abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32505228
Situatie is het volgende:

-Je hebt ergens een produkt besteld, en je hebt geld overgemaakt via de bank.
-Vervolgens wordt dit produkt niet geleverd.

Kan je met behulp van de bank ervoor zorgen dat ze de transactie terugdraaien?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 23 november 2005 @ 13:07:26 #2
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_32505254
nee dat kan niet
je kunt alleen een automatische incasso terug boeken

Hoe boek ik een eenmalige overschrijving terug?

Het is helaas niet mogelijk om een correct uitgevoerde eenmalige overschrijving terug te boeken. Degene die uw overschrijving heeft ontvangen, moet zelf dit bedrag terugschrijven naar uw rekening. Als u zeker weet dat uw overschrijving niet naar het goede rekeningnummer is gegaan en u heeft het bedrag niet terug ontvangen, dan kunt u Postbank eventueel inschakelen als bemiddelaar. U moet hiervoor het volgende doen:
Ga na naar welk rekeningnummer het geld is overgemaakt
Schrijf een brief aan de Postbank Klantenservice waarin u uitlegt wat er precies is gebeurd
Voeg een kopie van de afrekening bij met daarop de overschrijving
Stuur dit naar (zonder postzegel):
Postbank N.V.
Afdeling Klantenservice
Antwoordnummer 2
6800 PB Arnhem
Postbank zal contact opnemen met degene die uw overschrijving heeft ontvangen en hem/haar verzoeken het geld terug te schrijven naar uw rekening. Postbank kan deze persoon helaas niet dwingen het bedrag terug te geven.

Hoe kan ik een incasso vanaf mijn Girorekening laten terugboeken?
Wanneer er een incasso van uw Girorekening is afgeschreven, dan kunt u Postbank binnen 30 dagen na afschrijving verzoeken dit bedrag terug te boeken (dit geldt overigens niet voor eenmalige incassomachtigingen en incassi voor loterijen). Een verzoek tot terugboeken kunt u telefonisch doorgeven aan de afdeling Klantenservice van Postbank. Het telefoonnummer staat vermeld op uw afrekening.

Een incassomachtiging herkent u aan de code IC op de boekingsregel op uw afrekening

bronnetje
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 23 november 2005 @ 13:07:54 #3
78918 SeLang
Black swans matter
pi_32505265
Kan dus niet
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_32505481
Hey bedankt!

Balen dus...nu maar afwachten of de andere partij toch nog iets goeds in zich heeft en terugstort of dat ik m'n geld kwijt ben
  woensdag 23 november 2005 @ 13:20:59 #5
78918 SeLang
Black swans matter
pi_32505589
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:16 schreef 3rr0r het volgende:
Hey bedankt!

Balen dus...nu maar afwachten of de andere partij toch nog iets goeds in zich heeft en terugstort of dat ik m'n geld kwijt ben
Kwijt dus
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 23 november 2005 @ 13:33:40 #6
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_32505928
Marktplaats?
Ik heb al een boek.
pi_32506490
Lezen mensen de FAQ wel eens

[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_32506717
Hehe, sorry, was de FAQ even vergeten

Geen marktplaats nee. Ligt iets gecompliceerder. De persoon waarbij ik het kocht heeft troep geleverd gekregen, dus niet het originele merk produkt. En ja, dat is dus niet waarvoor ik betaald had. Heb het 'troep produkt' ook niet gekregen (heb ik toch niks aan). Vandaar dat ik me dus afvroeg of ik de geldoverboeking ongedaan kon maken. Kan die andere persoon het lekker met zijn leverancier uitzoekn en zit ik niet met de shit...maar ik zit dus wel met de shit.
pi_32508360
quote:
Op woensdag 23 november 2005 14:03 schreef 3rr0r het volgende:
Hehe, sorry, was de FAQ even vergeten

Geen marktplaats nee. Ligt iets gecompliceerder. De persoon waarbij ik het kocht heeft troep geleverd gekregen, dus niet het originele merk produkt. En ja, dat is dus niet waarvoor ik betaald had. Heb het 'troep produkt' ook niet gekregen (heb ik toch niks aan). Vandaar dat ik me dus afvroeg of ik de geldoverboeking ongedaan kon maken. Kan die andere persoon het lekker met zijn leverancier uitzoekn en zit ik niet met de shit...maar ik zit dus wel met de shit.
Koop ontbinden (6:265 BW) - evt eerst in gebreke stellen (eigenlijk voor de zekerheid altijd doen) - , geld terug (6:271).
  woensdag 23 november 2005 @ 16:26:18 #10
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_32510803
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:01 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Koop ontbinden (6:265 BW) - evt eerst in gebreke stellen (eigenlijk voor de zekerheid altijd doen) - , geld terug (6:271).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_32513906
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:01 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Zo zou het moeten gaan. De kans is er alleen dat de verkoper bij zijn leverancier geen verhaal weet te halen, en daardoor minder middelen heeft dan nodig om alle ontbonden overeenkomsten terug te betalen, waardoor er een faillissement volgt en TS alsnog kan fluiten naar zijn of haar centen
  donderdag 24 november 2005 @ 18:30:32 #12
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_32543497
Geld terug, maar absoluut niet door het ongedaan maken van een overboeking. Dat kan namelijk niet.
Ik heb al een boek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')