Dat betekent dus dat daar een verklaring voor is. Of wij Nederlanders zijn het minst criminele volk van de wereld.quote:Op donderdag 24 november 2005 19:34 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
automatisch, nee.
De statitieken leggen het helaas anders uit, met name de niet-westerse allochtonen.
Is er ookquote:Op donderdag 24 november 2005 19:46 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dat betekent dus dat daar een verklaring voor is.
Beweer ik dat?quote:Of wij Nederlanders zijn het minst criminele volk van de wereld.
Nee,quote:Op donderdag 24 november 2005 19:46 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dat betekent dus dat daar een verklaring voor is. Of wij Nederlanders zijn het minst criminele volk van de wereld.
Ze loopt weer onzin uit te kramen, negeer haar maar gewoonquote:Op donderdag 24 november 2005 19:59 schreef Knarf het volgende:
[..]
Nee,
Japanners, Denen en Hongkong Chinezen vallen ruim onder het gemiddelde. Dus deze groepen zijn (in Nederland!) minder crimineel dan autochtonen.
En waarom heb je het over "het minst criminele volk ter wereld"?
Idd, daarom neemt CBS daarvan de gemiddelden. Vooral de marokkanen stuwen de cijfers tot ongekende hoogten.quote:Het gaat alleen over Nederland, dus hoor je te zeggen: "minst criminele volk in Nederland". Maar dat klopt ook niet.
Ehh nee, Dominicanen en Antilianen, stuwen het naar 'ongekende' hoogte. Alhoewel daar het percentage 'bolletje slikkers' wel erg hoog zal zijn.quote:Op donderdag 24 november 2005 20:00 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
Ze loopt weer onzin uit te kramen, negeer haar maar gewoon
[..]
Idd, daarom neemt CBS daarvan de gemiddelden. Vooral de marokkanen stuwen de cijfers tot ongekende hoogten.
quote:Uitsplitsing naar de verschillende herkomstgroepen geeft een heel divers
beeld. In Nederland waren er in 2002 in totaal 56 allochtone bevolkingsgroepen
met een bevolkingsomvang van minimaal 4.000 personen. Daarvan
tellen de Dominicaanse (5,9%) en Antilliaanse (5,6%) bevolkingsgroepen het
hoogste percentage geregistreerde verdachten. Onder de bovenste vijftien
bevolkingsgroepen met hoge verdachtenpercentages bevinden zich veel
groepen van Afrikaanse herkomst. Angola (4,9%), (4,5%), Sierra Leone (3,9%),
Tunesië (3,7%) en Algerije (3,7%), Marokko (3,3%), Kaapverdië (3,3%), Nigeria
(3,2%), Somalië (3,1%) en Ethiopië (2,7%) kennen hoge percentages.
Suriname (3,6%), de voormalige Sovjet-Unie (3,1%) en Iran (2,8% ) maken
deel uit van de vijftien herkomstgroeperingen met de hoogste percentages.
hoe is de verhouding (aantal mensen) ALLE blanke (dus echt) nederlandse mensen (blank + bruine haarkleur metquote:Op donderdag 24 november 2005 19:58 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
Is er ook
[..]
Beweer ik dat?
doe niet zo moeilijk, je weet dondersgoed waarover ik heb.
allochtonen en autochtonen, vaak zijn autochtonen minder crimineel dan allochtonen volgens CBS, en niet zo beetje ook. Autochtonen = in ons geval de van orgine Nederlanders dus.
jij chargeert dat tot mondiale situaties, alsof een duitser die ook gewoon in Duitsland woont ook een allochtoon is volgens jouw redenering![]()
dodo, hou je smoel gewoon even dicht. Dank u
Tja "neiging" ja ik zie daar wel wat in. Maar ik zie ook veel om mij heen dat nederlanders net zoquote:Op donderdag 24 november 2005 17:50 schreef ErwinRommel het volgende:
In de gevangenis is het allochtone deel anders aardig vertegenwoordigd.
Hoe zou dit dan toch komen?
Ja, mijn inziens hebben allochtonen in Nederland een grotere neiging tot het plegen van criminaliteit.
Je begrijpt mijn punt gewoon niet. Er werd (niet door jou, maar jij was diegene die reageerde) gesteld dat het een kwestie van neiging was. Dat impliceert bijna iets genetisch ofzo. Vandaar die vragen. Ik stel helemaal niets. Ik stelde een vraag, om eigenlijk uit te vinden of dat inderdaad was wat hij bedoelde.quote:Op donderdag 24 november 2005 19:58 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
Is er ook
[..]
Beweer ik dat?
doe niet zo moeilijk, je weet dondersgoed waarover ik heb.
allochtonen en autochtonen, vaak zijn autochtonen minder crimineel dan allochtonen volgens CBS, en niet zo beetje ook. Autochtonen = in ons geval de van orgine Nederlanders dus.
jij chargeert dat tot mondiale situaties, alsof een duitser die ook gewoon in Duitsland woont ook een allochtoon is volgens jouw redenering![]()
dodo, hou je smoel gewoon even dicht. Dank u
Ik heb wel een lijstje gedetineerden in Nederland naar herkomst per werelddeel voor je (al zijn die natuurlijk ook niet alleszeggend)quote:Op donderdag 24 november 2005 22:53 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
hoe is de verhouding (aantal mensen) ALLE blanke (dus echt) nederlandse mensen (blank + bruine haarkleur met
blauwe ogen of bruine is niet zo erg), Vs. Alle allochtonen in Nederlnd?
Wat zijn de cijfers (ongeveer bekend) ?
Lijkt me duidelijk dat een groep van 1 miljoen mensen oververtegenwoordigd is in de gevangenissen in NL.quote:Op donderdag 24 november 2005 23:02 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
Tja "neiging" ja ik zie daar wel wat in. Maar ik zie ook veel om mij heen dat nederlanders net zo
crimineel van aard zijn hoor. Ze verbergen het alleen beter. Ze zijn dus gewoon schijnheilig.
En dat het aantal criminelen in de gevangenissen meerendeels allochtoon is, betekent niet
dat blanke echte nederlanders minder crimineel zijn.
En ik denk dat het aard van de gepleegde delicten ook verschillen per etnische groepering enzo.
verkijk je niet op "braaf" rasecht nederlands.
Overigens, ik vroeg me af, wat is de definitie van "allochtoon "precies in dit gesprek?
Alle mensen in nederland van ándere afkomst (dus ander cultuur) dan het blanke nederlandse?
Of alle mensen uit 1e en 2e generatie immigranten wonend alhier?
Maar in die 57,5 % zit ook een grote groep Nederlandse Marokkanen. Zij worden namelijk, omdat ze in Nederland zijn geboren, tot de Nederlanders gerekend en niet tot de Afrikanen.quote:Op vrijdag 25 november 2005 12:07 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik heb wel een lijstje gedetineerden in Nederland naar herkomst per werelddeel voor je (al zijn die natuurlijk ook niet alleszeggend)
Europa 57,5 % (in procent van de Europese bevolking van Nederland 0,07%)
Afrika 14,2% (in procent van de Afrikaanse bevolking van Nederland 0,46%)
Azië 6,0% (in procent van de Aziatische bevolking van Nederland 0,14%)
N/M-Amerika 1,3% (in procent van de N/M-Amerikaanse van Nederland 0,41%)
Z-Amerika 19,0% (in procent van de Zuide-Amerikaanse bevolking van Nederland 0,61%)
Oceanie/onbekend 2,1% (in procent van de Ocenaische/onbekende afkomst bevolking van Nederland 1,76%)
Totaal 100,0% (in procent van de totale bevolking 0,10%)
Scherp.quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar in die 57,5 % zit ook een grote groep Nederlandse Marokkanen. Zij worden namelijk, omdat ze in Nederland zijn geboren, tot de Nederlanders gerekend en niet tot de Afrikanen.
Klopt ja.quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar in die 57,5 % zit ook een grote groep Nederlandse Marokkanen. Zij worden namelijk, omdat ze in Nederland zijn geboren, tot de Nederlanders gerekend en niet tot de Afrikanen.
Blijft de vraag nog steeds staan: wat dan? oorzaken?quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:07 schreef ErwinRommel het volgende:
Lijkt me duidelijk dat een groep van 1 miljoen mensen oververtegenwoordigd is in de gevangenissen in NL.
