abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32689798
Jens, die ging toch eerst door het leven als 'Rocky Dennis' toch? Ik kwam een mp3 van Rocky Dennis tegen en zou zweren dat dat Jens was ...
Aldus.
  woensdag 30 november 2005 @ 10:19:29 #102
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_32690753
quote:
Op woensdag 30 november 2005 09:17 schreef Z het volgende:
Jens, die ging toch eerst door het leven als 'Rocky Dennis' toch? Ik kwam een mp3 van Rocky Dennis tegen en zou zweren dat dat Jens was ...
Jens heeft een EP genoemd Rocky Dennis, misschien slecht gelabeld?
pi_32690864
Dat zal het zijn.
Aldus.
pi_32690904
Neenee, hij heette wel degelijk eerst Rocky Dennis. Hij heeft hier in Nijmegen ooit opgetreden onder die naam, en in een interview met het blaadje van die tent zei hij nog dat hem die naam ooit in de haast was opgedrongen, dat hij het een kutnaam vond, en gewoon onder z'n eigen naam verder wilde.
pi_32694636
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 16:37 schreef BUG80 het volgende:
Over Pitchfork gesproken, de "nieuwe" Jens Lekman krijgt er een 8,5. Hij is niet echt nieuw, het is een verzameling singles en B kantjes.

Ben wel benieuwd, heeft iemand 'm al gehoord?
Is die Jens Lekman een Nederlander, of is alleen z'n naam Nederlands?
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_32694836
Het is een zweed.
Aldus.
pi_32698264
Vandaag Vashti Bunyan, Spinvis en The Standard gekocht. Kom ik op 62 platen voor 2005, moet een mooie top 60 mee te maken zijn. Wat ik later deze maand nog koop, kan ook nog mee.

The Standard is erg leuk overigens.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 30 november 2005 @ 16:03:08 #108
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_32698999
Klinkt misschien raar, maar ik koop vaak nieuwere platen pas tegen de tijd dat ze wat vriendelijker geprijsd zijn. Voor 2005 heb ik nog wel een aantal CDs op mijn verlanglijstje staan (Out Hud, Malkmus, CYHSY, Caribou, Isolee, Maximo Park, Tocotronic, Broken Social Scene, en zo nog een aantal), maar mijn huidige financiële situatie noopt me aankopen voorlopig nog maar even uit te stellen - ik denk dat mijn aankopen van dit jaar uitgekomen albums op 1 hand te tellen zijn onderhand (Sufjan Stevens, Wedding Present, Fiery Furnaces, Bloc Party, Sons & Daughters - allemaal goedkoper dan pakweg 14 euro trouwens). Aan de andere kant heb ik weer wel tientallen albums gekocht van voorgaande jaren, dus tja. Ik blijf toch wel geld aan mijn CD-collectie uitgeven.
En sowieso zijn ze vaak na driekwart jaar of zo ineens een stuk goedkoper dan de nieuwprijs - tot die tijd vermaak ik me wel met mp3s. Ben ik hier trouwens de enige mee, of vinden jullie het toch fijner om een album wat sneller in je bezit te hebben, zelfs al is ie dan een paar euro duurder? Let wel dat ik maar een simpel studentje ben, en dan is een fijner geprijsde aankoop al gauw een kleine overwinning.

[ Bericht 9% gewijzigd door Grobbel op 30-11-2005 16:13:25 ]
pi_32699203
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:03 schreef Grobbel het volgende:
Klinkt misschien raar, maar ik koop vaak nieuwere platen pas tegen de tijd dat ze wat vriendelijker geprijsd zijn. Voor 2005 heb ik nog wel een aantal CDs op mijn verlanglijstje staan (Out Hud, Malkmus, CYHSY, Caribou, Isolee, Maximo Park, Tocotronic, en zo nog een aantal), maar mijn huidige financiële situatie noopt me aankopen voorlopig nog maar even uit te stellen - ik denk dat mijn aankopen van dit jaar uitgekomen albums op 1 hand te tellen zijn onderhand (Sufjan Stevens, Wedding Present, Fiery Furnaces, Bloc Party, Sons & Daughters - allemaal goedkoper dan pakweg 14 euro trouwens). Aan de andere kant heb ik weer wel tientallen albums gekocht van voorgaande jaren, dus tja. Ik blijf toch wel geld aan mijn CD-collectie uitgeven.
En sowieso zijn ze vaak na driekwart jaar of zo ineens een stuk goedkoper dan de nieuwprijs - tot die tijd vermaak ik me wel met mp3s. Ben ik hier trouwens de enige mee, of vinden jullie het toch fijner om een album wat sneller in je bezit te hebben, zelfs al is ie dan een paar euro duurder? Let wel dat ik maar een simpel studentje ben, en dan is een fijner geprijsde aankoop al gauw een kleine overwinning.
Je bent in ieder geval niet de enige (arme student) Ik heb dit jaar ook maar 5 nieuwe albums gekocht en verder oudere albums. 18 a 20 euro voor een cd is echt veelste duur, ik koop ze alleen voor die prijs als ik 'm echt heel, heel graag wil hebben.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_32699416
Ik doe het op detzelfde manier. Ik heb bijvoorbeeld afgelopen week 7 wat oudere CD's gekocht voor 8 tot 10 euro. Dat is de helft van de prijs! En ik heb gewoon een baan dus kan geld uitgeven, maar ik vind nieuwe CD's duur. Ik ga wel graag naar concerten van een nieuwe bandjes, daar geef ik wel veel aan uit, de CD's volgen dan later, of ik koop ze bij het concert, dat wil ook wel eens schelen.

Ik heb ontdekt dat de Souns in Haarlem enorm veel goede CD's voor 10 euro hebben, Wire, Magnetic Fields, enz. Die zaak ga ik binnenkort plunderen

Ik vind het overigens ook belachelijk dat je voor een CD die 10 jaar oud is de nieuwprijs moet betalen, dat weiger ik.
Aldus.
  woensdag 30 november 2005 @ 16:17:33 #111
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32699431
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:03 schreef Grobbel het volgende:
Klinkt misschien raar, maar ik koop vaak nieuwere platen pas tegen de tijd dat ze wat vriendelijker geprijsd zijn. Voor 2005 heb ik nog wel een aantal CDs op mijn verlanglijstje staan (Out Hud, Malkmus, CYHSY, Caribou, Isolee, Maximo Park, Tocotronic, Broken Social Scene, en zo nog een aantal), maar mijn huidige financiële situatie noopt me aankopen voorlopig nog maar even uit te stellen - ik denk dat mijn aankopen van dit jaar uitgekomen albums op 1 hand te tellen zijn onderhand (Sufjan Stevens, Wedding Present, Fiery Furnaces, Bloc Party, Sons & Daughters - allemaal goedkoper dan pakweg 14 euro trouwens). Aan de andere kant heb ik weer wel tientallen albums gekocht van voorgaande jaren, dus tja. Ik blijf toch wel geld aan mijn CD-collectie uitgeven.
Ik koop geen enkele cd voor meer dan 15 euro (uitzonderingen daargelaten). Gelukkig heb ik via internet met mijn creditcard een paar bronnen waardoor ik nieuwe cd's tussen de 10-14 euro kan aanschaffen (incl. verzendkosten), alleen duurt het wat langer voor je ze binnen hebt. Buiten dat kan je gewoon simpelweg niet EN alles nieuw kopen EN geregeld concerten bezoeken. Tenzij je een wereldbaan hebt natuurlijk...
  woensdag 30 november 2005 @ 16:19:25 #112
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_32699490
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:10 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

Je bent in ieder geval niet de enige (arme student) Ik heb dit jaar ook maar 5 nieuwe albums gekocht en verder oudere albums. 18 a 20 euro voor een cd is echt veelste duur, ik koop ze alleen voor die prijs als ik 'm echt heel, heel graag wil hebben.
Mja, soms laat ik me ertoe verleiden tijdens een concert (dan weet je ook dat je geld vaak een wat directere weg naar de artiesten vindt), maar ik verbaas me er toch over dat zelfs daar albums vaak gewoon voor belachelijke bedragen worden aangeboden. Bij Jaga Jazzist bijvoorbeeld werden albums doodleuk voor 20 euro aangeboden, duurder onderhand dan bij Van Leest of FRS - en dan haak ik toch echt wel af. Bij Pinback vorig jaar daarentegen werden CDs en EPs voor veel vriendelijkere bedragen aangeboden, en ik ging dan ook uiteindelijk naar huis met een flinke stapel - niet dat ik die EPs echt essentieel vond voor mijn collectie, maar als ze slechts 3-5 euro kosten is het toch veel makkelijker om er je portemonnee voor te trekken, voelt het ook gewoon beter. Een klein beetje extra fanservice kan toch een hoop schelen uiteindelijk.
  woensdag 30 november 2005 @ 16:22:25 #113
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_32699586
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:17 schreef Z het volgende:

Ik vind het overigens ook belachelijk dat je voor een CD die 10 jaar oud is de nieuwprijs moet betalen, dat weiger ik.
Belangrijkste reden ook dat ik weiger om meer Beatles-albums aan te schaffen. Ronduit belachelijk dat die prijzen zo lang kunstmatig hoog worden gehouden - sterker nog, gewoon "meegroeien" met de prijsverhogingentrends. Waren ze al duur met 40 gulden, nu tel je gemiddeld 21 euro voor ze neer.
pi_32699740
Mij maakt het niet zoveel uit, kan het me financieel veroorloven. Neemt niet weg dat ik niet elke plaat zo maar koop, maar wat ik echt wil hebben, dat koop ik wel.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 30 november 2005 @ 16:44:40 #115
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_32700296
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:27 schreef methodmich het volgende:
Mij maakt het niet zoveel uit, kan het me financieel veroorloven. Neemt niet weg dat ik niet elke plaat zo maar koop, maar wat ik echt wil hebben, dat koop ik wel.
Ik koop nieuw en oud door elkaar heen, ik geef soms teveel geld uit en dan ga ik gewoon weer een tijdje niet of haal ik alleen aanbiedingen
  woensdag 30 november 2005 @ 16:47:51 #116
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32700407
Ik heb als arme student dit jaar rond de 50 cd's gekocht.
Waarvan ongeveer de helft voor de nieuw-prijs zal zijn geweest, ik kan het namelijk gewoon niet laten. Wel des te frustrerender als ik de helft van de albums die ik vorig jaar gekocht heb al weer voor 9 euro weg zie gaan.
  woensdag 30 november 2005 @ 17:52:19 #117
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_32702306
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:47 schreef pfaf het volgende:
Ik heb als arme student dit jaar rond de 50 cd's gekocht.
Waarvan ongeveer de helft voor de nieuw-prijs zal zijn geweest, ik kan het namelijk gewoon niet laten. Wel des te frustrerender als ik de helft van de albums die ik vorig jaar gekocht heb al weer voor 9 euro weg zie gaan.
Ja, ik denk dat het bij mij ongeveer hetzelfde zou zijn geweest.
  woensdag 30 november 2005 @ 18:45:24 #118
71333 BUG80
Stop making sense
pi_32703810
Ik kom op iets meer dan 25 nieuwe albums uit voor dit jaar, denk ik. Een nieuw record en dat voor een arme student.

Eigenlijk allemaal de schuld van p2p netwerken, ik hoor nu heel veel goede muziek die ik anders nooit zou horen. Dat illegale downloaden moet echt eens worden aangepakt
  woensdag 30 november 2005 @ 18:47:09 #119
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32703863
quote:
Op woensdag 30 november 2005 18:45 schreef BUG80 het volgende:
Ik kom op iets meer dan 25 nieuwe albums uit voor dit jaar, denk ik. Een nieuw record en dat voor een arme student.

Eigenlijk allemaal de schuld van p2p netwerken, ik hoor nu heel veel goede muziek die ik anders nooit zou horen. Dat illegale downloaden moet echt eens worden aangepakt
Downloaden is niet illegaal... Aanbieden wel

Maar je hebt wel gelijk
pi_32703995
Ik kom op zo'n 50 cd's van 2005 plus nog een hele hoop backcatalogue. Eigenlijk wil ik het niet weten

Voor de rest probeer ik hetzelfde te doen als Peaceman, ik geef eigenlijk nooit meer uit dan 10 pond, ook niet voor nieuw werk en voor de rest doen m'n lokale tweedehands platenboer, Play.com en Amazon goed werk.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  woensdag 30 november 2005 @ 18:53:09 #121
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32704058
quote:
Op woensdag 30 november 2005 18:51 schreef bartrid het volgende:
Ik kom op zo'n 50 cd's van 2005 plus nog een hele hoop backcatalogue. Eigenlijk wil ik het niet weten
Herkenbaar... denk dat als ik zou weten om hoeveel geld het gaat, ik toch wel even zou moeten slikken
pi_32704219
quote:
Op woensdag 30 november 2005 18:53 schreef peaceman het volgende:

[..]

Herkenbaar... denk dat als ik zou weten om hoeveel geld het gaat, ik toch wel even zou moeten slikken
Ach het is het waard
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  woensdag 30 november 2005 @ 19:02:33 #123
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_32704340
Ach, voor het eerst sinds jaren geef ik denk ik minder uit aan CDs dan het jaar ervoor (okay, ik heb ook sinds mei niet meer gewerkt ). Ik koop in ieder geval veel slimmer in tegenwoordig, ga niet meer op van die blinde shopping sprees waarbij je voor 100 euro aan CDs op een dag aanschaft.
Nog even en ik wordt gewoon een verantwoord persoon met geld. Oei.
  woensdag 30 november 2005 @ 19:04:13 #124
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32704393
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:02 schreef Grobbel het volgende:
Ach, voor het eerst sinds jaren geef ik denk ik minder uit aan CDs dan het jaar ervoor (okay, ik heb ook sinds mei niet meer gewerkt ). Ik koop in ieder geval veel slimmer in tegenwoordig, ga niet meer op van die blinde shopping sprees waarbij je voor 100 euro aan CDs op een dag aanschaft.
Nog even en ik wordt gewoon een verantwoord persoon met geld. Oei.
Heb jij een creditcard?
  woensdag 30 november 2005 @ 19:04:37 #125
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_32704402
Als ik een cd echt graag wil hebben koop ik hem wel nieuw. Maar ik koop ook steeds meer midprice cd's.
Als er een special edition van is moet ik hem natuurlijk sowieso meteen kopen he. ja er zijn dus sukkels die erin trappen als je er zo'n lame-ass dvd'tje bij krijgt die in de meeste gevallen blijkt tegen te vallen
Enige echte leuke gratis dvd die ik me kan herinneren was de dvd die ik bij Ben Folds Live kreeg. Een video-cd met 7 live tracks. Tijdens het kijken van die dvd ben ik overigens ook weer met een toen al ex-vriendinnetje in bed beland, dus het was sowieso een heeel speciale dvd.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')