abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 november 2005 @ 23:42:24 #201
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_32659675
quote:
Op maandag 28 november 2005 23:41 schreef Ruzbeh het volgende:
Nee, maar dat is geen reden om offtopic te gaan.
True, maar een discussie over gameplay mechanics boeit mij wel
  maandag 28 november 2005 @ 23:44:31 #202
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_32659748
Nou en, een discussie over tieten en limonade boeit mij ook, maar zie jij mij het daar over hebben? Nope.

Revolution!
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_32659760
En mij ook, en ik dacht dat de Revolution nieuwe gameplay mechanics moest bieden, dus tis ontopic
  maandag 28 november 2005 @ 23:47:50 #204
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_32659873
Ja maar dan ga jij zeuren dat het niet mogelijk is. Terwijl het wel mogelijk is.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_32660056
Ik laat me niet meeslepen door de hype, zo kun je het ook zeggen .
  maandag 28 november 2005 @ 23:56:57 #206
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_32660178
Onzin. Ik was gewoon heel duidelijk. Wat ik uitlegde was als alternatief voor het handmatig zwaaien van een zwaard, als control-setup is het gewoon heel goed mogelijk.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_32660262
quote:
Op maandag 28 november 2005 23:16 schreef kepler het volgende:

[..]

heb je hier bronnen van? Wat ik heb begrepen is die 100 uur incl side-quests en is er nog weinig bekend over de gameplay. (maar goed ik ben niet heel erg op de hoogte van Zelda, dus vandaar mijn vraag naar je bronnen)
En ik ben ook benieuwd naar de laadtijden als het grafisch beter wordt dan RE4, maar het gebied groter is dan GTA: VC

[/offtopic]

je zegt dus ook dat Zelda mooier wordt dan RE4, maar vervolgens zeg je dat graphics je niks interesseren....
Ik heb niet de bronnen bij de hand, ik las een link in een engels messageboard (wel betrouwbaar en inhouse). Anyhow, 100 uur is sowieso natuurlijk ongelooflijk lang, een uur meer of minder doet hier niets aan af. Maar ze stelden idd dat ie 100uur exclusief sidequests zou zijn (natuurlijk is dat een breed begrip)

Ik zei niet dat graphics me niets interesseren, ik stel alleen dat graphics niet garant staan voor betere games en content. Ik was met hem aan het discusseren over de 360 en PC, hij stelde dat de PC door de hardware altijd betere graphics had dan consoles. Ik noemde RE4 op die IMO mooier is dan de meeste PCspellen kwa art en beeld (let op, is wat anders dan graphics). Vandaar dat ik het vergeleek met RE4. Om hem het punt duidelijk te maken dat de mooiste console titel (this gen) kwa graphics geevenaard gaat worden door Zelda.

En mijn punt staat wel hoor Kepler. Je kan namelijk niet zien dat ik in die vorige posts uitlegde dat ik geen 360 wilde halen, TOEN kwam ik met deze post dat ik liever Zelda speelde. Dan ben ik geen graphicswhore want de 360 spuugt natuurlijk veel betere visuals uit. Zelda is mooi voor this gen, maar kan niet op tegen next gen games (hoewel Ocarina IMO nog steeds indrukwekkender is dan veel GC/ PS2 titels, maar dat is een ander verhaal)
quote:
Sinds wanneer gaat Zelda nieuwe gamemechanics bevatten
Wanneer ga jij eens een spel spelen en vergelijken? Let jij eigenlijk wel op dingen zoals controlmechanics en physics?

Ik weet niet of je het weet, maar ELKE console Zelda introduceert nieuwe elementen (Zelda3 was zwaar verbetert, Ocarina ga ik niet uitleggen, Majora was een geheel nieuw concept, Windwaker is ook wel duidelijk. Daar komt nog eens bij dat Nintendo vertelde dat in deze Zelda next gen elementen zitten, you do the math.
  maandag 28 november 2005 @ 23:59:46 #208
34586 kepler
No bounce, no play
pi_32660272
quote:
Op maandag 28 november 2005 23:56 schreef Ruzbeh het volgende:
Onzin. Ik was gewoon heel duidelijk. Wat ik uitlegde was als alternatief voor het handmatig zwaaien van een zwaard, als control-setup is het gewoon heel goed mogelijk.
net als Kabouter zie ik het ook niet zo snel gebeuren hoor (no offense)
The line is a dot to you!
  dinsdag 29 november 2005 @ 00:02:14 #209
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_32660353
Wat zie je niet gebeuren? Het is toch gewoon een alternatief? Damn! Alsof het zo moeilijk is om te realiseren.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  dinsdag 29 november 2005 @ 00:03:38 #210
34586 kepler
No bounce, no play
pi_32660386
quote:
Op maandag 28 november 2005 23:59 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Ik heb niet de bronnen bij de hand, ik las een link in een engels messageboard (wel betrouwbaar en inhouse). Anyhow, 100 uur is sowieso natuurlijk ongelooflijk lang, een uur meer of minder doet hier niets aan af. Maar ze stelden idd dat ie 100uur exclusief sidequests zou zijn (natuurlijk is dat een breed begrip)
100 uur is toch echt incl sub-quests: http://games.fok.nl/news.php?newsid=7717
quote:
Ik weet niet of je het weet, maar ELKE console Zelda introduceert nieuwe elementen (Zelda3 was zwaar verbetert, Ocarina ga ik niet uitleggen, Majora was een geheel nieuw concept, Windwaker is ook wel duidelijk. Daar komt nog eens bij dat Nintendo vertelde dat in deze Zelda next gen elementen zitten, you do the math.
nu snap ik het niet meer hoor. Hoe kan je nu op de GC next-gen gameplay elementen hebben
The line is a dot to you!
  dinsdag 29 november 2005 @ 00:03:53 #211
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_32660400
Ik voel me een beetje de malloot die hiertussen in een godsdienst oorlog staat. Extremisten aan de ene kant en Heidenen aan de andere kant.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_32660402
quote:
Op maandag 28 november 2005 23:44 schreef Ruzbeh het volgende:
Nou en, een discussie over tieten en limonade boeit mij ook, maar zie jij mij het daar over hebben? Nope.

Revolution!
Sorry hoor, maar in mijn geval wordt de nieuwe Zelda de eerste titel die ik ga kopen voor de REV. Vergeet niet dat REV ook inhoud de hele gamecatalogus van Nintendo.
Daar komt nog eens bij dat Zelda ongeveer gelijk uitkomt met de REV.
  dinsdag 29 november 2005 @ 00:04:58 #213
34586 kepler
No bounce, no play
pi_32660429
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 00:02 schreef Ruzbeh het volgende:
Wat zie je niet gebeuren? Het is toch gewoon een alternatief? Damn! Alsof het zo moeilijk is om te realiseren.
ik bedoel dat je dan dus net zo goed een normale controller kunt gebruiken als je moe wordt van de zwaardbewegingen. En als je al een alternatief gaat aanbieden voor die revolutionare gameplay-elementen dan getuigt dat ook niet van heel veel vertrouwen in die gameplay
The line is a dot to you!
pi_32660463
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 00:03 schreef kepler het volgende:

[..]

