True, maar een discussie over gameplay mechanics boeit mij welquote:Op maandag 28 november 2005 23:41 schreef Ruzbeh het volgende:
Nee, maar dat is geen reden om offtopic te gaan.
Ik heb niet de bronnen bij de hand, ik las een link in een engels messageboard (wel betrouwbaar en inhouse). Anyhow, 100 uur is sowieso natuurlijk ongelooflijk lang, een uur meer of minder doet hier niets aan af. Maar ze stelden idd dat ie 100uur exclusief sidequests zou zijn (natuurlijk is dat een breed begrip)quote:Op maandag 28 november 2005 23:16 schreef kepler het volgende:
[..]
heb je hier bronnen van? Wat ik heb begrepen is die 100 uur incl side-quests en is er nog weinig bekend over de gameplay. (maar goed ik ben niet heel erg op de hoogte van Zelda, dus vandaar mijn vraag naar je bronnen)
En ik ben ook benieuwd naar de laadtijden als het grafisch beter wordt dan RE4, maar het gebied groter is dan GTA: VC
[/offtopic]
je zegt dus ook dat Zelda mooier wordt dan RE4, maar vervolgens zeg je dat graphics je niks interesseren....
Wanneer ga jij eens een spel spelen en vergelijken? Let jij eigenlijk wel op dingen zoals controlmechanics en physics?quote:Sinds wanneer gaat Zelda nieuwe gamemechanics bevatten
net als Kabouter zie ik het ook niet zo snel gebeuren hoorquote:Op maandag 28 november 2005 23:56 schreef Ruzbeh het volgende:
Onzin. Ik was gewoon heel duidelijk. Wat ik uitlegde was als alternatief voor het handmatig zwaaien van een zwaard, als control-setup is het gewoon heel goed mogelijk.
100 uur is toch echt incl sub-quests: http://games.fok.nl/news.php?newsid=7717quote:Op maandag 28 november 2005 23:59 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ik heb niet de bronnen bij de hand, ik las een link in een engels messageboard (wel betrouwbaar en inhouse). Anyhow, 100 uur is sowieso natuurlijk ongelooflijk lang, een uur meer of minder doet hier niets aan af. Maar ze stelden idd dat ie 100uur exclusief sidequests zou zijn (natuurlijk is dat een breed begrip)
nu snap ik het niet meer hoor. Hoe kan je nu op de GC next-gen gameplay elementen hebbenquote:Ik weet niet of je het weet, maar ELKE console Zelda introduceert nieuwe elementen (Zelda3 was zwaar verbetert, Ocarina ga ik niet uitleggen, Majora was een geheel nieuw concept, Windwaker is ook wel duidelijk. Daar komt nog eens bij dat Nintendo vertelde dat in deze Zelda next gen elementen zitten, you do the math.
Sorry hoor, maar in mijn geval wordt de nieuwe Zelda de eerste titel die ik ga kopen voor de REV. Vergeet niet dat REV ook inhoud de hele gamecatalogus van Nintendo.quote:Op maandag 28 november 2005 23:44 schreef Ruzbeh het volgende:
Nou en, een discussie over tieten en limonade boeit mij ook, maar zie jij mij het daar over hebben? Nope.
Revolution!
ik bedoel dat je dan dus net zo goed een normale controller kunt gebruiken als je moe wordt van de zwaardbewegingen. En als je al een alternatief gaat aanbieden voor die revolutionare gameplay-elementen dan getuigt dat ook niet van heel veel vertrouwen in die gameplayquote:Op dinsdag 29 november 2005 00:02 schreef Ruzbeh het volgende:
Wat zie je niet gebeuren? Het is toch gewoon een alternatief?Damn! Alsof het zo moeilijk is om te realiseren.
Doet niet af aan het feit dat het huge is.quote:Op dinsdag 29 november 2005 00:03 schreef kepler het volgende:
[..]
100 uur is toch echt incl sub-quests: http://games.fok.nl/news.php?newsid=7717
[..]
Dat vraag ik me ook af, ze bedoelen hiermee kennelijk dat ze elementen erin gestopt hebben die ze eigenlijk hadden gereserveerd voor Zelda Revolution. Vergelijk het met Starfox op de SNES.quote:nu snap ik het niet meer hoor. Hoe kan je nu op de GC next-gen gameplay elementen hebben![]()
quote:Op dinsdag 29 november 2005 00:06 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Doet niet af aan het feit dat het huge is.
ahaquote:Dat vraag ik me ook af, ze bedoelen hiermee kennelijk dat ze elementen erin gestopt hebben die ze eigenlijk hadden gereserveerd voor Zelda Revolution. Vergelijk het met Starfox op de SNES.
Als ik wist wat dat precies inhield, had ik nou een Topic gehad met honderd replys![]()
Ik ookquote:Op dinsdag 29 november 2005 00:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik voel me een beetje de malloot die hiertussen in een godsdienst oorlog staat. Extremisten aan de ene kant en Heidenen aan de andere kant.
Ligt er maar net aan hoe erg er gerekt wordt....quote:Anyhow, 100 uur is sowieso natuurlijk ongelooflijk lang
En daarna geef je hem gelijk door te zeggen dat consoles het enkel goed doen vanwege de grafische stijl, niet door de graphics opzich.quote:hij stelde dat de PC door de hardware altijd betere graphics had dan consoles.
Ja, dat is het, anders was het allang gedaan met bijv. de muis.quote:Wat zie je niet gebeuren? Het is toch gewoon een alternatief? Damn! Alsof het zo moeilijk is om te realiseren.
Je bedoelt hypegevoeligen vs. realisten?quote:Ik voel me een beetje de malloot die hiertussen in een godsdienst oorlog staat. Extremisten aan de ene kant en Heidenen aan de andere kant.
Beetje gek doen. Aan de ene kant 'BELIEVEquote:
Gaat heen heiden!quote:Op dinsdag 29 november 2005 00:12 schreef Retuobak het volgende:
Je bedoelt hypegevoeligen vs. realisten?
Hehe, of een pro Nintendo fan zijn, en een Psp aanschaffen vanwege de mooie beelden en de media functiesquote:Op dinsdag 29 november 2005 00:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Beetje gek doen. Aan de ene kant 'BELIEVEWOW' roepen en aan de andere kant een 360 kopen. Dat soort shit
Ik ga dr echt vanuit dat ie juni bij me thuis ligt (USA).quote:Op dinsdag 29 november 2005 00:10 schreef Erwtensoep het volgende:
Dat laatste geloof ik toch niet alex
Zou wel mooi zijn natuurlijk, maar de revo zal toch een tijdje na de e3 uitkomen vrees ik. Zo rond september denk ik.
Nee hoor, zoals ik al eerder zei was de discussie veel breder dan alleen deze post. Ik zei m ook dat consoles iig ruleren de eerste 1,5 jaar na de launch.quote:En daarna geef je hem gelijk door te zeggen dat consoles het enkel goed doen vanwege de grafische stijl, niet door de graphics opzich.
Eind 2006, DirectX 10, slotje. (Overigens zie ik op de X360 maar bar weinig dat een high-end PC niet kan)quote:Ik zei m ook dat consoles iig ruleren de eerste 1,5 jaar na de launch.
Subjectief, ik vind Sid Meier in z'n eentje al meer waard dan de hele stal van Nintendo.quote:erder is de art gewoon beter op consoles omdat er betere developers rondlopen op consoles dan PC
Dat doen ze, of je bent toe aan een upgrade. Elke keer wanneer ik GAM lees wordt het me weer duidelijk hoe ongelofelijk men de PC onderschat als platform. Niet alleen in potentieel, maar ook in de praktijk.quote:Maar hij heeft gewoon gelijk, de PC is in staat betere graphics te toveren. Of ze t ook doen is een tweede.
Ja AI, die is erg hoogstaand in een hoop games zegquote:Physics en AI worden veel belangrijker en dan moet je kijken naar de developers.
Imho nietquote:IMO hebben consoles verreweg meer begaafde developers dan PC
PC is ook >>>> Xbox 360, hell, je kan zelfs een controller op je PC aansluitenquote:Op dinsdag 29 november 2005 00:53 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Eind 2006, DirectX 10, slotje. (Overigens zie ik op de X360 maar bar weinig dat een high-end PC niet kan)
[..]
