abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 november 2005 @ 15:41:14 #1
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_32509484
Asobakken niet veilig voor voetgangers

Uitgegeven: 23 november 2005 15:01
Laatst gewijzigd: 23 november 2005 15:03

DEN HAAG - Je zit als een vorst in een asobak en voor de inzittenden is zo'n SUV ongetwijfeld veilig. Voor de omgeving zijn ze dat minder, werd altijd gezegd. Een Europese veiligheidstest heeft dat idee bevestigd.

De Jeep Grand Cherokee scoorde geen enkel punt in de test voetgangersvriendelijkheid. Dit soort grote zware auto's vallen nu nog buiten de wettelijke eisen op dit punt. De ANWB was woensdag van mening dat alle personenauto's daaraan moeten voldoen, juist de grotere zwaardere modellen.


De ANWB merkt dat nieuwere modellen steeds veiliger worden. Van de vijftien geteste modellen in deze Europese EuroNCAP-test behalen er zes de hoogst mogelijke waardering voor bescherming van inzittenden. Ook kinderen rijden steeds veiliger mee.

----------------------------------------------------------------------------------------

Laat het toch aub!!! Ik word er diep triest van dat men wederom aan het SUV bashen is
De mensen betalen al een hoop geld zoals BPM, belastingen en verzekeringen.

Ee trein is ook niet veilig, evenmin als een fiets dat is, die is wellicht nog onveiliger dan een SUV!

Al die mensen die zo afgeven op SUV rijders moeten eens in hun eigen huis bekijken wat gevaarlijk kan zijn.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_32509519
Vrachtwagens zijn nog onveiliger voor voetgangers, zullen we die dan ook maar verbieden?
pi_32509563
Totdat je er zelf mee aangereden wordt.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  woensdag 23 november 2005 @ 15:46:18 #4
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_32509628
He ja, laten we het vooral niet hebben over veiligheidseisen waaraan auto's wellicht zouden moeten voldoen en exemplaren die daar niet aan voldoen.

En een fiets gevaarlijker dan een SUV? Hoe vaak heb jij al gehoord/gelezen dat mensen door een fietser doodgereden zijn?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  woensdag 23 november 2005 @ 15:46:53 #5
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_32509648
Als ik een auto koop, koop ik iets dat voor mijzelf veilig is, niet voor een ander. Laat die fietsers en voetgangers (de zogenaamde beschermde groep) zelf maar eens opletten waar ze hun poten neerzetten
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  woensdag 23 november 2005 @ 15:51:17 #6
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_32509776
Voor iedereen een moderne trabant alla de USSR !!! Die overheidsbemoeienis loopt de spuigaten uit

Voetgangers horen btw niet op een weg te lopen .

Laat iedereen lekker zelf weten waar hij of zij in wilt rijden, de beste mensen die een suv kopen betalen al een godsvermogen aan BPM, Belasting en accijnzen.

Het moet eens afgelopen zijn met dat gezeik!

[ Bericht 3% gewijzigd door Speed-Addicted op 23-11-2005 15:56:35 ]
"I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
  woensdag 23 november 2005 @ 15:54:51 #7
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_32509902
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:44 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Totdat je er zelf mee aangereden wordt.
Dat is dus mijn zaak. Als ik niet uitkijk en roekeloos met losse handen fiets en de macht over het fietsstuur verlies is dat mijn eigen schuld.
Voetgangers van hetzelfde laken een pak. Ook door een ongeval tussen Trabant voetganger kan het dodelijk zijn.

Het gefit op de zgn. Suv's krijgt steeds meer het karakter van afgunst, althans, dat is mijn idee.
Fietsers en voetgangers worden al door de wet enigzins beschermd.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 23 november 2005 @ 15:56:23 #8
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_32509948
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:46 schreef Angel_of_Dth het volgende:
He ja, laten we het vooral niet hebben over veiligheidseisen waaraan auto's wellicht zouden moeten voldoen en exemplaren die daar niet aan voldoen.

En een fiets gevaarlijker dan een SUV? Hoe vaak heb jij al gehoord/gelezen dat mensen door een fietser doodgereden zijn?
Doodgereden wellicht niet, ernstig verwond wel.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_32510003
Het lijkt me dat door dit onderzoek de term "aso-bak" nu ook wetenschappelijk is onderbouwd.
Goede zaak.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_32510017
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:41 schreef ErwinRommel het volgende:
Ee trein is ook niet veilig, evenmin als een fiets dat is, die is wellicht nog onveiliger dan een SUV!
Als iemand onder de trein loopt is dat zijn eigen schuld meestal (aangezien je die allen tegenkomt op een overweg), de situatie is anders met auto's die je als voetganger eerder tegenkomt in het verkeer.

