Dat is dus mijn zaak. Als ik niet uitkijk en roekeloos met losse handen fiets en de macht over het fietsstuur verlies is dat mijn eigen schuld.quote:Op woensdag 23 november 2005 15:44 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Totdat je er zelf mee aangereden wordt.
Doodgereden wellicht niet, ernstig verwond wel.quote:Op woensdag 23 november 2005 15:46 schreef Angel_of_Dth het volgende:
He ja, laten we het vooral niet hebben over veiligheidseisen waaraan auto's wellicht zouden moeten voldoen en exemplaren die daar niet aan voldoen.
En een fiets gevaarlijker dan een SUV? Hoe vaak heb jij al gehoord/gelezen dat mensen door een fietser doodgereden zijn?
Als iemand onder de trein loopt is dat zijn eigen schuld meestal (aangezien je die allen tegenkomt op een overweg), de situatie is anders met auto's die je als voetganger eerder tegenkomt in het verkeer.quote:Op woensdag 23 november 2005 15:41 schreef ErwinRommel het volgende:
Ee trein is ook niet veilig, evenmin als een fiets dat is, die is wellicht nog onveiliger dan een SUV!
Alsof de voetganger altijd schuldig is?quote:Op woensdag 23 november 2005 15:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat is dus mijn zaak. Als ik niet uitkijk en roekeloos met losse handen fiets en de macht over het fietsstuur verlies is dat mijn eigen schuld.
Voetgangers van hetzelfde laken een pak. Ook door een ongeval tussen Trabant voetganger kan het dodelijk zijn.
Het gefit op de zgn. Suv's krijgt steeds meer het karakter van afgunst, althans, dat is mijn idee.
Fietsers en voetgangers worden al door de wet enigzins beschermd.
En een SUV zal 99 van 100 keren meer schade aanrichten dan een fiets. Lijkt mij dus dat, wanneer je kijkt naar de voetgangersvriendelijkheid, fietsen aanzienlijk veiliger zijn dan SUV's.quote:Op woensdag 23 november 2005 15:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Doodgereden wellicht niet, ernstig verwond wel.
Ja als je valt zonder aangereden te worden kan het ook dodelijk zijn, dus wat is je punt?quote:Op woensdag 23 november 2005 15:54 schreef ErwinRommel het volgende:
Voetgangers van hetzelfde laken een pak. Ook door een ongeval tussen Trabant voetganger kan het dodelijk zijn.
SUV's zijn onder meer gevaarlijk door de vorm: bij een gewone auto wordt je op kniehoogte geraakt, waarna je over de motorkap heen knikt. Die vangt dus voor een groot deel de klap op. Een SUV is veel hoger (gemiddeld gesproken), waardoor een voetganger op buik- of borsthoogte wordt geraakt. En dan moeten de ribben of de ingewanden van die onfortuinlijke voetganger de grootste klap opvangen.quote:Op woensdag 23 november 2005 16:04 schreef mcintosh het volgende:
Ja als je valt zonder aangereden te worden kan het ook dodelijk zijn, dus wat is je punt?
Het gaat denk ik om overlevingskansen. Ik neem aan dat daar studies naar gedaan zijn, en dat blijkt dat die dingen onveiliger zijn dan conventionele auto's...
Tja verbieden is meteen wat extreem natuurlijk, kijk naar de mogelijkheden om de veiligheid op te krikken, moet vast wel lukken!
De auto's hebben een europese goedkeuring dus ik denk dat een verbod niet haalbaar isquote:Op woensdag 23 november 2005 16:04 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Ja als je valt zonder aangereden te worden kan het ook dodelijk zijn, dus wat is je punt?
Het gaat denk ik om overlevingskansen. Ik neem aan dat daar studies naar gedaan zijn, en dat blijkt dat die dingen onveiliger zijn dan conventionele auto's...
Tja verbieden is meteen wat extreem natuurlijk, kijk naar de mogelijkheden om de veiligheid op te krikken, moet vast wel lukken!
Gezien de verlomping en verasocialisering van de maatschappij gebeurt dan waarschijnlijk ook nog.quote:Op woensdag 23 november 2005 16:07 schreef Speed-Addicted het volgende:
De auto's hebben een europese goedkeuring dus ik denk dat een verbod niet haalbaar is
Het is dat ik het geld er niet voor heb maar anders had ik uit protest de grootste SUV gekocht die er verkrijgbaar is.
Dat er nog maar veel SUV's verkocht mogen worden
Nee, maar vrachtwagens zijn a) een belangrijk onderdeel van onze economie, plus dat ze minder vaak in woonwijken rondrijden, en b) worden bestuurd door mensen met een speciaal (vrachtwagen-) rijbewijs.quote:Op woensdag 23 november 2005 15:42 schreef Virus.NL het volgende:
Vrachtwagens zijn nog onveiliger voor voetgangers, zullen we die dan ook maar verbieden?
Uit protestquote:Op woensdag 23 november 2005 16:07 schreef Speed-Addicted het volgende:
Het is dat ik het geld er niet voor heb maar anders had ik uit protest de grootste SUV gekocht die er verkrijgbaar is.
natuurlijk is de schade groter dan wanneer men door een kleine auto of een gewone middenklasser word aangereden.quote:Op woensdag 23 november 2005 16:00 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Alsof de voetganger altijd schuldig is?
het is gewoon bewezen dat als je door een SUV aangereden wordt je veel grotere schade hebt als waarneer je door een trabant aangereden wordt.
Precies, je moet die koe bij de horens vatten: de normen wijzigen en die krengen verbieden.quote:Op woensdag 23 november 2005 16:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
natuurlijk is de schade groter dan wanneer men door een kleine auto of een gewone middenklasser word aangereden.
Dit door het gewicht van de wagen en tevens door de grote van de wagen.
Dit lijkt me logisch. En daarbij bestaat het begrip "een beetje dood" gewoon niet.
Echter zijn we een beetje verzand geraakt om al na te pluizen of iets wel of niet voetgangers vriendelijk is.
De SUV voldoet aan alle normen die worden gesteld door de EU etc etc etc. Testrapports ten over.
Dat men nu valt dat er statistisch gezien meer doden vallen onder voetgangers waarbij een SUV is betrokken hoef ik geen onderzoeks buro voor in te huren.
Het is weer typisch gelul in loze ruimtes.
Vind ik toch altijd van die rare argumenten. Omdat er aan kanker veel meer mensen dood gaan, zouden we niets of niet zoveel aan verkeersveiligheid moeten doen? Als je met een simpele maatregel doden kan voorkomen is het toch goed? Bij kanker zijn die maatregelen niet zo simpel helaas....quote:
Je hoeft jezelf niet onderuit te halen. Of wilde je dat anti grote auto's (want alleen de suv worden genoemd, maar de rel begon over ALLE grote auto's) gejosti geen meeloop gedrag noemenquote:Op woensdag 23 november 2005 16:09 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Gezien de verlomping en verasocialisering van de maatschappij gebeurt dan waarschijnlijk ook nog.
Gefeliciteerd met je meeloopgedrag,,
,
.
Ja, en 50000 mensen gaan eerder dood door luchtvervuiling, waaraan SUV's meewerken, plus dat zo'n mate van afhankelijkheid van olie ervoor zorgt dat Bush weer een land in het Midden-Oosten moet binnenvallen, a een paar honderdduizend doden, dus al met al dragen die SUV's wel hun steentje bij.quote:Op woensdag 23 november 2005 16:23 schreef Metro2005 het volgende:
Zolang doodsoorzaak nummer 1 in nederland nog altijd hart en vaat ziekten zijn en de ziekte kanker is een goede 2e en ze daar blijkbaar geen geld in willen steken (op de ziektekosten wordt door de overheid flink bezuinigd en sommige medicijnen worden niet eens gebruikt in nederland omdat ze te DUUR zijn)
Mogen ze van mij helemaal fucking doodvallen met dat klotegezanik over die SUV's.
ter vergelijking, in 2003 gingen er 5404 personen dood aan verkeersongevallen.
In 2003 gingen er 39867 mensen dood aan kanker
46942 aan hart en vaatziekten
Er gaan dus 16 keer!!!!!!! minder mensen dood aan autoongevallen dan aan een vorm van kanker of aan hart en vaat ziektes.
Hart en vaatziektes worden Voornamelijk veroorzaakt door te weinig beweging, slechte voeding etc.
En wat schaffen ze af bij de overheid?
GYMNASTIEK, want dat is te DUUR![]()
Verder nog even gezocht, het aantal mensen (voetgangers) wat overlijdt ten gevolgen van een ongelukkige ontmoeting met een auto is gestegen van 4,5% vd ongelukken naar 11,5% vd ongelukken.
een stijging van 6%, dat zijn 324 mensen per jaar.
Je denkt veel, maar dat aantal valt toch helemaal in het niet vergeleken bij het aantal mensen wat sterft aan een een of andere ziekte.
De kans dat je sterft aan een suv is toch een factor 144 kleiner dan dat je sterft aan hart en vaatziekten.
De kans dat je sterft uberhaupt een auto-ongeluk is toch een factor 238 kleiner dan dat je sterft aan een ziekte van het een of het ander.
Pak dan eerst eens de ECHTE doodsoorzaken aan als je dat wil dat mensen langer leven en minder sterven.
Niet de 0,22 % (!) van de mensen die uiteindelijk overlijden aan aanrijdingen met SUV's
(324 mensen op jaarbasis, van het totaal van 141.936 doden per jaar)
Kijk maar naar The USA, daar rijdt iedereen tegenwoordig zo ongeveer in een SUV of dikke pick-up, omdat niemand zich onveilig wil voelen in het verkeer.quote:Op woensdag 23 november 2005 16:29 schreef stinkie het volgende:
Je hoeft jezelf niet onderuit te halen. Of wilde je dat anti grote auto's (want alleen de suv worden genoemd, maar de rel begon over ALLE grote auto's) gejosti geen meeloop gedrag noemen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |