Nou Jozef wist van niets. En als tegenwoordig een vrouw zegt dat ze zwanger is van de Heilige Geest wordt ze toch ook niet geloofd ?quote:Op dinsdag 22 november 2005 20:40 schreef HuHu het volgende:
Waarom denk je dat ze vreemd zou zijn gegaan?
In die tijd was het zeer not-done om iemand te bezwangeren waarmee je niet getrouwd was. Ik zou ook zeggen dat ik 't niet was, als Jozef zijnde.quote:Op dinsdag 22 november 2005 20:44 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Nou Jozef wist van niets. En als tegenwoordig een vrouw zegt dat ze zwanger is van de Heilige Geest wordt ze toch ook niet geloofd ?
maar dat is logisch. Jezus is God's enig geboren zoonquote:Op dinsdag 22 november 2005 20:44 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Nou Jozef wist van niets. En als tegenwoordig een vrouw zegt dat ze zwanger is van de Heilige Geest wordt ze toch ook niet geloofd ?
Dat we wetenquote:Op dinsdag 22 november 2005 20:49 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
maar dat is logisch. Jezus is God's enig geboren zoon
Ja en Mohammed is de laatste profeetquote:Op dinsdag 22 november 2005 20:49 schreef het_fokschaap het volgende:
maar dat is logisch. Jezus is God's enig geboren zoon
Deed jij dat wel dan ?quote:Op dinsdag 22 november 2005 20:53 schreef Dupje het volgende:
Het blijkt zelfs zo te zijn dat Jezus helemaal niet dood is gegaan nadat ie gekruisigd was, maar dat ie dus op een een of andere manier het overleefd heeft, eruit is gesneakt, en met Maria in wat nu Frankrijk is is gaan wonen. Dus het Franse koningshuis stamt misschien wel af van Jezus...
Ofwel, neem de bijbel niet te serieus..![]()
en de da vinci code ook nietquote:Op dinsdag 22 november 2005 20:53 schreef Dupje het volgende:
Het blijkt zelfs zo te zijn dat Jezus helemaal niet dood is gegaan nadat ie gekruisigd was, maar dat ie dus op een een of andere manier het overleefd heeft, eruit is gesneakt, en met Maria in wat nu Frankrijk is is gaan wonen. Dus het Franse koningshuis stamt misschien wel af van Jezus...
Ofwel, neem de bijbel niet te serieus..![]()
Het staat idd ook in de Da Vinci, maar het blijkt ook uit onderzoek zo te zijn.quote:Op dinsdag 22 november 2005 20:55 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
en de da vinci code ook niet
d'r zit zo'n 600 jaar tussen die tweequote:Op dinsdag 22 november 2005 21:04 schreef Akkersloot het volgende:
Misterie opgelost. De maagdMaria is zwanger van de profeet
Mohammed.
welk onderzoek ?quote:Op dinsdag 22 november 2005 21:04 schreef Dupje het volgende:
[..]
Het staat idd ook in de Da Vinci, maar het blijkt ook uit onderzoek zo te zijn.
En nee, ik neem de Bijbel niet serieus, maar vind m wel heel interessant.
Geen ideequote:
Ik heb een paar dingen te zeggen, als ik zo vrij mag zijn.quote:Op dinsdag 22 november 2005 21:04 schreef Akkersloot het volgende:
Misterie opgelost. De maagdMaria is zwanger van de profeet
Mohammed.
Maagd Maria en profeet Mohammed kan wel danquote:Op dinsdag 22 november 2005 21:05 schreef het_fokschaap het volgende:
d'r zit zo'n 600 jaar tussen die twee
De procedure danquote:Op dinsdag 22 november 2005 20:55 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
en de da vinci code ook niet
Het begrip maagd Maria zegt je nietsquote:Op dinsdag 22 november 2005 21:14 schreef Haushofer het volgende:Dit topic is gewoon een ontiegelijk goedkoop kuttopic om maar weer es te schoppen tegen gelovigen ( eujh, hoor ik iemand schreeuwen, ik ben ook gelovig hoor, maar niet volgens de religieuze teksten, lees mijn site maar )
De OP beslaat exact 10 woorden en heeft, hoe kan het ook anders, geen enkele bronvermelding of wat dan ook, en na een bundeltje posts is al weer duidelijk dat dit weer een inhoudsloos topic gaat worden, en als het tegenzit straks weer een mailwisseling met de crew omdat de Fok-gek het niet kan hebben dat het wellicht op slot wordt gegooid.
Prachtig Akkertje, elke keer als ik denk "die kerel heeft zijn dieptepunt bereikt", dan weet je jezelf weer te overtreffen. Hoop dat elke zichzelf respecterende Christen zo verstandig is dit topic te gaan mijden. Ik denk dat therapie toch beter werkt dan elke week een nieuw topic hier openen![]()
Je meent het ook nog, is het niet?quote:Op dinsdag 22 november 2005 21:23 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Het begrip maagd Maria zegt je nietsJe kan toch geen maagd meer zijn na vreemd te zijn gegaan en een kindje verwacht. Tipje van de sluier: Is "maagd Maria" niet net zo'n dom geleuter als "profeet Mohammed" ?
Ik vroeg me toen ik het topic aanklikte al af na hoeveel posts je dat zou stellen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 21:23 schreef Akkersloot het volgende:
Laten we dus maar stellen dat de maagd Maria zwanger is van de profeet Mohammed.![]()
Mja, ik blijf het zielig vinden dat je hier nou je pleziertjes uit haalt. Maar hey, ieder zijn lolletje. Ik ben zelf alleen van mening dat je een topic zou moeten openen voor de inhoud. En die is hier niet.quote:Op dinsdag 22 november 2005 21:23 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Het begrip maagd Maria zegt je nietsJe kan toch geen maagd meer zijn na vreemd te zijn gegaan en een kindje verwacht. Tipje van de sluier: Is "maagd Maria" niet net zo'n dom geleuter als "profeet Mohammed" ?
Laten we dus maar stellen dat de maagd Maria zwanger is van de profeet Mohammed.![]()
Ach. Het is natuurlijk dat je moderator was geweest. Anders had je natuurlijk niet gereageerd.quote:Op dinsdag 22 november 2005 22:00 schreef Haushofer het volgende:
Mja, ik blijf het zielig vinden dat je hier nou je pleziertjes uit haalt. Maar hey, ieder zijn lolletje. Ik ben zelf alleen van mening dat je een topic zou moeten openen voor de inhoud. En die is hier niet.
Ah Haussie. Toch inhoud zie je wel.quote:Op dinsdag 22 november 2005 21:50 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik vroeg me toen ik het topic aanklikte al af na hoeveel posts je dat zou stellen.
Ohw, wacht es, ik snap de bak ! Reli grappen en grollen met Akkerslootquote:Op dinsdag 22 november 2005 22:09 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ach. Het is natuurlijk dat je moderator was geweest. Anders had je natuurlijk niet gereageerd.![]()
Dit topic is een reactie op het feit dat iedereen de sekteleider Mohammed aanduidt met "profeet Mohammed". Net zo dom om Maria een maagd te noemen in de tekst "met wie zou de maagd Maria zijn vreemd gegaan". Huilebakkie.
Welke pillen dacht jij aan een Akkersloot te gaan geven zodat er wat zinnigs uit komt danquote:Op dinsdag 22 november 2005 22:33 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ohw, wacht es, ik snap de bak ! Reli grappen en grollen met Akkersloot![]()
Ok, maar je standpunt was 3 jaar terug ook wel duidelijk. Waarom dan dit topic? Pillen vergeten ofzo![]()
Het gaat niet alleen om het kenbaar maken van een standpunt. Het gaat om argumenten, moddrol.quote:Op dinsdag 22 november 2005 22:33 schreef Haushofer het volgende:
Ok, maar je standpunt was 3 jaar terug ook wel duidelijk. Waarom dan dit topic? Pillen vergeten ofzo![]()
Dus hij viel ook op veels te oud .....quote:Op dinsdag 22 november 2005 21:05 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
d'r zit zo'n 600 jaar tussen die twee
Argumenten?quote:Op dinsdag 22 november 2005 22:54 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om het kenbaar maken van een standpunt. Het gaat om argumenten, moddrol.
ö.a. onderzoek van Henry Lincoln , samen met Michael Baigent en Richard Leigh.quote:
het zal ongetwijfeld een spannend boek zijn en heb ook wel eens wat gelezen over dergelijke verklaringen. over de katharen etc...quote:Op dinsdag 22 november 2005 23:28 schreef No-P het volgende:
[..]
ö.a. onderzoek van Henry Lincoln , samen met Michael Baigent en Richard Leigh.
daar hebben ze het boek Holy Blood, Holy Grail (1982) over geschreven.
zeer interessant boek, waar de davinci code grotendeels op gebaseerd is
Als je daar meer over wil weten moet je dat boek maar eens lezen
het is inderdaad een stuk pseudo-wetenschap. Het is geschreven als een groot verslag van een onderzoek met veel losse feiten waarvan op het eind 1 geheel wordt gevormt.quote:het lijkt me een stukje pseudo-wetenschap. losse feiten gebruiken om zo een samenhangend verhaal te creeėren
volgens mij wordt daar niks over geschreven. ook wordt er niet veel over de maagd maria verteld, meer over de graal en de bloedlijn van jezusquote:is het overigens nog steeds de zoon van God volgens de schrijvers van dit boek ?
quote:Op dinsdag 22 november 2005 21:14 schreef Haushofer het volgende:
Ik heb een paar dingen te zeggen, als ik zo vrij mag zijn.
quote:Mysterie schrijf je met een y, niet met een i natuurlijk
quote:Dit topic is gewoon een ontiegelijk goedkoop kuttopic om maar weer es te schoppen tegen gelovigen ( eujh, hoor ik iemand schreeuwen, ik ben ook gelovig hoor, maar niet volgens de religieuze teksten, lees mijn site maar )
quote:De OP beslaat exact 10 woorden en heeft, hoe kan het ook anders, geen enkele bronvermelding of wat dan ook, en na een bundeltje posts is al weer duidelijk dat dit weer een inhoudsloos topic gaat worden, en als het tegenzit straks weer een mailwisseling met de crew omdat de Fok-gek het niet kan hebben dat het wellicht op slot wordt gegooid.
quote:Prachtig Akkertje, elke keer als ik denk "die kerel heeft zijn dieptepunt bereikt", dan weet je jezelf weer te overtreffen. Hoop dat elke zichzelf respecterende Christen zo verstandig is dit topic te gaan mijden. Ik denk dat therapie toch beter werkt dan elke week een nieuw topic hier openen![]()
quote:Op dinsdag 22 november 2005 23:13 schreef Haushofer het volgende:
Argumenten?Ik zoek en zoek, maar je noemt geen argumenten. Ik zie ze echt niet, hoe goed ik ook zoek in elk hoekje en gaatje. Ik zie alleen maar wat geschop met de gebruikelijke ( overigens bijzonder aardige, ik gebruik ze ook wel eens )
en
smileys.
quote:Maar als je mijn mening wilt weten: mij is verteld dat "maagd" niet stond voor onbevlekt ontvangen, maar voor een vrouw die klaar was voor het huwelijk.
Missschien had het geholpen als je het topic, met alweer dezelfde boodschap die iedereen van je kent, gewoon niet had geplaatst. En wat betreft die inhoud, er is wel een miniem beetje inhoud, maar die is zo voorspelbaar dat ik me niet kan voorstellen dat er nog iemand op zit te wachten.quote:Op dinsdag 22 november 2005 22:11 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ah Haussie. Toch inhoud zie je wel.
Misschien had het ook wel geholpen als ik in de topic titel [b]maagd]/b] wel dik gedrukt had geplaatst.
Waarschijnlijk met Jezus.quote:Op dinsdag 22 november 2005 20:39 schreef Akkersloot het volgende:
Even serieus. Met wie was de maagd Maria vreemd gegaan ?
Volgens mij begrijp je het nietquote:Op woensdag 23 november 2005 10:19 schreef Oversight het volgende:
Lees mijn site maar ?
Alléén zij die de site van haushofer heben gelezen zijn échte gelovigen.....
