nee dat kan niet
je kunt alleen een automatische incasso terug boeken
Hoe boek ik een eenmalige overschrijving terug? Het is helaas niet mogelijk om een correct uitgevoerde eenmalige overschrijving terug te boeken. Degene die uw overschrijving heeft ontvangen, moet zelf dit bedrag terugschrijven naar uw rekening. Als u zeker weet dat uw overschrijving niet naar het goede rekeningnummer is gegaan en u heeft het bedrag niet terug ontvangen, dan kunt u Postbank eventueel inschakelen als bemiddelaar. U moet hiervoor het volgende doen:
Ga na naar welk rekeningnummer het geld is overgemaakt
Schrijf een brief aan de Postbank Klantenservice waarin u uitlegt wat er precies is gebeurd
Voeg een kopie van de afrekening bij met daarop de overschrijving
Stuur dit naar (zonder postzegel):
Postbank N.V.
Afdeling Klantenservice
Antwoordnummer 2
6800 PB Arnhem
Postbank zal contact opnemen met degene die uw overschrijving heeft ontvangen en hem/haar verzoeken het geld terug te schrijven naar uw rekening. Postbank kan deze persoon helaas niet dwingen het bedrag terug te geven.
Hoe kan ik een incasso vanaf mijn Girorekening laten terugboeken? Wanneer er een incasso van uw Girorekening is afgeschreven, dan kunt u Postbank binnen 30 dagen na afschrijving verzoeken dit bedrag terug te boeken (dit geldt overigens niet voor eenmalige incassomachtigingen en incassi voor loterijen). Een verzoek tot terugboeken kunt u telefonisch doorgeven aan de afdeling Klantenservice van Postbank. Het telefoonnummer staat vermeld op uw afrekening.
Een incassomachtiging herkent u aan de code IC op de boekingsregel op uw afrekening
bronnetje