abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32516923
En weer open...

Kadesh,
  • je hoeft niet op elke post te reageren
  • reageer je wel probeer dan iets zinnigs aan de discussie bij te dragen i.p.v. andere post(er)s af te kraken
  • doodsverwensingen en spelen op de man is niet gewenst

    En hoi JD, je bent er ook weer zie ik. Voor slowchat en ander geouwehoer is er in NWS-FB altijd wel een plaatsje. .
  • pi_32518714
    Tsja, als je zo'n auto kan betalen is de straf sowieso de wegenbelasting en wat de auto ook nogeens verbruikt.
    De grotere auto verbieden is natuurlijk onzin, je kan je sowieso niet beperken tot een merk, maar dan zou je ook alles moeten pakken wat groot is, en dan? met z'n allen in corsa'tjes rijden die waarschijnlijk drie keer zo erg vervuilen omdat die tot de bodem worden opgereden?
    Er zit totaal geen logica in, willen ze veiligheid? dan het openbaar vervoer voor niks, zitten de voetgangers en de fietsers warm en droog en dus veilig...
    Alleen dan krijg je vandaag de dag hele bendes die zich daar natuurlijk weer gaan ophouden en moeten er weer extra beveiligingsmensen ingezet worden, wat een gedoe....
    Veilig? vandaag de dag? ik vraag me af of dat nog wel mogelijk is?
    Leef zo goed als je kunt, dat doe je namelijk maar 1x
      woensdag 23 november 2005 @ 21:21:05 #128
    119624 Speed-Addicted
    The Future is yours!!!
    pi_32519614
    Als ik de bekrompen reacties hier lees dan weet ik weer waarom diep van binnen zo graag weg wil uit dit land.

    Een land waar onderhand alles gereguleerd is... vrijheid my ass. De betutteling van de overheid en een aantal mede landgenoten maakt me ziek Men gunt elkaar niks maar dan ook helemaal niks meer. Zelfs niet als je zelf hard voor je centen gewerkt hebt. De toon die je steeds meer hoort in dit land is afgunst.

    Als je ook maar iets boven de grijze massa uitsteekt dan heb je het gedaan in dit land.


    Nederland lijkt meer en meer een communistische heilstaat te worden.

    [ Bericht 9% gewijzigd door Speed-Addicted op 23-11-2005 21:31:31 ]
    "I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
      donderdag 24 november 2005 @ 00:17:46 #129
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_32525306
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 15:42 schreef Virus.NL het volgende:
    Vrachtwagens zijn nog onveiliger voor voetgangers, zullen we die dan ook maar verbieden?
    Daar zitten over het algemeen toch wat meer ervaren chaffeurs in dan de blonde opmaaktut in haar -met plastic gekochtte- Hummer.
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
      donderdag 24 november 2005 @ 00:24:59 #130
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_32525480
    quote:
    Op donderdag 24 november 2005 00:17 schreef Yildiz het volgende:

    [..]

    Daar zitten over het algemeen toch wat meer ervaren chaffeurs in dan de blonde opmaaktut in haar -met plastic gekochtte- Hummer.
    Alsof er in Nederland zoveel Hummers rijden.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 24 november 2005 @ 00:51:41 #131
    19297 stinkie
    Homo Tampeloeris Collosalus
    pi_32526058
    quote:
    Op donderdag 24 november 2005 00:17 schreef Yildiz het volgende:

    [..]

    Daar zitten over het algemeen toch wat meer ervaren chaffeurs in dan de blonde opmaaktut in haar -met plastic gekochtte- Hummer.
    door die zogenaamde aso bakken ben ik nog nooit voor mijn flikker gereden. Daar staat tegenover dat ik net 3 dagen uit het verband ben omdat een vrachtwagenchauffeur zonig een aanrijding moest veroorzaken waardoor ik met motor en al onderuit ging... Ervaren, ja, zeker wel. Ik kom niet eens in de buurt van de rijervaring die mijn vader heeft. Daar staat tegenover dat ik ook niet 12 uur per dag in de auto zit en de tijd krijg om te rusten. Want dat weet dat rijtijdenbesluit og steeds niet voor elkaar te krijgen. En wat heeft in godesnaam het -plastic- er mee te maken. Ik blijf hier toch overwegend afgunst proeven
    Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
    pi_32526096
    Nou ok, ik ben dus een aso, ik rij in een Landrover Discovery die 2.5 ton weegt.

    Maar nu even een vraagje, er staan hier in de parkeergarage ook personen busjes als Mercedes Vito en een gigantische Opel bus (naam even kwijt) waar mensen iedere dag in rijden, zijn dat ook aso's? Tenslotte wegen die net zoveel of meer als een SUV en is het zicht daaruit vaak slechter maar vreemd genoeg betalen die mensen stukken minder wegenbelasting als ik.

    En hoe zit het met vrachtwagens? Ook verbieden? Zeg het maar, hoor.

    [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2005 00:55:04 ]
      † In Memoriam † donderdag 24 november 2005 @ 08:20:30 #133
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_32529129
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 16:55 schreef omulu het volgende:

    Daar komt bij dat die auto's vervuilender zijn, en we best zonder de extra vervuiling van SUV's kunnen.

    Je hebt helemaal gelijk, die linkse hippie-busjes van GroenLinks aanhangers zijn een stuk beter voor het milieu.



    pi_32529705
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 16:23 schreef Metro2005 het volgende:
    Zolang doodsoorzaak nummer 1 in nederland nog altijd hart en vaat ziekten zijn en de ziekte kanker is een goede 2e en ze daar blijkbaar geen geld in willen steken (op de ziektekosten wordt door de overheid flink bezuinigd en sommige medicijnen worden niet eens gebruikt in nederland omdat ze te DUUR zijn )
    Mogen ze van mij helemaal fucking doodvallen met dat klotegezanik over die SUV's.

    ter vergelijking, in 2003 gingen er 5404 personen dood aan verkeersongevallen.
    In 2003 gingen er 39867 mensen dood aan kanker
    46942 aan hart en vaatziekten

    Er gaan dus 16 keer!!!!!!! minder mensen dood aan autoongevallen dan aan een vorm van kanker of aan hart en vaat ziektes.
    Hart en vaatziektes worden Voornamelijk veroorzaakt door te weinig beweging, slechte voeding etc.
    En wat schaffen ze af bij de overheid?
    GYMNASTIEK, want dat is te DUUR

    Verder nog even gezocht, het aantal mensen (voetgangers) wat overlijdt ten gevolgen van een ongelukkige ontmoeting met een auto is gestegen van 4,5% vd ongelukken naar 11,5% vd ongelukken.
    een stijging van 6%, dat zijn 324 mensen per jaar.
    Je denkt veel, maar dat aantal valt toch helemaal in het niet vergeleken bij het aantal mensen wat sterft aan een een of andere ziekte.
    De kans dat je sterft aan een suv is toch een factor 144 kleiner dan dat je sterft aan hart en vaatziekten.
    De kans dat je sterft uberhaupt een auto-ongeluk is toch een factor 238 kleiner dan dat je sterft aan een ziekte van het een of het ander.

    Pak dan eerst eens de ECHTE doodsoorzaken aan als je dat wil dat mensen langer leven en minder sterven.
    Niet de 0,22 % (!) van de mensen die uiteindelijk overlijden aan aanrijdingen met SUV's
    (324 mensen op jaarbasis, van het totaal van 141.936 doden per jaar)
    Helemaal goed dat iemand de moeite neemt om eens wat research te doen in plaats van dat geblaat van zeventienjarigen die later als ze groot zijn zo graag een SUV willen omdat ze denken dat je dan meer man wordt

    Jammer alleen dat je in die statistieken de leeftijd van de overleden niet meeneemt. Iedereen gaat een keer dood en kanker, hartvaatziekten en longonsteking zijn vaak de laatste druppel. Hoe veel je ook aan research doet, zal dit probleem blijven. Je gaat nu eenmaal niet 'vanzelf' dood.

