abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 april 2006 @ 11:33:11 #76
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_37155498
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 11:22 schreef UncleScorp het volgende:
Is er niets meer bekend over de top die op de pyramide zou gestaan hebben ?
Top van welke piramide? Cheops? die van Cheops was vroeger van massief goud! maar die van bosnie weet ik niet. Wie ook de piramide heeft gemaakt goud is een belangrijk, dit kwam ook terug in het verhaal van de soemerische schepping, hierin ging het ras dat de mens gemaakt heeft weg en naam heel veel goud mee.. maarja allemaal theorie, we zullen het nooit weten, waarschijnlijk
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_37156525
Ja die van massief goud bedoelde ik
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  vrijdag 21 april 2006 @ 12:44:31 #78
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_37157719
Het zou ook best kunnen dat die top een grote kristal was, om het verhaal nog een raarder te maken! Maar daarvoor moet je ervan uitgaan dat de soemariers in hun kleitabletten het inderdaad over de piramide in egypte hadden, en dat de goden deze gebouwd hadden.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  vrijdag 21 april 2006 @ 13:30:36 #79
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_37158983
een groot pyramide kristal bovenop zou wel een geweldige regenboog maken, zodra het zonlicht erdoor gebroken werd!

Zijn er wel eens tests uitgevoerd rondom de pyramides die bijvoorbeeld rare magnetische afwijkingen aantonen ofzo?

Waarom restaureren we ze niet gewoon compleet? Kijken wat er gebeurd
¡ Experience Everything !
  vrijdag 21 april 2006 @ 13:37:20 #80
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_37159159
Ik weet wel dat in de piramide de toon hoogtes nogal eens vreemd konden doen. Zo renden sommige mensen weleens angstig de piramide uit omdat de echo's zulke rare geluiden bleven maken. Weet niet precies het verhaal erachter, maar de geluidsgolven spelen een belangrijke rol bij de piramides.
quote:
van seriewoordenaar.nl:
De Sumeriers beschrijven de grote piramide als een functioneel geheel. Volgens hen was de god Marduk de eigenaar ervan. De piramide zelf was een Ekur. De Sumerische teksten beschrijven het verhaal van de plunderingen en beschadiging van de Ekur. Het resulteerde in de opsluiting van Marduk in de piramide. Marduk werd opgesloten door middel van de granieten sluitsteen die zich nog steeds in de piramide bevindt. Marduk zelf ontsnapte en leefde lang als banneling in Babylonie. Na zijn ballingschapsperiode keerde hij terug naar de zijn streek van herkomst.
Waarom zouden we geloven dat de Ekur de grote piramide is? In de Mythe is sprake van plunderingen. Omdat de beschrijving van de structuur (innerlijk en uiterlijk) hetzelfde is, kan dus makkelijk gekeken worden of er inderdaad sporen van plundering zijn.

In de piramide zijn vele nissen aanwezig. Boven de nissen zijn vertikale inkepingen gekruist met een andere inkeping die evenwijdig loopt aan de nisbank. De inkepingen wijzen erop dat in deze nissen ooit iets was bevestigd. Bijna alle inkepingen vertonen sporen van brute verwijdering. De Sumerische teksten melden ons dat deze beschadinging is van de godin Ninurta. De teksten zeggen ook dat in deze nissen stenen waren bevestigd. Iedere nis bevatte een andere steen. Het is mogelijk dat deze stenen kristallen waren, want algemeen bekend is dat kristallen een diversiteit aan eigenschappen bevatten en de Sumeriers beschrijven stenen die omhuld zijn met een gloed. De teksten van de Sumeriers beschrijven 22 stenen bij hun naam, maar dat er meer stenen waren is zeker. Helaas zijn vele tekenen door de tijd onleesbaar geworden. De stenen hebben (vertaalde) namen zoals 'Richtingsbepaler', 'steen van het lot'.
In de galerij nam Ninurta dus ten minste 22 stenen weg. Zo zijn onder andere in de grote gallerij van de piramide van Cheops 27 paar lege nissen.
De teksten beschrijven ook het weghalen van de UL van de Ekur. UL betekent 'zo hoog als de hemel'. Je kunt dus makkelijk de associatie leggen dat de topsteen van de piramide eraf werd gehaald, oftewel de Benben-steen. De gevonden teksten worden afgedaan als mythes en religieuze sprookjes. Eigenlijk kun je ze niet eens mythes noemen, want het algemeen geloof erin is vergelijkbaar met dat van Roodkapje. Misschien komt het door de drukte van het dagelijkse leven dat weinigen zich nog de oude vragen stellen. Denken we echt dat alle oude culturen zich alleen maar bezig hielden met oorlog voeren en uit hun neus vreten? Waarom leeft een volk rond een sterrencultus en waarom spreken ze van buitenaardse goden die met ons DNA hebben geprutst?

[ Bericht 27% gewijzigd door Ticker op 21-04-2006 13:51:51 ]
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  vrijdag 21 april 2006 @ 14:50:52 #81
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_37161310
update van steve
quote:
I just got an e-mail from Sam Osmanagic - it's a pyramid!, They're exacavating the walls.

en de media komt er ook achter

http://news.yahoo.com/s/ap/20060421/ap_on_sc/bosnia_pyramid
  vrijdag 21 april 2006 @ 16:19:18 #82
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_37163946
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 13:30 schreef RickySway het volgende:
een groot pyramide kristal bovenop zou wel een geweldige regenboog maken, zodra het zonlicht erdoor gebroken werd!

Zijn er wel eens tests uitgevoerd rondom de pyramides die bijvoorbeeld rare magnetische afwijkingen aantonen ofzo?

Waarom restaureren we ze niet gewoon compleet? Kijken wat er gebeurd
Het probleem is dat hij waarshijnlijk niet te restuareren is of ze het niet durven... De mysterie van de piramides en de Sfinx ls nooit opgelost. Ook is het zo dat er ruimtes in de piramide en de sfinx zitten waar dingen in zitten die de mens niet mag zien en archeologen niet mogen openen want dat zou schokkend zijn voor de mensheid..iemand die hier wat meer over weet?

Het is zo dat in de 2e wereld oorlog duitse oorlogsvliegtuigen neerstortte toen ze over de piramide vlogen, dit kwam doordat er een bepaald magnetish veld om de piramide zit. Dit komt weer doordat de piramide verbonden is met het aardse magnetisch veld. Er zijn overal rond de aarde piramides te vinden, neem china india, zuid amerika etc en nu europa en wat opvalt is dat deze allemaal op een bepaalde positie staan en allemaal op 1 lijn met elkaar verbonden zijn.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_37164512
De piramides waren eens krachtcentrales , waarlangs de buitenaardse culturen kommuniceerden met de Ouden , de Atlantiers.
De kampen , die gevonden zijn rond de piramiden zijn niet van de Egyptenaren bouwers, dat waren zij niet.
Zij braken de deklaag ervan af om hun tempels mee te bouwen van hun afgoden der zwarte magie, en voor de fundamenten te leggen voor paleizen .Dus sloopten ze eerder dan te bouwen .
De piramides , gepolijst als ze waren waren te zien wanuit de kosmos door het icht dat zij weerkaatsten.
  vrijdag 21 april 2006 @ 16:44:12 #84
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_37164688
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 16:37 schreef totsy het volgende:
De piramides waren eens krachtcentrales , waarlangs de buitenaardse culturen kommuniceerden met de Ouden , de Atlantiers.
De kampen , die gevonden zijn rond de piramiden zijn niet van de Egyptenaren bouwers, dat waren zij niet.
Zij braken de deklaag ervan af om hun tempels mee te bouwen van hun afgoden der zwarte magie, en voor de fundamenten te leggen voor paleizen .Dus sloopten ze eerder dan te bouwen .
De piramides , gepolijst als ze waren waren te zien wanuit de kosmos door het icht dat zij weerkaatsten.
bron
pi_37164857
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 16:44 schreef Killaht het volgende:

[..]

bron
Geen bron,wel leesvoer.

De grote pyramide van Cheops
pi_37165057
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 16:51 schreef Zendgemachtigde het volgende:

[..]

Geen bron,wel leesvoer.

Oh my God , moet ik dit nog allemaal lezen ,....blablabla ....zal voor een andere keer zijn .
Er is zoveel geschreven over die piramids, en zelfs de channelende medium's spreken elkaar tegen kwa ouderdom . daarom is en blijft het speculatie .Maar ik geloof zelf niet dat ze door de EZgyptenaren gemaakt zijn, ook de stijl envorm is niet Egyptisch .En er is buitenaardse inspiratie mee gemoeid volgens mij , en er zijn er ook op Mars , zullen we missch ooit eens nog weten .
  vrijdag 21 april 2006 @ 16:59:33 #87
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_37165060
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 16:51 schreef Zendgemachtigde het volgende:

[..]

Geen bron,wel leesvoer.

been there done that
  vrijdag 21 april 2006 @ 17:15:31 #88
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_37165482
ahh heerlijk! Ik vind het altijd leuk als we offtopic gaan, maar terecht koment bij de grote piramides! Ik smul echt van de mogelijke theorie'n!
  vrijdag 21 april 2006 @ 17:22:11 #89
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_37165635

Binnen de piramide van Cheops lopen in totaal vier zeer nauwe schachten schuin omhoog: twee vanuit de onderste 'koninginnekamer' en twee vanuit de daarboven liggende 'koningskamer' (de aanduidingen zijn niet meer dan een gebruik; niemand weet waar de kamers voor moesten dienen). In 1964 wees de egyptoloog Alexander Badawy erop dat de noordelijke schacht vanuit de koningskamer gericht leek te zijn op de ster Alpha Draconis, de ster die ten tijde van de bouw van de piramide (omstreeks 2500 v.C.) de poolster was. De zuidelijke schacht leek gericht op het toenmalige culminatiepunt (de hoogste stand van een ster aan de hemel, als zij het zuiden passeert) van Zeta Orionis, een van de drie sterren van de gordel van Orion. Badawy heeft niet naar de schachten gekeken die vanuit de koninginnekamer vertrekken. Bauval deed dat in zijn boek wél, daarbij aangemoedigd door het onderzoek van de Duitse archeoloog Rudolf Gantenbrink. Deze ontdekte in 1993 dat de zuidelijke 'koninginne'schacht veel verder doorliep dan tot dan toe werd gedacht, tot op enkele meters van de buitenkant van de piramide, en doodliep op een geheimzinnige stenen afdekplaat. (Wat zich daarachter bevindt is nog steeds onbekend; Gantenbrink wacht nog op toestemming om zijn onderzoek voort te zetten.) Bauval stelde vast dat deze schacht gericht was op het culminatiepunt (anno 2500 v.C.) van de ster Sirius.
pi_37165766
Uit welk boek is dit nu weer ?
  vrijdag 21 april 2006 @ 17:34:21 #91
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_37165926
quote:
Bauval stelde vast dat deze schacht gericht was op het culminatiepunt (anno 2500 v.C.) van de ster Sirius.
bedoel je niet de stand van Orion zoals die in 10600 aan de horizon stond ?
  vrijdag 21 april 2006 @ 17:42:59 #92
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_37166109
quote:
Uit welk boek is dit nu weer ?
The Orion Mystery (with Adrian Gilbert) (1994)
pi_37166626
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 17:42 schreef merlin693 het volgende:

[..]

The Orion Mystery (with Adrian Gilbert) (1994)
Ja, heb ik in het nederlands .,1995
Ook" de boodschap van de sfinx "van bauval en Hancock , 1997/2004.

Nog geen tijd gehad om het te lezen .
pi_37166892
De granieten tombe in de koningskamer diende om met andere dimensies kontakten te leggen .
Napoleon heeft er ooit geslapen een nacht en heeft er zo goed als in zijn broekske gedaan van de schrik , na die nacht , wordt er verteld .Hij is nooit meer durven teruggaan .
En onderin de schacht is afgesloten, met ijzeren hekkendeur omdat het daar gevaarlijk mediteren is, door de kosmische krachten .Je kunt er dematerialiseren .
Ssssshtt ! ......Zeggen ze allemaal niet, hoor die Egyptenaren !
  vrijdag 21 april 2006 @ 18:46:58 #95
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_37167576
heheheh Aleister Crowley ook...geloof dat hij daar het boek "The Book of the Law " van de entitijd "Lam" gechannled kreeg (volgens Aleister dan he )
  vrijdag 21 april 2006 @ 19:13:53 #96
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_37168252
tog steekt het me wel dat ze het elke keer hebben over "de eerste piramide in europa" , hebben die lui nog nooit van de griekse piramiden gehoord ofzo ?

bv
quote:
Some of the Hellenic Pyramids or Pyramoeds are:

LIGURION EPIDAURUS
DALAMANARA EPIDAURUS
AMFION THEBES
KAMPIAS NEA EPIDAURUS
SIKION ARGUS
VIGLAFION LAKONIA
CHANIA CRETE
HERACLION CRETE
TAYGETOU LAKONIA
pi_37169293
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 17:15 schreef Ticker het volgende:
ahh heerlijk! Ik vind het altijd leuk als we offtopic gaan, maar terecht koment bij de grote piramides! Ik smul echt van de mogelijke theorie'n!

De pyramides blijven gewoon fascineren
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  † In Memoriam † vrijdag 21 april 2006 @ 23:21:20 #98
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_37174241
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 17:34 schreef merlin693 het volgende:

[..]

bedoel je niet de stand van Orion zoals die in 10600 aan de horizon stond ?
De piramiden staan tot de Nijl als de drie sterren van de Gordel van Orion stonden ten opzichte van de melkweg in 10.500 v.C.

Maar de schachten markeren de situatie van plusminus 2.500 v.C.

Fingerprints of the Gods was het eerste boek wat ik hierover las. Mijn God, een hele nieuwe wereld ging er open. Nog steeds een van de beste ooit geschreven imo. Baanbrekend.
  vrijdag 21 april 2006 @ 23:29:10 #99
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_37174408
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 10:28 schreef Killaht het volgende:
Piramides zijn ook geen graftombes, het zijn een soort antenne's van de aarde die kosmische krachten aantrekken etc. Ze zijn hier voor een bepaalde reden neergezet en werken nu niet meer goed.
Ah, okay.

Is er dan misschien ook ergens een C&H topic over dit onderwerp waar de wat meer 'conservatieve' ideeën belicht worden?
Ik ga naar huis.
  zaterdag 22 april 2006 @ 17:32:43 #100
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_37188829
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 23:29 schreef nietzman het volgende:

[..]

Ah, okay.

Is er dan misschien ook ergens een C&H topic over dit onderwerp waar de wat meer 'conservatieve' ideeën belicht worden?
Ja, zie een paar posts terug. Daar is het eigenlijke topic van Cheops, waar veel van zulke aannames/ideeën in staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')