Subjectief, ik vind Sid Meier in z'n eentje al meer waard dan de hele stal van Nintendo.
[..]
Dat doen ze, of je bent toe aan een upgrade. Elke keer wanneer ik GAM lees wordt het me weer duidelijk hoe ongelofelijk men de PC onderschat als platform. Niet alleen in potentieel, maar ook in de praktijk.
[..]
Ja AI, die is erg hoogstaand in een hoop games zeg. Ik zou niet meer dan 10 games kunnen noemen verspreid over console en PC waarvan ik de AI een voldoende zou geven. Vrijwel altijd is het bij shooters bijv. alleen maar op de speler af rennen en hooguit eens wat schuilen (wat vaak niet eens behoorlijk werkt). En physics hebben 0.0 impact gehad op gameplay en ik zie dit niet veranderen in de nabije toekomst.
[..]
Imho niet.
Helaas is de halve wereld het met je oneensquote:Op maandag 28 november 2005 23:17 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ik zeg developer, hoezo is een developer ineens supergeweldig na het maken van 1! goede game? En met HL2 hebben ze wel bewezen dat ze hun reputatie absoluut niet waard zijn, een matige shooter met te lange boot/auto stukken, brakke AI, tegenvallend verhaal en een enorm gebrek aan guns.
quote:Volledige onthulling Revolution op 9 mei
Nintendo heeft vandaag in een mail naar de media laten weten dat zij alle details rondom de Revolution vlak voor de E3 van volgend jaar bekend zullen maken. Hoewel we de controller natuurlijk allemaal al hebben kunnen zien, zullen we tijdens de Pre-E3 persconferentie van Nintendo alle informatie rondom de features en het uiteindelijke design te zien krijgen. Ook zullen er hoogstwaarschijnlijk een paar Revolution titels te spelen zijn op de beursvloer. De persconferentie zal plaatsvinden in het Kodak Theatre te Los Angeles om 9:30 Pacific time.
Nog maar 165 dagen wachten!
quote:Natuurlijk, dat wisten jullie al, Nintendo heeft het echter nu nog even officieel bevestigd. Op 9 mei, 09.30 in LA en 18.30 in Nederland, zal Nintendo namelijk alles uit de doeken doen omtrent haar 'Revolution'. Als vanouds kunnen we ook vanuit Nederland deze E3 conferenties bijwonen, via het internet welteverstaan. Verschillende sites zullen het evenement namelijk weer live gaan streamen.
[offtopic]quote:Op dinsdag 29 november 2005 01:08 schreef Steeven het volgende:
Ik geef Kabouter gelijk. Overigens is voor mij de console en de handheld voor 'erbij', maar de PC blijft het centrale entertainmentpunt.
Niks slotje, dat is BS. Direct x7 veroorzaakte ook geen slotje wat betreft PS2 vs PC. Op het moment dat Directx uitkomt duurt het minstens een jaar voordat games er echt gebruik van maken. En dan klopt mijn bewering, consoles gaan minstens een anderhalf jaar mee als leading edge, en dan schat ik het nog laag in, want 2nd en 3rd generation consolegames halen veel meer uit de hardware dan 1st gen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 00:53 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Eind 2006, DirectX 10, slotje. (Overigens zie ik op de X360 maar bar weinig dat een high-end PC niet kan)
[..]
Ja, Sid Meier ruleert in alle genres die Nintendo uitbrengtquote:Subjectief, ik vind Sid Meier in z'n eentje al meer waard dan de hele stal van Nintendo.
[..]
Ja, dat denk ik ELK jaar. 6 maand terug P4 3.5Ghz met snelle videokaart gekocht, en ja hoor, Doom3 loopt als een dweil. Ja, k had een PCIe kaart moeten kopen met een kaart van ¤200+ om current gen games (IMO) te spelen zoals Doom3 en Half-Life2. Kom op, men onderschat het platforrm niet, jij onderschat de welwillendheid van mensen wat betreft hun portemonaie.quote:Dat doen ze, of je bent toe aan een upgrade. Elke keer wanneer ik GAM lees wordt het me weer duidelijk hoe ongelofelijk men de PC onderschat als platform. Niet alleen in potentieel, maar ook in de praktijk.
[..]
Physics hebben geen impact gehad omdat ze verkeerd geimplementeerd worden. 3D games hadden ook lange tijd geen impact op gameplay, toen kwam Mario64 en was t een ander verhaal.quote:Ja AI, die is erg hoogstaand in een hoop games zeg. Ik zou niet meer dan 10 games kunnen noemen verspreid over console en PC waarvan ik de AI een voldoende zou geven. Vrijwel altijd is het bij shooters bijv. alleen maar op de speler af rennen en hooguit eens wat schuilen (wat vaak niet eens behoorlijk werkt). En physics hebben 0.0 impact gehad op gameplay en ik zie dit niet veranderen in de nabije toekomst.
Ach kom nou, maken bedrijven als Konami, Sega, Capcom, Nintendo, SquareEnix etc etc etc veel games op PCs? Nee, en laten dat nou de grootste developers zijn.quote:[..]
Imho niet.
Bedoel je ja je hebt gelijk of ja het is moeilijk te realiseren, want een muis heeft alleen X, Y terwijl de Revolution controller X, Y, Z heeft in ruimte en in rotatie.quote:Op dinsdag 29 november 2005 00:12 schreef Retuobak het volgende:
Ja, dat is het, anders was het allang gedaan met bijv. de muis.
Bij DirectX 9 waren er direct games die er gebruik van maakten, en ook nu weer zijn er games die kort na de release van DirectX 10 zullen verschijnen (denk aan Far Cry 2)quote:Niks slotje, dat is BS. Direct x7 veroorzaakte ook geen slotje wat betreft PS2 vs PC. Op het moment dat Directx uitkomt duur het minstens een jaar voordat games er echt gebruik van maken. En dat is ook meteen het manko van PCs, het is voor developers niet de kwestie of ie t kan, maar wanneer genoeg mensen de equipment hebben om het echt winstgevend te maken.
Dat doet er niet toe, de kwaliteit is er, en die vind ik nergens anders terug.quote:Ja, Sid Meier ruleert in alle genres die Nintendo uitbrengt
Als je verstand van zaken hebben kun je een hoop met relatief weinig geld wat PC's betreft, het feit dat jij 6 maanden terug een Intel bak hebt gekocht geeft wel aan hoe het met jouw verstand van zaken wat betreft dat aspect zit.quote:Ja, dat denk ik ELK jaar. 6 maand terug P4 3.5Ghz met snelle videokaart gekocht, en ja hoor, Doom3 loopt als een dweil. Ja, k had een PCIe kaart moeten kopen met een kaart van ¤200+ om current gen games (IMO) te spelen zoals Doom3 en Half-Life2. Kom op, met onderschat het platforrm niet, jij onderschat de welwillendheid van mensen wat betreft hun portemonaie.
Physics hebben nog geen invloed omdat het te duur en te zwaar is om de echt leuke dingen te doen (denk aan realistisch instortende huizen) wacht nog maar ff tot next-next-genquote:Physics hebben geen impact gehad omdat ze verkeerd geimplementeerd worden. 3D games hadden ook lange tijd geen impact op gameplay, toen kwam Mario64 en was t een ander verhaal.
Sega en Square-Enix wel iigquote:Ach kom nou, maken bedrijven als Konami, Sega, Capcom, Nintendo, SquareEnix etc etc etc games op PCs? Nee, en laten dat nou de grootste developers zijn.
Maken PCdevelopers games op consoles? Ja.
Maar het X, Y is wel het belangrijkste, als je het zwaard heen en weer zou bewegen met de muis en zou steken met de linker muisknop dan kom je al een heel eind. Dat het nog nooit gedaan is zegt al genoeg.quote:Bedoel je ja je hebt gelijk of ja het is moeilijk te realiseren, want een muis heeft alleen X, Y terwijl de Revolution controller X, Y, Z heeft in ruimte en in rotatie.
Nee, je begrijpt me denk ik verkeerd.quote:Op dinsdag 29 november 2005 10:48 schreef Retuobak het volgende:
Maar het X, Y is wel het belangrijkste, als je het zwaard heen en weer zou bewegen met de muis en zou steken met de linker muisknop dan kom je al een heel eind. Dat het nog nooit gedaan is zegt al genoeg.
quote:Op dinsdag 29 november 2005 10:48 schreef Retuobak het volgende:
Sega en Square-Enix wel iig
Daarnaast moet de eerste console game van Blizzard nog verschijnen,
Ah ik dacht dat die laatste 2 waren uitbesteedquote:Op dinsdag 29 november 2005 11:23 schreef Ereinion het volgende:
[..]
![]()
Lost Vikings, Rock,N Roll Racing? En natuurlijk de crappy ports van Warcraft 2 en Starcraft.
Gebruik van maken is anders dan echt benutten. Ik had het trouwens niet over DirectX9, want die kwam later in de cycles van consoles.quote:Op dinsdag 29 november 2005 10:48 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Bij DirectX 9 waren er direct games die er gebruik van maakten, en ook nu weer zijn er games die kort na de release van DirectX 10 zullen verschijnen (denk aan Far Cry 2)
[..]
Zelfde geldt vice versa natuurlijk. Vind het gewoon een beetje rare opmerking, CIV4 is geweldig hoor, maar om, nou te zeggen dat Sid Meier meer waard is als de hele stal van Nintendo is net zo onzinnig als zeggen dat Myamoto meer waard is als de hele stal van Nintendo buiten hem.quote:Dat doet er niet toe, de kwaliteit is er, en die vind ik nergens anders terug.
[..]
Ja weet ik, ik heb voor mijn upgrade onderdelen verkocht en omgewisseld. Ik was 'maar' ¤300 kwijt. Maar is nog steeds veel geld.quote:Als je verstand van zaken hebben kun je een hoop met relatief weinig geld wat PC's betreft, het feit dat jij 6 maanden terug een Intel bak hebt gekocht geeft wel aan hoe het met jouw verstand van zaken wat betreft dat aspect zit.
[..]
Ja, daar doelde ik ook op, DAT is wat ik verwacht van next gen omdat de grafische pracht straks niet meer doorslaggevend zal zijn. En jij zult dat ook beamen aangezien je zo'n CIV4 fan bent.quote:Physics hebben nog geen invloed omdat het te duur en te zwaar is om de echt leuke dingen te doen (denk aan realistisch instortende huizen) wacht nog maar ff tot next-next-gen
[..]
Check mn edit, 'veel' games.quote:Sega en Square-Enix wel iig
Ach, t is maar wat je kwaliteits developers vindt. Als jij die on par vindt met Capcom en Nintendo geeft dat wel aan hoe het met jouw verstand van zaken wat betreft dat aspect zit.quote:Daarnaast moet de eerste console game van Blizzard nog verschijnen, zijn er bij Firaxis nog geen plannen voor console titels, blijft Ascaron mooi bij de PC, Big Huge Games blijft eveneens trouw aan de PC en zo kan ik nog wel ff door gaan met kwaliteitsdevelopers die enkel games maken voor de PC.
[..]
Nee hoor, ik zeg alleen dat het grote talent bij consoles ligt (console & PC developers) en die paar games die top zijn op PC komen gewoon altijd ook op consoles en dit is niet eensgelijks in de meerderheid van gevallen. Is gewoon een feit dat de PCdevelopers met zn allen springen op het consoleplatform en consoledevelopers bijna niets maken voor PC.quote:Jij doet net alsof iedereen console games maakt en er absoluut geen reden is om een PC te hebben. En dat is echt de grootste onzin
.
Ja, denk aan al die RTS, TBS en godgame/sim games die geport wordenquote:en die paar games die top zijn op PC komen gewoon altijd ook op consoles
Ik verwacht bij next-gen mooier vallende lijken, echt nieuwe dingen doen met physics verwacht ik in 2010 bij next-next-gen. En dan alleen als er goede tools zijn die de kosten drukken.quote:Ja, daar doelde ik ook op, DAT is wat ik verwacht van next gen omdat de grpahische pracht straks niet meer doorslaggevend zal zijn. En jij zult dat ook beamen aangezien je zon CIV4 fan bent.