    De gemiddelde leeftijd van verkeersslachtoffers is echter stukken lager en zeker die van voetgangers. Iedere maatregel om te zorgen dat er minder mensen doodgereden worden heeft dan ook mijn steun. Wie overheidsbetutteling een probleem vindt, moet ageren tegen de helmplicht en de veiligheidsgordels. Die maatregelen zijn gericht op het individu dat de verantwoordelijkheid draagt. Voetgangersveiligheid daarentegen beschermt juist anderen en dat lijkt me stukken belangrijker en zeker een overheidstaak, want de burger zelf kan daar niets aan doen.
    'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
    pi_32530978
    quote:
    Op donderdag 24 november 2005 09:23 schreef multatuli het volgende:

    Helemaal goed dat iemand de moeite neemt om eens wat research te doen in plaats van dat geblaat van zeventienjarigen die later als ze groot zijn zo graag een SUV willen omdat ze denken dat je dan meer man wordt
    Ik kan bevestigen dat je penis omvang niet stijgt door het bezit van een SUV
    quote:
    Jammer alleen dat je in die statistieken de leeftijd van de overleden niet meeneemt. Iedereen gaat een keer dood en kanker, hartvaatziekten en longonsteking zijn vaak de laatste druppel. Hoe veel je ook aan research doet, zal dit probleem blijven. Je gaat nu eenmaal niet 'vanzelf' dood.
    Alstublieft, van de site van 3VO:
    quote:
    In 2003 vielen er onder kinderen van 0-14 jaar 64 doden in het verkeer. Eenderde van hen was op weg naar of van school.
    In 2004 is het totaal aantal dodelijke verkeersslachtoffers met 20% gedaald, de daling onder kinderen was nog groter, 23 doden in 2004 tegenover de 64 in 2003, onder 16-18 jarigen daalde het aantal doden van 49 naar 28. Kortom, de grootste risico groepen vertonen duidelijke dalingen terwijl het aantal SUV's sterk steeg.

    Ik ga geen conclusies trekken hieruit maar het lijkt mij wel duidelijk dat er nauwelijks een verband aan te tonen is tussen SUV's en verkeersdoden in negatieve zin.

    [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2005 10:38:55 ]
    pi_32531114
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 17:02 schreef ErwinRommel het volgende:

    [..]

    Welke overlast veroorzaakt het voor jou?
    Daarbij vallen de formaten van een SUV binnen de gestelde grenzen voor rijbewijs B.
    Rubbish dus................
    SUV's veroorzaken voor mij de overlast dat als ik geraakt wordt door een auto, ik liever niet verpletterd wil worden, daarbij komt luchtverontreiniging, ze zijn breder dan de parkeervakken, wat erg vervelend is voor mij als fietser, omdat ik dan gedwongen ben, of de weg op te gaan, of een spiegel te raken.
    "Het is beter te handelen en spijt te hebben, dan niet te handelen en spijt te hebben"
    pi_32531151
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 21:21 schreef Speed-Addicted het volgende:
    Als ik de bekrompen reacties hier lees dan weet ik weer waarom diep van binnen zo graag weg wil uit dit land.

    Een land waar onderhand alles gereguleerd is... vrijheid my ass. De betutteling van de overheid en een aantal mede landgenoten maakt me ziek Men gunt elkaar niks maar dan ook helemaal niks meer. Zelfs niet als je zelf hard voor je centen gewerkt hebt. De toon die je steeds meer hoort in dit land is afgunst.

    Als je ook maar iets boven de grijze massa uitsteekt dan heb je het gedaan in dit land.


