Daar zitten over het algemeen toch wat meer ervaren chaffeurs in dan de blonde opmaaktut in haar -met plastic gekochtte- Hummer.quote:Op woensdag 23 november 2005 15:42 schreef Virus.NL het volgende:
Vrachtwagens zijn nog onveiliger voor voetgangers, zullen we die dan ook maar verbieden?
Alsof er in Nederland zoveel Hummers rijden.quote:Op donderdag 24 november 2005 00:17 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Daar zitten over het algemeen toch wat meer ervaren chaffeurs in dan de blonde opmaaktut in haar -met plastic gekochtte- Hummer.
door die zogenaamde aso bakken ben ik nog nooit voor mijn flikker gereden. Daar staat tegenover dat ik net 3 dagen uit het verband ben omdat een vrachtwagenchauffeur zonig een aanrijding moest veroorzaken waardoor ik met motor en al onderuit ging... Ervaren, ja, zeker wel. Ik kom niet eens in de buurt van de rijervaring die mijn vader heeft. Daar staat tegenover dat ik ook niet 12 uur per dag in de auto zit en de tijd krijg om te rusten. Want dat weet dat rijtijdenbesluit og steeds niet voor elkaar te krijgen. En wat heeft in godesnaam het -plastic- er mee te maken. Ik blijf hier toch overwegend afgunst proevenquote:Op donderdag 24 november 2005 00:17 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Daar zitten over het algemeen toch wat meer ervaren chaffeurs in dan de blonde opmaaktut in haar -met plastic gekochtte- Hummer.
quote:Op woensdag 23 november 2005 16:55 schreef omulu het volgende:
Daar komt bij dat die auto's vervuilender zijn, en we best zonder de extra vervuiling van SUV's kunnen.
Helemaal goed dat iemand de moeite neemt om eens wat research te doen in plaats van dat geblaat van zeventienjarigen die later als ze groot zijn zo graag een SUV willen omdat ze denken dat je dan meer man wordtquote:Op woensdag 23 november 2005 16:23 schreef Metro2005 het volgende:
Zolang doodsoorzaak nummer 1 in nederland nog altijd hart en vaat ziekten zijn en de ziekte kanker is een goede 2e en ze daar blijkbaar geen geld in willen steken (op de ziektekosten wordt door de overheid flink bezuinigd en sommige medicijnen worden niet eens gebruikt in nederland omdat ze te DUUR zijn)
Mogen ze van mij helemaal fucking doodvallen met dat klotegezanik over die SUV's.
ter vergelijking, in 2003 gingen er 5404 personen dood aan verkeersongevallen.
In 2003 gingen er 39867 mensen dood aan kanker
46942 aan hart en vaatziekten
Er gaan dus 16 keer!!!!!!! minder mensen dood aan autoongevallen dan aan een vorm van kanker of aan hart en vaat ziektes.
Hart en vaatziektes worden Voornamelijk veroorzaakt door te weinig beweging, slechte voeding etc.
En wat schaffen ze af bij de overheid?
GYMNASTIEK, want dat is te DUUR![]()
Verder nog even gezocht, het aantal mensen (voetgangers) wat overlijdt ten gevolgen van een ongelukkige ontmoeting met een auto is gestegen van 4,5% vd ongelukken naar 11,5% vd ongelukken.
een stijging van 6%, dat zijn 324 mensen per jaar.
Je denkt veel, maar dat aantal valt toch helemaal in het niet vergeleken bij het aantal mensen wat sterft aan een een of andere ziekte.
De kans dat je sterft aan een suv is toch een factor 144 kleiner dan dat je sterft aan hart en vaatziekten.
De kans dat je sterft uberhaupt een auto-ongeluk is toch een factor 238 kleiner dan dat je sterft aan een ziekte van het een of het ander.
Pak dan eerst eens de ECHTE doodsoorzaken aan als je dat wil dat mensen langer leven en minder sterven.
Niet de 0,22 % (!) van de mensen die uiteindelijk overlijden aan aanrijdingen met SUV's
(324 mensen op jaarbasis, van het totaal van 141.936 doden per jaar)
Ik kan bevestigen dat je penis omvang niet stijgt door het bezit van een SUVquote:Op donderdag 24 november 2005 09:23 schreef multatuli het volgende:
Helemaal goed dat iemand de moeite neemt om eens wat research te doen in plaats van dat geblaat van zeventienjarigen die later als ze groot zijn zo graag een SUV willen omdat ze denken dat je dan meer man wordt
Alstublieft, van de site van 3VO:quote:Jammer alleen dat je in die statistieken de leeftijd van de overleden niet meeneemt. Iedereen gaat een keer dood en kanker, hartvaatziekten en longonsteking zijn vaak de laatste druppel. Hoe veel je ook aan research doet, zal dit probleem blijven. Je gaat nu eenmaal niet 'vanzelf' dood.
In 2004 is het totaal aantal dodelijke verkeersslachtoffers met 20% gedaald, de daling onder kinderen was nog groter, 23 doden in 2004 tegenover de 64 in 2003, onder 16-18 jarigen daalde het aantal doden van 49 naar 28. Kortom, de grootste risico groepen vertonen duidelijke dalingen terwijl het aantal SUV's sterk steeg.quote:In 2003 vielen er onder kinderen van 0-14 jaar 64 doden in het verkeer. Eenderde van hen was op weg naar of van school.
SUV's veroorzaken voor mij de overlast dat als ik geraakt wordt door een auto, ik liever niet verpletterd wil worden, daarbij komt luchtverontreiniging, ze zijn breder dan de parkeervakken, wat erg vervelend is voor mij als fietser, omdat ik dan gedwongen ben, of de weg op te gaan, of een spiegel te raken.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Welke overlast veroorzaakt het voor jou?
Daarbij vallen de formaten van een SUV binnen de gestelde grenzen voor rijbewijs B.
Rubbish dus................
Je hoeft hier niet te blijven, die vrijheid heb je.quote:Op woensdag 23 november 2005 21:21 schreef Speed-Addicted het volgende:
Als ik de bekrompen reacties hier lees dan weet ik weer waarom diep van binnen zo graag weg wil uit dit land.
Een land waar onderhand alles gereguleerd is... vrijheid my ass. De betutteling van de overheid en een aantal mede landgenoten maakt me ziekMen gunt elkaar niks maar dan ook helemaal niks meer. Zelfs niet als je zelf hard voor je centen gewerkt hebt. De toon die je steeds meer hoort in dit land is afgunst.
Als je ook maar iets boven de grijze massa uitsteekt dan heb je het gedaan in dit land.
Nederland lijkt meer en meer een communistische heilstaat te worden.
Schitterende auto's, en als jij er een wilt kopen moet je dat vooral doen, en wens ik je er veel plezier mee. Breng alleen wel je kind gewoon met de fiets naar school, en probeer zo zuinig mogelijk te rijden en zeur niet over hoge brandstofkosten, en files, en wegenbelasting, en oorlog met iran.quote:Op woensdag 23 november 2005 18:06 schreef ErwinRommel het volgende:
ff zieken
Mooi of niet?
[afbeelding]
en dan:
[afbeelding]
Die laatste heeft mijn moeder.
Al die redenaties, van dat een "zeikerd" rondrijd met een SUV welke 1 op 6 rijdt moet hij toch zelf weten? betaal jij het?
Daarnaast vind ik dat de vrijheid van keuze voor een auto niet bij de overheid behoord te liggen.
Oftewel, het zijn niet alleen de SUV's blijkt maar weer. Wat nu, al deze niet-ASO bakken ok maar van het straatbeeld verwijderen. en gaan we de eigenaars van deze modellen ook maar als ASO bestempelen?quote:Voetganger botst zachter
Door NIEK SCHENK
DEN HAAG - Voetgangers of fietsers die door een auto worden aangereden, krijgen aanzienlijk minder kans op verwondingen.
Dat is het gevolg van aanpassingen in de nieuwste automodellen. Uit botsproeven die de afgelopen weken zijn gehouden, blijkt dat een motorkap die bij een aanrijding automatisch enkele centimeters omhoogkomt, het slachtoffer beter opvangt.
De motorkap maakt een relatief zachte landing mogelijk, omdat hij letterlijk afstand neemt van de harde onderdelen van het motorcompartiment.
Dergelijke constructies in de motorkap hebben onder meer Citroëns nieuwe topmodel C6 en de al even nieuwe Jaguar XK. Andere auto’s zullen de komende jaren dit voorbeeld volgen.
De Citroën C6 is de eerste auto die in de EuroNCAP-botsproef de maximale score van vier sterren haalt, als het gaat om voetgangersveiligheid. De ANWB vindt dat zo snel mogelijk alle personenauto’s hieraan moeten voldoen.
Hoofddirecteur Guido van Woerkom: ,,Wij zijn erg blij met deze uitkomst. Het toont aan dat de auto-industrie met gericht onderzoek een bijdrage aan de bescherming van kwetsbare verkeersdeelnemers kan leveren. Hopelijk is met dit
resultaat van Citroën een nieuwe standaard gezet.’’
Directeur Claes Tingvall van EuroNCAP: ,,Een paar jaar geleden beweerden sommige autofabrikanten nog dat dit onmogelijk was. Het is nu duidelijk dat je een auto veiliger voor zijn omgeving kan maken, zonder de veiligheid van de inzittenden te beperken.’’
Als het erom gaat verwondingen bij voetgangers en fietsers te voorkomen, scoort de Jeep Grand Cherokee het slechtst. De Amerikaanse SUV kreeg niet één ster. De Fiat Croma, Mazda 6 en Mitsubishi Colt bleken nauwelijks beter en haalden slechts één ster.
Helemaal slecht lijkt het met de veiligheid van de Chevrolet (voorheen Daewoo) Matiz gesteld. Deze auto blijkt zelfs voor de inzittenden levensgevaarlijk. Zijn gebrekkige veiligheidsniveau leidt tot een onacceptabel hoog risico van levensbedreigende verwondingen, aldus de EuroNCAP-organisatie.
De Nederlandse importeur van Chevrolet reageert verbaasd op het resultaat: ,,Wij zijn hiervan geschrokken, juist omdat de vorige generatie van de Matiz in botsproeven goed presteerde.’’
Vind je het nou echt zo'n probleem dat er tegenwoordig ook getest wordt op de veiligheid van auto's voor "omstanders"?quote:Op donderdag 24 november 2005 11:22 schreef stinkie het volgende:
Oftewel, het zijn niet alleen de SUV's blijkt maar weer. Wat nu, al deze niet-ASO bakken ok maar van het straatbeeld verwijderen. en gaan we de eigenaars van deze modellen ook maar als ASO bestempelen?
Ik vind het iig geen probleem en het lijkt mij dat auto ontwerpers best wel wat meer kunnen doen aan de veiligheid van voetgangers en dat dit niet gerelateerd hoeft te zijn aan het formaat van de auto gezien het feit dat een Matiz onderuit gaat en een Jaguar wel de maximale score behaalt.quote:Op donderdag 24 november 2005 11:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Vind je het nou echt zo'n probleem dat er tegenwoordig ook getest wordt op de veiligheid van auto's voor "omstanders"?
Inderdaad. Het lijkt wel alsof Amerikaanse fabrikanten minder aan veiligheid in hun auto's doen, terwijl de Europese merken al door hebben dat een hoge score in de NCAP-testen gewoon ingezet kan worden als verkoopargument.quote:Op donderdag 24 november 2005 11:45 schreef Tijger_m het volgende:
Ik vind het iig geen probleem en het lijkt mij dat auto ontwerpers best wel wat meer kunnen doen aan de veiligheid van voetgangers en dat dit niet gerelateerd hoeft te zijn aan het formaat van de auto gezien het feit dat een Matiz onderuit gaat en een Jaguar wel de maximale score behaalt.