Een groot deel ervan maakt genres die absoluut niet werken op consoles, of net werken maar er zwaar inferieur op zouden zijn. En ik vind ze idd niet on par met Capcom en Nintendo, ik zie deze huizen als superieur.quote:Ach, t is maar wat je kwaliteits developers vindt. Als jij die on par vindt met Capcom en Nintendo geeft dat wel aan hoe het met jouw verstand van zaken wat betreft dat aspect zit.
En ik zou dat lijstje in de toekomst maar weer aanpassen want het grote geld zit m in de consoles.
Ligt aan de controller en geheugen. Wordt deze gen wel uitgebracht, verder hoorde je me ook niet zeggen wanneer ze uitkomen, alleen dat ze uitkomen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:42 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ja, denk aan al die RTS, TBS en godgame/sim games die geport worden
En zelfs een hoop FPS games worden nooit, veel later of heel slecht geport naar consoles (denk bij heel slecht aan Quake IV)
Mag het hopen van niet, de hardware is dr klaar voor. Mocht het idd nog zo lang duren dan is de industrie echt in verval wat betreft nieuwe ideen.quote:Ik verwacht bij next-gen mooier vallende lijken, echt nieuwe dingen doen met physics verwacht ik in 2010 bij next-next-gen. En dan alleen als er goede tools zijn die de kosten drukken.
F.E.A.R. veel later dan (of nooit)quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:43 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ligt aan de controller en geheugen. Wordt deze gen wel uitgebracht, verder hoorde je me ook niet zeggen wanneer ze uitkomen, alleen dat ze uitkomen.
Quake 4 is niet top, ik had het over de toppers.
Ik lig dr niet wakker van hoor, dr zijn IMO al teveel PC shooters en console shooters op consoles.quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:45 schreef Retuobak het volgende:
[..]
F.E.A.R. veel later dan (of nooit)
Far Cry was niet te porten
etc.
Ja, heb je wel gelijk in. Ik persoonlijk kijk altijd naar de beste games van elk genre, die koop ik of speel ik. Als er 20 RTS games zijn op PC koop ik de twee beste kwa gameplay, de rest laat ik zitten. Heeft ook te maken met tijdsaspect. Omdat ik het zo bekijk is IMO de console het beste platform, lekker veel afwisseling en de meeste AAA games verdeelt over verscheidene genres.quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:53 schreef Retuobak het volgende:
Ik vind dat je het erg overtrekt hoor, qua FPS is de PC nog steeds heer en meester. Tuurlijk hebben de consoles ook genres waarin ze meer verkopen realiseren, maar de PC heeft evengoed haar genres. Jij denkt dat alles over te zetten is naar een van de twee, ik zeker niet. Ik zie deze situatie ook absoluut niet veranderen de komende jaren.
Jaquote:Op dinsdag 29 november 2005 12:07 schreef Retuobak het volgende:
Ik zal er maar niet meer op ingaan, want dan wordt Roy boos
quote:Die Grafikqualität von Revolution soll angeblich kaum besser sein als die des Gamecube
Ja, t is natuurlijk afwachten met de REV, maar de potentie is er. Ik denk dat Sid Meier in dezelfde league is als Miyamoto, het zou natuurlijk een droom zijn als die 2 eens met elkaar aan tafel gaan zitten en komen met een nieuwe game. Moet je je voorstellen, een spel met de strategie van Meier en de gameplay-mechanics van Miyamoto.quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:13 schreef Retuobak het volgende:
Tja, Sid Meier had wat next-gen betreft iig al meer interesse in de Revo dan in de Xbox 360/PS3. Maar hij bleef de houding van 'eerst zien, dan geloven' houden. Dus het is afwachten of het ooit gaat gebeuren. Ik hoop iig dat ze gewoon bezig gaan met een add-on voor Civ IV
Wat is nieuw, ik zie al kaum enig verschil tussen XBOX en 360. Dit is een erg subjectieve redenering. Kan me niet voorstellen dat de REV niet met chips komt die op zn minst 3 keer sneller zijn dan GC.quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hier, uit de geruchten rubriek van EGM:
[..]