    Nederland lijkt meer en meer een communistische heilstaat te worden.
    Je hoeft hier niet te blijven, die vrijheid heb je.
    "Het is beter te handelen en spijt te hebben, dan niet te handelen en spijt te hebben"
    pi_32531338
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 18:06 schreef ErwinRommel het volgende:
    ff zieken

    Mooi of niet?
    [afbeelding]

    en dan:
    [afbeelding]

    Die laatste heeft mijn moeder.

    Al die redenaties, van dat een "zeikerd" rondrijd met een SUV welke 1 op 6 rijdt moet hij toch zelf weten? betaal jij het?

    Daarnaast vind ik dat de vrijheid van keuze voor een auto niet bij de overheid behoord te liggen.
    Schitterende auto's, en als jij er een wilt kopen moet je dat vooral doen, en wens ik je er veel plezier mee. Breng alleen wel je kind gewoon met de fiets naar school, en probeer zo zuinig mogelijk te rijden en zeur niet over hoge brandstofkosten, en files, en wegenbelasting, en oorlog met iran.
    "Het is beter te handelen en spijt te hebben, dan niet te handelen en spijt te hebben"
      donderdag 24 november 2005 @ 11:22:40 #139
    19297 stinkie
    Homo Tampeloeris Collosalus
    pi_32531979
    quote:
    Voetganger botst zachter
    Door NIEK SCHENK

    DEN HAAG - Voetgangers of fietsers die door een auto worden aangereden, krijgen aanzienlijk minder kans op verwondingen.
    Dat is het gevolg van aanpassingen in de nieuwste automodellen. Uit botsproeven die de afgelopen weken zijn gehouden, blijkt dat een motorkap die bij een aanrijding automatisch enkele centimeters omhoogkomt, het slachtoffer beter opvangt.

    De motorkap maakt een relatief zachte landing mogelijk, omdat hij letterlijk afstand neemt van de harde onderdelen van het motorcompartiment.

    Dergelijke constructies in de motorkap hebben onder meer Citroëns nieuwe topmodel C6 en de al even nieuwe Jaguar XK. Andere auto’s zullen de komende jaren dit voorbeeld volgen.

    De Citroën C6 is de eerste auto die in de EuroNCAP-botsproef de maximale score van vier sterren haalt, als het gaat om voetgangersveiligheid. De ANWB vindt dat zo snel mogelijk alle personenauto’s hieraan moeten voldoen.

    Hoofddirecteur Guido van Woerkom: ,,Wij zijn erg blij met deze uitkomst. Het toont aan dat de auto-industrie met gericht onderzoek een bijdrage aan de bescherming van kwetsbare verkeersdeelnemers kan leveren. Hopelijk is met dit

    resultaat van Citroën een nieuwe standaard gezet.’’

    Directeur Claes Tingvall van EuroNCAP: ,,Een paar jaar geleden beweerden sommige autofabrikanten nog dat dit onmogelijk was. Het is nu duidelijk dat je een auto veiliger voor zijn omgeving kan maken, zonder de veiligheid van de inzittenden te beperken.’’

    Als het erom gaat verwondingen bij voetgangers en fietsers te voorkomen, scoort de Jeep Grand Cherokee het slechtst. De Amerikaanse SUV kreeg niet één ster. De Fiat Croma, Mazda 6 en Mitsubishi Colt bleken nauwelijks beter en haalden slechts één ster.

    Helemaal slecht lijkt het met de veiligheid van de Chevrolet (voorheen Daewoo) Matiz gesteld. Deze auto blijkt zelfs voor de inzittenden levensgevaarlijk. Zijn gebrekkige veiligheidsniveau leidt tot een onacceptabel hoog risico van levensbedreigende verwondingen, aldus de EuroNCAP-organisatie.


    De Nederlandse importeur van Chevrolet reageert verbaasd op het resultaat: ,,Wij zijn hiervan geschrokken, juist omdat de vorige generatie van de Matiz in botsproeven goed presteerde.’’
    Oftewel, het zijn niet alleen de SUV's blijkt maar weer. Wat nu, al deze niet-ASO bakken ok maar van het straatbeeld verwijderen. en gaan we de eigenaars van deze modellen ook maar als ASO bestempelen?
    Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
    pi_32532518
    quote:
    Op donderdag 24 november 2005 11:22 schreef stinkie het volgende:
    Oftewel, het zijn niet alleen de SUV's blijkt maar weer. Wat nu, al deze niet-ASO bakken ok maar van het straatbeeld verwijderen. en gaan we de eigenaars van deze modellen ook maar als ASO bestempelen?
    Vind je het nou echt zo'n probleem dat er tegenwoordig ook getest wordt op de veiligheid van auto's voor "omstanders"?
    FOK! verstandig, lees een P.I.
    pi_32532584
    quote:
    Op donderdag 24 november 2005 11:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

    Vind je het nou echt zo'n probleem dat er tegenwoordig ook getest wordt op de veiligheid van auto's voor "omstanders"?
    Ik vind het iig geen probleem en het lijkt mij dat auto ontwerpers best wel wat meer kunnen doen aan de veiligheid van voetgangers en dat dit niet gerelateerd hoeft te zijn aan het formaat van de auto gezien het feit dat een Matiz onderuit gaat en een Jaguar wel de maximale score behaalt.
    pi_32532706
    quote:
    Op donderdag 24 november 2005 11:45 schreef Tijger_m het volgende:
    Ik vind het iig geen probleem en het lijkt mij dat auto ontwerpers best wel wat meer kunnen doen aan de veiligheid van voetgangers en dat dit niet gerelateerd hoeft te zijn aan het formaat van de auto gezien het feit dat een Matiz onderuit gaat en een Jaguar wel de maximale score behaalt.
    Inderdaad. Het lijkt wel alsof Amerikaanse fabrikanten minder aan veiligheid in hun auto's doen, terwijl de Europese merken al door hebben dat een hoge score in de NCAP-testen gewoon ingezet kan worden als verkoopargument.
    FOK! verstandig, lees een P.I.
      donderdag 24 november 2005 @ 12:03:57 #143
    19297 stinkie
    Homo Tampeloeris Collosalus
    pi_32533092
    quote:
    Op donderdag 24 november 2005 11:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

    [..]

    Vind je het nou echt zo'n probleem dat er tegenwoordig ook getest wordt op de veiligheid van auto's voor "omstanders"?
    Absoluut niet. Wat ik al eerder zei, zolang het niet ten koste gaat van mijn veiligheid, vind ik alles best. Maar blijkbaar en daar hoor ik onze SUV bashers nooit over, zijn er ook van die lieve schattige kleine autootjes die niet bepaald veilig zijn. Oftewel, het gaat om de SUV en niet om de voetgangersveiligheid. Want wanneer hebben we voor het laatst iets gehoord over het weren van de Matiz uit woonwijken?
    Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
      donderdag 24 november 2005 @ 12:30:31 #144
    12913 GreatWhiteSilence
    Bite me! (Not you, Annicka!)
    pi_32533794
    quote:
    Op donderdag 24 november 2005 11:22 schreef stinkie het volgende:
    Als het erom gaat verwondingen bij voetgangers en fietsers te voorkomen, scoort de Jeep Grand Cherokee het slechtst. De Amerikaanse SUV kreeg niet één ster. De Fiat Croma, Mazda 6 en Mitsubishi Colt bleken nauwelijks beter en haalden slechts één ster.
    Damn, en ik wilde nog wel een Mazda 6 kopen. Nu niet meer dus...
    Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
      donderdag 24 november 2005 @ 12:42:24 #145
    121830 Kadesh
    The Protectors of the Garden
    pi_32534034
    quote:
    Op donderdag 24 november 2005 10:44 schreef omulu het volgende:

    [..]

    SUV's veroorzaken voor mij de overlast dat als ik geraakt wordt door een auto, ik liever niet verpletterd wil worden, daarbij komt luchtverontreiniging, ze zijn breder dan de parkeervakken, wat erg vervelend is voor mij als fietser, omdat ik dan gedwongen ben, of de weg op te gaan, of een spiegel te raken.
    Een SUV is niet zoveel breder (hoogstens enkele centimeters 2-5) dan een normale middeklasser (bmw 5 serie, mercedes e klasse, etc, etc) Ze lijken mischien wel breeder, maar dat komt omdat ze iets hoger zijn.
    For thirteen generations we have protected it from the unclean
    pi_32535216
    quote:
    Op donderdag 24 november 2005 12:03 schreef stinkie het volgende:
    Absoluut niet. Wat ik al eerder zei, zolang het niet ten koste gaat van mijn veiligheid, vind ik alles best. Maar blijkbaar en daar hoor ik onze SUV bashers nooit over, zijn er ook van die lieve schattige kleine autootjes die niet bepaald veilig zijn. Oftewel, het gaat om de SUV en niet om de voetgangersveiligheid. Want wanneer hebben we voor het laatst iets gehoord over het weren van de Matiz uit woonwijken?
    Dat is nogal appels met peren vergelijken .
    De Matiz is onveilig voor de inzittenden, de Grand Cherokee voor alles waar-ie tegenaan botst.
    FOK! verstandig, lees een P.I.
      donderdag 24 november 2005 @ 13:42:40 #147
    110987 ErwinRommel
    De woestijnvos. Een legende.
    pi_32535536
    quote:
    Op donderdag 24 november 2005 10:44 schreef omulu het volgende:

    [..]

    SUV's veroorzaken voor mij de overlast dat als ik geraakt wordt door een auto, ik liever niet verpletterd wil worden, daarbij komt luchtverontreiniging, ze zijn breder dan de parkeervakken, wat erg vervelend is voor mij als fietser, omdat ik dan gedwongen ben, of de weg op te gaan, of een spiegel te raken.
    Als als als...........
    Als morgen de bom valt.............

    En die luchtvervuiling zal vast meevallen. Ze voldoen in elk geval aan de normen, anders was de auto vast niet op de markt. Komt nog bij dat oude wagens stukken vervuildender zijn.

    En fietsers moeten gewoon zichzelf bewust zijn van het feit dat ondanks ze een kwetsbare groep vormen ze zelf ook een veratwoordelijkheid hebben.
    Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
      donderdag 24 november 2005 @ 13:43:56 #148
    19297 stinkie
    Homo Tampeloeris Collosalus
    pi_32535566
    quote:
    Op donderdag 24 november 2005 13:30 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

    [..]

    Dat is nogal appels met peren vergelijken .
    De Matiz is onveilig voor de inzittenden, de Grand Cherokee voor alles waar-ie tegenaan botst.
    Ik zal het deeltje nog eens quoten:
    quote:
    Als het erom gaat verwondingen bij voetgangers en fietsers te voorkomen, scoort de Jeep Grand Cherokee het slechtst. De Amerikaanse SUV kreeg niet één ster. De Fiat Croma, Mazda 6 en Mitsubishi Colt bleken nauwelijks beter en haalden slechts één ster.
    Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
      donderdag 24 november 2005 @ 13:53:08 #149
    110987 ErwinRommel
    De woestijnvos. Een legende.
    pi_32535803
    Wat ik gewoon niet kan begrijpen is dat men zich gaat beroepen op de keuze van een auto. Daar moet de overheid met z'n poten vanaf blijven.
    Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
    pi_32535976
    quote:
    Op donderdag 24 november 2005 13:43 schreef stinkie het volgende:

    [..]

    Ik zal het deeltje nog eens quoten:
    [..]
    Bedankt, daar staat de Matiz inderdaad niet in. Mijn opmerking blijft dus staan.
    FOK! verstandig, lees een P.I.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')