vliegtuigen om ontwikkelingshulp te betalen. Dubbel fout lijkt mij; een Europese industrie om zeep helpen om met onverantwoorde uitgaven in Afrika de locale economie daar kapot te maken. Zal wel weer wat te maken hebben met Franse grandeur of zo, dat ze denken dat ze op kosten van de Europese reiziger nog de grand monsieur in Afrika kunnen spelen. | |
omulu | vrijdag 25 november 2005 @ 08:33 |
quote:Dat zie je dus verkeerd.Tenzij je besluit niet te gaan vligen natuurlijk. Maar wat is nou een euro of vier op een ticket van 300 euro? Dat kan je best missen als je zo decadent bent om te vliegen. | |
omulu | vrijdag 25 november 2005 @ 08:39 |
quote:Waarom? Een paar euro afstaan aan een land wat niets heeft, vind ik nobel, het kan geen kwaad dat wij volgevreten europeanen iets afstaan aan landen waar wij eeuwenlang de bevolking van hebben uitgeozgen en alle rijkdom hebben opgeslokt. Die morele verplichting is er nu eenmaal. Op een economy-class ticket naar New York, populaire bestemming, (a 450 euro) is de belasting (5 euro) dan 1,11 procent. Ik heb toch het gevoel dat het toerisme daar niet zo onder zal lijden. | |
Basp1 | vrijdag 25 november 2005 @ 08:58 |
Het plan is heel nobel van frankrijk, maar men zou gewoon wat mij betreft acijnsen op kerosiene moeten gaan heffen, en als frankrijk dan een gedeelte van de ontvangen accijnsen aan de 3e wereld wilt geven doet men dat zelf maar. Maar wel in heel europa dus accijnsen op kerosine, het is toch totaal belachelijk dat we de luchtvaartindustrie blijven toelaten om met heel geodkope brandstoffen te werken terwijl de overige transport industrie wel op hun brandstoffen acijnsen mag betalen. | |
McCarthy | vrijdag 25 november 2005 @ 10:18 |
quote:doe niet zo stom joh elke belasting is er eentje. totaal gaat het namelijk om flinke bedragen. | |
McCarthy | vrijdag 25 november 2005 @ 10:23 |
quote:dat doen we al 30 jaar middels de belastignen. Moet er nu nog meer richting dat continent quote:Wij? Wij? wij wij nederland hebben al geen 150 jaar niets met afrika te maken gehad. En de rijkdom die wouden hebben opgeslokt is mij niks van bekend. Afrika heeft Europa eerder economische groei gekost. Legers zijn niet gratis weet je quote:doe nou niet alsof dat weinig is? Het is een van de vele taxes die we hebben in west europa. We hebben er ondertussen iets teveel. Waarom denk je dat de econmie zo stroef loopt? | |
HiZ | vrijdag 25 november 2005 @ 10:44 |
Het plan is helemaal niet nobel, het is gewoon een wanhopige poging om vast te houden aan Franse invloed in Afrika. | |
Basp1 | vrijdag 25 november 2005 @ 11:34 |
quote:Toch vreemd dan dat we toch veel grondstoffen nog steeds uit dat continent gebruiken. Veel goud wat ook verwerkt is in je pc zal wel vanuit afrika komen, en echt niet 150 jaar oud zijn. http://exploringafrica.ma(...)um/lm9/stu_four.html quote:Waarschijnlijk was het economisch verantwoord anders had men nooit die legers daar hoeven te stationeren ![]() quote:Denk je nu echt dat een kleine heffing extra zoveel zal uitmaken op je economisch model? Stel dat een gemiddeld persoon ongeveer 0.5% van zijn jaarsalaris aan vliegreizen uitgeeft, als daar dan 2% heffing op die vliegreis komt, zou dat inhouden dat het die persoon 0.01% meer moet uitgeven voor die vliegreis. Nou dat is dus 2 bier minder drinken op het terras. | |
HiZ | vrijdag 25 november 2005 @ 15:19 |
Aangezien het om enkele tientallen euros gaat per ticket lijkt het me nogal makkelijk te berekenen dat het gaat om wel wat meer dan 2 biertjes, óf een heel extreem duur terras. Wat Europa nodig heeft is een betere economie, niet meer belastingen. En als het hier beter gaat krijgen Afrikaanse landen daarvan de gevolgen ook te voelen. | |
zoalshetis | vrijdag 25 november 2005 @ 15:29 |
quote:het gaat mij in deze helemaal niet om rekenmodellen, het gaat mij om de intentie van de franse regering. en die moge duidelijk zijn dunkt mij. stel hypocriete paternalisten. laat ze eerst maar eens de natuur op orde brengen bij die eilandjes waar ze tegen de wensen van de wereldgemeenschap lekker hun kernproeven door bleven zetten. | |
McCarthy | vrijdag 25 november 2005 @ 15:37 |
quote:jij kan getallen heel klein maken, ik kan ze heel groot maken Heathrow doet ongeveer 70 miljoen passagiers per jaar. zeg de gemiddelde ticket is 100 euro. dus 2 euro naar afrika pp. dus 140 miljoen naar afrika. Omdat Heatrow wel de grootste is maar niet de enige mag je dit bedrag gerust met 4 vermenigvuldigen. Zeg 560 miljoen naar afrika vanuit europa en dat is niet slecht voor de economie. ![]() ![]() ![]() ![]() en nou oprotten met je rhetorische truuks CORRECTIE verm het maar met 20. Lees mijn eigen NWS bericht nog even na en ze hadden het over 10 miljard euro extra aan ont-geld niet slecht voor de economie ![]() ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door McCarthy op 25-11-2005 15:50:02 ] | |
McCarthy | vrijdag 25 november 2005 @ 15:49 |
. [ Bericht 99% gewijzigd door McCarthy op 25-11-2005 15:50:22 ] | |
Basp1 | vrijdag 25 november 2005 @ 16:18 |
quote:Ach ze willen gewoon hun schuld gevoel afbetalen, en dit proberen ze door het voor wat minder gefontuneerde burgers in de wereld wat beter te maken. Verder staat natuulijk de opmerkingen over die eilanden waarop men kernproeven heeft uitgevoerd los van de armoede problemen van afrika die men op deze manier wilt oplossen. Als ik op deze manier doorga met redeneren dan zouden we ook niet meer op wintersport moeten gaan want ook dat heeft nogal wat natuurschade aan de alpen toegebracht. Zoals ik al in een posting daarboven gezet heb, dat ik eigenlijk een voorstander ben voor het invoeren van accijnzen op kerosiene, en als frankrijk dan van de opbrengtsen een gedeelte aan afrika wilt geven dan is het totaal geen probleem. Dan kunnen wij in nederland die opbrengsten gebruiken om onze staatsschuld versneld af te lossen. |