Absoluut niet. Wat ik al eerder zei, zolang het niet ten koste gaat van mijn veiligheid, vind ik alles best. Maar blijkbaar en daar hoor ik onze SUV bashers nooit over, zijn er ook van die lieve schattige kleine autootjes die niet bepaald veilig zijn. Oftewel, het gaat om de SUV en niet om de voetgangersveiligheid. Want wanneer hebben we voor het laatst iets gehoord over het weren van de Matiz uit woonwijken?quote:Op donderdag 24 november 2005 11:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Vind je het nou echt zo'n probleem dat er tegenwoordig ook getest wordt op de veiligheid van auto's voor "omstanders"?
Damn, en ik wilde nog wel een Mazda 6 kopen. Nu niet meer dus...quote:Op donderdag 24 november 2005 11:22 schreef stinkie het volgende:
Als het erom gaat verwondingen bij voetgangers en fietsers te voorkomen, scoort de Jeep Grand Cherokee het slechtst. De Amerikaanse SUV kreeg niet één ster. De Fiat Croma, Mazda 6 en Mitsubishi Colt bleken nauwelijks beter en haalden slechts één ster.
Een SUV is niet zoveel breder (hoogstens enkele centimeters 2-5) dan een normale middeklasser (bmw 5 serie, mercedes e klasse, etc, etc) Ze lijken mischien wel breeder, maar dat komt omdat ze iets hoger zijn.quote:Op donderdag 24 november 2005 10:44 schreef omulu het volgende:
[..]
SUV's veroorzaken voor mij de overlast dat als ik geraakt wordt door een auto, ik liever niet verpletterd wil worden, daarbij komt luchtverontreiniging, ze zijn breder dan de parkeervakken, wat erg vervelend is voor mij als fietser, omdat ik dan gedwongen ben, of de weg op te gaan, of een spiegel te raken.
Dat is nogal appels met peren vergelijkenquote:Op donderdag 24 november 2005 12:03 schreef stinkie het volgende:
Absoluut niet. Wat ik al eerder zei, zolang het niet ten koste gaat van mijn veiligheid, vind ik alles best. Maar blijkbaar en daar hoor ik onze SUV bashers nooit over, zijn er ook van die lieve schattige kleine autootjes die niet bepaald veilig zijn. Oftewel, het gaat om de SUV en niet om de voetgangersveiligheid. Want wanneer hebben we voor het laatst iets gehoord over het weren van de Matiz uit woonwijken?
Als als als...........quote:Op donderdag 24 november 2005 10:44 schreef omulu het volgende:
[..]
SUV's veroorzaken voor mij de overlast dat als ik geraakt wordt door een auto, ik liever niet verpletterd wil worden, daarbij komt luchtverontreiniging, ze zijn breder dan de parkeervakken, wat erg vervelend is voor mij als fietser, omdat ik dan gedwongen ben, of de weg op te gaan, of een spiegel te raken.
Ik zal het deeltje nog eens quoten:quote:Op donderdag 24 november 2005 13:30 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat is nogal appels met peren vergelijken.
De Matiz is onveilig voor de inzittenden, de Grand Cherokee voor alles waar-ie tegenaan botst.
quote:Als het erom gaat verwondingen bij voetgangers en fietsers te voorkomen, scoort de Jeep Grand Cherokee het slechtst. De Amerikaanse SUV kreeg niet één ster. De Fiat Croma, Mazda 6 en Mitsubishi Colt bleken nauwelijks beter en haalden slechts één ster.
Bedankt, daar staat de Matiz inderdaad niet in. Mijn opmerking blijft dus staan.quote:Op donderdag 24 november 2005 13:43 schreef stinkie het volgende:
[..]
Ik zal het deeltje nog eens quoten:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |