Problemen lossen zich inderdaad ook vaker vanzelf op
![]()
Dan is de tijd die de problemen aanpakt. Of gewoon de hele situatie die uiteindelijk alsnog goed gaat uitpakken, dan loopt de hele situatie van erg naar beter tot goed. Maar dan moet je wel vaak geduld hebben. En voel je je hondsberoerd dan wordt wel eens de keuze gemaakt om er een eind aan te maken. Zoals bij die jongen weer. Als hij misschien 4 maanden had gewacht dan was het uiteindelijk toch nog goedgekomen? Of was het zijn destiny dat het zo moest gebeuren?
Over dat ontwikkelen van de film. Soms ben ik gedachtes aan het laten draaien in mijn hoofd, dan lijkt het net een mechanisme in mijn hoofd, dan laat ik steeds een gedachte opnieuw draaien en opnieuw draaien en wacht ik op het moment dat zich zaken gaan ontwikkelen ook. Ik wacht dan op zuiverheid in het denken een beetje. Ik laat dan een soort programma lopen hier
![]()
Ben al van veel oude denkpatronen af maar het kan altijd beter nog. Ik wacht dan totdat het nieuw ingevoerde denken ( denken = programma) gewoonte gaat worden, en al het slechte dat ik in de loop van mijn leven heb aangeleerd, verleden tijd gaat zijn. Een soort conditioneren ook. Alleen beloon ik mezelf niet, ik zie de beloning pas als ik me helder en goed voel.
Dat het oude denken weggaat en dat het nieuwe denken naar voren komt. Het hoeft niet eens denken te zijn, het kan ook gevoel zijn. Steeds een nieuw gevoel proberen te ontwikkelen dat "geavanceerder" is dan het oude gevoel van te voren.
En dan dacht ik net van, straks kan ik in 4d zien, dat ik door andere dimensies heen kan kijken. Maar daar geloof ik nog steeds een beetje in. Dat ik ooit verder kan kijken dan deze realiteit. Hoe dat eruit gaat zien weet ik niet, maar dat mijn huidige denken en functioneren van mijn ziel en geest beter en vlotter moet gaan verlopen is denk ik wel waar.
"You don't need eyes to see, you need vision."
En de visie die je hebt en hanteert is denk ik weer afhankelijk van de huidige processen die in het hoofd plaats vinden als het ware. Ik denk dat je het denken helemaal kunt uitbreiden waardoor je vanzelf meer kunt zien als het ware.
De ontwikkeling los laten is ook wel eens fijn, niet als een monteur bezig zijn de hele tijd maar het ontwikkelen eens los laten, dan voel ik soms een stroomversnelling plaats vinden. Vasthouden van het denken hoeft ook niet altijd goed te zijn.
Moeilijk doen terwijl het makkelijk kan wordt inderdaad wel vaak gedaan, maar je moet maar net de oplossing zien, hoewel de oplossing vaak vanzelf gaat weer. Ik bedoel, de oplossing komt vaak vanzelf aan het daglicht.
![]()
Een nieuw fris gevoel is denk ik het oplossen van het huidige denken en het ontwikkelen van een nieuw denken. Denken kan dan tevens gevoel zijn.
Heb soms echt het gevoel dat ik systematisch bezig ben ermee, dat het helemaal geen abra cadabra is wat in mijn hoofd gebeurt. Ik doe het dan ook vanzelf. Zoals Hanny zegt, het probleem lost zichzelf op. Dat je zelf ongeveer weet welke weg je moet volgen. Dat het pad ook al van te voren is uitgestippeld als het ware. Dat je alleen maar het pad hoeft te volgen, en af en toe sneeuw-vrij hoeft te maken zodat je niet meer valt
![]()
Dus ik ga weer verder, ik lijk nu al dat ik scherper zie weer. Dan lijkt het een straling te zijn, dat ik echt met straling bezig ben als het ware. En dat komt omdat ik het denken nu aanvoer op een bepaalde manier. Het gaat dan hoger denken worden volgens mij. En dan treedt ook het gevoel in werking dat ik niet zo gebonden ben aan de wetten waar ik vroeger gebonden aan was.
Het waren geen wetten waar ik gebonden aan was, het was meer een kwestie van doorbreken, door het denken heenbreken ook. Door de spiraal heenbreken. Al het aangeleerde afleren ook. En het aangeleerde was al in het begin aanwezig, dat krijg je al heel vroeg denk ik.
[ Bericht 12% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 26-11-2005 15:09:17 ]