Waarom is dat onzin? Ik ben niet de enige die dat denkt hoor, ik heb het ook maar van iemand die godsdienstwetenschappen heeft gestudeerdquote:Op woensdag 23 november 2005 11:07 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Het argument is dat als we allemaal "profeet Mohammed" zeggen waarom dan niet "maagd Maria", zelfs in een zin waarin we ons afvragen met wie ze vreemd was gegaan.
[..]
Dat christenen met "maagd" maria bedoelen dat ze klaar is voor het huwelijkquote:Op woensdag 23 november 2005 17:27 schreef Haushofer het volgende:
Waarom is dat onzin? Ik ben niet de enige die dat denkt hoor, ik heb het ook maar van iemand die godsdienstwetenschappen heeft gestudeerd
Heb gehoord dat je zwanger kan worden van voor het zingen de kerk uit, maar een rondzingzwangerschap lijkt me onmogelijk zonder tijdmachine, en dan nog...quote:
Blijkbaar heb je in elk geval nog niet gehoord van incest in kerkelijke kringen.quote:Op maandag 28 november 2005 19:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb gehoord dat je zwanger kan worden van voor het zingen de kerk uit, maar een rondzingzwangerschap lijkt me onmogelijk zonder tijdmachine, en dan nog...
Vooral protestants christelijk, bij joden is dat anders..quote:Op maandag 28 november 2005 19:14 schreef thabit het volgende:
[..]
Blijkbaar heb je in elk geval nog niet gehoord van incest in kerkelijke kringen.
Persoonsverwisseling tussen Maria de moeder van Jezus en Maria Magdalenaquote:Op maandag 28 november 2005 19:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Vooral protestants christelijk, bij joden is dat anders..
Maar dan nog lijkt me je eigen vader zijn een onmogelijk, hoe incestelijk je ook bent.
In de OP is nergens gezegd dat het hier over de verwekking van Jezus gaat. Maria kan best later nog een keer vreemdgegaan zijn.quote:Op maandag 28 november 2005 19:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vooral protestants christelijk, bij joden is dat anders..
Maar dan nog lijkt me je eigen vader zijn een onmogelijk, hoe incestelijk je ook bent.
Ik haal er toch geen Christenen bijquote:Op maandag 28 november 2005 17:43 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dat christenen met "maagd" maria bedoelen dat ze klaar is voor het huwelijk![]()
Godsdienstwetenschappen: Hoe pas ik mijn verhaaltjes aan aan de geest van de tijd![]()
Maar toen was ze geen maagd meer, maar dat jij niet begrijpt hoe het zit met het kwijtraken van maagdelijkheid verbaasd me niet...quote:Op maandag 28 november 2005 20:03 schreef thabit het volgende:
[..]
In de OP is nergens gezegd dat het hier over de verwekking van Jezus gaat. Maria kan best later nog een keer vreemdgegaan zijn.
Vraag het de bisschopquote:Op maandag 28 november 2005 20:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar toen was ze geen maagd meer, maar dat jij niet begrijpt hoe het zit met het kwijtraken van maagdelijkheid verbaasd me niet...
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar als ze Jezus kreeg toen ze nog maagd was, wat op zich mogelijk is met kunstmatige inseminatie, en ook nog gegeven is dat ze is vreemdgegaan, dan moet ze dus wel vreemdgegaan zijn NADAT ze zwanger is geraakt van Jezus.quote:Op maandag 28 november 2005 20:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar toen was ze geen maagd meer, maar dat jij niet begrijpt hoe het zit met het kwijtraken van maagdelijkheid verbaasd me niet...
![]()
![]()
![]()
![]()
Kunstmatige inseminatie 2006 jaar terug,quote:Op maandag 28 november 2005 21:28 schreef thabit het volgende:
[..]
Maar als ze Jezus kreeg toen ze nog maagd was, wat op zich mogelijk is met kunstmatige inseminatie, en ook nog gegeven is dat ze is vreemdgegaan, dan [
i]moet[/i] ze dus wel vreemdgegaan zijn NADAT ze zwanger is geraakt van Jezus..
Waarom niet? Een kwakje met een mini-catapult naar binnen schieten, moet met de technieken van 2006 jaar terug te doen zijn.quote:Op maandag 28 november 2005 21:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kunstmatige inseminatie 2006 jaar terug,
LOL
Tuuuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |