abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32499293
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 22:18 schreef Yildiz het volgende:
uiteraard is 90% in de gevangenis een allochtoon, dús zijn 90% van de allochtonen criminelen.
( c ) Centraal Bureau der WIlders' Statistieken.
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:18 schreef UnleashMitch het volgende:
Onderzoekje van het CBS
Mag toch hopen dat dit de laatste keer is ?
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  woensdag 23 november 2005 @ 07:04:02 #52
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32499326
quote:
Op woensdag 23 november 2005 00:08 schreef SlimShady het volgende:
'sampoo' en 'Yildiz' hebben allebei hartstikke gelijk.
maar wat bereiken we eigenlijk met deze discussies?
ze zullen eindeloos herhaald worden. net zoals de 'homo's zijn ook mensen' discussies.
na een paar jaar begint het gewoon slaapverwekkend worden.
Volgens mij bestaat die knuffel / voorrechtcultuur nog steeds.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_32500208
quote:
Op woensdag 23 november 2005 06:54 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

[..]

Mag toch hopen dat dit de laatste keer is ?
Waar wijs je hem precies op aan? Hij stelt enkel dat er maar al te vaak percentages van de criminele populatie worden gezien als percentages op de hele bevolking. Dus als bijv. blijkt dat 60% tasjesdieven in de randstad van Marokkaanse jongeren dat "welwillenden" dan aannemen dat 60% van de Marokkanen tasjesdieven zijn. Dat het om een selectieve tak van de criminaliteit gaat namelijk tasjesdiefstallen en dat het een selectieve groep is namelijk verdachten van tasjesdiefstallen vergeten ze even voor het gemak..
pi_32500266
Stel je woont in een land, en je hebt het niet rijk maar goed je kunt er leven
(Nederland ofzo)
Waarom zou je er weggaan?
Dromen, verhalen van anderen over het beloofde land waar zg alles mag..waar de wiet op straat verkocht wordt, de drank rijkelijk vloeit..als dat in je eigen land niet zo standaard normaal is, dan ga je dus weg..
Maar in principe als je het goed hebt ga je niet zo snel weg,
dus wie gaan er dan weg?
Vaak de mensen die de minste kansen hebben in eigen land..
*druk me voorzichtig uit nu*
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_32500794
quote:
Op woensdag 23 november 2005 09:19 schreef zhe-devilll het volgende:
Stel je woont in een land, en je hebt het niet rijk maar goed je kunt er leven
(Nederland ofzo)
Waarom zou je er weggaan?
Dromen, verhalen van anderen over het beloofde land waar zg alles mag..waar de wiet op straat verkocht wordt, de drank rijkelijk vloeit..als dat in je eigen land niet zo standaard normaal is, dan ga je dus weg..
Maar in principe als je het goed hebt ga je niet zo snel weg,
dus wie gaan er dan weg?
Vaak de mensen die de minste kansen hebben in eigen land..
Dat zou het geval zijn als er geen sprake was geweest van een selectie. Veel van de asielzoekers en huidige economische vluchtelingen die hier bij de deur kloppen zijn vaak de mensen die de minste kansen hebben in eigen land door verschillende redenen. Wat betreft de gastarbeiders is het ietjes anders. Daar heeft men die grotendeels in eigen land uitgekozen uit een grote groep belangstellenden. Het nageslacht van deze gastarbeiders heeft ook te maken met het hebben van de minste kansen in eigen land alleen spreken we dan over het eigen land, Nederland.

Voor de nieuwe eerste generaties geldt dat in veel van die herkomstlanden eerder kansen krijgt wanneer je vriend bent van dan wanneer je wat kunt zegt ook iets over de mensen die bij de deur kloppen. Tegenwoordig klopt iedereen voor de deur. Het goed hebben in eigen land of niet. Het beloofde land lonkt.
quote:
*druk me voorzichtig uit nu*
Het had voor de helderheid duidelijk kunnen maken wat je standpunt is want een arts in Nederland of Iran kan ook denken dat hij de minster kansen heeft in resp. Nederland en Iran maar veel meer in de VS bijvoorbeeld.
pi_32500831
Je gaat niet zomaar weg uit je land!
In eigen land waren er velen ook geen lieverdjes..zo duidelijk genoeg?
En nee ik discrimineer niet!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_32501040
Je stelt dus dat vooral de niet zo lieverdjes het land uit zijn gegaan en dat dit de reden is waarom de allochtonen van de eerste generatie minder lief zijn en dat daarom ook de tweede generatie minder lief is?

Nee, je bent nog steeds niet duidelijk genoeg en ik snap niet waarom je op voorhand defensief moet reageren.
pi_32501616
Het woord allochtonen dat maakt het fout

ze willen bij elkaar horen . dat kan niet met woord allochtonen
dus het woord allochtonen moet verdwijnen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_32502006
quote:
Op woensdag 23 november 2005 10:00 schreef sampoo het volgende:
Je stelt dus dat vooral de niet zo lieverdjes het land uit zijn gegaan en dat dit de reden is waarom de allochtonen van de eerste generatie minder lief zijn en dat daarom ook de tweede generatie minder lief is?

Nee, je bent nog steeds niet duidelijk genoeg en ik snap niet waarom je op voorhand defensief moet reageren.
defensief? Waar dan?
Het zijn vaak niet zulke lieverdjes die weggaan!
pi_32502658
quote:
Op woensdag 23 november 2005 10:44 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

defensief? Waar dan?
Het zijn vaak niet zulke lieverdjes die weggaan!
Het "pas op ik discrimineer niet" verhaal en het "ik druk mij voorzichtig uit (want anders krijg ik gezeik)" verhaal .
pi_32502795
quote:
Op woensdag 23 november 2005 10:25 schreef Meki het volgende:
Het woord allochtonen dat maakt het fout

ze willen bij elkaar horen . dat kan niet met woord allochtonen
dus het woord allochtonen moet verdwijnen
Het woord 'allochtonen' heeft een ondertoon van 'criminelen' gekregen, waardoor men in discriminatie vervalt, niet-Nederlanders zich vervolgens weer onderdrukt voelen en daardoor echt crimineel worden wat het vooroordeel weer bevestigd?
pi_32502835
quote:
Op woensdag 23 november 2005 11:14 schreef sampoo het volgende:

[..]

Het "pas op ik discrimineer niet" verhaal en het "ik druk mij voorzichtig uit (want anders krijg ik gezeik)" verhaal .
ja en? Dat moet je erbij zetten tegenwoordig nml
pi_32502837
wat een sofisme in dit topic zeg. Feit blijft dat allochtonen (met name niet-Westerse) relatief bezien vaker een misdrijf plegen dan autochtonen.

Zulke feiten hoeven niet halsstarig weergelegd worden , punt.
Verwijderd door Admin.
pi_32502951
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:18 schreef UnleashMitch het volgende:
Onderzoekje van het CBS

I rest my case.
Dit onderzoek gaat over verdachten. Een mens is pas schuldig als zijn/haar schuld is bewezen.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  woensdag 23 november 2005 @ 11:28:03 #65
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_32502956
Altijd eengeinig onderwerp. Vooral als er statistieken worden getoond.

Ik ben zelf half indo-chinees, en de meesten van mijn vrienden zijn dus nederlands.
En geloof me nou maar als ik zeg dat die blanke nederlanders niet minder crimineel zijn dan de rest.
Van wiet plantages, wapenbezit, graffiti, fietsenstelen, met minderjarige meisjes omgaan, stelen,
weetje, ze worden alleen nooit gepakt. Maar het betekent dus niet dat ze minder crimineel zijn.

Overigens krijgt iemand met een grote bek (marrokkanen, rare demente negers enzo)
eerder te maken met politie, gewoonweg omdat ie opvalt (denk ik)
Ik bedoel je loopt typisch, ziet er typisch uit, als ie ff wordt aangehoudenom ID
flipt ie, tja, dan is het eenenkeltje naar het bureau of niet?
De meeste blanken die blijven beleefd.

Wat jullie?
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
pi_32503224
quote:
Op woensdag 23 november 2005 11:22 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
wat een sofisme in dit topic zeg. Feit blijft dat allochtonen (met name niet-Westerse) relatief bezien vaker een misdrijf plegen dan autochtonen.

Waar wordt getracht om die feiten te weerlegen?

[ Bericht 1% gewijzigd door sampoo op 23-11-2005 11:46:51 ]
pi_32503347
quote:
Op woensdag 23 november 2005 11:28 schreef a-child-in-chains het volgende:
Altijd eengeinig onderwerp. Vooral als er statistieken worden getoond.

Ik ben zelf half indo-chinees, en de meesten van mijn vrienden zijn dus nederlands.
En geloof me nou maar als ik zeg dat die blanke nederlanders niet minder crimineel zijn dan de rest.
Van wiet plantages, wapenbezit, graffiti, fietsenstelen, met minderjarige meisjes omgaan, stelen,
weetje, ze worden alleen nooit gepakt. Maar het betekent dus niet dat ze minder crimineel zijn.

Overigens krijgt iemand met een grote bek (marrokkanen, rare demente negers enzo)
eerder te maken met politie, gewoonweg omdat ie opvalt (denk ik)
Ik bedoel je loopt typisch, ziet er typisch uit, als ie ff wordt aangehoudenom ID
flipt ie, tja, dan is het eenenkeltje naar het bureau of niet?
De meeste blanken die blijven beleefd.

Wat jullie?
Zou deels kunnen kloppen maar het is duidelijk dat allochtonen door diverse sociaal-economische en demografische redenen nu eenmaal wat vaker de fout in gaan. Maar dat autochtonen meer geschikt zijn om carriere te maken in de criminaliteit is een gegeven. Als relatief veel Marokkanen en Antillianen foute dingen doen dan gaat de aandacht van de politie ook relatief vaker naar hen. Een aselecte steekproef is het nu eenmaal niet..
  woensdag 23 november 2005 @ 11:51:57 #68
108862 a-child-in-chains
pi_32503503
Ik zeg al, die stomme alloctonen vallen teveel op.

Ik ken een aantal jongens die jarenlang illegaal graffiti deden, als je gepakt wordt zijn de boetes niet mis, en het blijft niet bij een 'halt' oproep ofzo.
1 heeft nu zijn eigen bedrijf hier in purmerend met graffiti voor bedrijven enzo.
Denk je dattie zijn ervaring met graffiti opdeed door te gaan staan spuiten op een bord in zijn tuin?
echniet.

Ik ken ze wel hoor, van snoep stelende meisjes terwijl ze een apotheek van binnen schonmaken tot .. weetikveel..
En het zijn alllemaal blanken.. Maar ms. is het ook wel het slag mensen waarmee ik omging.
No room for the unlucky.
pi_32505339
Nou het schijnt dat autochtone jongeren veel vaker in enquetes toegeven dat ze wat foute dingen hebben gedaan. Al krijg je dan het argument dat allochtonen in deze vaak anonieme enquetes geneigd zouden zijn om het te verbergen zoals vaak het geval bij allochtone verdachten. Het neemt echter niet weg dat een grote groep autochtone jongeren bekent maar dat dit niet in de officieële cijfers naar voren komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door sampoo op 23-11-2005 13:26:59 ]
  woensdag 23 november 2005 @ 13:12:51 #70
108862 a-child-in-chains
pi_32505408
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:10 schreef sampoo het volgende:
Nou het schijnt dat autochtone jongeren veel vaker in enquetes toegeven dat ze wat foute dingen hebben gedaan. Al krijg je dan het argument dat allochtonen in deze vaak anonieme enquetes geneigd zouden zijn om het te verbergen zoals vaak het geval bij allochtone verdachten. Het neemt echter niet weg dat een grote groep autochtone jongeren bekend maar dat dit niet in de officieële cijfers naar voren komt.
Hoe zou dat dan toch komen?
No room for the unlucky.
pi_32505575
quote:
Op woensdag 23 november 2005 11:22 schreef VOLVOMEISTER het volgende:

'Waarom?' is de vraag..
pi_32506707
Allochtonen zijn niet crimineler dan autochtonen.

Wat er werkelijk aan de hand is is dat ze in de criminaliteit terecht komen vanwege een gebrek aan toekomstperspectief, wat vooral komt door de discriminatie op de arbeidsmarkt...
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_32508109
Daarnaast plegen autochtonen vaak misdaden waar ze niet makkelijk voor gepakt worden, en waar je niet direct iets van merkt. Voorbeeld; miljoenenfraude door kutondernemertjes, prijsafspraken tussen bouwbedrijven, witteboordencriminaliteit dus.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
  woensdag 23 november 2005 @ 15:05:38 #74
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_32508494
quote:
Op woensdag 23 november 2005 14:02 schreef retteketet het volgende:
Allochtonen zijn niet crimineler dan autochtonen.

Wat er werkelijk aan de hand is is dat ze in de criminaliteit terecht komen vanwege een gebrek aan toekomstperspectief, wat vooral komt door de discriminatie op de arbeidsmarkt...
Waarom.
Er zijn nog altijd meer autochtonen met een lage sociale positie dan allochtonen. Waarom bevolken dan toch meer allochtonen onze gevangenissen?

Zoals ik hierboven las werd er in een onderzoek gezegt dat hoe meer allochtonen (vooral marokenanen) er in 1 wijk wonen hoe crimineler de marokanen worden. Dit ligt dus duidelijk aan cultuur.

En hoe komt het dat er discriminatie op de arbeidsmarkt is. Komt dat doordat bedrijven slechte ervaringen met (bepaalde) allochtenen hebben, of komt dat door iets anders (media ofzo).
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  woensdag 23 november 2005 @ 15:08:24 #75
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_32508584
quote:
Op woensdag 23 november 2005 14:52 schreef retteketet het volgende:
Daarnaast plegen autochtonen vaak misdaden waar ze niet makkelijk voor gepakt worden, en waar je niet direct iets van merkt. Voorbeeld; miljoenenfraude door kutondernemertjes, prijsafspraken tussen bouwbedrijven, witteboordencriminaliteit dus.
Dit zijn maar een paar mensen, dus statistisch gezien vallen die niet zo op. (ze moeten echter wel erg streng aangepakt worden, wat te weinig gebeurd).
En mensen vinden het 'erger' om overvallen te worden op straat, dan dat ze meer geld moeten uitgeven voor een produkt dat ze kopen (door de fraude, wordt het produkt duurder).
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')