100 uur is toch echt incl sub-quests: http://games.fok.nl/news.php?newsid=7717
[..]
Doet niet af aan het feit dat het huge is.
quote:
nu snap ik het niet meer hoor. Hoe kan je nu op de GC next-gen gameplay elementen hebben
Dat vraag ik me ook af, ze bedoelen hiermee kennelijk dat ze elementen erin gestopt hebben die ze eigenlijk hadden gereserveerd voor Zelda Revolution. Vergelijk het met Starfox op de SNES.
Als ik wist wat dat precies inhield, had ik nou een Topic gehad met honderd replys
  dinsdag 29 november 2005 @ 00:09:43 #215
34586 kepler
No bounce, no play
pi_32660549
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 00:06 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Doet niet af aan het feit dat het huge is.

dat is waar, maar als het verhaal 20/30 uur en de rest sub-quests... maar we zullen zien
quote:
Dat vraag ik me ook af, ze bedoelen hiermee kennelijk dat ze elementen erin gestopt hebben die ze eigenlijk hadden gereserveerd voor Zelda Revolution. Vergelijk het met Starfox op de SNES.
Als ik wist wat dat precies inhield, had ik nou een Topic gehad met honderd replys
aha
The line is a dot to you!
pi_32660559
Dat laatste geloof ik toch niet alex

Zou wel mooi zijn natuurlijk, maar de revo zal toch een tijdje na de e3 uitkomen vrees ik. Zo rond september denk ik.
Houd van een lijntje.
  dinsdag 29 november 2005 @ 00:12:18 #217
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_32660618
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 00:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik voel me een beetje de malloot die hiertussen in een godsdienst oorlog staat. Extremisten aan de ene kant en Heidenen aan de andere kant.
Ik ook
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_32660619
quote:
Anyhow, 100 uur is sowieso natuurlijk ongelooflijk lang
Ligt er maar net aan hoe erg er gerekt wordt....
quote:
hij stelde dat de PC door de hardware altijd betere graphics had dan consoles.
En daarna geef je hem gelijk door te zeggen dat consoles het enkel goed doen vanwege de grafische stijl, niet door de graphics opzich.
quote:
Wat zie je niet gebeuren? Het is toch gewoon een alternatief? Damn! Alsof het zo moeilijk is om te realiseren.
Ja, dat is het, anders was het allang gedaan met bijv. de muis.
quote:
Ik voel me een beetje de malloot die hiertussen in een godsdienst oorlog staat. Extremisten aan de ene kant en Heidenen aan de andere kant.
Je bedoelt hypegevoeligen vs. realisten?
  dinsdag 29 november 2005 @ 00:13:05 #219
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_32660639
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 00:12 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ik ook
Beetje gek doen. Aan de ene kant 'BELIEVE WOW' roepen en aan de andere kant een 360 kopen. Dat soort shit
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  dinsdag 29 november 2005 @ 00:13:42 #220
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_32660660
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 00:12 schreef Retuobak het volgende:

Je bedoelt hypegevoeligen vs. realisten?
Gaat heen heiden!
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  dinsdag 29 november 2005 @ 00:16:10 #221
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_32660744
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 00:13 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Beetje gek doen. Aan de ene kant 'BELIEVE WOW' roepen en aan de andere kant een 360 kopen. Dat soort shit
Hehe, of een pro Nintendo fan zijn, en een Psp aanschaffen vanwege de mooie beelden en de media functies
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_32661236
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 00:10 schreef Erwtensoep het volgende:
Dat laatste geloof ik toch niet alex

Zou wel mooi zijn natuurlijk, maar de revo zal toch een tijdje na de e3 uitkomen vrees ik. Zo rond september denk ik.
Ik ga dr echt vanuit dat ie juni bij me thuis ligt (USA).
quote:
En daarna geef je hem gelijk door te zeggen dat consoles het enkel goed doen vanwege de grafische stijl, niet door de graphics opzich.
Nee hoor, zoals ik al eerder zei was de discussie veel breder dan alleen deze post. Ik zei m ook dat consoles iig ruleren de eerste 1,5 jaar na de launch.

Voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat je gewoon reeel moet zijn. Uiteindelijk stampen PCs er meer frames uit, meer polygonen en meer geheugen. Daar gaf ik m in gelijk, maar DAT IS NIET HETZELFDE als betere graphics. Gamecontent is veel belangrijker en daarom vertelde ik m dat ik het toch zeer vreemd vond dat de XBOX Doom3 bijna identiek kan uitbrengen tegenover een systeem met veel meer specs. Verder is de art gewoon beter op consoles omdat er betere developers rondlopen op consoles dan PC (vooral meer).
Ik vertelde m ook dat dit vaak een duur grapje is en als je een dure kaart koopt je er oude generatie spellen op speelt met framerates van 120 die niet op het oog echt zichtbaar zijn. De echte benutting geschied op het moment dat er nieuwe engines zijn.
Tot slot zei ik dat ik RE4 er beter uit vond zien dan de statische games op PC.
Maar hij heeft gewoon gelijk, de PC is in staat betere graphics te toveren. Of ze t ook doen is een tweede.

Oh ja, ik zei ook dat deze generatie een generatie zou zijn van design over matter. Dit houdt in dat de verschillen gemaakt worden door slim programmeren en niet door graphical potential. Er kunnen maar zoveel polygonen op een scherm dat het oog kan zien. Physics en AI worden veel belangrijker en dan moet je kijken naar de developers. IMO hebben consoles verreweg meer begaafde developers dan PC. IIG wel als het aankomt op developers die alleen games maken op consoles en developers die alleen games maken op PC. Op het moment zien we dat er veel developers op PC overlopen naar consoles en niet vice-versa.
pi_32661627
quote:
Ik zei m ook dat consoles iig ruleren de eerste 1,5 jaar na de launch.
Eind 2006, DirectX 10, slotje. (Overigens zie ik op de X360 maar bar weinig dat een high-end PC niet kan)
quote:
erder is de art gewoon beter op consoles omdat er betere developers rondlopen op consoles dan PC
Subjectief, ik vind Sid Meier in z'n eentje al meer waard dan de hele stal van Nintendo.
quote:
Maar hij heeft gewoon gelijk, de PC is in staat betere graphics te toveren. Of ze t ook doen is een tweede.
Dat doen ze, of je bent toe aan een upgrade. Elke keer wanneer ik GAM lees wordt het me weer duidelijk hoe ongelofelijk men de PC onderschat als platform. Niet alleen in potentieel, maar ook in de praktijk.
quote:
Physics en AI worden veel belangrijker en dan moet je kijken naar de developers.
Ja AI, die is erg hoogstaand in een hoop games zeg . Ik zou niet meer dan 10 games kunnen noemen verspreid over console en PC waarvan ik de AI een voldoende zou geven. Vrijwel altijd is het bij shooters bijv. alleen maar op de speler af rennen en hooguit eens wat schuilen (wat vaak niet eens behoorlijk werkt). En physics hebben 0.0 impact gehad op gameplay en ik zie dit niet veranderen in de nabije toekomst.
quote:
IMO hebben consoles verreweg meer begaafde developers dan PC
Imho niet .
pi_32661740
Ik heb inderdaad ook het idee dat op consoles erg veel goede spellen uitkomen. Ik ben echter een echte PC gamer en ben heel erg gehecht aan mijn toetsenbord+muis. Ik heb bijvoorbeeld even RE4 en Metroid geprobeerd en die besturing trekt me echt niet. Voor veel andere spellen vind ik een controller trouwens wel erg fijn.
Ook vind ik het fijner op achter mijn computer te zitten dan op de bank. En zolang er goede developers op de pc blijven, zoals Blizzard bijvoorbeeld, zal ik me niet van de pc afkeren.

Wat ik echter erg jammer vind, is dat ik de final fantasies en de zelda's niet kan spelen op mijn pctje. Aankomende generatie komt er dan ook een console in huis en als Nintendo zijn kaarten een beetje goed speelt wordt het een revolution. Ik wil Zelda en Smash Brothers. Nu alleen kijken of de controller ook een beetje adequaat is en of ze wat leuke RPG's naar hun zwarte broodtrommer krijgen.
Wat ik altijd wel een pluspunt vind aan consoles is dat je makkelijk met vrienden kan spelen. Maar online gamen is op dit moment via de PC weer veruit het beste.

De console die in huis komt zal hoogstwaarschijnlijk een stuk minder gebruikt worden dan mijn pc.
pi_32661921
Ik geef Kabouter gelijk . Overigens is voor mij de console en de handheld voor 'erbij', maar de PC blijft het centrale entertainmentpunt.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_32663706
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 00:53 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Eind 2006, DirectX 10, slotje. (Overigens zie ik op de X360 maar bar weinig dat een high-end PC niet kan)
[..]

Subjectief, ik vind Sid Meier in z'n eentje al meer waard dan de hele stal van Nintendo.
[..]

Dat doen ze, of je bent toe aan een upgrade. Elke keer wanneer ik GAM lees wordt het me weer duidelijk hoe ongelofelijk men de PC onderschat als platform. Niet alleen in potentieel, maar ook in de praktijk.
[..]

Ja AI, die is erg hoogstaand in een hoop games zeg . Ik zou niet meer dan 10 games kunnen noemen verspreid over console en PC waarvan ik de AI een voldoende zou geven. Vrijwel altijd is het bij shooters bijv. alleen maar op de speler af rennen en hooguit eens wat schuilen (wat vaak niet eens behoorlijk werkt). En physics hebben 0.0 impact gehad op gameplay en ik zie dit niet veranderen in de nabije toekomst.
[..]

Imho niet .
PC is ook >>>> Xbox 360, hell, je kan zelfs een controller op je PC aansluiten

Rev. bied andere besturingsmogelijkheid en verschilt hierbij dus van wat ik al heb
pi_32663764
quote:
Op maandag 28 november 2005 23:17 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Ik zeg developer, hoezo is een developer ineens supergeweldig na het maken van 1! goede game ? En met HL2 hebben ze wel bewezen dat ze hun reputatie absoluut niet waard zijn, een matige shooter met te lange boot/auto stukken, brakke AI, tegenvallend verhaal en een enorm gebrek aan guns.
Helaas is de halve wereld het met je oneens
pi_32664297
quote:
Volledige onthulling Revolution op 9 mei

Nintendo heeft vandaag in een mail naar de media laten weten dat zij alle details rondom de Revolution vlak voor de E3 van volgend jaar bekend zullen maken. Hoewel we de controller natuurlijk allemaal al hebben kunnen zien, zullen we tijdens de Pre-E3 persconferentie van Nintendo alle informatie rondom de features en het uiteindelijke design te zien krijgen. Ook zullen er hoogstwaarschijnlijk een paar Revolution titels te spelen zijn op de beursvloer. De persconferentie zal plaatsvinden in het Kodak Theatre te Los Angeles om 9:30 Pacific time.

Nog maar 165 dagen wachten!


Op Fok! ook
quote:
Natuurlijk, dat wisten jullie al, Nintendo heeft het echter nu nog even officieel bevestigd. Op 9 mei, 09.30 in LA en 18.30 in Nederland, zal Nintendo namelijk alles uit de doeken doen omtrent haar 'Revolution'. Als vanouds kunnen we ook vanuit Nederland deze E3 conferenties bijwonen, via het internet welteverstaan. Verschillende sites zullen het evenement namelijk weer live gaan streamen.


[ Bericht 13% gewijzigd door Dj_Day-V op 29-11-2005 09:30:19 ]
  dinsdag 29 november 2005 @ 09:46:58 #229
34586 kepler
No bounce, no play
pi_32664685
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 01:08 schreef Steeven het volgende:
Ik geef Kabouter gelijk . Overigens is voor mij de console en de handheld voor 'erbij', maar de PC blijft het centrale entertainmentpunt.
[offtopic]
het probleem voor mij is dat je met een PC het idee hebt dat het altijd wel iets mooier kan. Dan moet je dus weer upgraden, draait een game niet goed omdat je de verkeerde videokaart hebt, enzovoort... Bij een console is het disc erin en spelen maar
[/offtopic]

hopelijk komt Nintendo wel iets eerder met meer info/filmpjes. Want dan mogen de games op de E3 wel zo goed als af zijn, anders zie ik de console pas in 2007 verschijnen
The line is a dot to you!
pi_32665735
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 00:53 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Eind 2006, DirectX 10, slotje. (Overigens zie ik op de X360 maar bar weinig dat een high-end PC niet kan)
[..]
Niks slotje, dat is BS. Direct x7 veroorzaakte ook geen slotje wat betreft PS2 vs PC. Op het moment dat Directx uitkomt duurt het minstens een jaar voordat games er echt gebruik van maken. En dan klopt mijn bewering, consoles gaan minstens een anderhalf jaar mee als leading edge, en dan schat ik het nog laag in, want 2nd en 3rd generation consolegames halen veel meer uit de hardware dan 1st gen.
En dat is ook meteen het manko van PCs, het is voor developers niet de kwestie of ie t kan, maar wanneer genoeg mensen de equipment hebben om het echt winstgevend te maken.
quote:
Subjectief, ik vind Sid Meier in z'n eentje al meer waard dan de hele stal van Nintendo.
[..]
Ja, Sid Meier ruleert in alle genres die Nintendo uitbrengt
quote:
Dat doen ze, of je bent toe aan een upgrade. Elke keer wanneer ik GAM lees wordt het me weer duidelijk hoe ongelofelijk men de PC onderschat als platform. Niet alleen in potentieel, maar ook in de praktijk.
[..]
Ja, dat denk ik ELK jaar. 6 maand terug P4 3.5Ghz met snelle videokaart gekocht, en ja hoor, Doom3 loopt als een dweil. Ja, k had een PCIe kaart moeten kopen met een kaart van ¤200+ om current gen games (IMO) te spelen zoals Doom3 en Half-Life2. Kom op, men onderschat het platforrm niet, jij onderschat de welwillendheid van mensen wat betreft hun portemonaie.
quote:
Ja AI, die is erg hoogstaand in een hoop games zeg . Ik zou niet meer dan 10 games kunnen noemen verspreid over console en PC waarvan ik de AI een voldoende zou geven. Vrijwel altijd is het bij shooters bijv. alleen maar op de speler af rennen en hooguit eens wat schuilen (wat vaak niet eens behoorlijk werkt). En physics hebben 0.0 impact gehad op gameplay en ik zie dit niet veranderen in de nabije toekomst.
Physics hebben geen impact gehad omdat ze verkeerd geimplementeerd worden. 3D games hadden ook lange tijd geen impact op gameplay, toen kwam Mario64 en was t een ander verhaal.
quote:
[..]

Imho niet .
Ach kom nou, maken bedrijven als Konami, Sega, Capcom, Nintendo, SquareEnix etc etc etc veel games op PCs? Nee, en laten dat nou de grootste developers zijn.
Maken PCdevelopers veel games op consoles? Ja.

Kortom, consoles hebben de edge wat betreft content. En dit wordt de komende generatie groter. En graphics worden minder belangrijk in de toekomst, waardoor dat grote voordeel van een PC wegvalt.

Nog eens wat, tel alle AAA spellen van alle consoles bij elkaar op en die hetzelfde met PCgames. Je zult zien dat er kennelijk meer begaafde developers actief zijn op consoles.

[ Bericht 1% gewijzigd door alex4allofyou op 29-11-2005 10:46:16 ]
  dinsdag 29 november 2005 @ 10:45:07 #231
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_32665831
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 00:12 schreef Retuobak het volgende:
Ja, dat is het, anders was het allang gedaan met bijv. de muis.
Bedoel je ja je hebt gelijk of ja het is moeilijk te realiseren, want een muis heeft alleen X, Y terwijl de Revolution controller X, Y, Z heeft in ruimte en in rotatie.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_32665917
quote:
Niks slotje, dat is BS. Direct x7 veroorzaakte ook geen slotje wat betreft PS2 vs PC. Op het moment dat Directx uitkomt duur het minstens een jaar voordat games er echt gebruik van maken. En dat is ook meteen het manko van PCs, het is voor developers niet de kwestie of ie t kan, maar wanneer genoeg mensen de equipment hebben om het echt winstgevend te maken.
Bij DirectX 9 waren er direct games die er gebruik van maakten, en ook nu weer zijn er games die kort na de release van DirectX 10 zullen verschijnen (denk aan Far Cry 2)
quote:
Ja, Sid Meier ruleert in alle genres die Nintendo uitbrengt
Dat doet er niet toe, de kwaliteit is er, en die vind ik nergens anders terug.
quote:
Ja, dat denk ik ELK jaar. 6 maand terug P4 3.5Ghz met snelle videokaart gekocht, en ja hoor, Doom3 loopt als een dweil. Ja, k had een PCIe kaart moeten kopen met een kaart van ¤200+ om current gen games (IMO) te spelen zoals Doom3 en Half-Life2. Kom op, met onderschat het platforrm niet, jij onderschat de welwillendheid van mensen wat betreft hun portemonaie.
Als je verstand van zaken hebben kun je een hoop met relatief weinig geld wat PC's betreft, het feit dat jij 6 maanden terug een Intel bak hebt gekocht geeft wel aan hoe het met jouw verstand van zaken wat betreft dat aspect zit.
quote:
Physics hebben geen impact gehad omdat ze verkeerd geimplementeerd worden. 3D games hadden ook lange tijd geen impact op gameplay, toen kwam Mario64 en was t een ander verhaal.
Physics hebben nog geen invloed omdat het te duur en te zwaar is om de echt leuke dingen te doen (denk aan realistisch instortende huizen) wacht nog maar ff tot next-next-gen
quote:
Ach kom nou, maken bedrijven als Konami, Sega, Capcom, Nintendo, SquareEnix etc etc etc games op PCs? Nee, en laten dat nou de grootste developers zijn.
Maken PCdevelopers games op consoles? Ja.
Sega en Square-Enix wel iig
Daarnaast moet de eerste console game van Blizzard nog verschijnen, zijn er bij Firaxis nog geen plannen voor console titels, blijft Ascaron mooi bij de PC, Big Huge Games blijft eveneens trouw aan de PC en zo kan ik nog wel ff door gaan met kwaliteitsdevelopers die enkel games maken voor de PC. Jij doet net alsof iedereen console games maakt en er absoluut geen reden is om een PC te hebben . En dat is echt de grootste onzin .
quote:
Bedoel je ja je hebt gelijk of ja het is moeilijk te realiseren, want een muis heeft alleen X, Y terwijl de Revolution controller X, Y, Z heeft in ruimte en in rotatie.
Maar het X, Y is wel het belangrijkste, als je het zwaard heen en weer zou bewegen met de muis en zou steken met de linker muisknop dan kom je al een heel eind. Dat het nog nooit gedaan is zegt al genoeg.
  dinsdag 29 november 2005 @ 11:04:33 #233
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_32666232
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 10:48 schreef Retuobak het volgende:
Maar het X, Y is wel het belangrijkste, als je het zwaard heen en weer zou bewegen met de muis en zou steken met de linker muisknop dan kom je al een heel eind. Dat het nog nooit gedaan is zegt al genoeg.
Nee, je begrijpt me denk ik verkeerd.

Even opnieuw uitleggen.

Met de linkermuisknop is dan de functie voor het aanvallen (klik en je doet een zwaai zoals in Morrowind). Als je bijv. met een muis met de X (van links naar rechts bewegen), beweegt de zwaard ook van links en naar rechts. En Y (van omhaag naar omlaag bewegen) wordt dan hoe je richt met je zwaard van boven naar beneden (zodat je dus dingen die boven je en onder je zijn kan raken). Nou, dan heb je al gelijk een tekort aan assen. Stel je voor dat je met je muis ook kan draaien op de Y as, dat zou dan je zwaard draaien naar links en naar rechts, zodat je dus diagonaal kan slaan, van links naar rechts, van boven naar beneden, en dat je zelf incrementeel kan bepalen welke graden zodat je veel controle hebt over de zwaard. Stel je nu voor dat je ook je muis kan draaien op de X as, zodat je dus de punt van je zwaard 'gericht' is op je vijand, en dat je dus de bewegingen van de X en Y as gebruikt om te richten, net als een pistool of pijl en boog, en dat je dan een muisklik doet om te aanvallen, dat is toch ook veel controle? Je schakelt dan om van een zwaai animatie naar een 'thrust' animatie, zodat je dus je vijanden kan lekprikken. En tijdens dat omschakeling van animatie en beweging, kan je bijv. van crosshair veranderen om je te laten weten dat je nu een thrust beweging doet i.p.v. een slash beweging. En met die crosshair kan je dus goed richten op een vijand. Dit is eigelijk gewoon hetzelfde principe als een pijl en boog in Morrowind, daar schiet je een pijl af en je kan dat nog maar net missen, dus waarom zou dat niet mogelijk zijn met een zwaard als een vijand heel dichtbij op je zit?