Er zijn nog wel meer mensen die mogen aanschuiven, jammer dat het marktmechanisme zoiets nooit zal verwezenlijken. Teveel potentie voor 1 game.quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:21 schreef Retuobak het volgende:
Dan wel ja.
Laat Brian Reynolds trouwens ook eens aanschuiven aan die tafel
Nou, Rev niet veel beter dan Cube, maar gelijk met 360. Iwata vind dus dat de 360 ook niet veel bijzonderder isquote:Op dinsdag 29 november 2005 12:23 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Wat is nieuw, ik zie al kaum enig verschil tussen XBOX en 360. Dit is een erg subjectieve redenering. Kan me niet voorstellen dat de REV niet met chips komt die op zn minst 3 keer sneller zijn dan GC.
Verder heeft Iwata zelf gezegd dat de REV niet zoveel zal verschillen met andere consoles op de huidge resolutie.
Is het zo bijzonder dan volgens jou? t Zijn dezelfde games in een ander (technologisch logische) jasje.quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nou, Rev niet veel beter dan Cube, maar gelijk met 360. Iwata vind dus dat de 360 ook niet veel bijzonderder is
De kracht van de Xbox 360 is niet alleen de grafische update, maar ook de integratie met je gamercard en andere onderdelen van Xbox live. Je bent niet langer echt alleen aan het spelen, tis een soort multiplayer voor singleplayerquote:Op dinsdag 29 november 2005 12:27 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Is het zo bijzonder dan volgens jou? t Zijn dezelfde games in een ander (technologisch logische) jasje.
vergeet ook niet de vele vijanden in Kameo en 99nights, zorgt ook voor nieuwe gameplay uiteindelijkquote:Op dinsdag 29 november 2005 12:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
De kracht van de Xbox 360 is niet alleen de grafische update, maar ook de integratie met je gamercard en andere onderdelen van Xbox live. Je bent niet langer echt alleen aan het spelen, tis een soort multiplayer voor singleplayer
Ach, veel vijanden vind ik niet bijzonder eigenlijk. Tis welgrappig, maar een game als Gauntlet (pre-8 bit arcade) had het ook alquote:Op dinsdag 29 november 2005 12:30 schreef kepler het volgende:
[..]
vergeet ook niet de vele vijanden in Kameo en 99nights, zorgt ook voor nieuwe gameplay uiteindelijk
Was het wel voor mij om Halo2 te halen op XBOX (enigste spel met de baggere Fable die ik erop gespeeld heb alvorens te verkopen).quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:30 schreef Retuobak het volgende:
Xbox Live is wel vrijwel geheel de reden voor mij om een Xbox 360 te halen
jah ok, maar uiteindelijk zullen ze wel een eigen AI krijgenquote:Op dinsdag 29 november 2005 12:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ach, veel vijanden vind ik niet bijzonder eigenlijk. Tis welgrappig, maar een game als Gauntlet (pre-8 bit arcade) had het ook al
Klopt natuurlijk geen reet van. Gerucht komt van een ene Quarterman, die het wel vaker mis heeft. Daarnaast is het van een vroege devkit, heb ik begrepen. Een klein beetje betere graphics dan Gamecube op een vroege devkit mag natuurlijk wel.quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hier, uit de geruchten rubriek van EGM:
[..]
Civilization, Pirates!, Railroad Tycoon?quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:46 schreef speknek het volgende:
Sid Meier kwam een jaar later in de Hall of Fame van The Academy of Interactive Arts & Sciences dan Miyamoto. Miyamoto for teh win!
(sowieso, Meier heeft een echt succesvolle reeks gestart, Miyamoto zeker 3)
Railroad Tycoon heeft wel zeker een enorme invloed gehad, het startte eigenlijk gewoon het simulatiegenre echt.quote:Op dinsdag 29 november 2005 13:09 schreef speknek het volgende:
Alleen Civilization heeft wmb echt invloed gehad. Net zoals Donkey Kong, Mario en Zelda. Ik ga ook niet spellen zoals Pikmin opnoemen bijvoorbeeld.
quote:Op dinsdag 29 november 2005 13:31 schreef Retuobak het volgende:
Pirates! dan weer minder, vergelijkbaar met Donkey Kong qua invloed imho.
quote:Op dinsdag 29 november 2005 13:31 schreef Retuobak het volgende:
Pirates! dan weer minder, vergelijkbaar met Donkey Kong qua invloed imho.
Ten opzichte van Donkey Kong valt er niets te bagatelliseren. Dat was een van de meest succesvolle arcade spellen, ongeveer het eerste platform spel, de introductie van Mario, het eerste spel voor de NES en heeft minstens twintig verschillende incarnaties gehad.quote:Op dinsdag 29 november 2005 13:44 schreef Retuobak het volgende:
Ach ja, Pirates! was een van de eerste echt succesvolle games met een vrije wereld zonder vastgestelde doelen, bagataliseer die invloed maar.
Komop, dan kunnen we nog wel ffe doorgaan. Buiten het feit dat Miyamoto heel veel games heeft gemaakt, heeft ie ze ook steeds weer heruitgevonden. Dus feitelijke nieuwe games met dezelfde character. Respect to Meier enzo. maar daar kan die man niet aan tippen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 13:01 schreef Retuobak het volgende:
Op dinsdag 29 november 2005 12:46 schreef speknek het volgende:
Sid Meier kwam een jaar later in de Hall of Fame van The Academy of Interactive Arts & Sciences dan Miyamoto. Miyamoto for teh win!
(sowieso, Meier heeft een echt succesvolle reeks gestart, Miyamoto zeker 3)
Civilization, Pirates!, Railroad Tycoon?
En nu in het Nederlands ipv het Brabants...quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hier, uit de geruchten rubriek van EGM:
[..]
Ach Miyamoto heeft wonderen gedaan voor de RPG en platformersquote:Op dinsdag 29 november 2005 18:30 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Komop, dan kunnen we nog wel ffe doorgaan. Buiten het feit dat Miyamoto heel veel games heeft gemaakt, heeft ie ze ook steeds weer heruitgevonden. Dus feitelijke nieuwe games met dezelfde character. Respect to Meier enzo. maar daar kan die man niet aan tippen.
Verder is het Miyamoto geweest die de gamesindustrie feitelijk gevormd heeft, zonder Miyamotosan geen Civilization. Iig niet zo snel.
Miyamoto is gewoon Pele en Meier is Platini. Beide geweldig maar wel een verschil.
Nee, Platini is ook niet veel minder dan Pele, maar dr is wel degelijk een groot verschil.quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:41 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ach Miyamoto heeft wonderen gedaan voor de RPG en platformers
Sid Meier voor turn based strategy, simulatie en zelfs flightsims
Hoe smaken ook kunnen verschillen, Sid Meier is zeker niet veel minder dan Shigsy.
Dudequote:Op dinsdag 29 november 2005 20:22 schreef Retuobak het volgende:
Ga je ook Xrenity?
Lijkt me echt geweldig als jij midden in de presentatie opstaat, 'oud' schreeuwt en de zaal uit loopt
Ga je ook Kabouter?quote:Op dinsdag 29 november 2005 20:22 schreef Retuobak het volgende:
Ga je ook Xrenity?
Lijkt me echt geweldig als jij midden in de presentatie opstaat, 'oud' schreeuwt en de zaal uit loopt
Nee, heb ik gewoon gelezen hoorquote:Op woensdag 30 november 2005 08:44 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Dude
De laatste keer dat ik oud zei @ Fok! games news zei de poster zelf dat het klopte.
Maar daar heb je zeker overheen gelezen
Hoe raar dat misschien ook klinkt, ik denk dat het weldegelijk een optie is.quote:Op dinsdag 29 november 2005 21:58 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik denk dat Nintendo misschien wel met een schoen controller uitbreiding kan komen voor Mario Soccer 2
Ga je ook Tomasso?quote:Op woensdag 30 november 2005 12:40 schreef Tomasso het volgende:
Ga je ook Ruzbeh?
Lijkt me echt geweldig als jij midden in de presentatie opstaat, 'FAKE' schreeuwt en de zaal uit loopt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |