In ieder geval niet de enigstequote:Op dinsdag 22 november 2005 10:19 schreef outcast_within het volgende:
We are a rare breed indeed.
Ik vroeg me af of er NLchinezen op fok waren. Of dat ik de enigste ben hier
quote:Op dinsdag 22 november 2005 10:21 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
In ieder geval niet de enigste, enige misschien wel
quote:Op dinsdag 22 november 2005 10:25 schreef GI het volgende:
als hij de enige is is hij automatisch ook de enigste
Als je die naam zo ziet, zou je dat wel denken hèquote:Op dinsdag 22 november 2005 10:36 schreef BrauN het volgende:
Ik geloof dat die user 'RijstNatie' er ook ene is.
whahahaquote:Op dinsdag 22 november 2005 10:35 schreef GI het volgende:
[..]
Jah, dat had je nog niet bedacht toen je bijdehand ging doen
参加型コ、オークquote:Op dinsdag 22 november 2005 11:06 schreef djenneke het volgende:
Mijn vriend is van chinese afkomst, maar weigert op Fok! te komen
okquote:Op dinsdag 22 november 2005 11:09 schreef HeatWave het volgende:
het hokjes grapje hebben we nu wel gehad he? Ik heb geen karakters op mijn PC net als 99,9% van de users.
Die werken allemaalquote:Op dinsdag 22 november 2005 11:13 schreef Clint_Eastwood het volgende:
ok ontopic waar is de rest van de chinezen nou
Leuk, al die Japanse tekensquote:Op dinsdag 22 november 2005 11:18 schreef ETA het volgende:
Fok door de ogen van een Chinees........
[afbeelding]
daar worden honden en katten geslacht als we de vooroordelen moeten gelovenquote:Op dinsdag 22 november 2005 11:39 schreef Jorikjet het volgende:
kun je ons dan ook vertellen wat er allemaal gebeurt achter het luikje bij de chinees? is allemaal zo geheimzinnig
Het antwoord is: nee. Mijn vriend zijn ouders hebben er wel meerdere gehad, waar hij ook heeft gewerkt. Nu gelukkig al jaren niet meer. Hij wil ook nooit meer de horeca in.quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:37 schreef ETA het volgende:
Ok, er zijn dus NL Chinezen op FOK. En nu??
Vooroordeeltje bevestigen dan maar: Elke Chinees in NL heeft een Chinees restaurant, of iig zijn ouders heeft er een. Of een tegenwoordig zelfs een cafetariaIk kan zeggen dat het voor mij wel klopt
![]()
1. Er zijn er dus haast geen. Behalve een flappie die zijn eigendomein naam heeft waar je vakantie fotoos kan vinden en iemand die er een te vriend heeft. Dat is niet echt veel.quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:37 schreef ETA het volgende:
Ok, er zijn dus NL Chinezen op FOK. En nu??
Dan is het luikje echt niet nodig hoor, we gaan toch niet slachten als er klanten in het restaurant zijnquote:Op dinsdag 22 november 2005 11:40 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
daar worden honden en katten geslacht als we de vooroordelen moeten geloven
1. te vriend? te neuken bedoel jequote:Op dinsdag 22 november 2005 11:56 schreef outcast_within het volgende:
[..]
1. Er zijn er dus haast geen. Behalve een flappie die zijn eigendomein naam heeft waar je vakantie fotoos kan vinden en iemand die er een te vriend heeft. Dat is niet echt veel.
2. En nu, helemaal niks. gewoon vullen met inkoppertjes over dat chinezen honden eten, geen R uit kunnen spreken, spleetogen hebben en nog meer standaard ongein![]()
Hoho, niet alleen foto's, maar ook spannende reisverslagen en een prachtige portfolio (die niet echt af is)quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:56 schreef outcast_within het volgende:
[..]
1. Er zijn er dus haast geen. Behalve een flappie die zijn eigendomein naam heeft waar je vakantie fotoos kan vinden
Op het doorgestreepte ding na, kan ik me hier wel in vindenquote:Op dinsdag 22 november 2005 12:03 schreef ETA het volgende:
[..]
Hoho, niet alleen foto's, maar ook spannende reisverslagen en een prachtige portfolio (die niet echt af is)![]()
Enne ik kan perfect de R uitspreken als GroningerJe vergeet te vermelden hoe goed ze zijn in exacte vakken, altijd hard werken, nooit voor problemen zorgen, dat ze allemaal gokken....