Aangereden worden door een fiets is een stuk veiliger dan aangereden worden door een SUV.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_32510090
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:54 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat is dus mijn zaak. Als ik niet uitkijk en roekeloos met losse handen fiets en de macht over het fietsstuur verlies is dat mijn eigen schuld.
Voetgangers van hetzelfde laken een pak. Ook door een ongeval tussen Trabant voetganger kan het dodelijk zijn.

Het gefit op de zgn. Suv's krijgt steeds meer het karakter van afgunst, althans, dat is mijn idee.
Fietsers en voetgangers worden al door de wet enigzins beschermd.
Alsof de voetganger altijd schuldig is?

het is gewoon bewezen dat als je door een SUV aangereden wordt je veel grotere schade hebt als waarneer je door een trabant aangereden wordt.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  woensdag 23 november 2005 @ 16:01:04 #12
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_32510107
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:56 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Doodgereden wellicht niet, ernstig verwond wel.
En een SUV zal 99 van 100 keren meer schade aanrichten dan een fiets. Lijkt mij dus dat, wanneer je kijkt naar de voetgangersvriendelijkheid, fietsen aanzienlijk veiliger zijn dan SUV's.

En gefit? Het is gewoon de uitslag van een onderzoek. Kun je blij mee zijn, kun je ook niet blij mee zijn. Maar moet het maar doodgezwegen worden, omdat sommigen het niet willen weten? Omdat er al vaker kritiek is geweest? Lijkt mij niet.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_32510205
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:54 schreef ErwinRommel het volgende:
Voetgangers van hetzelfde laken een pak. Ook door een ongeval tussen Trabant voetganger kan het dodelijk zijn.
Ja als je valt zonder aangereden te worden kan het ook dodelijk zijn, dus wat is je punt?

Het gaat denk ik om overlevingskansen. Ik neem aan dat daar studies naar gedaan zijn, en dat blijkt dat die dingen onveiliger zijn dan conventionele auto's...

Tja verbieden is meteen wat extreem natuurlijk, kijk naar de mogelijkheden om de veiligheid op te krikken, moet vast wel lukken!
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_32510297
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:04 schreef mcintosh het volgende:
Ja als je valt zonder aangereden te worden kan het ook dodelijk zijn, dus wat is je punt?

Het gaat denk ik om overlevingskansen. Ik neem aan dat daar studies naar gedaan zijn, en dat blijkt dat die dingen onveiliger zijn dan conventionele auto's...

Tja verbieden is meteen wat extreem natuurlijk, kijk naar de mogelijkheden om de veiligheid op te krikken, moet vast wel lukken!
SUV's zijn onder meer gevaarlijk door de vorm: bij een gewone auto wordt je op kniehoogte geraakt, waarna je over de motorkap heen knikt. Die vangt dus voor een groot deel de klap op. Een SUV is veel hoger (gemiddeld gesproken), waardoor een voetganger op buik- of borsthoogte wordt geraakt. En dan moeten de ribben of de ingewanden van die onfortuinlijke voetganger de grootste klap opvangen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 23 november 2005 @ 16:07:44 #15
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_32510300
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:04 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Ja als je valt zonder aangereden te worden kan het ook dodelijk zijn, dus wat is je punt?

Het gaat denk ik om overlevingskansen. Ik neem aan dat daar studies naar gedaan zijn, en dat blijkt dat die dingen onveiliger zijn dan conventionele auto's...

Tja verbieden is meteen wat extreem natuurlijk, kijk naar de mogelijkheden om de veiligheid op te krikken, moet vast wel lukken!
De auto's hebben een europese goedkeuring dus ik denk dat een verbod niet haalbaar is

Het is dat ik het geld er niet voor heb maar anders had ik uit protest de grootste SUV gekocht die er verkrijgbaar is.

Dat er nog maar veel SUV's verkocht mogen worden
"I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
pi_32510350
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:07 schreef Speed-Addicted het volgende:
De auto's hebben een europese goedkeuring dus ik denk dat een verbod niet haalbaar is

Het is dat ik het geld er niet voor heb maar anders had ik uit protest de grootste SUV gekocht die er verkrijgbaar is.

Dat er nog maar veel SUV's verkocht mogen worden
Gezien de verlomping en verasocialisering van de maatschappij gebeurt dan waarschijnlijk ook nog.
Gefeliciteerd met je meeloopgedrag, , , .
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_32510372
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:42 schreef Virus.NL het volgende:
Vrachtwagens zijn nog onveiliger voor voetgangers, zullen we die dan ook maar verbieden?
Nee, maar vrachtwagens zijn a) een belangrijk onderdeel van onze economie, plus dat ze minder vaak in woonwijken rondrijden, en b) worden bestuurd door mensen met een speciaal (vrachtwagen-) rijbewijs.
Maar als ze SUV's gaan maken die 1 op 20 rijden, en die bestuurders leren om gaan met zo'n apparaat, en ze minder in woonwijken rondrijden is er wat mij betreft geen probleem.
"Het is beter te handelen en spijt te hebben, dan niet te handelen en spijt te hebben"
pi_32510458
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:07 schreef Speed-Addicted het volgende:


Het is dat ik het geld er niet voor heb maar anders had ik uit protest de grootste SUV gekocht die er verkrijgbaar is.
Uit protest De mooiste principes hebben mensen toch...

Elk kind dat wordt aangereden omdat ie niet te zien was vanuit zo'n groot ding is er gewoon 1 teveel...

Maar goed iedereen zijn principes!! Ik vind ze zelf ook über mooi, en wellicht kocht ik er ook 1 als ik er geld voor had. Maar ik zou wel voor veiligheid gaan. Desnoods met cameraatjes achter in het bumper
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  woensdag 23 november 2005 @ 16:20:57 #19
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_32510665
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:00 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Alsof de voetganger altijd schuldig is?

het is gewoon bewezen dat als je door een SUV aangereden wordt je veel grotere schade hebt als waarneer je door een trabant aangereden wordt.
natuurlijk is de schade groter dan wanneer men door een kleine auto of een gewone middenklasser word aangereden.
Dit door het gewicht van de wagen en tevens door de grote van de wagen.
Dit lijkt me logisch. En daarbij bestaat het begrip "een beetje dood" gewoon niet.

Echter zijn we een beetje verzand geraakt om al na te pluizen of iets wel of niet voetgangers vriendelijk is.
De SUV voldoet aan alle normen die worden gesteld door de EU etc etc etc. Testrapports ten over.
Dat men nu valt dat er statistisch gezien meer doden vallen onder voetgangers waarbij een SUV is betrokken hoef ik geen onderzoeks buro voor in te huren.

Het is weer typisch gelul in loze ruimtes.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 23 november 2005 @ 16:23:20 #20
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_32510720
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:20 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

natuurlijk is de schade groter dan wanneer men door een kleine auto of een gewone middenklasser word aangereden.
Dit door het gewicht van de wagen en tevens door de grote van de wagen.
Dit lijkt me logisch. En daarbij bestaat het begrip "een beetje dood" gewoon niet.

Echter zijn we een beetje verzand geraakt om al na te pluizen of iets wel of niet voetgangers vriendelijk is.
De SUV voldoet aan alle normen die worden gesteld door de EU etc etc etc. Testrapports ten over.
Dat men nu valt dat er statistisch gezien meer doden vallen onder voetgangers waarbij een SUV is betrokken hoef ik geen onderzoeks buro voor in te huren.

Het is weer typisch gelul in loze ruimtes.
Precies, je moet die koe bij de horens vatten: de normen wijzigen en die krengen verbieden.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_32510721
Zolang doodsoorzaak nummer 1 in nederland nog altijd hart en vaat ziekten zijn en de ziekte kanker is een goede 2e en ze daar blijkbaar geen geld in willen steken (op de ziektekosten wordt door de overheid flink bezuinigd en sommige medicijnen worden niet eens gebruikt in nederland omdat ze te DUUR zijn )
Mogen ze van mij helemaal fucking doodvallen met dat klotegezanik over die SUV's.

ter vergelijking, in 2003 gingen er 5404 personen dood aan verkeersongevallen.
In 2003 gingen er 39867 mensen dood aan kanker
46942 aan hart en vaatziekten

Er gaan dus 16 keer!!!!!!! minder mensen dood aan autoongevallen dan aan een vorm van kanker of aan hart en vaat ziektes.
Hart en vaatziektes worden Voornamelijk veroorzaakt door te weinig beweging, slechte voeding etc.
En wat schaffen ze af bij de overheid?
GYMNASTIEK, want dat is te DUUR

Verder nog even gezocht, het aantal mensen (voetgangers) wat overlijdt ten gevolgen van een ongelukkige ontmoeting met een auto is gestegen van 4,5% vd ongelukken naar 11,5% vd ongelukken.
een stijging van 6%, dat zijn 324 mensen per jaar.
Je denkt veel, maar dat aantal valt toch helemaal in het niet vergeleken bij het aantal mensen wat sterft aan een een of andere ziekte.
De kans dat je sterft aan een suv is toch een factor 144 kleiner dan dat je sterft aan hart en vaatziekten.
De kans dat je sterft uberhaupt een auto-ongeluk is toch een factor 238 kleiner dan dat je sterft aan een ziekte van het een of het ander.

Pak dan eerst eens de ECHTE doodsoorzaken aan als je dat wil dat mensen langer leven en minder sterven.
Niet de 0,22 % (!) van de mensen die uiteindelijk overlijden aan aanrijdingen met SUV's
(324 mensen op jaarbasis, van het totaal van 141.936 doden per jaar)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_32510883
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:23 schreef Metro2005 het volgende:

=knip=
Vind ik toch altijd van die rare argumenten. Omdat er aan kanker veel meer mensen dood gaan, zouden we niets of niet zoveel aan verkeersveiligheid moeten doen? Als je met een simpele maatregel doden kan voorkomen is het toch goed? Bij kanker zijn die maatregelen niet zo simpel helaas....
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  woensdag 23 november 2005 @ 16:29:56 #23
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_32510900
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:09 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Gezien de verlomping en verasocialisering van de maatschappij gebeurt dan waarschijnlijk ook nog.
Gefeliciteerd met je meeloopgedrag, , , .
Je hoeft jezelf niet onderuit te halen. Of wilde je dat anti grote auto's (want alleen de suv worden genoemd, maar de rel begon over ALLE grote auto's) gejosti geen meeloop gedrag noemen
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_32510969
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:23 schreef Metro2005 het volgende:
Zolang doodsoorzaak nummer 1 in nederland nog altijd hart en vaat ziekten zijn en de ziekte kanker is een goede 2e en ze daar blijkbaar geen geld in willen steken (op de ziektekosten wordt door de overheid flink bezuinigd en sommige medicijnen worden niet eens gebruikt in nederland omdat ze te DUUR zijn )
Mogen ze van mij helemaal fucking doodvallen met dat klotegezanik over die SUV's.

ter vergelijking, in 2003 gingen er 5404 personen dood aan verkeersongevallen.
In 2003 gingen er 39867 mensen dood aan kanker
46942 aan hart en vaatziekten

Er gaan dus 16 keer!!!!!!! minder mensen dood aan autoongevallen dan aan een vorm van kanker of aan hart en vaat ziektes.
Hart en vaatziektes worden Voornamelijk veroorzaakt door te weinig beweging, slechte voeding etc.
En wat schaffen ze af bij de overheid?
GYMNASTIEK, want dat is te DUUR

Verder nog even gezocht, het aantal mensen (voetgangers) wat overlijdt ten gevolgen van een ongelukkige ontmoeting met een auto is gestegen van 4,5% vd ongelukken naar 11,5% vd ongelukken.
een stijging van 6%, dat zijn 324 mensen per jaar.
Je denkt veel, maar dat aantal valt toch helemaal in het niet vergeleken bij het aantal mensen wat sterft aan een een of andere ziekte.
De kans dat je sterft aan een suv is toch een factor 144 kleiner dan dat je sterft aan hart en vaatziekten.
De kans dat je sterft uberhaupt een auto-ongeluk is toch een factor 238 kleiner dan dat je sterft aan een ziekte van het een of het ander.

Pak dan eerst eens de ECHTE doodsoorzaken aan als je dat wil dat mensen langer leven en minder sterven.
Niet de 0,22 % (!) van de mensen die uiteindelijk overlijden aan aanrijdingen met SUV's
(324 mensen op jaarbasis, van het totaal van 141.936 doden per jaar)
Ja, en 50000 mensen gaan eerder dood door luchtvervuiling, waaraan SUV's meewerken, plus dat zo'n mate van afhankelijkheid van olie ervoor zorgt dat Bush weer een land in het Midden-Oosten moet binnenvallen, a een paar honderdduizend doden, dus al met al dragen die SUV's wel hun steentje bij.

Neemt inderdaad niet weg dat de overheid, en zorgverzekeraars die pillen verbieden, aan die andere zaken wat moeten doen.
"Het is beter te handelen en spijt te hebben, dan niet te handelen en spijt te hebben"
pi_32511037
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:29 schreef stinkie het volgende:
Je hoeft jezelf niet onderuit te halen. Of wilde je dat anti grote auto's (want alleen de suv worden genoemd, maar de rel begon over ALLE grote auto's) gejosti geen meeloop gedrag noemen
Kijk maar naar The USA, daar rijdt iedereen tegenwoordig zo ongeveer in een SUV of dikke pick-up, omdat niemand zich onveilig wil voelen in het verkeer.
Leuk voor daar, met rijstroken van 4 meter breed en landelijk 3 voetgangers per dag, die toevallig pech hebben met hun SUV, maar (naar mijn mening) ongewenst in Nederland.

Daarnaast vind ik die bakken gewoon asociaal, ook al op bijvoorbeeld de snelweg, zo gauw er één voor je rijdt zie je niks meer van het verkeer voor je, als er één achter je rijdt wordt je verblind door de koplampen die door je achterruit naar binnen schijnen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')