Ok, en als dit lulverhaal te groot is, laten we het maar simpel maken. Als je dus die revmote in je handen hebt, en je drukt op A, en dat je dan functie 1 krijgt. Dan zou je in principe ook functie 2 kunnen krijgen, als je met je pols ongeveer 90 graden draait naar links en dat je dan op de A knop drukt. Mee eens?
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_32666339
Als je ook naar onder en beneden wil heb je idd die extra as nodig, maar dan vraag ik me alsnog af waarom developers nog nooit het 'mindere' concept hebben gedaan. Je mag dan geen Z-as hebben, maar het concept opzich zou prima kunnen werken, dat kun je moeilijk ontkennen. En waarom het dan nog niet gedaan is.....?
  dinsdag 29 november 2005 @ 11:16:31 #235
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_32666503
Nou, omdat het natuurlijk veel te moeilijk is denk ik. Ofzo. Dan moet je constant met je muis schuiven. En omdat developers liever wilde dat je de X as gebruikt voor het kijken en richten voor het lopen. Je zou eigelijk ook A en D gebruiken voor links en rechts lopen maar dat heb je geen straf left/right meer.

Ik denk dat het gewoon makkelijker is als je helemaal niet moet schuiven, maar als je iets in je hand hebt zoals een... televisie afstandsbediening bijv.

REVOLUTION!
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_32666563
quote:
Dan moet je constant met je muis schuiven
Dat is de hele bedoeling van het ding
pi_32666683
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 10:48 schreef Retuobak het volgende:
Sega en Square-Enix wel iig
Daarnaast moet de eerste console game van Blizzard nog verschijnen,

Lost Vikings, Rock,N Roll Racing? En natuurlijk de crappy ports van Warcraft 2 en Starcraft .
pi_32666708
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 11:23 schreef Ereinion het volgende:

[..]


Lost Vikings, Rock,N Roll Racing? En natuurlijk de crappy ports van Warcraft 2 en Starcraft .
Ah ik dacht dat die laatste 2 waren uitbesteed
Maar goed, laat ik het zo zeggen, de eerste grote console game
pi_32667063
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 10:48 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Bij DirectX 9 waren er direct games die er gebruik van maakten, en ook nu weer zijn er games die kort na de release van DirectX 10 zullen verschijnen (denk aan Far Cry 2)
[..]
Gebruik van maken is anders dan echt benutten. Ik had het trouwens niet over DirectX9, want die kwam later in de cycles van consoles.
quote:
Dat doet er niet toe, de kwaliteit is er, en die vind ik nergens anders terug.
[..]
Zelfde geldt vice versa natuurlijk. Vind het gewoon een beetje rare opmerking, CIV4 is geweldig hoor, maar om, nou te zeggen dat Sid Meier meer waard is als de hele stal van Nintendo is net zo onzinnig als zeggen dat Myamoto meer waard is als de hele stal van Nintendo buiten hem.
Geeft wel aan hoe het met jouw verstand van zaken wat betreft dat aspect zit.
quote:
Als je verstand van zaken hebben kun je een hoop met relatief weinig geld wat PC's betreft, het feit dat jij 6 maanden terug een Intel bak hebt gekocht geeft wel aan hoe het met jouw verstand van zaken wat betreft dat aspect zit.
[..]
Ja weet ik, ik heb voor mijn upgrade onderdelen verkocht en omgewisseld. Ik was 'maar' ¤300 kwijt. Maar is nog steeds veel geld.
En wat betreft Intel, ik had een AMD die altijd crashte met videobewerken, ik ben geen ezel die zich twee keer aan dezelfde steen stoot. Dat noemen ze merkperceptie en jij zou waarschijnlijk hetzelfde doen.
Maar ik heb verder gekozen voor een Intel omdat ik veel videobewerk en applicaties gebruik (PC is geen spelcomputer) en daar was Intel beter in. Dus ga niet lopen roepen dat ik niet geen goede overweging heb gemaakt.

Verder doet dit er niet aan af, Intel is gewoon ok en als een spel in zn boekje vermeldt dat de minimale eisen gigantisch onder de prestaties van mijn eigen PC liggen (kwa processor, geheugen en kaart), mag ik toch verwachten dat er een hogere framerate tevoorschijn komt dan 20.
quote:
Physics hebben nog geen invloed omdat het te duur en te zwaar is om de echt leuke dingen te doen (denk aan realistisch instortende huizen) wacht nog maar ff tot next-next-gen
[..]
Ja, daar doelde ik ook op, DAT is wat ik verwacht van next gen omdat de grafische pracht straks niet meer doorslaggevend zal zijn. En jij zult dat ook beamen aangezien je zo'n CIV4 fan bent.
quote:
Sega en Square-Enix wel iig
Check mn edit, 'veel' games.
quote:
Daarnaast moet de eerste console game van Blizzard nog verschijnen, zijn er bij Firaxis nog geen plannen voor console titels, blijft Ascaron mooi bij de PC, Big Huge Games blijft eveneens trouw aan de PC en zo kan ik nog wel ff door gaan met kwaliteitsdevelopers die enkel games maken voor de PC.
[..]
Ach, t is maar wat je kwaliteits developers vindt. Als jij die on par vindt met Capcom en Nintendo geeft dat wel aan hoe het met jouw verstand van zaken wat betreft dat aspect zit.

En ik zou dat lijstje in de toekomst maar weer aanpassen want het grote geld zit m in de consoles.
quote:
Jij doet net alsof iedereen console games maakt en er absoluut geen reden is om een PC te hebben . En dat is echt de grootste onzin .
Nee hoor, ik zeg alleen dat het grote talent bij consoles ligt (console & PC developers) en die paar games die top zijn op PC komen gewoon altijd ook op consoles en dit is niet eensgelijks in de meerderheid van gevallen. Is gewoon een feit dat de PCdevelopers met zn allen springen op het consoleplatform en consoledevelopers bijna niets maken voor PC.

Verder vind ik het irritant dat mensen roepen hoe geweldig de PC op grafisch vlak maar achterwege laten wat voor investeringen je moet doen om gebruik te maken van die toonaangevende graphics.
pi_32667151
quote:
en die paar games die top zijn op PC komen gewoon altijd ook op consoles
Ja, denk aan al die RTS, TBS en godgame/sim games die geport worden
En zelfs een hoop FPS games worden nooit, veel later of heel slecht geport naar consoles (denk bij heel slecht aan Quake IV)
quote:
Ja, daar doelde ik ook op, DAT is wat ik verwacht van next gen omdat de grpahische pracht straks niet meer doorslaggevend zal zijn. En jij zult dat ook beamen aangezien je zon CIV4 fan bent.
Ik verwacht bij next-gen mooier vallende lijken, echt nieuwe dingen doen met physics verwacht ik in 2010 bij next-next-gen. En dan alleen als er goede tools zijn die de kosten drukken.
quote:
Ach, t is maar wat je kwaliteits developers vindt. Als jij die on par vindt met Capcom en Nintendo geeft dat wel aan hoe het met jouw verstand van zaken wat betreft dat aspect zit.

En ik zou dat lijstje in de toekomst maar weer aanpassen want het grote geld zit m in de consoles.
Een groot deel ervan maakt genres die absoluut niet werken op consoles, of net werken maar er zwaar inferieur op zouden zijn. En ik vind ze idd niet on par met Capcom en Nintendo, ik zie deze huizen als superieur.
pi_32667191
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 11:42 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Ja, denk aan al die RTS, TBS en godgame/sim games die geport worden
En zelfs een hoop FPS games worden nooit, veel later of heel slecht geport naar consoles (denk bij heel slecht aan Quake IV)
Ligt aan de controller en geheugen. Wordt deze gen wel uitgebracht, verder hoorde je me ook niet zeggen wanneer ze uitkomen, alleen dat ze uitkomen.

Quake 4 is niet top, ik had het over de toppers.
quote:
Ik verwacht bij next-gen mooier vallende lijken, echt nieuwe dingen doen met physics verwacht ik in 2010 bij next-next-gen. En dan alleen als er goede tools zijn die de kosten drukken.
Mag het hopen van niet, de hardware is dr klaar voor. Mocht het idd nog zo lang duren dan is de industrie echt in verval wat betreft nieuwe ideen.
pi_32667227
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 11:43 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Ligt aan de controller en geheugen. Wordt deze gen wel uitgebracht, verder hoorde je me ook niet zeggen wanneer ze uitkomen, alleen dat ze uitkomen.

Quake 4 is niet top, ik had het over de toppers.
F.E.A.R. veel later dan (of nooit)
Far Cry was niet te porten
etc.
pi_32667350
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 11:45 schreef Retuobak het volgende:

[..]

F.E.A.R. veel later dan (of nooit)
Far Cry was niet te porten
etc.
Ik lig dr niet wakker van hoor, dr zijn IMO al teveel PC shooters en console shooters op consoles.

Maar ik verwacht FEAR wel op de nxt gen consoles. Verder is Far Cry instincs wel gewoon op de XBOX verkrijgbaar. Niet deeltje 1 idd. Maar ik wil ook niet zeggen dat alles geport wordt, gelukkig niet, maar dat de verhouding tussen PC>Console veel groter is dan Console>PC.
pi_32667446
Ik vind dat je het erg overtrekt hoor, qua FPS is de PC nog steeds heer en meester. Tuurlijk hebben de consoles ook genres waarin ze meer verkopen realiseren, maar de PC heeft evengoed haar genres. Jij denkt dat alles over te zetten is naar een van de twee, ik zeker niet. Ik zie deze situatie ook absoluut niet veranderen de komende jaren.
  dinsdag 29 november 2005 @ 11:59:52 #245
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_32667610


Nog nieuw of oud nieuws?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_32667715
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 11:53 schreef Retuobak het volgende:
Ik vind dat je het erg overtrekt hoor, qua FPS is de PC nog steeds heer en meester. Tuurlijk hebben de consoles ook genres waarin ze meer verkopen realiseren, maar de PC heeft evengoed haar genres. Jij denkt dat alles over te zetten is naar een van de twee, ik zeker niet. Ik zie deze situatie ook absoluut niet veranderen de komende jaren.
Ja, heb je wel gelijk in. Ik persoonlijk kijk altijd naar de beste games van elk genre, die koop ik of speel ik. Als er 20 RTS games zijn op PC koop ik de twee beste kwa gameplay, de rest laat ik zitten. Heeft ook te maken met tijdsaspect. Omdat ik het zo bekijk is IMO de console het beste platform, lekker veel afwisseling en de meeste AAA games verdeelt over verscheidene genres.

Ik persoonlijk heb altjd het idee dat de PCs weinig te bieden hebben omdat er zo weinig verscheidenheid is wat betreft genres. En de genres die de PC heeft (die oververtegenwoordigd zijn op consoles) zijn bijna nooit AAA of vergelijkbaar met bediening en gameplay.

Jij je ding en ik mn ding, laten we het daar maar op houden. Ik speel ook wel op de PC hoor, alleen vind ik de consoles gewoon lekkerder spelen, rendabeler en verscheidener wat betreft AAA titels.

Groeten
pi_32667755
Ik zal er maar niet meer op ingaan, want dan wordt Roy boos
pi_32667838
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:07 schreef Retuobak het volgende:
Ik zal er maar niet meer op ingaan, want dan wordt Roy boos
Ja

Ik vind trouwens wel dat CIV4 op de REV moet uitkomen. Ik vind het geweldig dat dat spel naast geweldige gameplay de breezerjeugd ook nog eens een beetje historie bijbrengt. Ikzelf ben altijd erg geinteresseerd in geschiedenis, maar als je de kennis van mensen op dit vlak zo hoort word je wel eens moedeloos.

Oh, en Gandhi is top.
pi_32667873
Tja, Sid Meier had wat next-gen betreft iig al meer interesse in de Revo dan in de Xbox 360/PS3. Maar hij bleef de houding van 'eerst zien, dan geloven' houden. Dus het is afwachten of het ooit gaat gebeuren . Ik hoop iig dat ze gewoon bezig gaan met een add-on voor Civ IV
  dinsdag 29 november 2005 @ 12:19:26 #250
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_32668011
Hier, uit de geruchten rubriek van EGM:
quote:
Die Grafikqualität von Revolution soll angeblich kaum besser sein als die des Gamecube
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_32668028
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:13 schreef Retuobak het volgende:
Tja, Sid Meier had wat next-gen betreft iig al meer interesse in de Revo dan in de Xbox 360/PS3. Maar hij bleef de houding van 'eerst zien, dan geloven' houden. Dus het is afwachten of het ooit gaat gebeuren . Ik hoop iig dat ze gewoon bezig gaan met een add-on voor Civ IV
Ja, t is natuurlijk afwachten met de REV, maar de potentie is er. Ik denk dat Sid Meier in dezelfde league is als Miyamoto, het zou natuurlijk een droom zijn als die 2 eens met elkaar aan tafel gaan zitten en komen met een nieuwe game. Moet je je voorstellen, een spel met de strategie van Meier en de gameplay-mechanics van Miyamoto.

Ik denk dat er dan snel een klein boxje bij jou in de kamer staat met een blauw LEDje
pi_32668052
Dan wel ja .
Laat Brian Reynolds trouwens ook eens aanschuiven aan die tafel
pi_32668093
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hier, uit de geruchten rubriek van EGM:
[..]

Wat is nieuw, ik zie al kaum enig verschil tussen XBOX en 360. Dit is een erg subjectieve redenering. Kan me niet voorstellen dat de REV niet met chips komt die op zn minst 3 keer sneller zijn dan GC.

Verder heeft Iwata zelf gezegd dat de REV niet zoveel zal verschillen met andere consoles op de huidge resolutie.
pi_32668112
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:21 schreef Retuobak het volgende:
Dan wel ja .
Laat Brian Reynolds trouwens ook eens aanschuiven aan die tafel
Er zijn nog wel meer mensen die mogen aanschuiven, jammer dat het marktmechanisme zoiets nooit zal verwezenlijken. Teveel potentie voor 1 game.

(Ik voorzie een Photoshop edit van het schilderij 'het laatste avondmaal' met Miyamoto in het midden en zn 'apostelen' naast m aan tafel )
  dinsdag 29 november 2005 @ 12:25:10 #255
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_32668135
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:23 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Wat is nieuw, ik zie al kaum enig verschil tussen XBOX en 360. Dit is een erg subjectieve redenering. Kan me niet voorstellen dat de REV niet met chips komt die op zn minst 3 keer sneller zijn dan GC.

Verder heeft Iwata zelf gezegd dat de REV niet zoveel zal verschillen met andere consoles op de huidge resolutie.
Nou, Rev niet veel beter dan Cube, maar gelijk met 360. Iwata vind dus dat de 360 ook niet veel bijzonderder is
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_32668183
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:25 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Nou, Rev niet veel beter dan Cube, maar gelijk met 360. Iwata vind dus dat de 360 ook niet veel bijzonderder is
Is het zo bijzonder dan volgens jou? t Zijn dezelfde games in een ander (technologisch logische) jasje.
pi_32668227
Ja idd, maar toch, een tafel met Shigeru Miyamoto, Sid Meier, Brian Reynolds en Will Wright zou geweldig zijn .
  dinsdag 29 november 2005 @ 12:29:15 #258
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_32668228
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:27 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Is het zo bijzonder dan volgens jou? t Zijn dezelfde games in een ander (technologisch logische) jasje.
De kracht van de Xbox 360 is niet alleen de grafische update, maar ook de integratie met je gamercard en andere onderdelen van Xbox live. Je bent niet langer echt alleen aan het spelen, tis een soort multiplayer voor singleplayer
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_32668251
Xbox Live is wel vrijwel geheel de reden voor mij om een Xbox 360 te halen
  dinsdag 29 november 2005 @ 12:30:41 #260
34586 kepler
No bounce, no play
pi_32668268
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:29 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

De kracht van de Xbox 360 is niet alleen de grafische update, maar ook de integratie met je gamercard en andere onderdelen van Xbox live. Je bent niet langer echt alleen aan het spelen, tis een soort multiplayer voor singleplayer
vergeet ook niet de vele vijanden in Kameo en 99nights, zorgt ook voor nieuwe gameplay uiteindelijk
(dit is slechts een voorbeeld, er is vast nog veel meer nieuwe gameplay beschikbaar met meer kracht, zoals de physics in oblivion)
The line is a dot to you!
  dinsdag 29 november 2005 @ 12:31:49 #261
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_32668299
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:30 schreef kepler het volgende:

[..]

vergeet ook niet de vele vijanden in Kameo en 99nights, zorgt ook voor nieuwe gameplay uiteindelijk
Ach, veel vijanden vind ik niet bijzonder eigenlijk. Tis welgrappig, maar een game als Gauntlet (pre-8 bit arcade) had het ook al
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_32668386
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:30 schreef Retuobak het volgende:
Xbox Live is wel vrijwel geheel de reden voor mij om een Xbox 360 te halen
Was het wel voor mij om Halo2 te halen op XBOX (enigste spel met de baggere Fable die ik erop gespeeld heb alvorens te verkopen).

Maar deze generatie kan het onlineavontuur wel eens beter bevallen op PS3 en REV.

Wat betreft al die vijanden, ze zijn wel cool maar alleen als AI van elke character apart een behoorlijk niveau heeft. Nu is het gewoon een gimmick, zoals Jumping Flah op PS1 ook een gimmickgame was (3D was de gimmic).
  dinsdag 29 november 2005 @ 12:38:04 #263
34586 kepler
No bounce, no play
pi_32668420
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:31 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ach, veel vijanden vind ik niet bijzonder eigenlijk. Tis welgrappig, maar een game als Gauntlet (pre-8 bit arcade) had het ook al
jah ok, maar uiteindelijk zullen ze wel een eigen AI krijgen
The line is a dot to you!
pi_32668434
PS3 online lijkt me sterk, weer zo'n #%@#%@# gedecentraliseerde service
  dinsdag 29 november 2005 @ 12:46:44 #265
8369 speknek
Another day another slay
pi_32668562
Sid Meier kwam een jaar later in de Hall of Fame van The Academy of Interactive Arts & Sciences dan Miyamoto. Miyamoto for teh win!
(sowieso, Meier heeft een echt succesvolle reeks gestart, Miyamoto zeker 3)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 29 november 2005 @ 12:49:06 #266
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_32668604
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hier, uit de geruchten rubriek van EGM:
[..]

Klopt natuurlijk geen reet van. Gerucht komt van een ene Quarterman, die het wel vaker mis heeft. Daarnaast is het van een vroege devkit, heb ik begrepen. Een klein beetje betere graphics dan Gamecube op een vroege devkit mag natuurlijk wel.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_32668897
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:46 schreef speknek het volgende:
Sid Meier kwam een jaar later in de Hall of Fame van The Academy of Interactive Arts & Sciences dan Miyamoto. Miyamoto for teh win!
(sowieso, Meier heeft een echt succesvolle reeks gestart, Miyamoto zeker 3)
Civilization, Pirates!, Railroad Tycoon?
  dinsdag 29 november 2005 @ 13:09:10 #268
8369 speknek
Another day another slay
pi_32669084
Alleen Civilization heeft wmb echt invloed gehad. Net zoals Donkey Kong, Mario en Zelda. Ik ga ook niet spellen zoals Pikmin opnoemen bijvoorbeeld.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_32669462
hmm.... Nintendogs?

Wat dat betreft is het nog een beetje afwachten misschien, maar het zou later als een classic gezien kunnen worden?
  dinsdag 29 november 2005 @ 13:26:51 #270
8369 speknek
Another day another slay
pi_32669513
Niet in de categorie die ik net opnoemde.
Sowieso kun je je afvragen of Miyamoto daar de geestelijk vader van is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_32669646
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 13:09 schreef speknek het volgende:
Alleen Civilization heeft wmb echt invloed gehad. Net zoals Donkey Kong, Mario en Zelda. Ik ga ook niet spellen zoals Pikmin opnoemen bijvoorbeeld.
Railroad Tycoon heeft wel zeker een enorme invloed gehad, het startte eigenlijk gewoon het simulatiegenre echt.
Pirates! dan weer minder, vergelijkbaar met Donkey Kong qua invloed imho.
  dinsdag 29 november 2005 @ 13:37:04 #272
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_32669804
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 13:31 schreef Retuobak het volgende:

Pirates! dan weer minder, vergelijkbaar met Donkey Kong qua invloed imho.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  dinsdag 29 november 2005 @ 13:41:06 #273
8369 speknek
Another day another slay
pi_32669903
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 13:31 schreef Retuobak het volgende:
Pirates! dan weer minder, vergelijkbaar met Donkey Kong qua invloed imho.
.

En ze kunnen allebei niet tippen aan de invloed van Gravity Games Bike: Street Vert Dirt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_32669987
Ach ja, Pirates! was een van de eerste echt succesvolle games met een vrije wereld zonder vastgestelde doelen, bagataliseer die invloed maar .
  dinsdag 29 november 2005 @ 13:57:23 #275
8369 speknek
Another day another slay
pi_32670317
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 13:44 schreef Retuobak het volgende:
Ach ja, Pirates! was een van de eerste echt succesvolle games met een vrije wereld zonder vastgestelde doelen, bagataliseer die invloed maar .
Ten opzichte van Donkey Kong valt er niets te bagatelliseren. Dat was een van de meest succesvolle arcade spellen, ongeveer het eerste platform spel, de introductie van Mario, het eerste spel voor de NES en heeft minstens twintig verschillende incarnaties gehad.

http://www.thocp.net/software/games/golden_age.htm
zie jij hier Pirates! bij staan?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_32670519
Nee, en dat is maar goed ook, want Pirates! is nieuwer dan 1983
pi_32677106
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 13:01 schreef Retuobak het volgende:

Op dinsdag 29 november 2005 12:46 schreef speknek het volgende:
Sid Meier kwam een jaar later in de Hall of Fame van The Academy of Interactive Arts & Sciences dan Miyamoto. Miyamoto for teh win!
(sowieso, Meier heeft een echt succesvolle reeks gestart, Miyamoto zeker 3)

Civilization, Pirates!, Railroad Tycoon?
Komop, dan kunnen we nog wel ffe doorgaan. Buiten het feit dat Miyamoto heel veel games heeft gemaakt, heeft ie ze ook steeds weer heruitgevonden. Dus feitelijke nieuwe games met dezelfde character. Respect to Meier enzo. maar daar kan die man niet aan tippen.

Verder is het Miyamoto geweest die de gamesindustrie feitelijk gevormd heeft, zonder Miyamotosan geen Civilization. Iig niet zo snel.

Miyamoto is gewoon Pele en Meier is Platini. Beide geweldig maar wel een verschil.
  dinsdag 29 november 2005 @ 18:36:47 #278
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_32677259
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hier, uit de geruchten rubriek van EGM:
[..]

En nu in het Nederlands ipv het Brabants...
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_32677399
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:30 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Komop, dan kunnen we nog wel ffe doorgaan. Buiten het feit dat Miyamoto heel veel games heeft gemaakt, heeft ie ze ook steeds weer heruitgevonden. Dus feitelijke nieuwe games met dezelfde character. Respect to Meier enzo. maar daar kan die man niet aan tippen.

Verder is het Miyamoto geweest die de gamesindustrie feitelijk gevormd heeft, zonder Miyamotosan geen Civilization. Iig niet zo snel.

Miyamoto is gewoon Pele en Meier is Platini. Beide geweldig maar wel een verschil.
Ach Miyamoto heeft wonderen gedaan voor de RPG en platformers
Sid Meier voor turn based strategy, simulatie en zelfs flightsims
Hoe smaken ook kunnen verschillen, Sid Meier is zeker niet veel minder dan Shigsy .
  dinsdag 29 november 2005 @ 19:00:58 #280
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_32677912
http://www.ga-forum.com/showthread.php?t=73575

Prachtige compilatie van wat developers hebben gezegd over Revolution.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_32678487
*bl44t laat maar
  dinsdag 29 november 2005 @ 19:24:59 #282
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_32678522
Des Hinkson
Senior Designer at Radical Entertainment
“Revolution controller = casual gamer paradise.

A lot of people are really intimidated by buttons. Console controllers are scary things that make you look dumb if you don't know which button to press. I remember my frustration at switching from Nintendo to Sony and having to look for the Triangle button, Circle button, etc in Parappa the Rapper and it took time and dedication to feel comfortable with the controller. My wife is not a gamer, heck she doesn't even use the TV remote proficiently, preferring to use the numbers instead of the channel up and down keys. I think Nintendo have been watching the people who put down the controller too quickly and the people who play with their tongues out and tilt their controllers to get that extra bit of corning control. Revolution means people can have fun more immediately and we can hook them on that fun without the time and dedication needed to learn how to use a traditional controller.”

100% mee eens.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_32678788
Kan ik me idd ook wel wat in vinden, controllers zijn wel de reden dat ik de aanschaf van een console heb uitgesteld totdat de voordelen voor mij voldoende waren (price/performance, goede online dienst, een flinke hoeveelheid kwaliteits titels van Westerse bodem etc.)
pi_32678998
Ja, het gaat makkelijk worden moeilijke games goed te besturen. Dat is hét innovatieve, imho.
pi_32679164
De controller is een begin, nu moeten ze nog met een lading Westerse kwaliteitsexclusives komen . Mocht ook dat gebeuren dan is het in z'n geheel niet onmogelijk dat er ook een Revo komt te staan hier.
  dinsdag 29 november 2005 @ 19:57:22 #286
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_32679346
Hier wordt dus die Nintendo E3 dinges gedaan. Geweldig toch. Vorige keer was echt zo'n kleine kutruimte.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_32679508
Ga je ook Xrenity?
Lijkt me echt geweldig als jij midden in de presentatie opstaat, 'oud' schreeuwt en de zaal uit loopt
pi_32680399
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:41 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Ach Miyamoto heeft wonderen gedaan voor de RPG en platformers
Sid Meier voor turn based strategy, simulatie en zelfs flightsims
Hoe smaken ook kunnen verschillen, Sid Meier is zeker niet veel minder dan Shigsy .
Nee, Platini is ook niet veel minder dan Pele, maar dr is wel degelijk een groot verschil.
pi_32680633
Klein verschil, groot is het niet .

  dinsdag 29 november 2005 @ 21:47:47 #290
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_32681767
Okay genoeg offtopic gelult over voetbal
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:58:08 #291
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_32682067
Ik denk dat Nintendo misschien wel met een schoen controller uitbreiding kan komen voor Mario Soccer 2
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_32685151
Ik hoop dat ik bij die presentatie ben .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_32689380
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 20:22 schreef Retuobak het volgende:
Ga je ook Xrenity?
Lijkt me echt geweldig als jij midden in de presentatie opstaat, 'oud' schreeuwt en de zaal uit loopt
Dude

De laatste keer dat ik oud zei @ Fok! games news zei de poster zelf dat het klopte.

Maar daar heb je zeker overheen gelezen
  woensdag 30 november 2005 @ 09:02:52 #294
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_32689582
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 20:22 schreef Retuobak het volgende:
Ga je ook Xrenity?
Lijkt me echt geweldig als jij midden in de presentatie opstaat, 'oud' schreeuwt en de zaal uit loopt
Ga je ook Kabouter?
Lijkt me echt geweldig als jij midden in de presentatie opstaat, 'groot is beter' schreeuwt en de zaal uit loopt
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_32690072
quote:
Op woensdag 30 november 2005 08:44 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Dude

De laatste keer dat ik oud zei @ Fok! games news zei de poster zelf dat het klopte.

Maar daar heb je zeker overheen gelezen
Nee, heb ik gewoon gelezen hoor

En Tomasso
  woensdag 30 november 2005 @ 09:38:37 #296
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_32690133
quote:
Op woensdag 30 november 2005 09:34 schreef Retuobak het volgende:

[..]

En Tomasso
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_32690613
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:58 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik denk dat Nintendo misschien wel met een schoen controller uitbreiding kan komen voor Mario Soccer 2
Hoe raar dat misschien ook klinkt, ik denk dat het weldegelijk een optie is.
Controller, kabeltje aan de onderkant en sensor om je benen. Zou zo kunnen, op die manier zijn penalties al leuk.
  woensdag 30 november 2005 @ 12:40:54 #298
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_32693624
Ga je ook Ruzbeh?
Lijkt me echt geweldig als jij midden in de presentatie opstaat, 'FAKE' schreeuwt en de zaal uit loopt
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_32693716
quote:
Op woensdag 30 november 2005 12:40 schreef Tomasso het volgende:
Ga je ook Ruzbeh?
Lijkt me echt geweldig als jij midden in de presentatie opstaat, 'FAKE' schreeuwt en de zaal uit loopt
Ga je ook Tomasso?
Lijkt me echt geweldig als jij midden in de presentatie opstaat, 'kappen met die believe onzin' schreeuwt en de zaal uit loopt
pi_32695587
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')