Mhwoa zoiets. Een script dat bij de volgende opstart alle files deletequote:Op woensdag 23 november 2005 11:06 schreef LintuxCx het volgende:
[..]Respect voor hoe je op dit soort trolltuig reageert.
Maar ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat Tha_T nou precies heeft weggehaald. Iets met FORMAT of DELTREE zeker?
IIRC stond daar een chmod +x toch? Die is nodig om het script uitvoerbaar te maken. In Unix wordt adhv permissies bepaald of iets een executable is, ipv een extentie.quote:Op woensdag 23 november 2005 11:32 schreef Mr.J het volgende:
Dat dacht ik al, maar wat doe je daarna met de rechten op die file?
Ja, een zinloze edit dus...quote:Op woensdag 23 november 2005 11:32 schreef Tha_T het volgende:
Mhwoa zoiets. Een script dat bij de volgende opstart alle files deleteDat halen we maar weg uit bescherming voor de andere, minder technisch, onderlegden
Tot je geheugen vol gelopen is van scripts die 'bijna' gestopt zijn, maar nog even wachtten op het scriptje wat ze hebben aangeroepen.quote:Op woensdag 23 november 2005 11:14 schreef LintuxCx het volgende:
De CD lade gaat ws continu open en dicht.
Dat is niet slim. Je kunt het beter doen alsquote:Op dinsdag 22 november 2005 21:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
je maakt dus een file aan met vi of vim
daar zet je in
[..]
dit sla je op als (bestandsnaam), doe een chmod a+x ./(bestandsnaam) en je runt 'm.
klaar
uitloggen en je hebt je vrijstelling of je wordt eruit gestuurd![]()
1 2 3 4 5 6 7 | while true do eject eject -t done |
1 |
Pfff, mijn Mac heeft gewoon een ejectknopje op het toetsenbord. Veel makkeluker.quote:Op woensdag 23 november 2005 13:44 schreef cyberstalker het volgende:
Dat is niet slim. Je kunt het beter doen als
[ code verwijderd ]
Dan loopt 't echt lekker door.
Met je Mac kun je je cd gewoon in de prullenbak flikkeren... veel leuker!quote:Op woensdag 23 november 2005 16:00 schreef nietzman het volgende:
Pfff, mijn Mac heeft gewoon een ejectknopje op het toetsenbord. Veel makkeluker..
Ja dan hoef je de cursus zeker niet meer te doenquote:Op woensdag 23 november 2005 13:44 schreef cyberstalker het volgende:
[..]
Dat is niet slim. Je kunt het beter doen als
[ code verwijderd ]
Dan loopt 't echt lekker door.
Volgens Jump kunnen die scripts wat hier staan geen kwaadquote:Op woensdag 23 november 2005 15:45 schreef veldmuis het volgende:
Misschien moet Tha_T even wat gaan editten hier.
Uiteraard. Gewoon pure, onschadelijke humorquote:Op woensdag 23 november 2005 16:09 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Volgens Jump kunnen die scripts wat hier staan geen kwaad
Ik betwijfel hetquote:Op woensdag 23 november 2005 16:12 schreef cyberstalker het volgende:
[..]
Uiteraard. Gewoon pure, onschadelijke humor [afbeelding] .
Waar slaat dat nou weer opquote:Op woensdag 23 november 2005 16:26 schreef Tha_T het volgende:
Ik gooi hem over naar DIG op het oog van scriptbewaking. Ik kan ook niet alles weten
Laat me raden linux les van een kerel met een bril die luistert naar de naam De Jongquote:Op dinsdag 22 november 2005 15:13 schreef prutser_benny het volgende:
nee nee niet zwolle... Van rijn college te almelo, das pas een bagger school![]()
En als je vooraf even "ulimit -c100" ofzo intikt is zelfs die reboot niet nodig.quote:Op woensdag 23 november 2005 16:28 schreef RiDo78 het volgende:
Het scriptje van LinTuxCx moet ik maar even proberen... die lijkt me ook wel geinig. Ook die laat het systeem vollopen als ik het goed heb.
Dus ja, onschadelijk. Een reboot verhelpt alles.
quote:Op woensdag 23 november 2005 16:05 schreef RiDo78 het volgende:
[..]
Met je Mac kun je je cd gewoon in de prullenbak flikkeren... veel leuker!
de toets is geweest, het resultaat is weer geweldig.quote:Op woensdag 23 november 2005 11:05 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Aiaiai, aan je profiel te zien zit je bij mij op school. Welke andere school haalt het in z'n hoofd achterhaalde troep als awk op het programma te zetten?
* LintuxCx doet zelf "gelukkig" *kuch* TI.
apple rulesquote:Op woensdag 23 november 2005 16:00 schreef nietzman het volgende:
Pfff, mijn Mac heeft gewoon een ejectknopje op het toetsenbord. Veel makkeluker..
1 2 3 4 5 | 10 sleep 100 20 do 30 beep 40 loop |
Pfff, mijn Packard bell heeft dat ook en daar staat Windows opquote:Op woensdag 23 november 2005 16:00 schreef nietzman het volgende:
[..]
dat moet toch zijn:quote:Op donderdag 24 november 2005 12:16 schreef Ridocar het volgende:
In qbasic:
[ code verwijderd ]
'F5'
Hebben we een paar keer ingeklopt op een stel democomputers in een winkel, en dan wachten bij de uitgang.
Dat was trouwens een jaar of 10 terug, net voor windows 95 uitkwam.
Toen was dat stoer.
Kan ook, maar met maar 1 piepje per anderhalve minuut zal het niet echt opvallen. Dan heeft de winkelier zoiets van "Hmm, hoor ik wat? [kijkt rond] Nee, volgens mij niet.".quote:Op vrijdag 25 november 2005 03:24 schreef erikkll het volgende:
5 cls
10 sleep 100
20 do
30 beep
40 goto 10
gw-basic nostalgiequote:Op donderdag 24 november 2005 12:16 schreef Ridocar het volgende:
In qbasic:
[ code verwijderd ]
'F5'
Hebben we een paar keer ingeklopt op een stel democomputers in een winkel, en dan wachten bij de uitgang.
Dat was trouwens een jaar of 10 terug, net voor windows 95 uitkwam.
Toen was dat stoer.
dan kan je regel 20 weglaten, een do commando wordt altijd gevolgd door een loop of while commando.quote:Op vrijdag 25 november 2005 03:24 schreef erikkll het volgende:
[..]
dat moet toch zijn:
5 cls
10 sleep 100
20 do
30 beep
40 goto 10
Opgeleid worden tot methaphetamine verslaafde...quote:Op dinsdag 22 november 2005 16:40 schreef kippiej het volgende:
Linux
Leiden ze jullie op tot tweaker ofzo?
cdromlade open en dicht doenquote:
Als je geilt op alleen een enorm gestripte versie van de kernel en meer niet dan is dat ideaal jaquote:Op dinsdag 6 december 2005 16:52 schreef Skinkie het volgende:
waarom alles installeren... linux past makkelijk op 1 diskette.
Ik geil idd op 2.6 met uclibcquote:Op dinsdag 6 december 2005 17:02 schreef JeRa het volgende:
Als je geilt op alleen een enorm gestripte versie van de kernel en meer niet dan is dat ideaal jamaar ik pak liever een USB-stick, daar heb je iets meer speling.
Linux Kernel 2.6 komt al gauw boven de 1 MB (compressed). uClibc schijnt ook ergens tussen de 0,5 MB en de 1 MB te liggen. Daarnaast worden moderne systemen vaak niet eens meer uitgerust met een diskettedrive. Hoe doe je het?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |