abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 november 2005 @ 11:33:51 #1
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_32475603
N.a.v. topic: Monteren banden (plaatsing) heb ik de volgende vraag:
Ik ben vorige week in een slip geraakt, heb daarbij gelukkig 5 voetgangers gemist. Verder ook geen materiele schade.

Nu bleek dit o.a. te komen door verkeerd gemonteerde banden na het wisselen van mijn zomerbanden voor winterbanden. Deze zaten zo gemonteerd dat deze situatie bijna niet te voorkomen is geweest.

Wat is nu de situatie als ik die voetgangers wel geraakt zou hebben? Wie is er dan aansprakelijk?
Heb ik daar zelf een onderzoeksplicht in? Ik heb daar niet de expertise voor om het ook daadwerkelijk te zien. Pas als het misgaat ga je controleren of het misschien niet klopt.

Misschien een zelfde situatie waar een APK keurmeester of automonteur een auto goedkeurt terwijl de remmen bijvoorbeeld compleet versleten zijn en waar een ongeluk mee ontstaat.
Iemand een idee hoe dat precies zit?
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  dinsdag 22 november 2005 @ 21:21:05 #2
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_32490574
Niemand?
pi_32490906
Wow... Links en rechts verschillende banden gemonteerd ? Da's wel erg loos en bij een noodstop levensgevaarlijk.

Maar: je wordt toch geacht ook zelf te voelen dat er iets mis is, je kunt niet zondermeer stellen dat de bandenboer aansprakelijk is, maar ik denk dat jij, of eigenlijk je WA verzekeraar, een goede kans zou maken.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  dinsdag 22 november 2005 @ 21:41:38 #4
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_32491191
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 21:32 schreef _-rally-_ het volgende:
Wow... Links en rechts verschillende banden gemonteerd ? Da's wel erg loos en bij een noodstop levensgevaarlijk.

Maar: je wordt toch geacht ook zelf te voelen dat er iets mis is, je kunt niet zondermeer stellen dat de bandenboer aansprakelijk is, maar ik denk dat jij, of eigenlijk je WA verzekeraar, een goede kans zou maken.
Het probleem was niet alleen dat de banden aan weerszijde zaten, maar ook nog 1 band die in de verkeerde rijrichting gemonteerd zat. De monteur die vanochtend mijn auto zag heb ik ook nog nooit zo snel richting zijn baas zien lopen.

Je gaat er alleen vanuit dat op het moment dat je je banden laat wisselen dat dit gebeurd door een persoon met expertise. Expertise die ik iig niet heb. Ik weet mijn eigen bandenmaat wel, maar vraag mij niet hoe ik kan zien of een band in de goede rijrichting zit.

Pas na de problemen ben ik gaan controleren of het wel goed zat en wat bleek later dus niet het geval. Je kan toch niet nadat je auto klaar is met wisselen eerst helemaal controleren of het in orde is?
pi_32500397
Dit is gewoon nalatigheid.... zijn zouden dus aansprakelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')