abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 25 november 2005 @ 10:42:33 #26
7074 moussy
kuttekop
pi_32560295
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 10:30 schreef Bright het volgende:

[..]

ja he ... Heel onsympathiek dat ze gaat poepen op zo'n moment. We 'dwingen' haar niet vaak, maar als we het doen, dan mag ze ook best weten dat ze moet luisteren.
je maakt toch geen combinatie van eten & poep? Oke het heeft met elkaar te maken, maar niet op deze manier
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 25 november 2005 @ 10:47:08 #27
24188 Belana
kloon van belana
pi_32560391
Het gaat er hier niet over, maar Bright, ik kan de methode ook niet waarderen

magoe, over zindelijk worden, ik maak me daar niet zo druk om hoor, komt vanzelf wel.
stormy waters...
sailin'
pi_32560393
Ik moet ook weleens heel nodig ineens naar de wc! Dan is het niet gek dat zo'n kind ook ineens naar de wc moet soms toch??
Ik vind daar niets onsympathieks aan...

(overigens ben ik ook niet zo vóór het dwingen van iets eten van een kind...)

(sorry, niet echt ontopic, maar moest even inbreken)
pi_32560447
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 10:39 schreef bixister het volgende:
denk je dat ze met opzet ging poepen?
Geen idee; het kwam haar wel goed uit. En we proberen te voorkomen dat iets haar goed uitkomt als ze iets niet wilt.
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 10:42 schreef moussy het volgende:
[..]
je maakt toch geen combinatie van eten & poep? Oke het heeft met elkaar te maken, maar niet op deze manier
nee, we hebben geen aandacht aan de poep besteed totdat ze klaar was met het stukje appel (het was maar 1/8e appel hoor)

We zijn echt niet zulke erge ouders hoor, maar we proberen haar wel consequent op te voeden.
  † In Memoriam † vrijdag 25 november 2005 @ 10:51:26 #30
43556 miss_dynastie
pi_32560489
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 10:30 schreef Bright het volgende:

[..]

ja he ... Heel onsympathiek dat ze gaat poepen op zo'n moment. We 'dwingen' haar niet vaak, maar als we het doen, dan mag ze ook best weten dat ze moet luisteren.
Ja, jeetje, wat onwijs onsympathiek zeg, ik denk ook zeker dat ze het deed om jullie te pesten Sorry hoor, als je moet, dan moet je, dat geldt zelfs voor een kind.
pi_32560515
voor alle duidelijkheid: ik laat piet ook wel eens even met een poepbroek zitten omdat het op dat moment slecht uitkomt om 'm te verschonen. maar om het bewust bij wijze van 'straf' te doen vind ik erg stom.
  † In Memoriam † vrijdag 25 november 2005 @ 10:52:38 #32
43556 miss_dynastie
pi_32560516
quote:
Op woensdag 23 november 2005 01:55 schreef Vlammeke het volgende:
We hebben al zowat alles geprobeert. De vriendelijke aanpak, heel streng zijn, haar proberen om te kopen . Niets helpt . Ze vertikt het gewoon .
Dan zou ik het gewoon eens proberen met de enige aanpak die jullie niet geprobeerd hebben: geduld, afwachten, en over een tijdje nog eens proberen.
  † In Memoriam † vrijdag 25 november 2005 @ 10:54:02 #33
7074 moussy
kuttekop
pi_32560555
Ik zal eens een keer ontopic zijn

Ik was zelf 3 en keutelde de hele dag door, als een konijntje Ik heb overigens nu nog darmproblemen, maar ben geen nijntje meer Mijn vader vond het ooit eens nodig om mijn hand in een volle luier te proppen, met als resultaat dat ik 3 weken niet heb gepoept, en daarna een stortbevalling had

René heb ik beloond, genegeerd, bejubeld, bestickerd en gechanteerd met kadootjes, níks werkte!! Tot ik het zat was en het zindelijk worden links heb laten liggen, opeens was ze uit zichzelf zindelijk Behalve het poepen, daar wilde ze per sé een luier voor Maar toen ze naar de kleuterschool ging kwam ze er achter dat ze daar niet in een luier kon poepen. Het was er ook niet uit te krijgen, tot ik zei dat de centjes op waren voor luiers. En zo poepte ze op de wc
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_32560590
joepie, krijgen we weer iedereen over ons heen ...
Ze werd er echt niet minder , hoor. En dwingen om te eten doen we niet zo snel. Maar als we haar verplicht hebben iets te eten (of te doen), dan moet ze het ook eten/doen. Het gaat erom dat ze weet dat als wij 'ja' zeggen, het ook 'ja' is.

Zullen we nu weer on topic gaan en het over de 'zindelijkheidstraining ja wadde' hebben?
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:59:18 #35
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_32567586
Mijn dochter is ruim 1,5 en dus nog te jong voor zindelijkheidstraining. Ze zegt het nu wel altijd keurig als ze gepoept heeft. "Mamaaaa? Poepe!" met een grote grijns. En als ik naar de wc ga, zegt ze "Platjeeehh!" (plasje, maar de s wil nog niet zo goed lukken ).
Ik ben benieuwd naar de ervaringen met zindelijkheidstraining, vandaar deze tvp .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_32570556
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 10:55 schreef Bright het volgende:
joepie, krijgen we weer iedereen over ons heen ...
Ze werd er echt niet minder , hoor. En dwingen om te eten doen we niet zo snel. Maar als we haar verplicht hebben iets te eten (of te doen), dan moet ze het ook eten/doen. Het gaat erom dat ze weet dat als wij 'ja' zeggen, het ook 'ja' is.

Zullen we nu weer on topic gaan en het over de 'zindelijkheidstraining ja wadde' hebben?
Volgens mij gaat het er meer om dat je schijnt te denken dat ze expres ging poepen, om die appel maar niet te hoeven eten. Dat je haar consequent wil opvoeden, okee, maar om dan als opvoedmiddel haar in een vieze luier te laten zitten.. Nouja, ieder z'n manier, maar ik vind het ook een beetje vreemd .

En over zindelijkheidstraining: bij de kinderen in mijn omgeving (een forse kudde neefjes en nichtjes) was die rondscharrelmethode in de zomer ook zeer effectief. (Dus gewoon zonder luier laten lopen.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')