abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32475763
Waarom wordt Jodenhaat altijd anti-semitisme genoemd.

Semitisme heeft namelijk te maken met zowel arabisch als hebreeuws sprekende mensen.
Het betreft dus de mensen uit het midden-oosten. Dus zowel Joden als arabieren (en andere arabisch sprekende rassen.

Eigenlijk is een anti-semiet dus gewoon een racistisch aangelegd tegen joden EN moslims (aribisch is toch de voertaal van de islam of niet???)

Zelfhatende moslims ken ik niet eigenlijk??? En een veel groter Nederland is dan anti-semitisch bezig...
  dinsdag 22 november 2005 @ 11:43:30 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32475811
quote:
Het verschijnsel semitisme op zich bestaat niet. Antisemitisme is afgeleid van het bijvoeglijk naamwoord 'Semitisch', waarmee een groep aan elkaar verwante talen kan worden aangeduid. Maar antisemitisme richt zich niet – zoals het woord misschien suggereert – tegen semitisme. De term is bedacht om een anti-joodse beweging en anti-joodse ideeën mee aan te duiden.

Bron
The love you take is equal to the love you make.
pi_32476067
Ok, das duidelijk, maar tegelijk vaag. Hebben anti-semieten niet altijd ook een hekel aan de semieten buiten de joden (behalve de genoemde joodhatende semieten zelf).

het woord zelf duid op iets anders, wat vreemd is, waarom wordt het niet verandert in gewoon 'Jodenhaat'.
  dinsdag 22 november 2005 @ 14:02:16 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32478907
Ik begrijp niet wat je vaag vindt. Zoals in de bron staat, keert het zich niet tegen semitisme. Anti-semitisme is synoniem aan jodenhaat.

Je zegt: "Het woord zelf duidt op iets anders", maar dat is alleen volgens jouw interpretatie, die dus niet klopt.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 22 november 2005 @ 14:52:08 #5
111528 Viajero
Who dares wins
pi_32480107
Anti-Semitisme is nou eenmaal de term die al heel lang voor Jodenhaat wordt gebruikt, net als water al heel lang het woord is voor dat natte, doorzichtige goedje.

Dat kan je ook weer gaan ontleden in "wat" en "er", en dat heeft ongeveer evenveel zin..
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_32480482
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 14:52 schreef Viajero het volgende:
Anti-Semitisme is nou eenmaal de term die al heel lang voor Jodenhaat wordt gebruikt, net als water al heel lang het woord is voor dat natte, doorzichtige goedje.

Dat kan je ook weer gaan ontleden in "wat" en "er", en dat heeft ongeveer evenveel zin..
gebruik dan een goed voorbeeld...
  dinsdag 22 november 2005 @ 15:16:29 #7
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_32480674
Er loopt een topic over anti-semitisme en Jodenhaat in WFL. Ik zie weinig C&H in dit topic, dus ik denk dat jullie daar maar even moeten gaan inlezen en meebabbelen:

Waar komt homohaat vandaan?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')