quote:
Op donderdag 24 november 2005 13:58 schreef Fiets-toeter het volgende:Zelf zoek ik nog een composetje, 13cm voor en 16 achter, wat raden jullie mij aan. Ik doe geen wedstrijden ofzo dus het hoeft voor mij niet 150Db hard te gaan ofzo. budget ligt op + - 450 euro voor de speakers
Oke dit is de laatste keer dat ik het zeg op het forum hier...niet persoonlijk maar er komen gewoon nogal veel van dezelfde vragen....
Ga naar een fatsoenlijke car-audio winkel, dus geen kijkshop of halfords, en ga daar LUISTEREN naar de verschillende speakers die ze daar in de wand hebben hangen.
En zijn gewoon te veel verschillende merken om te zeggen: "Je moet dit of dat nemen"
Vergelijk het maar met auto's. Een Mazda doet niet onder voor een Toyota of een Mitsubishi of een Honda of een wat dan ook. De een zal de ene aanbevelen, iemand anders zal die juist niet aanbevelen. Dat is allemaal kwestie van SMAAK en in mindere mate van kwaliteitsverschil. Kijk er zijn natuurlijk Ferrari's en Lambo's onder de car-audio fabrikanten, ik noem maar een Brax, Zapco, Soundstream, Tru, USAmps, Genesis, Gorlich, MP, Rainbow en zo nog een hele hoop andere, maar die zullen ver buiten budget zitten. In dat budget waar jij wilt kijken zullen bijna alle speakers niet echt voor elkaar onder doen, en kwa kwaliteit zit het echt allemaal wel snor hoor.
Dus ga nou gewoon maar een winkel zoeken en ga daar in godsnaam LUISTEREN! Da's echt de enigste manier om te weten of JIJ een speaker wel mooi vind klinken.
Pfff