abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32633476
Ik heb mijn afval behoorlijk beperkt: mijn bruine container gaat 1x per maand of 1x per 6 weken aan de straat. Mijn groene container gaat hooguit 3x per jaar aan de straat (nee, ik wil niet weten van voor culturen zich in die container ontwikkelen). Maar ik betaal wel voor iedere week een container aan de straat. Ik zie dus niets terug in mijn portemonnaie van mijn pogingen om minder afval te produceren en alleen vanwege mijn gevoel voor verantwoordelijkheid voor milieu blijf ik dus weinig afval produceren. Ik moet zeggen dat mijn portemonnaie me meer aan zou sporen en bewuster zou maken. Geld terugclaimen kan voor zover ik weet niet - misschien een poging waard. De Nijmeegse methode lijkt me ook niet goed: aso's gaan dan vuil dumpen. Dus wat is nou de oplossing?!?
quote:
robh schreef:

Wil jij serieus met je vuilniszak naar de Appie Heijn en daar de boel uitsorteren op leverancier?
Nou... als dat een keer nodig is om een statement te maken naar die leveranciers, dan ben ik best bereid om aan zo'n actie mee te doen. Bij sommige artikelen gaat de verpakkingsdrift wel heel erg ver al is in de loop van de jaren het materiaal zelf meestal (altijd?) biologisch afbreekbaar geworden.
pi_32634195
Een familielid heeft eens berekend dat het goedkoper is om GFT afval gewoon in de container voor overig afval te gooien, gezien de prijs voor het ledigen per liter volume. Ik weet niet of deze berekening correct is.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_32641242
Denk het haast niet. Maar ach die situatie is voor elke gemeente weer anders. In Groningen wordt in hetcentrum helemaal geen gft afval meer opgehaald. Alles moet bij elkaar in zakken aan de weg.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 28 november 2005 @ 13:27:41 #54
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32643423
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:52 schreef du_ke het volgende:
Denk het haast niet. Maar ach die situatie is voor elke gemeente weer anders. In Groningen wordt in hetcentrum helemaal geen gft afval meer opgehaald. Alles moet bij elkaar in zakken aan de weg.
Ja, we hadden ook van die onmogelijke GFT-tonnetjes. Je zag ze zowat nooit aan de weg staan.
  maandag 28 november 2005 @ 13:30:49 #55
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32643502
quote:
Op maandag 28 november 2005 00:03 schreef blieb het volgende:
Ik heb mijn afval behoorlijk beperkt: mijn bruine container gaat 1x per maand of 1x per 6 weken aan de straat. Mijn groene container gaat hooguit 3x per jaar aan de straat (nee, ik wil niet weten van voor culturen zich in die container ontwikkelen). Maar ik betaal wel voor iedere week een container aan de straat.
Bij m'n ouders (gemeente Tubbergen) hebben ze een aantal jaar geleden het diftar-systeem ingevoerd ("Gedifferentieerd tarief"). Je betaalt een lager basisbedrag voor afvalstoffenheffing, en elke keer dat je de container aan de weg zet, moet daar een speciale fiche bij. Die kun je bij veel winkels in de gemeente kopen.
pi_32650041
als ik er dan toch zoveel meer voor moet betalen, dan hoef ik zeker ook geen vuilniszakken meer te kopen. voor die meerprijs mag je het zeker gewoon door je raam naar buiten pleuren en staat er direct iemand om het op te vegen.

precies, meer betalen, dat wordt dan gewoon dumpen ja. ze kunnen nog meer van dit soort onzin verzinnen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')