Ik heb mijn afval behoorlijk beperkt: mijn bruine container gaat 1x per maand of 1x per 6 weken aan de straat. Mijn groene container gaat hooguit 3x per jaar aan de straat (nee, ik wil niet weten van voor culturen zich in die container ontwikkelen). Maar ik betaal wel voor iedere week een container aan de straat. Ik zie dus niets terug in mijn portemonnaie van mijn pogingen om minder afval te produceren en alleen vanwege mijn gevoel voor verantwoordelijkheid voor milieu blijf ik dus weinig afval produceren. Ik moet zeggen dat mijn portemonnaie me meer aan zou sporen en bewuster zou maken. Geld terugclaimen kan voor zover ik weet niet - misschien een poging waard. De Nijmeegse methode lijkt me ook niet goed: aso's gaan dan vuil dumpen. Dus wat is nou de oplossing?!?
quote:
robh schreef:
Wil jij serieus met je vuilniszak naar de Appie Heijn en daar de boel uitsorteren op leverancier?
Nou... als dat een keer nodig is om een statement te maken naar die leveranciers, dan ben ik best bereid om aan zo'n actie mee te doen. Bij sommige artikelen gaat de verpakkingsdrift wel heel erg ver al is in de loop van de jaren het materiaal zelf meestal (altijd?) biologisch afbreekbaar geworden.