Chinese namen hebben toch altijd een betekenis? Wat betekent Fonwan?quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:03 schreef ETA het volgende:
[..]
Hoho, niet alleen foto's, maar ook spannende reisverslagen en een prachtige portfolio (die niet echt af is)![]()
Enne ik kan perfect de R uitspreken als GroningerJe vergeet te vermelden hoe goed ze zijn in exacte vakken, altijd hard werken, nooit voor problemen zorgen, dat ze allemaal gokken....
Iets van "grote kerel", wat ook wel kloptquote:Op dinsdag 22 november 2005 12:13 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Chinese namen hebben toch altijd een betekenis? Wat betekent Fonwan?![]()
Aha! en hoe schrijf je Sterk Staaltje in het chinees?quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:15 schreef ETA het volgende:
[..]
Iets van "grote kerel", wat ook wel klopt![]()
Dat moet je maar iemand vragen die echt Chinees kan schrijven, na al die jaren les in chinees schrijven zuig ik er nog steeds inquote:Op dinsdag 22 november 2005 12:16 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Aha! en hoe schrijf je Sterk Staaltje in het chinees?
Helaas, geen chinese naam voor mij,quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:18 schreef ETA het volgende:
[..]
Dat moet je maar iemand vragen die echt Chinees kan schrijven, na al die jaren les in chinees schrijven zuig ik er nog steeds in![]()
Eten wat je hier krijgt is echt Nederlands Chinees voedsel, dus veel saus veel vlees. Moet je maar eens rond 8 of 9uur bij de chinees langslopen, grote kans dat ze zelf aan het eten zijn, dat is dan "echt" chinees eten.
Hoewel met het online pokeren redelijk gaat, heb ik die reizen niet bijelkaar gegoktgewoon beetje geluk met studentenverenigingen, uitwisselingen en zelf beetje iniatief tonen.
Er zijn Nederlanders die het lekker vinden, maar over het algemeen zijn ze niet zo avontuurlijk. En er zijn wel restaurants die echt chinees eten serveren, vooral in Amsterdam en Rotterdam, maar daar komen dan ook bijna alleen Chinezenquote:Op dinsdag 22 november 2005 12:28 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Helaas, geen chinese naam voor mij,
Waarom een chinees restaurant starten en geen chinees eten serveren? Bang dat we het niet lekker vinden ofzo? Ik zou zeggen: Gat in de markt![]()
Zoals? Ga ik dat halen binnenkortquote:Op dinsdag 22 november 2005 12:32 schreef ETA het volgende:
[..]
Er zijn Nederlanders die het lekker vinden, maar over het algemeen zijn ze niet zo avontuurlijk. En er zijn wel restaurants die echt chinees eten serveren, vooral in Amsterdam en Rotterdam, maar daar komen dan ook bijna alleen Chinezen![]()
Overigens staan er wel bij vele restaurants redelijk authentieke gerechten, maar die zijn gewoon lang niet zo populair als de de babi pangang....
Kijk ergens onderaan de kaartquote:Op dinsdag 22 november 2005 12:37 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Zoals? Ga ik dat halen binnenkort![]()
Je moet als nederlander eens proberen iets anders te zeggen dan het nummertje op de kaart bij mijn vaste chinees. Dat wordt een groot misverstand.quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:39 schreef ETA het volgende:
[..]
Kijk ergens onderaan de kaartIk zou zeggen, vraag het de persoon achter de balie, die kan je meestal wel goede advies geven.
We hebben laatst een Nederlandse vriend meegenomen naar golden palace in Rotterdam.quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:28 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Helaas, geen chinese naam voor mij,
Waarom een chinees restaurant starten en geen chinees eten serveren? Bang dat we het niet lekker vinden ofzo? Ik zou zeggen: Gat in de markt![]()
Ik dacht zelfs dat Foe yong Hai typisch nederlands is..... klopt da?quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:37 schreef HeatWave het volgende:
Als ik Chinees eet blijf ik ook ver weg bij de "Nederlandse" gerechten. Er staan 200 items op die kaart, en 95% neemt de babi Pangang en de Foe yong Hai....
Ik ben geen expert. Maar ik heb wel eens gehoord dat al die "nederlandse" chinese gerechten niet eens bestaan in China. Als je in China een Foe yong hai bestelt snappen ze je niet eens geloof ikquote:Op dinsdag 22 november 2005 13:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik dacht zelfs dat Foe yong Hai typisch nederlands is..... klopt da?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |