quote:
Op dinsdag 22 november 2005 11:20 schreef WaSTeiL het volgende:[..]
Jij hebt gelijk gehad!
Vanochtend bij de Euromasters geweest en daar bleken idd de banden aan weerszijde te zitten terwijl ze op 1 as moeten zitten, maar ook zat de Snowtrack in de verkeerde richting gemonteerd.
Al met al een flink blunder van die prutser die het gemonteerd heeft.
Dat zal niet Kwikfit Ceylonlaan Utrecht geweest zijn, want daar was de "werkuitdeler" de prutser, niet de monteur.
Heijx gaat naar de Kwikfit voor een set winterbanden om zijn reservevelgen....
1. U wilt T-klasse banden? Die zijn eigenlijk helemaal niet geschikt voor uw auto en hebben een erg slechte wegligging.
Ik: Ze kwamen anders uitstekend uit de test, in exact deze maat en T klassering en ik durf te wedden dat die test zelfs met een Golf IV is uitgevoerd. Doet u mij nu maar gewoon die T banden en geeft u maar een 190km/h sticker voor mijn dashboard. (topsnelheid is 195)
2. T-categoriebanden zijn goed voor 160, meneer. -Nee, 190. - Ja, maar dit zijn winterbanden en daarmee mag u maar 160. - T is T en T is 190. Q is 160. Staat hier Q op? -Ehh...
3. Op de werkbon staat VR Snowtrac2, hij zet Michelin klaar. Ik kijk effe op de eerste band die de monteur in mijn kofferbak legt, ikke terug naar baliejuffrouw waar Pipo ook stond. Jaaa, Michelin snowtrac, zegt ie. Baliejuffrouw en ik kijken de man ietwat bevreemd aan....
![]()
VRRRRRRedestein zegt ze tegen hem. Michelin heten overigens
Alpin.
4. Ik vraag -tegen beter weten in- aan Pipo of de Snowtrac 2 richtinggebonden is.
Antwoord: T banden zijn nooit richtinggebonden.
Ikke na montage checken: Ze zijn WEL richtinggebonden en gelukkig had de monteur ze WEL goed om de wielen gelegd, twee voor links en twee voor rechts.
Ik snap niet wie die Pipo werkplaatsleider heeft gemaakt.