abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32486741
Vandaag is het nieuwe format van het Nationaal Songfestival gepresenteerd. Paul de Leeuw zal het na een paar jaar er tussenuit weer gaan presenteren en het is rigoureus veranderd.

Kort samengevat: er zijn drie artiesten (Behave, Treble en Maud) die allemaal 3 liedjes ten gehore zullen brengen in de Heineken Music Hall op 12 maart 2006. Twee van deze liedjes mogen ze zelf inbrengen, een derde wordt ingestuurd door een nu nog onbekende liedjesschrijver.
Dit nummer mogen de artiesten wel zelf selecteren. Het is dus niet meer mogelijk om een nummer én een artiest te leveren, wil je jouw nummer naar Athene krijgen dan moet je voor een van deze artiesten schrijven.

Van elke artiest gaat één liedje naar de Superfinale, deze worden geselecteerd door een vakjury. In deze Superfinale mag het publiek stemmen.

Ook is Cornald Maas nu commentator in Athene, bij de Halve Finale in z'n eentje en in de finale verbonden met Paul de Leeuw en Songfestivalfans in Weesp.

Ik ben benieuwd hoe het wordt, wel een leuke nieuwe opzet!

Meer info op http://www.nos.nl/nosjournaal/dossiers/songfestival2006/
pi_32583372
Stormlooptopic

Ik heb wel een beetje mijn twijfels over de artiesten die ze hebben uitgekozen. Treble met trommels, daarmee lopen we in principe weer achter de trend aan in plaats van vooruit met iets origineels.

Behave zou wel eens iets kunnen worden met een leuk fris poprock deuntje hopelijk, al loopt het Nederlands publiek daar jammer genoeg nooit zo warm voor.

Maar ik denk dat Maud het op haar sloffen gaat winnen en ik ben bang met een saai niemendalletje zodat het weer niks wordt in Athene.

Maar in ieder geval is Paul de Leeuw weer terug, amusement verzekerd dus
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_32975446
Ik hoop eigenlijk dat Behave het wint. Ben naar hun cd aan het luisteren geweest en vind het erg leuk.
pi_35751827
Enorme rotschop.... volgende week zondag is het zover... het jaarlijkse vermaak van de wansmaak

op 12 maart zingen Maud, Treble en Behave ieder 3 nummers waarna er van elk eentje doorgaat naar de superfinale... de winnaar daarvan mag ons land vertegenwoordigen op 18 en 20 mei op het Eurovisie Songfestival in Athene...

Heb de nummers van Maud en Treble net voor het eerst gehoord, waarvan I'm Alive (Maud) en Amambanda (Treble) het lekkerste klinken na éénmaal luisteren.... van Behave heb ik nog niks gehoord maar als we willen opvallen zullen we toch Treble of Behave moeten sturen
pi_35751941
Waar heb je de liedjes beluisterd?
pi_35752229
quote:
Op zondag 5 maart 2006 20:29 schreef p-etr-a het volgende:
Waar heb je de liedjes beluisterd?
op de sites van Maud en Treble... ik ben bang dat het lied van Maud niet sterk genoeg is Europees... Treble kan wel eens gaan werken met Amambanda

Behave heb ik nog niks van gehoord, niets op de site te vinden
pi_35752610
Heb ook even geluisterd en vind het van Maud tegenvallen, Treble klinkt zoals ik wel van Treble had verwacht. Ik ben toch wel echt benieuwd naar Behave, want ik vind hun album heel goed.

Ik denk dat het sturen van Treble misschien opgevat zou kunnen worden als alweer zo'n groepje met schapenvellen, onverstaanbare teksten e.d... Dus onorigineel. Maar ze zijn wél leuk, dus van de andere kant kan het ook goed uitpakken.
pi_35758969
Echt niemand heeft interesse hier, zelfs Tong niet
pi_35765185

Ik kan er niks aan doen, vind het toch altijd wel weer leuk.
  maandag 6 maart 2006 @ 09:45:30 #10
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_35765672
Gisteren zaten ze bij Life & Cooking en toen zei Carlo dat er een poll was gehouden (nog niet op basis van de liedjes, maar op basis van de 3 artiesten/groepen) en dat Maud een enorme voorsprong had (meer dan 70% van alle stemmen geloof ik).
Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
  maandag 6 maart 2006 @ 09:48:19 #11
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_35765715
Een superfinale? Wat is er mis met een gewone finale?
pi_35768751
quote:
Op maandag 6 maart 2006 09:45 schreef Meiske78 het volgende:
Gisteren zaten ze bij Life & Cooking en toen zei Carlo dat er een poll was gehouden (nog niet op basis van de liedjes, maar op basis van de 3 artiesten/groepen) en dat Maud een enorme voorsprong had (meer dan 70% van alle stemmen geloof ik).
Hmm maar op basis waarvan is deze poll gehouden? Misschien hebben de mensen nog helemaal geen idee van de liedjes en stemmen ze op Maud omdat het Maud is.
quote:
Op maandag 6 maart 2006 09:48 schreef Slarioux het volgende:
Een superfinale? Wat is er mis met een gewone finale?
Haha, ik heb geen idee, zo noemden ze het. Het idee is inderdaad hetzelfde als dat van een gewone finale natuurlijk.
  maandag 6 maart 2006 @ 11:58:56 #13
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_35769048
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:50 schreef p-etr-a het volgende:
Hmm maar op basis waarvan is deze poll gehouden? Misschien hebben de mensen nog helemaal geen idee van de liedjes en stemmen ze op Maud omdat het Maud is.
Precies, dat bedoelde ik met dat het nog niet was op basis van de liedjes. Maar het geeft wel aan dat Maud een grote kans maakt. Er zullen ook bij de finale mensen zijn die stemmen op basis van de artiest en het nummer niet echt meewegen.

Maar we zullen zien .
Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
pi_35771618
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:58 schreef Meiske78 het volgende:

[..]

Precies, dat bedoelde ik met dat het nog niet was op basis van de liedjes. Maar het geeft wel aan dat Maud een grote kans maakt. Er zullen ook bij de finale mensen zijn die stemmen op basis van de artiest en het nummer niet echt meewegen.

Maar we zullen zien .
Oh sorry daar had ik overheen gelezen. Maar inderdaad, het zegt wel wat als je als artiest goed in de markt ligt bij zoiets. Toch wel jammer, want in het buitenland kennen ze geen van deze artiesten en zullen ze op performance en het liedje af gaan.
pi_35781493
Ik zou een Poprockliedje voor NL wel een keer leuk vinden, dus mijn voorkeur ligt toch wel een beetje bij Behave.... de nummers van Maud lijken me niet sterk genoeg... Amambanda van Treble wel maar je kunt je afvragen of dat getrommel nog wel werkt na die overkill van vorig jaar. op het ESF toen bijna ieder land trommels had...
pi_35787812
Ja dat bedoelde ik dus ook, weer zo'n formatie komt wellicht over als na-aperij. Dat zou ik me goed voor kunnen stellen in elk geval.
pi_35854286
Nog maar een schopje, hoeewel echt niemand erop zit te wachten volgens mij

Ik ga definitief voor Amambanda van Treble... erg lekker nummer... en van Behave is Heaven Knows te pruimen...
pi_35854662
Treble , vind die muziek echt helemaal niets. Doe dan Maud maar.
pi_35855609
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:42 schreef Remzz het volgende:
Treble , vind die muziek echt helemaal niets. Doe dan Maud maar.
Maud's nummers zijn maar zozo... alleen I'm Alive heeft wel wat leuks maar daar zijn er al dertien in een dozijn van denk ik in Athene
  zaterdag 11 maart 2006 @ 13:21:04 #20
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_35938130
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:33 schreef TheVulture het volgende:
Ik ga definitief voor Amambanda van Treble... erg lekker nummer...
Sluit ik me bij aan .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_35942663
Ik vind het echt helemaal niks, de kandidaten van dit jaar
Ik ga dan ook maar voor Treble denk ik
  zaterdag 11 maart 2006 @ 16:35:14 #22
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_35942855
Treble, is dat niet die groep meiden die zingt in een of andere babytaal? Wellicht is dat wel debiel genoeg om hoge ogen te gooien dit jaar.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 20:37:36 #23
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_35950302
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 16:35 schreef Trancelocator het volgende:
Treble, is dat niet die groep meiden die zingt in een of andere babytaal? Wellicht is dat wel debiel genoeg om hoge ogen te gooien dit jaar.
Een keertje had België wel succes met een imaginaire taal, maar Treble mag wat mij betreft thuisblijven. Als we de Bremer straatmuzikanten zouden sturen, zouden we hogere ogen gooien.
pi_35971478
Nog tien minuten, de spanning stijgt... ik ga dus voor Amambanda van Treble of Heaven Knows van Behave...
pi_35971941
we zijn begonnen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')