Dan is er toch echt iets mis.
En onder allochtonen versta ik mensen die idd afkomstig zijn uit het buitenland, en wel tot 3 genaraties terug.
Disrespect voor normen en waarden in hun gastland, economische positie, inherent aan eigen cultuur, etc.quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:11 schreef djenneke het volgende:
[..]
Blijft de vraag nog steeds staan: wat dan? oorzaken?
Het eerste kan ik nog in meegaan (alleen benoem ik dat wat liever dan jijquote:Op vrijdag 25 november 2005 16:14 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
Disrespect voor normen en waarden in hun gastland, economische positie, en inherent aan eigen cultuur.
sorry, ik was ff afwezig daardoor een edit.quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:16 schreef djenneke het volgende:
[..]
Het eerste kan ik nog in meegaan (alleen benoem ik dat wat liever dan jij"geen binding hebben met"), het tweede ook. Het laatste vind ik nogal een uitspraak. Ik vraag me af waarop je die baseert, en ik neem aan dat je het over een bepaalde specifieke groep hebt?
Toch dacht ik dat straffen in een land als Marokko ook harder waren. En er sowieso ook minder 'mag'. Dus in hoeverre is dat dan cultuur? Zijn wij in Nederland ook niet soepel? (Waarop bijna iedereen 'ja' zegt natuurlijkquote:Op vrijdag 25 november 2005 16:21 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
sorry, ik was ff afwezig daardoor een edit.
met hun eigen cultuur bedoel ik dat sommige dingen die in onze ogen onaardvaardbaar zijn, normaal zijn in andere culturen, zoals de marokkaanse cultuur etc. Zelf heb ik 11 jaar gewoond in Elektrostal in Rusland (tot m,n 16e), en ik kan je vertellen dat ik met sommige gebruiken daar in zachte NL al een gevangenisstraf krijg.
het is dan ook een kwestie van perceptie.
De oorzaak lijkt me te liggen in het feit dat allochtonen vaker in aanraking komen met justitie van autochtonen in oa. gebrekkige kennis (wat weer kan leiden tot werkeloosheid), het niet willen aanpassen etc etc. Teveel om op te noemen dat ik het even niet weet te vertellen.quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:11 schreef djenneke het volgende:
[..]
Blijft de vraag nog steeds staan: wat dan? oorzaken?
En dan zijn er nog heel wat verschillen in verschillende herkomstgroeperingen.
Drie generaties terug gaan vind ik trouwens wel een beetje veel. Ik voel mij echt geen Poolse, al is mijn opa dat dan wel. Mij Pools noemen (ik spreek de taal niet, ben er slechts 2 keer geweest) zou echt slaan als een tang op een varken.
Je geeft nog geen reactie op mijn laatste stukjequote:Op vrijdag 25 november 2005 16:34 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
De oorzaak lijkt me te liggen in het feit dat allochtonen vaker in aanraking komen met justitie van autochtonen in oa. gebrekkige kennis (wat weer kan leiden tot werkeloosheid), het niet willen aanpassen etc etc. Teveel om op te noemen dat ik het even niet weet te vertellen.
De gevangenis populatie van de gevangenissen is overwegend van allochtone afkomst, oftewel niet Nederlands dmv import uit andere landen in het verleden.
(ik zeg niet dat nederlanders lieverdjes zijn, ook zij kunnen er wat van).
Dat een allochtoon vaker in aanraking komt met justitie is een onweerlegbaar feit. En ik ben van mening dat de allochtoon daar debet aan is. Zij zijn gekomen, en gaan dan de fout in. Klaar, gevangenis. Nederland moet niet haar beleid gaan aanpassen aan allochtonen. Inschikkelijk mag wmb weer wel.
Zou toch gek zijn, ook ik ben een allochtoon. En de gevangenissen hier zijn overwegend bevolkt door autochtonen.
Goh wat maakt een Afrikaan en wat maakt een Europeaan. Dus kennelijk niet het geboorteland.quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Veel, heel veel.quote:Op dinsdag 29 november 2005 00:26 schreef sampoo het volgende:
[..]
Goh wat maakt een Afrikaan en wat maakt een Europeaan. Dus kennelijk niet het geboorteland.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |