Dat deed ik ook niet, maar ik heb het met mijn eigen ogen gezien. In Armenië zijn luiers schreeuwend duur, en die vrouwen hebben ook geen zin om naast al het huishoudelijk werk ook nog eens luiers uit te wassen (mannen steken in de regel echt geen poot uit daar), en die zetten ook baby's op het potje. Soms komt er niets, maar vaak wel! Eerlijk waar! Dus daar is zindelijk worden een proces van jaren dat op de leeftijd van 2,5 jaar eindigt.quote:Op woensdag 23 november 2005 21:49 schreef E.T. het volgende:
Yoni, daar geloof ik inderdaad helemaal geen snars van.
Ik wel; ik heb ook van die kennissen. (Misschien wel dezelfden?)quote:Op woensdag 23 november 2005 21:49 schreef E.T. het volgende:
Yoni, daar geloof ik inderdaad helemaal geen snars van.
...
Precies - dat probeerden we afgelopen zomer met Elise ook al, maar dat was gewoon te vroeg. Nou, volgende zomer beter hoor...quote:Maar ruim 2 is nog redelijk jong om zindelijk te zijn tegenwoordig. Volgens mij ligt de gemiddelde leeftijd rond of iets voorbij 3 jaar. TS heeft dus nog alle tijd.
Ze doen 't toch pas als ze er zelf aan toe zijn en het hele gebeuren snappen.
Ik zou haar gewoon op het potje/wc zetten als ze er zelf om vraagt of belangstelling toont als mama of papa naar de wc gaan. Ik vind het nog rijkelijk vroeg om te gaan 'dwingen' oid.
Zoals al eerder geopperd, volgende zomer lekker in d'r blote billen rond laten lopen, waarschijnlijk merkt ze dan af en toe dat ze plast en dan stimuleren om dat op potje/wc te doen.
Haha, dat geintje ken ik hier ook ja. Alleen is die van mij dan zo "netjes" om uit bad te stappen en het lekker op de tegeltjes te doen.quote:Op donderdag 24 november 2005 11:05 schreef Bright het volgende:
[..]
Ik wel; ik heb ook van die kennissen. (Misschien wel dezelfden?)
[..]
Precies - dat probeerden we afgelopen zomer met Elise ook al, maar dat was gewoon te vroeg. Nou, volgende zomer beter hoor...
(Elise ging laatst snel staan in bad, omdat ze uds moest poepen. In plaats van dat ze dat dan even aangeeft, ging ze staand in bad poepen - bah)
Hahaquote:Op vrijdag 25 november 2005 01:38 schreef loveli het volgende:
Die heerlijke droge luiers zijn niet bevorderlijk voor zindelijkheid. Als een kind katoen aanheeft wil het graag van de natte zooi af en wordt snel zindelijk, maar super droge Pampers hebben dat effect niet. Onnodig te vermelden dat daardoor bij Pampers giga winst wordt gemaakt.
Mijn moeder heeft mij heel snel zindelijk gekregen. Als ik een plas deed op de pot of wc, kregen mijn 'grote' zus en ik allebei een lollie. Mijn zus sleepte me te pas en te onpas naar de wc, ik was eerder zindelijk dan zij (zus is een jaar ouder).
Mijn jongste sleept mijn oudste mee naar de WC. ("Dan krijg je een sticker, Lukas!")quote:Op vrijdag 25 november 2005 01:38 schreef loveli het volgende:
Die heerlijke droge luiers zijn niet bevorderlijk voor zindelijkheid. Als een kind katoen aanheeft wil het graag van de natte zooi af en wordt snel zindelijk, maar super droge Pampers hebben dat effect niet. Onnodig te vermelden dat daardoor bij Pampers giga winst wordt gemaakt.
Mijn moeder heeft mij heel snel zindelijk gekregen. Als ik een plas deed op de pot of wc, kregen mijn 'grote' zus en ik allebei een lollie. Mijn zus sleepte me te pas en te onpas naar de wc, ik was eerder zindelijk dan zij (zus is een jaar ouder).
ja he ... Heel onsympathiek dat ze gaat poepen op zo'n moment. We 'dwingen' haar niet vaak, maar als we het doen, dan mag ze ook best weten dat ze moet luisteren.quote:Op vrijdag 25 november 2005 09:23 schreef bixister het volgende:
[...]
bright, wat een onsympathieke aanpak om elise d'r appel op te laten eten.![]()
je maakt toch geen combinatie van eten & poep? Oke het heeft met elkaar te maken, maar niet op deze manierquote:Op vrijdag 25 november 2005 10:30 schreef Bright het volgende:
[..]
ja he ... Heel onsympathiek dat ze gaat poepen op zo'n moment. We 'dwingen' haar niet vaak, maar als we het doen, dan mag ze ook best weten dat ze moet luisteren.
Geen idee; het kwam haar wel goed uit. En we proberen te voorkomen dat iets haar goed uitkomt als ze iets niet wilt.quote:Op vrijdag 25 november 2005 10:39 schreef bixister het volgende:
denk je dat ze met opzet ging poepen?
nee, we hebben geen aandacht aan de poep besteed totdat ze klaar was met het stukje appel (het was maar 1/8e appel hoor)quote:Op vrijdag 25 november 2005 10:42 schreef moussy het volgende:
[..]
je maakt toch geen combinatie van eten & poep? Oke het heeft met elkaar te maken, maar niet op deze manier
Ja, jeetje, wat onwijs onsympathiek zeg, ik denk ook zeker dat ze het deed om jullie te pestenquote:Op vrijdag 25 november 2005 10:30 schreef Bright het volgende:
[..]
ja he ... Heel onsympathiek dat ze gaat poepen op zo'n moment. We 'dwingen' haar niet vaak, maar als we het doen, dan mag ze ook best weten dat ze moet luisteren.
Dan zou ik het gewoon eens proberen met de enige aanpak die jullie niet geprobeerd hebben: geduld, afwachten, en over een tijdje nog eens proberen.quote:Op woensdag 23 november 2005 01:55 schreef Vlammeke het volgende:
We hebben al zowat alles geprobeert. De vriendelijke aanpak, heel streng zijn, haar proberen om te kopen. Niets helpt . Ze vertikt het gewoon
.
Volgens mij gaat het er meer om dat je schijnt te denken dat ze expres ging poepen, om die appel maar niet te hoeven eten. Dat je haar consequent wil opvoeden, okee, maar om dan als opvoedmiddel haar in een vieze luier te laten zitten.. Nouja, ieder z'n manier, maar ik vind het ook een beetje vreemdquote:Op vrijdag 25 november 2005 10:55 schreef Bright het volgende:
joepie, krijgen we weer iedereen over ons heen ...![]()
Ze werd er echt niet minder , hoor. En dwingen om te eten doen we niet zo snel. Maar als we haar verplicht hebben iets te eten (of te doen), dan moet ze het ook eten/doen. Het gaat erom dat ze weet dat als wij 'ja' zeggen, het ook 'ja' is.
Zullen we nu weer on topic gaan en het over de 'zindelijkheidstraining ja wadde' hebben?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |